Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2009, 16:32   #421
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ik zal u eens wat vertellen: In het buitenland, of zelfs in eigen land, maar in een andere stad of een ander dorp, is het altijd moeilijker om een nieuw bestaan op te bouwen dan in de eigen vertrouwde omgeving. Dat is inherent aan het schepen achter je verbranden en opnieuw te beginnen.

Zoals ik al in een andere post van me al zei, heb ik zelf in het buitenland gewoond en gewerkt, met alle nadelen die bijvoorbeeld een taalachterstand met zich meebrengt. Maar ik ben niet gaan janken en dieskriemienaasie gaan roepen omdat ik bepaald werk niet kreeg wegens die taalachterstand, en ik ben daarom ook niet gaan eisen dat ik positief gediscrimineerd zou moeten worden. Neen, ik heb gewoon nog harder mijn best gedaan om die vreemde taal zo snel mogelijk te leren spreken en schrijven, mezelf aangemeld bij diverse verenigingen en deelgenomen aan allerlei autochtone activiteiten aldaar, mezelf bepaalde autochtone gebruiken eigen gemaakt tot en met het leren koken van autochtone gerechten aan toe.
Binnen een half jaar sprak ik de taal meer dan behoorlijk, en binnen het jaar zelfs het lokale dialect. Het vinden van passend werk was toen ook absoluut geen probleem meer.
En voor dat alles is dus geen 'positieve' discriminatie door de autochtone samenleving nodig geweest, maar slechts de eigen keiharde inzet en wil om in den vreemde te slagen, is voor deze (toen) allochtoon genoeg geweest om dat te bereiken.

Ik weet met andere woorden zelf maar al te goed hoe het verhaal er van de andere kant uitziet...
En in welk land hebt u gewoont als ik vragen mag?

"Ik weet met andere woorden zelf maar al te goed hoe het verhaal er van de andere kant uitziet..."

Ik had het ook niet specifiek over u.
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 16:41   #422
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
En in welk land hebt u gewoont als ik vragen mag?
In het Zweedstalige gedeelte van Finland.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 16:54   #423
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
In het Zweedstalige gedeelte van Finland.
Dus u had niet het nadeel van een andere huidskleur te hebben. Ik hoor u al aankomen: "huidskleur doet er niet toe e.d.", maar het zou u verbazen hoeveel mensen schrik hebben van het 'andere', het 'vreemde', waardoor ze minder snel geneigd zijn deze mensen aan te nemen.

Daarom is positieve discriminatie in vele gevallen een goed initiatief.
Oud 4 juni 2009, 17:02   #424
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus u had niet het nadeel van een andere huidskleur te hebben. Ik hoor u al aankomen: "huidskleur doet er niet toe e.d.", maar het zou u verbazen hoeveel mensen schrik hebben van het 'andere', het 'vreemde', waardoor ze minder snel geneigd zijn deze mensen aan te nemen.

ben je nu aan het zwaansen? Nooit geen blonde Fin tegengekomen zeker?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 17:09   #425
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:

Huidskleur heeft er zelden of nooit iets mee te maken, de instelling om er wat van te willen maken des te meer.

Toen ik daar woonde, woonde er een paar huizen verderop ook een neger uit donker Afrika die zo zwart was dat hij alle zonlicht absorbeerde. Hij had werk, werkte hard, sprak de taal nog beter dan ik (hij sprak naast vloeiend Zweeds ook nog eens vloeiend Fins), nam deel aan de sociale activiteiten van autochtonen en werd of voelde zich nimmer gediscrimineerd.
Weet u waarom?
Omdat hij zich aangepast had en de instelling had dat wie er zelf niet hard voor werkt het ook niet verdient.
Oud 4 juni 2009, 17:33   #426
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Huidskleur heeft er zelden of nooit iets mee te maken, de instelling om er wat van te willen maken des te meer.

Toen ik daar woonde, woonde er een paar huizen verderop ook een neger uit donker Afrika die zo zwart was dat hij alle zonlicht absorbeerde. Hij had werk, werkte hard, sprak de taal nog beter dan ik (hij sprak naast vloeiend Zweeds ook nog eens vloeiend Fins), nam deel aan de sociale activiteiten van autochtonen en werd of voelde zich nimmer gediscrimineerd.
Weet u waarom?
Omdat hij zich aangepast had en de instelling had dat wie er zelf niet hard voor werkt het ook niet verdient.
"Huidskleur heeft er zelden of nooit iets mee te maken, de instelling om er wat van te willen maken des te meer."

Daar zou u nog van kunnen verschieten.

"Toen ik daar woonde, woonde er een paar huizen verderop ook een neger uit donker Afrika die zo zwart was dat hij alle zonlicht absorbeerde. Hij had werk, werkte hard, sprak de taal nog beter dan ik (hij sprak naast vloeiend Zweeds ook nog eens vloeiend Fins), nam deel aan de sociale activiteiten van autochtonen en werd of voelde zich nimmer gediscrimineerd.
Weet u waarom?
Omdat hij zich aangepast had en de instelling had dat wie er zelf niet hard voor werkt het ook niet verdient."

Er zijn ook genoeg voorbeelden van 'donkere' mensen die zich ook perfect hebben aangepast, vloeiend de taal spreken, en willen werken voor een betere toekomst, maar toch niet aan een baan kunnen geraken. Vandaar dat ik in bepaalde gevallen positieve discriminatie aanmoedig.
Oud 4 juni 2009, 19:34   #427
Pist*on
Schepen

Pist*on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar ben ik het niet geheel met u eens. Er zijn genoeg topics hier die nergens op slaan, behalve dan het 'blind' bekritiseren van moslims a.d.h.v. vooroordelen en veralgemeningen. Daar spring ik idd direct van in het zadel... .

Maar als er zo'n 1000 topics zijn... 't toont misschien toch wel iets aaan he?
Te meer omdat de verrijkingsadepten hier direkt asl ze zouden kunnen direkt met een tegnvoorbeeld zouden komen.
Feit dat dat niet gebeurt.
Misschien zijn er wel effectief meer feiten gepleegd door allochtonen te melden.
... Dat zou wat zijn he?...

instead of korans and imams
Pist*on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 19:40   #428
Pist*on
Schepen

Standaard

Citaat:
Idd, dat komt af en toe wel eens voor.
Nuja, er zijn ook genoeg werknemers die ook weigeren 'bruine', 'gele' en 'zwarte' mensen aan te nemen. Is dat dan niet hetzelfde?
U meent het?
Dat komt wel eens voor? en dat doet u dan niet steigeren? dat omgekeerd racisme? Als blanke man, omdat je niet tot een minderheid behoort moet je racisme tov uw persoon maar gewoon aanvaarden of wat?
en hoeveel werkgevers kan u mij opgeven die discrimineren op basis van huidskleur? Want die mensen werden door onze politiekers strafbaar gesteld. en de vlaming is nu niet echt gekend om zijn rebels gedrag.

Oud 4 juni 2009, 19:47   #429
Pist*on
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Neen, mijn punt ging over politieke discussie vanuit fait divers in het algemeen. Niet alleen over migratie.

Meer in het algemeen over de verkleutering van het politieke debat. Daarom geniet ik van een aantal controversiële posters hier van radicaal-rechtse of - linkse signatuur. Zij brengen tenminste wet animo

Du choc des idées jailllit la lumière, zei Jaurès.

desondanks :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pist*on
Beste manier om daar allemaal komaf mee te maken, en ineens met het VB én de verzuuring;
u raadt het.

nultolerantie tov criminele vreemdelingen en criminele steuntrekkers.
Crimineel feit gepleegd binnen de 10jaar dat u als immigrant in het Belgische rijk bent?
Terug naar af , zonder langs de bank te gaan en of lichtgevend koekje.

Oud 5 juni 2009, 01:28   #430
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dus omdat de agressor te betritiseren is moet ik partij kiezen en een rekening prestenteren? En wat als het een Joods kind is? In dit conflict moet je geen partij kiezen maar de zwaksten bijstaan op humanitair vlak ongeacht de zijde waar dat menselijk leed valt. Dat is humanitaire hulp en het andere politiek.Dat hou je best apart!
OK, jij mag vrijwillig storten als je wil. Maar niet met mijn belastinggeld. Ik betaal graag veel belastingen, maar ik zie niet in waarom ik belastingen moet betalen om de stommiteiten van Israël te betalen.

Dan bouwt de EU een luchthaven, moet Israël die noodgedwongen vernietigen, zodat wij opnieuw kunnen betalen voor de wederopbouw. Die mannen spelen duidelijk met ons voeten. Dus: rekening presenteren, en als ze niet betalen, geen associatie-akkoord, handelssancties, in beslag name van Israëlische goederen, enzovoort.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 01:29   #431
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pist*on Bekijk bericht
desondanks :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pist*on
Beste manier om daar allemaal komaf mee te maken, en ineens met het VB én de verzuuring;
u raadt het.

nultolerantie tov criminele vreemdelingen en criminele steuntrekkers.
Crimineel feit gepleegd binnen de 10jaar dat u als immigrant in het Belgische rijk bent?
Terug naar af , zonder langs de bank te gaan en of lichtgevend koekje.

Wie zegt er dat ik komaf wil maken met het VB en de verzuring? Dankzij hen is er tenminste nog een schijn van politieke controverse.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 5 juni 2009, 09:08   #432
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
OK, jij mag vrijwillig storten als je wil. Maar niet met mijn belastinggeld. Ik betaal graag veel belastingen, maar ik zie niet in waarom ik belastingen moet betalen om de stommiteiten van Israël te betalen.

Dan bouwt de EU een luchthaven, moet Israël die noodgedwongen vernietigen, zodat wij opnieuw kunnen betalen voor de wederopbouw. Die mannen spelen duidelijk met ons voeten. Dus: rekening presenteren, en als ze niet betalen, geen associatie-akkoord, handelssancties, in beslag name van Israëlische goederen, enzovoort.
U bevestigt mijn punt, voor u is humanitaire hulp politiek gekleurd, voor mij dus niet.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 10:16   #433
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U bevestigt mijn punt, voor u is humanitaire hulp politiek gekleurd, voor mij dus niet.
Alles is politiek gekleurd, en het gebruik van belastinggeld al zeker.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 5 juni 2009, 10:40   #434
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie zegt er dat ik komaf wil maken met het VB en de verzuring? Dankzij hen is er tenminste nog een schijn van politieke controverse.
Dat is juist : Zelf stem ik niet op het VB, omdat ik geen voeling heb met hun economische visie, maar het is goed dat ze bestaan, en van zich laten horen, want het zijn de enigen die een bepaald soort problemen durven aankaarten. Zonder dit soort schenenstampers zou het er in België nog veel erger aan toe gaan als nu reeds het geval is. Voor de andere Europese landen, waar soortgelijke partijen bestaan, is de situatie net hetzelfde.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 11:06   #435
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Dat is juist : Zelf stem ik niet op het VB, omdat ik geen voeling heb met hun economische visie, maar het is goed dat ze bestaan, en van zich laten horen, want het zijn de enigen die een bepaald soort problemen durven aankaarten. Zonder dit soort schenenstampers zou het er in België nog veel erger aan toe gaan als nu reeds het geval is. Voor de andere Europese landen, waar soortgelijke partijen bestaan, is de situatie net hetzelfde.
Wat stoort je aan de economische visie van het VB?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 5 juni 2009, 13:03   #436
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Maar als er zo'n 1000 topics zijn... 't toont misschien toch wel iets aaan he?
Te meer omdat de verrijkingsadepten hier direkt asl ze zouden kunnen direkt met een tegnvoorbeeld zouden komen.
Feit dat dat niet gebeurt.
Misschien zijn er wel effectief meer feiten gepleegd door allochtonen te melden.
... Dat zou wat zijn he?...
Dat zou idd kunnen, wat niet wegneemt dat een groot deel van de topics hier werkelijk nergens op slaat. Maar dat is natuurlijk volgens mijn bescheiden mening.
Oud 5 juni 2009, 13:08   #437
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
U meent het?
Dat komt wel eens voor? en dat doet u dan niet steigeren? dat omgekeerd racisme? Als blanke man, omdat je niet tot een minderheid behoort moet je racisme tov uw persoon maar gewoon aanvaarden of wat?
en hoeveel werkgevers kan u mij opgeven die discrimineren op basis van huidskleur? Want die mensen werden door onze politiekers strafbaar gesteld. en de vlaming is nu niet echt gekend om zijn rebels gedrag.
Ik heb al verschillende keren aangehaalt waarom ik positieve discriminatie een vele gevallen een positief punt vind. Ik ga meezlf geen 10 keer herhalen.

"en hoeveel werkgevers kan u mij opgeven die discrimineren op basis van huidskleur? Want die mensen werden door onze politiekers strafbaar gesteld. en de vlaming is nu niet echt gekend om zijn rebels gedrag."

U denkt dat elk geval van discriminatie gemeld wordt? Een grote meerderheid van die gevallen worden nooit gemeld/vermeld? wat niet betekend dat het niet zou voorkomen.
Oud 5 juni 2009, 13:44   #438
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb al verschillende keren aangehaalt waarom ik positieve discriminatie een vele gevallen een positief punt vind. Ik ga meezlf geen 10 keer herhalen.
Discriminatie is en blijft discriminatie; namelijk onderscheid maken. En waar dat gebeurt, is er altijd een partij die er voordeel van heeft, en er is altijd een partij die er nadeel van heeft. Dat u dat positief vindt, zegt mij verder genoeg.
Oud 5 juni 2009, 13:45   #439
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat stoort je aan de economische visie van het VB?
Het zijn neoliberalen, hé . Een partij die niet speciaal opkomt voor de arbeiders, voor de grote meerderheid.
Een ideale partij zou er één zijn die een écht socialistisch beleid voert, maar met de vreemdelingenpolitiek van het VB. Ook splitsing met Wallonië, een hechtere samenwerking met Nederland, zelfs een hereniging, zijn goede punten in hun programma.
Oud 5 juni 2009, 13:47   #440
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:

"en hoeveel werkgevers kan u mij opgeven die discrimineren op basis van huidskleur? Want die mensen werden door onze politiekers strafbaar gesteld. en de vlaming is nu niet echt gekend om zijn rebels gedrag."

U denkt dat elk geval van discriminatie gemeld wordt? Een grote meerderheid van die gevallen worden nooit gemeld/vermeld? wat niet betekend dat het niet zou voorkomen.
Ik ben tegen discriminatie, en dan vooral tegen discriminatie van eigen volk.
Positieve discriminatie voor allochtonen = negatieve discriminatie tegenover eigen volk = Ultra Slecht.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be