Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 januari 2009, 14:27   #421
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
3. Geweldmonopolie: wat hebben de Russen in Georgië gedaan? Los daarvan: mogen er geen serieuze vragen gesteld worden bij Hamas? Of krijgen we weer het 'Groene Boekje'-nationalisme?
De bombardementen kwamen wel van Saakasjvili...

En wat Hamas betreft, heb ik al verschillende keren gezegd dat het bestand door Israël geschonden is:

In May there were a 149 rocket-attacks. In June, before the ceasefire started on the 18, there were 84. In the rest of June, just three.
Throughout July, August, September and October there were only 15 and Israel agrees none of these rockets were fired by Hamas.

On nov 4th Israel launched an attack that killed 6 Hamasfighters just inside the Gaza strip. They say the militants were building a tunnel to try and kidnap an Israeli soldier.
The result was a fresh barrage of rockets from Hamas. After nov 4th there were 68 and 52 in december.
During the entire period of the ceasefire no Israelis were killed by Hamasrockets.

Mark Regev, Israeli Prime Minister’s Spokesperson:
“Our goals are minimalistic and defensive. Success is freeing the civil population of southern Israel from the fear of an incoming Hamas rocket”

Question:
“But if that is the case, there were no Hamasrockets during the ceasefire. Before november the 4th, there were no Hamas rockets for 4 months.”

Regev:
“And that is correct. This crisis started when Hamas, throughout the ceasefire, when they …”

Question:
“Surely this crisis started when Israel broke the ceasefire on Nov. 4th.”

Regev:
“I disagree strongly, Sir. Israel acted on November 4th defensively because there was a tunnel that was being dug, designed …”

Question:
“There were no Israeli civilians being killed by that time…”

http://ministerievanagitatie.wordpre...ijdens-bestand
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2009, 14:29   #422
Volksstormer
Minister-President

Standaard

En de 15 raketten die in de laatste vier maanden toch werden afgeschoten, kwamen niet van Hamas.

http://nl.youtube.com/watch?v=SILJxPTqjAM
Oud 16 januari 2009, 16:25   #423
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
De internationale vraag bepaalt (mee) de waarde van het geld in een stelsel van vrije wisselkoersen en dat is het gevolg van een politieke keuze.

Of misschien dat ook zo gewoon gegroeid en dan in een verdrag gegoten? Alsof het monetair systeem uit de lucht is komen vallen...

De invoering van de eenheidsmunt is in alle opzichten de belangrijkste oorzaak van de neoliberale (besparings)politiek in Europa.

Dus jij vindt dat er niet moest bespaard worden? Even de schulden doorschuiven naar de volgende generaties? Of is een staatsschuld toch als de griep?
Wie goudstandaard zegt, weet hoegenaamd niets van geld. Het is compleet onzinnig om voor een deflatoir geldstelsel te pleiten als "alternatief" voor het huidige inflatoire geldstelsel. Alsof te weinig geldcreatie beter is voor een economie, dan te veel geldcreatie.

Er moet gewoon juist genoeg geld zijn, dan zou er ook geen inflatie meer zijn. Dus geen goudstandaard, maar een stelsel van vaste en gecontroleerde wisselkoersen.
Nee, ik weet nooit nergens van als het niet in je kraam past. Voor de rest: de perfectie is niet van deze wereld hé. Wat jij voorstelt is onzin.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2009, 16:30   #424
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De bombardementen kwamen wel van Saakasjvili...

En wat Hamas betreft, heb ik al verschillende keren gezegd dat het bestand door Israël geschonden is:

In May there were a 149 rocket-attacks. In June, before the ceasefire started on the 18, there were 84. In the rest of June, just three.
Throughout July, August, September and October there were only 15 and Israel agrees none of these rockets were fired by Hamas.

On nov 4th Israel launched an attack that killed 6 Hamasfighters just inside the Gaza strip. They say the militants were building a tunnel to try and kidnap an Israeli soldier.
The result was a fresh barrage of rockets from Hamas. After nov 4th there were 68 and 52 in december.
During the entire period of the ceasefire no Israelis were killed by Hamasrockets.

Mark Regev, Israeli Prime Minister’s Spokesperson:
“Our goals are minimalistic and defensive. Success is freeing the civil population of southern Israel from the fear of an incoming Hamas rocket”

Question:
“But if that is the case, there were no Hamasrockets during the ceasefire. Before november the 4th, there were no Hamas rockets for 4 months.”

Regev:
“And that is correct. This crisis started when Hamas, throughout the ceasefire, when they …”

Question:
“Surely this crisis started when Israel broke the ceasefire on Nov. 4th.”

Regev:
“I disagree strongly, Sir. Israel acted on November 4th defensively because there was a tunnel that was being dug, designed …”

Question:
“There were no Israeli civilians being killed by that time…”

http://ministerievanagitatie.wordpre...ijdens-bestand
Oh ja, daar gaan we weer. Feit is dat de Russen daar massaal paspoorten hebben verlapt en een marionettenregerinske hadden geïnstalleerd dat iedere toenadering met Tbilisi afwees en zelfs de roebel gebruikte als betalingsmiddel. Ach kom hé. De Russen zijn even heilig als de Amerikanen.

En als ik zeg 'vragen stellen bij Hamas', bedoel ik niet dat ik het wil reduceren tot dit conflict hé. Ik kan het overigens niet begrijpen dat mensen die zich nationalisten durven noemen zich willen associëren met een totalitair systeem als de moslimrepublieken. Waarmee ik bij deze ook Isräel niet goedpraat.
Oud 17 januari 2009, 00:22   #425
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Of misschien dat ook zo gewoon gegroeid en dan in een verdrag gegoten? Alsof het monetair systeem uit de lucht is komen vallen...
1) "Gegroeid" is conservatieve larie! Alsof iets wat maar lang genoeg scheef gegroeid is opnieuw recht wordt...

2) In de geschiedenis van het bankwezen is weinig toevallig.

Citaat:
Dus jij vindt dat er niet moest bespaard worden? Even de schulden doorschuiven naar de volgende generaties? Of is een staatsschuld toch als de griep?
Je zegt gewoon dat we de pest moeten kiezen om de cholera te bestrijden. Het is dankzij de geldtheorie die gij aanhangt dat er überhaupt staatsschuld bestaat!

Citaat:
Nee, ik weet nooit nergens van als het niet in je kraam past. Voor de rest: de perfectie is niet van deze wereld hé. Wat jij voorstelt is onzin.
Nee, je weet niet wat geld is of zou moeten zijn.

Wat ik voorstel, is gebaseerd op de natuurrechtelijke opvattingen over geld, met andere woorden de geaccumuleerde wijsheid van duizenden jaren beschaving. Uw geldtheorie komt recht van Meyer Amschel.
Oud 17 januari 2009, 02:29   #426
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

ik proost Volksstormer op een echte Vlaamsche pint omwille deze issue.
Tamam is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2009, 02:38   #427
jones
Banneling

jones's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sarah Bekijk bericht
Hop, terug naar jou keuken jij
jones is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2009, 11:57   #428
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
1) "Gegroeid" is conservatieve larie! Alsof iets wat maar lang genoeg scheef gegroeid is opnieuw recht wordt...

2) In de geschiedenis van het bankwezen is weinig toevallig.

Je zegt gewoon dat we de pest moeten kiezen om de cholera te bestrijden. Het is dankzij de geldtheorie die gij aanhangt dat er überhaupt staatsschuld bestaat!

Nee, je weet niet wat geld is of zou moeten zijn.

Wat ik voorstel, is gebaseerd op de natuurrechtelijke opvattingen over geld, met andere woorden de geaccumuleerde wijsheid van duizenden jaren beschaving. Uw geldtheorie komt recht van Meyer Amschel.
Natuurlijk is het gegroeid. Al vanaf de vroeger middeleeuwen met wisselbrieven en dies meer. En wat scheef is, moet inderdaad recht. Maar of dat je daarvoor de boom moet omhakken zoals jij wil, is nog iets anders.

Door het geldsysteem bestaat er een staatsschuld? Huh? Dus schaf het geld af en er kan geen schuld meer zijn of zo? Terug met geiten en koeien betalen, is het dat? En hoeveel is één geit dan waard in rund? Los daarvan: hoe ga je een overheid in stand houden zonder betalingssysteem? En kiezen tussen pest en cholera? Niet echt. Een overheid moet het geld zuinig beheren. Een beperkte schuld hoort daarbij. Tenzij je natuurlijk alle investeringen betaalt �* rato van je belastingsinkomsten.

Mijn geldtheorie komt gewoon uit de praktijk, enkele deftige geschiedenisboeken en enige ondervinding in de praktijk. Waar jouw theorie vandaan komt, is me maar de vraag, maar het lijkt me soms verdacht veel op de theorie van de katholieke kerk dat je geen winst mocht maken en dus het geldwezen bij de joden verzeilde.
Oud 17 januari 2009, 16:08   #429
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Innige deelneming bij het overlijden van jullie propagandaverantwoordelijke...

Laatst gewijzigd door Metternich : 17 januari 2009 om 16:09.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2009, 17:17   #430
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Innige deelneming bij het overlijden van jullie propagandaverantwoordelijke...
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2009, 17:20   #431
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is het gegroeid. Al vanaf de vroeger middeleeuwen met wisselbrieven en dies meer. En wat scheef is, moet inderdaad recht. Maar of dat je daarvoor de boom moet omhakken zoals jij wil, is nog iets anders.

Door het geldsysteem bestaat er een staatsschuld? Huh? Dus schaf het geld af en er kan geen schuld meer zijn of zo? Terug met geiten en koeien betalen, is het dat? En hoeveel is één geit dan waard in rund? Los daarvan: hoe ga je een overheid in stand houden zonder betalingssysteem? En kiezen tussen pest en cholera? Niet echt. Een overheid moet het geld zuinig beheren. Een beperkte schuld hoort daarbij. Tenzij je natuurlijk alle investeringen betaalt �* rato van je belastingsinkomsten.

Mijn geldtheorie komt gewoon uit de praktijk, enkele deftige geschiedenisboeken en enige ondervinding in de praktijk. Waar jouw theorie vandaan komt, is me maar de vraag, maar het lijkt me soms verdacht veel op de theorie van de katholieke kerk dat je geen winst mocht maken en dus het geldwezen bij de joden verzeilde.
Als ge écht geïnteresseerd zijt, wil ik altijd wel het programma van uw partij en beweging (her)schrijven hoor.
Oud 17 januari 2009, 17:21   #432
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sarah Bekijk bericht
Oud 17 januari 2009, 17:27   #433
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Love is in the air

Laatst gewijzigd door toccata : 17 januari 2009 om 17:28.
toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2009, 17:58   #434
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ge écht geïnteresseerd zijt, wil ik altijd wel het programma van uw partij en beweging (her)schrijven hoor.

Werk voor juni, na de verkiezingen. FDW wil terug naar de oude thema's van de partaai, ze voelen de bui al hangen.

Maar euh... Forza Fiasco vinden ze nog steeds oh zo jammer. Sommigen willen het zelfs na de verkiezingen nog eens proberen!
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2009, 18:20   #435
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Schrijf maar. Ik zal wel zien wat het wordt... of juist niet.
Oud 17 januari 2009, 20:57   #436
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
Wacht, is dit niet net hetzelfde als jullie doen met het antifa logo?
Oud 17 januari 2009, 21:27   #437
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Wacht, is dit niet net hetzelfde als jullie doen met het antifa logo?
Komkom, geef eens toe. Dit is toch echt wel een ontzettend amateuristische kopie, niet?
Oud 17 januari 2009, 21:37   #438
An Arkos
Minister

Standaard

Citaat:
Komkom, geef eens toe. Dit is toch echt wel een ontzettend amateuristische kopie, niet?
Absoluut! Ik hoop ook dat ze die niet gaan gebruiken, dat zou te belachelijk zijn. Maar geef toe, het is best ironisch dat je daarmee lacht terwijl jullie exact hetzelfde doen.
Oud 17 januari 2009, 21:42   #439
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Absoluut! Ik hoop ook dat ze die niet gaan gebruiken, dat zou te belachelijk zijn. Maar geef toe, het is best ironisch dat je daarmee lacht terwijl jullie exact hetzelfde doen.
Ach, symbolen claimen, gebruiken, aanpassen, ... maakt mij allemaal zoveel niet uit. Het ging mij over de amateuristische kopie die waarschijnlijk iemand met Paint gemaakt heeft...
Oud 17 januari 2009, 21:59   #440
An Arkos
Minister

Standaard

Citaat:
Ach, symbolen claimen, gebruiken, aanpassen, ... maakt mij allemaal zoveel niet uit. Het ging mij over de amateuristische kopie die waarschijnlijk iemand met Paint gemaakt heeft...
Zoals Félicien z'n avatar heeft gemaakt dus?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be