Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 oktober 2008, 14:53   #421
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Verschaeves rol voor WO II onderschat u. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat dit het resultaat van een grote onwetendheid over de Vlaamse Beweging tijdens en kort na WO I.
Ik onderschat die rol helemaal niet. Verschaeve was inderdaad ook tijdens WO I een collaborateur, via het activisme. Nog later verwierp hij openlijk de democratie, terwijl hij wel mooi sympathiseerde met het fascistische Verdinaso en het opkomende nazisme. Een 'Blut und Boden'-aanhanger was hij al van voor de Eerste Wereldoorlog, zijn oeuvre is ervan vergeven.

Overigens, en in deze context niet oninteressant: het lijk van uw monsterlijke held werd in Oostenrijk opgegraven door een VMO-commando met in hun rangen de Roger en John Spinnewijn: militanten en verkozen voor die ene partij die u blijkbaar niet kent. Diezelfde u onbekende partij bracht in haar partijblad ook hulde aan de leider van die VMO, de gore neonazi Bert Eriksson, na diens overlijden.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 14:58   #422
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ben je omwille van het zingen van een "fout" liedje plots een krapuul ? Die mensen doen niemand anders kwaad met het zingen van bijvoorbeeld het liedje van Horst Wessel.
Met het zingen van een liedje doe je meestal niemand kwaad, dat klopt, en dat wordt hier ook niet beweerd. Die liedjes zijn slechts een symptoompje van de ziekte waarvan u hier bijvoorbeeld (p. 8 e.v.) nog wat symptoompjes te zien krijgt.
Oud 4 oktober 2008, 15:07   #423
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Toch heb ik hem als kind dikwijls heel vrolijk Westerwald en vele andere Duitse liedjes, stapliedjes, liefdesliedjes enzovoort horen zingen. Dit zonder enige bijgedachte.
Je kan de Nazi's haten, maar dat wil toch niet zeggen dat je alles wat Duits is moet haten?
Volledig mee eens. De vraag is echter waarom de jongeren van een Vlaamse politieke partij

1) DUITSE
2) MILITAIRE
liederen zingen uit het
3) DERDE RIJK

?
Oud 4 oktober 2008, 15:12   #424
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als VB'er en jarenlang partijlid heb ik de beschreven feiten nog nooit meegemaakt. Ik denk dan ook dat het eerder uit het, nu rancuneus, brein van Verstrepen komt...
"vdB heeft het niet meegemaakt"
ergo
"het is nooit gebeurd"

Oud 4 oktober 2008, 15:16   #425
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Het spreekt voor jouw Jan. Ik heb je nog niet anders dan 'beschaafd' gekend.
De bedenkers van de holocaust behoorden tot wat beschouwd werd als het meest 'beschaafde' volk van Europa...
Oud 4 oktober 2008, 15:16   #426
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Volledig mee eens. De vraag is echter waarom de jongeren van een Vlaamse politieke partij

1) DUITSE
2) MILITAIRE
liederen zingen uit het
3) DERDE RIJK

?
Om de Belgen te kloten, waarom anders?

http://www.youtube.com/watch?v=Y2T0qDDo1Dk

Laatst gewijzigd door Depth of Field : 4 oktober 2008 om 15:17.
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 15:18   #427
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Offshore Bekijk bericht
Ik vraag mij af wat er zou gebeuren als Annemans publiekelijk een zin in het Duits zou zeggen...
Zoiets als philip dewinter

http://www.youtube.com/watch?v=7UoN0Psi1I8
Oud 4 oktober 2008, 15:39   #428
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote][quote=De_Laatste_Belg;3724945]

Citaat:
Grapjas. Hef België volledig op ? En België zal een eerlijke vertegenwoordiging hebben van doet er niet toe welke groep. Iets dan niet bestaat kan kleur bekennen ? Goei grap.
Als U denkt dat deze vijf zinnen zowat het dieptepunt zijn in de divagatie van uw ideologische kolder dan raad ik U aan de rest eens rustig te herlezen...
Hier heb ik uiteraard niet van terug...

tjonge tjonge tjonge.....
Oud 4 oktober 2008, 15:40   #429
Fieseler

Standaard

Citaat:
De bedenkers van de holocaust behoorden tot wat beschouwd werd als het meest 'beschaafde' volk van Europa...
Bwa...
Voor sossen waren ze redelijk georganiseerd...
Oud 4 oktober 2008, 15:44   #430
fransV
Gouverneur

Standaard zeker

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Zingen is gezond,en wat heeft de Nazie met 2008 te maken?(leeft hitler mss nog )
Leven doet hij niet meer , maar dood is hij evenmin want hij is voor velen ( zelfverklaarde correcten) nog een garantie voor broodwinning .
fransV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 15:46   #431
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik onderschat die rol helemaal niet. Verschaeve was inderdaad ook tijdens WO I een collaborateur, via het activisme. Nog later verwierp hij openlijk de democratie, terwijl hij wel mooi sympathiseerde met het fascistische Verdinaso en het opkomende nazisme. Een 'Blut und Boden'-aanhanger was hij al van voor de Eerste Wereldoorlog, zijn oeuvre is ervan vergeven.

Overigens, en in deze context niet oninteressant: het lijk van uw monsterlijke held werd in Oostenrijk opgegraven door een VMO-commando met in hun rangen de Roger en John Spinnewijn: militanten en verkozen voor die ene partij die u blijkbaar niet kent. Diezelfde u onbekende partij bracht in haar partijblad ook hulde aan de leider van die VMO, de gore neonazi Bert Eriksson, na diens overlijden.
Verschaeve was priester. Zelfs als je jvd een veroordeling voorlegt zal jvd geen kwaad willen spreken over een priester. Zelfs niet als dat betekent dat jvd een waterdrager wordt voor gedachtegoed (hoe verderfelijk ook) van een bepaalde priester.

Dat is de werkelijke reden waarom jvd Verschaeve verdedigt. Maar dat debat zal hij uit de weg gaan door de stellen dat de Kerk hoegenaamd geen aandeel had in de collaboratie.
Oud 4 oktober 2008, 15:49   #432
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als U denkt dat deze vijf zinnen zowat het dieptepunt zijn in de divagatie van uw ideologische kolder dan raad ik U aan de rest eens rustig te herlezen...
Hier heb ik uiteraard niet van terug...

Huh ? Heb je niet gesteld dat ik niet kan lezen? Van meewaaien met de wind gesproken. En daarbij. 'k heb op heel je bericht gereageerd. Reeds. Tot de laatste druppel.
Oud 4 oktober 2008, 15:53   #433
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Oh maar, als je weet hebt van even laakbare feiten binnen andere partijen, mag je dat altijd melden hoor.
Andere partijen? Eén partij zowel Vlaams als Franstalig zal wel voldoende zijn om een boek mee te vullen zeker, gaande van moord onder kameraden tot corruptie �* volanté. Het geven van minister postjes aan personen die het land mee in de vernieling helpen door onkunde enz. Zulk boek zou aanleiding kunnen geven voor een spannende tv reeks. Moest zulks allemaal gebeuren in de Good USofA, Ollywood sprong er direct bovenop. Stel u voor eindelijk een boek of film gebaseerd op feiten.

Zou wel iets anders zijn dan hetgeen waar u nu warm voor loopt, een boek gebaseerd en geschreven door een gefrustreerd persoon die misschien verwacht had dat men kwaliteiten in hem zou hebben gezien die er niet waren. Het zou kunnen dat men die kwaliteiten bij LDD ook niet gaat vinden bij deze persoon en welke liederen zouden ze dan bij LDD zoal zingen? Of wie zou hier met wie te doen hebben?

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 15:54   #434
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Verschaeve was priester. Zelfs als je jvd een veroordeling voorlegt zal jvd geen kwaad willen spreken over een priester. Zelfs niet als dat betekent dat jvd een waterdrager wordt voor gedachtegoed (hoe verderfelijk ook) van een bepaalde priester.

Dat is de werkelijke reden waarom jvd Verschaeve verdedigt. Maar dat debat zal hij uit de weg gaan door de stellen dat de Kerk hoegenaamd geen aandeel had in de collaboratie.
En om diezelfde reden verdedigt JVDB ook de schandalige of onderdrukkende houding, die de katholieke Kerk altijd heeft gehad tegenover de joden en tegenover de homofielen en tegenover de 'gevallen' vrouwen en de vrouwen in het algemeen, en tegenover andere godsdiensten, en tegenover... enz. Edoch, het weze hem vergeven.

Laatst gewijzigd door system : 4 oktober 2008 om 16:02.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 18:08   #435
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
En om diezelfde reden verdedigt JVDB ook de schandalige of onderdrukkende houding, die de katholieke Kerk altijd heeft gehad tegenover de joden en tegenover de homofielen en tegenover de 'gevallen' vrouwen en de vrouwen in het algemeen, en tegenover andere godsdiensten, en tegenover... enz. Edoch, het weze hem vergeven.
Klinkt ook wel fel moslimachtig als ik het zo lees.
Vette Pois(s)on is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 19:12   #436
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Klinkt ook wel fel moslimachtig als ik het zo lees.
Maar dit klinkt minder moslimachtig. Na de overwinning van het VB in 2004, houdt het VB in het Franse Baune , in een mooi kasteel, ‘fractiedagen’. Op een avond is er een diner met veel Bourgogne en de embiance is prima. Plotseling staat één van de mandatarissen op en stelt een cantus voor. In het begin werden er onschuldige studentenliederen gezongen. Maar dat zou spoedig veranderen.

Verstrepen:

“Ik had die liedjes wel eens gehoord in een Antwerps café. De oude-NSV-ers namen duidelijk de touwtjes in handen. De sfeer was uitgelaten. Toen een volgend lied werd ingezet viel mijn mond open van verbazing; ik dacht eerst dat ik niet goed gehoord had wat er aan het gebeuren was. Hoorde ik nu echt goed? Het was het Horst-Wessel-lied, de officiële partijhymne van Hitlers NSDAP: ‘Die Fahne Hoch’ Die Reihen fest geschlossen! SA marschiert met ruhig festem Schritt.’ Ik kende de tekst niet, het overgrote deel van anderen duidelijk wel, want zowel die zongen de verwerpelijke teksten uit volle borst mee. Na het Horst Wessel-lied werd direct ‘Wir fahren gegen Engeland’ ingezet. En opnieuw werd door het overgrote deel luid meegezongen. Ik voelde ik me misselijk worden. Daar zat ik dan op de eerste avond van september, pas verkozen, en hoorde mijn collega's liederen zingen waarvoor je in Duitsland voor wordt opgepakt."
(Jurgen Verstrepen, Zwart op Wit, blz 142-143)

Heerlijk allemaal bij het VB. Maar de kornuiten van het VB zullen het weer blijven ontkennen. Zoals gewoonlijk.

Laatst gewijzigd door system : 4 oktober 2008 om 19:20.
Oud 4 oktober 2008, 19:15   #437
system
Banneling

Standaard

.

Laatst gewijzigd door system : 4 oktober 2008 om 19:15.
Oud 4 oktober 2008, 19:24   #438
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Maar dit klinkt minder moslimachtig. Na de overwinning van het VB in 2004, houdt het VB in het Franse Baune , in een mooi kasteel, ‘fractiedagen’. Op een avond is er een diner met veel Bourgogne en de embiance is prima. Plotseling staat één van de mandatarissen op en stelt een cantus voor. In het begin werden er onschuldige studentenliederen gezongen. Maar dat zou spoedig veranderen.

Verstrepen:

“Ik had die liedjes wel eens gehoord in een Antwerps café. De oude-NSV-ers namen duidelijk de touwtjes in handen. De sfeer was uitgelaten. Toen een volgend lied werd ingezet viel mijn mond open van verbazing; ik dacht eerst dat ik niet goed gehoord had wat er aan het gebeuren was. Hoorde ik nu echt goed? Het was het Horst-Wessel-lied, de officiële partijhymne van Hitlers NSDAP: ‘Die Fahne Hoch’ Die Reihen fest geschlossen! SA marschiert met ruhig festem Schritt.’ Ik kende de tekst niet, het overgrote deel van anderen duidelijk wel, want zowel die zongen de verwerpelijke teksten uit volle borst mee. Na het Horst Wessel-lied werd direct ‘Wir fahren gegen Engeland’ ingezet. En opnieuw werd door het overgrote deel luid meegezongen. Ik voelde ik me misselijk worden. Daar zat ik dan op de eerste avond van september, pas verkozen, en hoorde mijn collega's liederen zingen waarvoor je in Duitsland voor wordt opgepakt."
(Jurgen Verstrepen, Zwart op Wit, blz 142-143)

Heerlijk allemaal bij het VB. Maar de kornuiten van het VB zullen het weer blijven ontkennen. Zoals gewoonlijk.
Zonder advocat van de duivel willen te spelen, blijt toch een dubieuze bron, niet?
Vette Pois(s)on is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 19:30   #439
Fieseler

Standaard

Hoeveel leden en mandatarissen van ht VB zijn er nu al overgelopen?
Minimum honderd?
Dit is de eerste keer dat ik hierover iets hoor...
Dit is trouwens ook de allereerste keer dat er iemand baat bij heeft dat het VB en zijn partij zeker geen toenadering zoekt...
Dit is dezelfde persoon die eerdere toenaderingspogingen vakkundig heeft gelekt naar de pers...
Met al zijn mediavernuft heeft hij geeneens een muziekfragment bewaard?
Had hij zijn GSM niet bij?
Is het net niet zijn beroep om zulke dingen te registreren?

Raarrrrrrrrrr....

Toeval...honderd maal toeval...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 4 oktober 2008 om 19:32.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 19:35   #440
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik onderschat die rol helemaal niet. Verschaeve was inderdaad ook tijdens WO I een collaborateur, via het activisme.
U moet echt nog veel leren... "Verschaeve, een collaborateur tijdens WO I." Man, man, man...

Reeds voor WO I had priester Verschaeve een grote faam gekregen, niet alleen in de Vlaamse Beweging maar ook in katholiek Vlaanderen in het algemeen. Toen Duitse troepen in 1914 België binnenvielen, was het Verschaeve die in een vlammend pamflet van leer trok tegen deze agressie. Tijdens de oorlog zal Alveringem trouwens achter de frontlinie liggen; mij dus een raadsel hoe Verschaeve deelgenomen zou hebben aan het activisme... Wel zal Verschaeve een sleutelrol gaan spelen bij de vorming van en stuwing in de Frontbeweging.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be