Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 januari 2010, 18:41   #421
DESSERON
Burger

DESSERON's schermafbeelding

Standaard Horeca en rokers

Waarom zoveel tolerantie voor de horeca en voor de rokers? Is het omdat zij kunnen rekenen op de steun van de lobbypartij VLD ?
Een sector die openlijk toegeeft voor een groot deel in het zwart te werken, een sector die de BTW kan doen verlagen tot 12 % maar geen cent korting geeft aan de klanten, een sector voor wie een antirookwet werd goedgekeurd maar die dat vierkant aan zijn laars lapt, wetende dat het minstens tot de zomer zal getolereerd worden. Een totaal rookverbod dat tot juli 2014, nog een eeuwigheid, is uitgesteld. Roken dat verantwoordelijk is voor tienduizenden doden per jaar, in België alleen al, terwijl men blijft spreken over AIDS dat minder dan 100 doden per jaar veroorzaakt.
Voorwaar de tabakslobby en de horecalobby staan sterk in dit land, dit kan slechts betekenen dat ze bepaalde partijen- VLD, PS, om geen namen te noemen, sponsoren. Volksgezondheid is dan geen prioriteit.
Oud 2 januari 2010, 18:58   #422
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
vooruitziende waard ? dieje mens stopt volgend jaar met zen zaak ( is nu al over zen pensioen leeftijd ! ) .......... hij rookt zelf sigaren . zijn zaak overlaten ? zal schoon woonhuis worden , wie is er nu met dat rookverbod nog in geïtresseerd om een horeca zaak over te nemen !
Dan was hij beter nu gestopt.
Nee, hij wacht liever tot volgend jaar, het is dan de schuld van het rookverbod.
Oud 2 januari 2010, 18:59   #423
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
tja , hier geeft U eerlijk toe dat het je niet kan schelen dat die rokerige ouderwetse kroegen zullen sluiten .......... verder zit in die rokerige kroegen niet enkel oude rokende pilszuipende venten en dito wijven ! bij ons is iedereen welkom en is't een mengeling van jong tot oud ! en niemand die erom maalt dat dat de waard en zen klanten roken !!!!!! U wilt ons dat pleziertje afnemen , presies dat het U niet interesseert dat die kroegen dan sluiten ................. liever geen kroeg dan zo'n ouderwets rookhol he !!!!

En dan maar lullen over 't nieuwe sosiale leven , awel er zal veel sosiaal leven verdwijnen !!!!!!!

wie is er trouwens de egoïst ? de roker of mensen als U ?????? rookvrije eetkroegen , voor mij OK , maar de gezellige bruine rookkroeg moet ook kunnen , daar waar iedereen iedereen kent en geen onderscheid is tussen rang en stand !!!!!!!!
De egoïst is degene die wil roken waar anderen, nietrokers, aanwezig zijn.
Oud 2 januari 2010, 19:12   #424
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Dan was hij beter nu gestopt.
Nee, hij wacht liever tot volgend jaar, het is dan de schuld van het rookverbod.
volgend jaar gaat zijn vrouw op pensioen , daarom stopt hij dan pas .......... trouwens hij ziet zen kroeg als hobby en vorm van sociaal vermaak ! als hij zen sigaartje moet missen en een groot deel van zen vaste klanten is't plezier er ook af he ................ trouwens binnen de straal van 1 km is er een rookvrije zaak !!!!
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2010, 19:31   #425
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De egoïst is degene die wil roken waar anderen, nietrokers, aanwezig zijn.
Niemand dwingt niet rokers een rokerskroeg ninnen te gaan , zeker niet als er vlakbij een zaak is waar niet gerookt wordt . in dit geval , kom ik in beide zaken .......... in die eene zaak respecteer ik het rook verbod . is't nu zo moeilijk dat niet rokers die andere zaak ook respecteren ??????? oh ja de anti rokerslobby heeft liever geen kroeg dan een rokerskroeg !!!!!!

tja wie zijn nu eenmaal de egoïsten !
Oud 2 januari 2010, 19:37   #426
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niemand dwingt niet rokers een rokerskroeg ninnen te gaan , zeker niet als er vlakbij een zaak is waar niet gerookt wordt . in dit geval , kom ik in beide zaken .......... in die eene zaak respecteer ik het rook verbod . is't nu zo moeilijk dat niet rokers die andere zaak ook respecteren ??????? oh ja de anti rokerslobby heeft liever geen kroeg dan een rokerskroeg !!!!!!

Ik mag van u maar naar één zaak gaan, terwijl rokers overal naartoe mogen gaan.

Nee beste vriend, dankzij de liberalen hebben jullie een beetje uitstel gekregen, maar ook ik heb recht op een rookvrije avond in een café NAAR KEUZE.
Oud 2 januari 2010, 19:44   #427
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan maar lullen over 't nieuwe sosiale leven , awel er zal veel sosiaal leven verdwijnen !!!!!!!
Zeg, ben jij soms de schizofrene alter-ego van Schoofzak ? Je tikt met het hetzelfde klavier. Zonder c.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2010, 19:47   #428
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik mag van u maar naar één zaak gaan, terwijl rokers overal naartoe mogen gaan.

Nee beste vriend, dankzij de liberalen hebben jullie een beetje uitstel gekregen, maar ook ik heb recht op een rookvrije avond in een café NAAR KEUZE.
tja , als het rookverbod van kracht is zal er toch maar 1 van die 2 zaken kunnen overleven ............... dus sta je evenver ...... dan kan je ook maar naar 1 zaak gaan !!!!! en daar gaan zagen in de winter dat de deur teveel open dichtgaat en t koud wordt omdat de rokers regelmatig buiten gaan om te roken ................. en das nu al 't geval daar !
Oud 2 januari 2010, 19:49   #429
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Zeg, ben jij soms de schizofrene alter-ego van Schoofzak ? Je tikt met het hetzelfde klavier. Zonder c.

nope , mor alles wat oppersosiale Schoofzak zecht en doet is heilig .............. dus vanaf nu is't sosiaal !!!!
Oud 2 januari 2010, 19:54   #430
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
tja , als het rookverbod van kracht is zal er toch maar 1 van die 2 zaken kunnen overleven ............... dus sta je evenver ...... dan kan je ook maar naar 1 zaak gaan !!!!! en daar gaan zagen in de winter dat de deur teveel open dichtgaat en t koud wordt omdat de rokers regelmatig buiten gaan om te roken ................. en das nu al 't geval daar !
ha, ha, ha, er zullen meer zaken overleven dan dat je denkt.
Het verdwijnen van dorpscafé's is al langer bezig.
Mensen gaan sporten en drinken hun pintjes in de club. Het voordeel dat ze hierbij hebben is dat:
- Ze zich niet moeten verplaatsen, ze zijn er toch al.
- Ze gemakkelijk gesprekpartners vinden (zelfde sport, interesses,....)
Oud 2 januari 2010, 20:24   #431
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen gaan sporten en drinken hun pintjes in de club. Het voordeel dat ze hierbij hebben is dat:
tja , zoals ik al zei het gaat je niet om alle kroegen rookvrij te maken , maar wel om rookkroegen te sluiten ! trouwens wreed sosiaal hoor ......... denk jij dat elke goegemeente of boeregat een fitness , skwasjclub , schietstand , enz heeft ??????????? maar elke goegemeente of boeregat heef wel minstens 1 boerenkroeg , waar gerookt wordt en 't sosiale leven zich afspeeld !!!

trouwens finessen , skwasje enz. combineren met pintjes drinken HAHAHAHAHAHA
Oud 2 januari 2010, 22:53   #432
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid

Dinosaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk is het wel grof, hé. De fervente zuurpruim-niet-rokers ontkennen aan de ene kant dat er (dorps)cafés zullen sluiten door een algemeen rookverbod, maar tegelijkertijd maken ze er zich vrolijk over... omdat... het hen geen fuck kan schelen... want... ze komen er toch niet!

Het is er hen alleen maar om te doen dat niemand een sigeretje kan roken aan de toog... omdat ze het zelf niet doen. Leuk, hé...
Dinosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2010, 00:06   #433
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tja , zoals ik al zei het gaat je niet om alle kroegen rookvrij te maken , maar wel om rookkroegen te sluiten ! trouwens wreed sosiaal hoor ......... denk jij dat elke goegemeente of boeregat een fitness , skwasjclub , schietstand , enz heeft ??????????? maar elke goegemeente of boeregat heef wel minstens 1 boerenkroeg , waar gerookt wordt en 't sosiale leven zich afspeeld !!!

Zelfs dat was er jarenlang niet meer.
Ondertussen al vijf jaar terug één maar die houdt het ook voor bekeken als het verbod er komt.
Ik kwam er alleen in de zomer op terras.
Maar dat zal niet meer mogelijk zijn dank zij de antirook lobby.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2010, 01:50   #434
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Roken in kantines van sportclubs is al lang verboden.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2010, 08:29   #435
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dinosaurus Bekijk bericht
De fervente zuurpruim-niet-rokers ontkennen aan de ene kant dat er (dorps)cafés zullen sluiten door een algemeen rookverbod, maar tegelijkertijd maken ze er zich vrolijk over... omdat... het hen geen fuck kan schelen... want... ze komen er toch niet!
Dit slaat dus nergens op

a. de levenslustigste, meest optimistische, meest goedlachse mensen die ik ken zijn toevallig allemaal niet-rokers
b. de azijnpissende en arrogante Tom Barman vond het zelfs nodig te roken tijdens de uitreiking van de MIA's (waar roken verboden was) terwijl hij zich van zijn laagste kant toonde versus Milow
c. ik ontmoet quasi dagelijks als niet-roker mijn klanten of collegae in diverse café's en ik moet zeggen dat het aantal doemp-blazers er sowieso al jaren een verwaarloosbare minderheid uitmaakt. Wie vormt die meerderheid dan ?
Oud 3 januari 2010, 09:02   #436
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik heb nooit beweerd dat het mijn bedoeling is om alle café's te sluiten. Ik zie gewoon wat ik zie, de gewone dorpscafé's verdwijnen stuk voor stuk.

Vroeger hadden we hier bij ons 5 café's, nu nog twee. De drie café's zijn reeds gesloten vooraleer er sprake was van rookverbod in alle café's.

Ik zie wel de kantine van de tennis, de schutterij, de schietclub de voetbal floreren als nooit tervoren.

Laatst gewijzigd door guido 007 : 3 januari 2010 om 09:02.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2010, 09:15   #437
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit beweerd dat het mijn bedoeling is om alle café's te sluiten. Ik zie gewoon wat ik zie, de gewone dorpscafé's verdwijnen stuk voor stuk.
In mijn dorp (nu 900 inwoners) waren in de jaren '50 12 café's. In de jaren 90 nog 2. En dat had toen helemaal niks te maken met rook-restricties. Vandaag bestaan ze nog steeds. En dat zullen ze blijven. Ook na 2014. Er is voldoende publiek. Rokers en niet-rokers.
Oud 3 januari 2010, 09:17   #438
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dinosaurus Bekijk bericht
Eigenlijk is het wel grof, hé. De fervente zuurpruim-niet-rokers ontkennen aan de ene kant dat er (dorps)cafés zullen sluiten door een algemeen rookverbod, maar tegelijkertijd maken ze er zich vrolijk over... omdat... het hen geen fuck kan schelen... want... ze komen er toch niet!

Het is er hen alleen maar om te doen dat niemand een sigeretje kan roken aan de toog... omdat ze het zelf niet doen. Leuk, hé...
Ik kom mss meer op café dan jij.
Oud 3 januari 2010, 09:19   #439
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Roken in kantines van sportclubs is al lang verboden.
Ik heb ook niet gezegd dat de mensen er roken.

Dit is eigenlijk het bewijs dat er zonder roken toch een pintje gedronken kan worden. Misschien floreren de sportkantines daarom wel, er wordt niet gerookt.
Oud 3 januari 2010, 09:30   #440
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ja, het moet voor de rokers wel ne afgang zijn. Van stoere mannen, naar egoisten
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be