![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#422 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#423 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
- instorting met bijbehorend jobverlies van de automarkt. - de focus zal snel verlegd worden zowel in auto zelf als in rijgedrag, we gaan auto's zat krijgen in het verkeer die weliswaar begrensd zijn op 130 km/u, maar die topsnelheid wel bereiken in 3 seconden. Daarnaast gaan we chauffeurs krijgen die in slaap sukkelen omdat ze constant tegen een monotone snelheid rijden, of op een andere - maar daarom zeker niet minder gevaarlijke - manier verveling gaan bestrijden tijdens lange ritten. Ik betwijfel dat dat veiliger is dan de huidige situatie. - of je nu tegen 130 of tegen 170 met je zatte kloten tegen een boom knalt lijkt me weinig verschil te gaan maken. Ik verwacht niet veel effect op hat aantal ongevallen en verkeersdoden. Eigenlijk verwacht ik bijna helemaal geen effect of zelfs eerder een negatief effect. Ik rijdt bij gelegenheid serieus 'te snel' (volgens de wet althans), maar ik schat de kans dat ik een ongeval heb als ik altijd 130 zou rijden een pak hoger in dan als ik kan afwisselen zoals nu. (zie ook bovenstaande) Daarnaast: voor heel veel mensen zijn auto's uiterst emotioneel. Ik zou zelfs als ik statistieken zou zien die zwart op wit aantonen dat er dan 100 verkeersdoden minder zouden zijn per jaar (wat ik dus niet geloof) tegen een dergerlijke wet stemmen. Ik beschouw mijzelf nochthans als een overwegend erg rationeel persoon, maar met auto's... Ik zou het nog kunnen accepteren als eerst de rest van de overheid rationeel begint te functioneren. Maar nu? No f*cking way dat ik de vrijheid wil opgeven om sneller dan 130 te kunnen rijden als ik dat verantwoord vind en er zin in heb. Ik beschouw mijzelf ook helemaal niet als een onveilig chauffeur zowel voor mezelf als anderen. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 3 oktober 2009 om 00:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#424 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#425 | |
|
![]() Citaat:
Hogere snelheden zijn dan niet meer nodig en dat zal het aantal slachtoffers zeker naar omlaag halen. Een ander alternatief is ISA (de gesloten of half-open variant) http://auto-en-vervoer.infonu.nl/aut...anpassing.html Laatst gewijzigd door Alboreto : 3 oktober 2009 om 14:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#426 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#427 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ben voor .... dan laat ik mijne wagen terug opdrijven naar 250 en ben ik die vervelende flitsers langs de weg kwijt ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#428 | |
|
![]() Citaat:
![]() Zoals mijn nick aangeeft ben ik inderdaad een snelheidsduiveltje, maar niet op de openbare weg ![]() Ik heb echter niets tegen een krachtige wagen op een mooi circuit. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#429 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Want wat wanneer ik naar Duitsland rijd ? Tegen 130 tuffen terwijl anderen me tegen 160 voorbijrazen ? Mijn Corolla Sport stookt 5 liter op 100 km. En dat ding loopt ook 160, op een comfortabele manier. Meer moet dat niet zijn, toch ? Te veel mensen zien een auto nog steeds als een status-symbool. Waarom moeten zelfstandigen trouwens allemaal met slagschepen van auto's rijden ? Omdat de brandstof fiscaal aftrekbaar is ? Terwijl ze er meestal privé mee rijden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#430 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#431 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#432 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nederland is te dichtbevolkt en te klein om met Duitsland vergeleken te worden, dan moet je beter Frankrijk nemen. ![]() De (dichtbevolkte) D-deelstaat die het best vergelijkbaar is met Nederland, is buurland Nordrhein-Westfalen (18 milj inw) en *is* natuurlijk veiliger, en al vele jaren: ik evalueer even tot 2000 terug. ![]() Citaat:
Citaat:
http://oberon.sourceoecd.org/vl=1020...1-04-02-g1.htm Open xls.link Citaat:
Laatste evolutie 2007/2008*: D: 60/54,5 verkeersdoden/milj inwoners** <> Nederland: 48/45,4 tov 2007 heeft D een daling van ca. 10%, NL 5 %. Nu nog een paar jaar wachten... ![]() En nu weet je ook waarom ik dit schreef: Citaat:
(4477 verkeersdoden / 82 milj inwoners*) Laatst gewijzigd door Micele : 3 oktober 2009 om 17:10. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#433 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#434 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() En het kleine NoordRijn-Westfalen is toch best te vergelijken met België. Toch raar dat je het kleine Nederland er wel bijhaalt om met D te vergelijken ![]() Als ge maar begrijpt dat verkeersveiligheid op een autosnelweg of andere wegen niet persé door een "theoretische" max-snelheid bepaald wordt, maar wel door de al dan niet aangepaste snelheid die de bestuurders daar werkelijk rijden. En een aanbevolen snelheid op de autosnelweg kan evenzo afstralen naar de rij-mentaliteit -ook qua aangepaste snelheid*- en algemene rijvaardigheid op de overige wegen. * een Duitser zal alleszins minder geneigd zijn onnodig-onveilig haast te maken op de onveiligere gewone wegen als een Belg of een Nederlander, hij weet dat hij desnoods zijn tijd ruim kan goedmaken op de veiligere Autobahn. ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 3 oktober 2009 om 17:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#435 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#436 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het ook raar dat de Volvo van je vriendin rammelt ![]()
![]() |
![]() |
#437 |
Burgemeester
|
![]() Op vele momenten 's avonds rijden velen op de autosnelweg ongeveer 140/150. Ik voel me dan even veilig als we allen tegen 100 rijden.
![]() |
#438 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#439 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat anderen voor een aangepaste snelheid rijden kan je niet weten, erover gissen mag je. ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 4 oktober 2009 om 10:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#440 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |