![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | |||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan heb je een eindeloos doorgaande evolutie. Citaat:
Wiskunde berust toch ook niet op toevalligheid? Dan ben je gauw klaar met de studie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Alles bestaat in wezen uit gedachten. Dat is de ware grondslag. En deze openbaart zich in het leven eerst als gevoel. Dan komt de zintuiglijke waarneming en dan het denken zelf. Citaat:
En verder gaat filosofische bewijsvoering veel dieper dan de oppervlakkige wetenschap. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Goed om daar eens kritisch over te zijn. Citaat:
Ook nooit een gevoel van eindeloosheid in de sterrenkunde? Nooit een gevoel van al-eenheid van het heelal? Enfin: niet iedereen bezit religieuze gevoelens. Nooit als wiskundige over de oneindigheid der getallen nagedacht? Citaat:
De positieve is de andere kant als geluks-ervaring. Dit maakt het doel en de zinvolheid uit van het leven. En nog meer om het ook te kunnen begrijpen. Het is meer dan de wereld der dingen. Je kunt nog zoveel bezitten, maar het is geen enkel garantie dat je ook gelukkig bent. Citaat:
Overigens zou ik de wetenschap zelf nog veel en veel meer kunnen helpen en wel met mijn atoomtheorie. Maar dat willen ze niet. Ze zitten vast aan hun eigen dogma's. Citaat:
Zoiets als: leer de mensen verdraagzaamheid, maar zeur niet over het feit dat je maar een neger bent. Citaat:
Bovendien schept deze zelf een veel groter begrip van de werkelijkheid en daardoor een veel grotere verdraagzaamheid. De mensen hebben bovendien zelf al hun mond vol over liefde en verdraagzaamheid, maar oh wee als ze die ook in praktijk moeten brengen. Dat is er niks meer van over. Citaat:
Op die manier kun je alles negeren voor een ander probleem. |
|||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#422 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Die configuratie was telkens de best geschikte in de omgeving op het ogenblik waarin het leven zich op dat moment bevond. Die configuratie noemen we 'orde' omdat die nu eenmaal overeen komt met wat we kennen. Die willekeurige volgorde van mijn nummers is uiteindelijk gewoon de configuratie die we als 'orde' kennen. Op een andere wereld zal de random generator een totaal andere configuratie tot gevolg hebben, een andere reeks cijfertjes zeg maar. En op de ontelbare werelden van ons universum zullen ontelbare harrietjes zich afvragen hoe het komt dat net die configuratie is ontstaan, die orde, niet beseffende dat ze die random cijfertjes gewoon 'orde' noemen. Ge vraagt u dus eigenlijk af waarom wat gij orde noemt orde is. Wel, het antwoord is, omdat gij dat als orde beschouwd, en niet omdat een of andere goddelijkheid het zo heeft geschapen. Ik weet dat het niet makkelijk is dat te vatten, maar ge moet proberen open te staan voor die dingen en proberen het oneindige te vatten. Dan pas zult ge inzien dat oneindigheid en toeval hand in hand gaan.
![]() |
![]() |
#423 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ge moet wel aan een paar basisregels voldoen wilt ge geloofwaardig zijn. Het is uw keuze om ongeloofwaardig te blijven, Harrie. Citaat:
Ik vind het gewoon leuk tijdverdrijf. ![]()
![]() |
![]() |
#424 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ook het IK niet, dat we wel kunnen denken, maar niet een of ander hersending is. Citaat:
Citaat:
Ook de zondaar leeft verder, eventueel in de hel volgens het geloof. Maar ook dat kan betwijfeld worden. Citaat:
Iets anders is dat de mens ook feitelijk een zonde begaat, dus een misdaad. Het eerste is erfelijk en het tweede niet, dat wil zeggen: behoeft niet erfelijk te zijn, maar kan wel. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#425 | |
|
![]() Citaat:
We are all stardust, remember? Sedert de geschiedenis van het heelal zijn ettelijke sterrenstelsels ontstaan en opnieuw verdwenen, hoogst waarschijnlijk velen met leven er op, vast ook intelligent leven, en misschien ook leven met een harrietje die dacht dat het eeuwig ging duren. Een of ander atoom van hem maakt nu misschien deel van jou of mij, wie weet ![]()
![]() |
![]() |
#426 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Let's all get wasted...
God is wasted too.
![]() |
#427 | ||||||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Sta mij trouwens toe erop te wijzen dat bepaalde zaken zoals snelheid wel beperkt zijn. Wat de oneindigheid van de getallen betreft: moet ik het vreemd vinden dat bij elk getal nog een eenheid kan worden bijgeteld? Citaat:
Wat heb ik eraan dat we geloven dat we uit ruimteschepen bestaan? Mijn ouders zitten beneden ruzie te maken. Tof dat jij ons probeert te vertellen dat we uit ruimteschepen bestaan. Hartelijk dank. Citaat:
Anyway, je doet maar. 'T is alleen maar dat ik merk dat je in geen enkele discussie hebt durven zeggen dat je iets niet weet, op alles heb je een antwoord klaar liggen. En je gaat het ook niet doen, want je hebt je deur dichtgetrokken. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#428 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#429 | |
|
![]() Citaat:
1) Vraag jezelf eens af hoe jouw ik tot stand is gekomen. Was het ik met zijn gevoel gevormd toen je werd geboren of moest het alles nog leren? Volgens mij moest het nog heel veel leren. 2) Heeft het ik geleerd van zijn gedachten en zijn gevoel of van het interpreteren van de werking van zijn zintuigen of van iets anders Harrie? 3) Je hebt een armzalige opinie over verdriet en geluk, want je noemt het een openbaring, dus metafysica. Volgens Nietzsche echter berusten onze gevoelen grotendeels op onze 'wil tot macht'. Dus wat drijft jou Harrie? Wil tot macht. Vandaar al die beweringen over van alles en nog wat. Je wilt het allemaal beheersen. Ik ook hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#430 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onze wereld groeit ook niet zomaar vanzelf. Citaat:
Citaat:
Je hebt alleen maar bewezen dat ik gelijk heb: uit chaos komt alleen maar chaos voort en geen orde. Citaat:
Alleen intelligentie brengt orde. Citaat:
Citaat:
En deze heeft weer zijn grondslag in gods geest, is gods logica. Citaat:
Zo is 2 + 2 altijd 4 en niet willekeurig 5 0f 3 of 700098730, 6 WAAROM MOETEN ATOMEN INTELLIGENTIE BEZITTEN? Onze maatschappij functioneert ook niet vanzelf, maar berust op onze intelligentie, terwijl ons lichaam nog veel ingewikkelder is dan onze maatschappij en ons lichaam zou vanzelf functioneren. Dat vind ik dan onlogisch. Volgens mij is ons lichaam ook weer een maatschappij op zichzelf, met daarin 10^40 microwezens, die ons lichaam besturen en alles dus draaiende houden. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#431 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#432 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Elke zogenaamde dood is alleen maar een verandering, zowel wat de levenloze dingen betreft (die niet in het niets verdwijnen) als ook wat de levende wezens betreft: die op veelvuldige wijze voortleven. Citaat:
Citaat:
Blijkbaar weet je dus steeds niet waar het over gaat. Terwijl je al zo lang bezig bent op mij te reageren: analfabeto! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#433 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#434 | |||||||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ook mijn atoomtheorie niet leest, omdat je geen kritiek op de wetenschap kan verdragen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Niet eenvoudig, dat geef ik toe, maar het kan wel. Citaat:
Bewezen door Hegel. En wat de wetenschap betreft: die is ook in ontwikkeling en verandert ook nog wel eens van mening. Dus ook deze is niet betrouwbaar. Zie daarvoor mijn atoomtheorie. Citaat:
Citaat:
Namelijk dat je daar eindeloos mee door kan gaan. Maar ja: dat zal ook wel te min zijn voor jou. Daar ben je natuurlijk ook al over heen. Alleen ben je nog steeds niet aan mijn atoomtheorie begonnen. Citaat:
Meestal kreeg ik geen reactie of een minderwaardig antwoord. Dus ik heb dat opgegeven. Soms probeer ik het nog wel eens, maar het zijn zeer arrogante en domme lieden. Citaat:
Citaat:
Denk je werkelijk dat jij die ruzie op kan lossen? Maar als je je dat werkelijk aantrekt zou je beter psychologie kunnen gaan studeren. Nee: wat je zegt is een dooddoener. Citaat:
En ik ben daar ook zeker niet geschikt voor. Dus opnieuw een dooddoener. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je meent immers alles beter te weten en hoewel je pas komt kijken kun je al precies over mij oordelen wat ik wel en wat ik niet moet doen. Laatst gewijzigd door harriechristus : 1 juli 2010 om 08:47. |
|||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#435 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#436 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik hoor ook geen enkel inhoudelijk tegenargument. Citaat:
Citaat:
Dus de pot verwijt de ketel. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat is het grote verschil. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#437 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 1 juli 2010 om 09:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#438 | |
|
![]() Citaat:
Je sluit je ogen en je oren voor de eenvoudige natuurlijke werkelijkheid en je verheft je eigen denkbeelden tot je eigen waarheid. Normale mensen delen de waarheid met anderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#439 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Begin dan maar met mijn atoomtheorie.
ATOMEN BESTAAN UIT RUIMTESCHEPEN Atomen bestaan uit ruimteschepen waarin triljoenen super-intelligente microwezens wonen en in de verre toekomst gaan wij ook zelf het heelal volbouwen met ruimteschepen. ONEINDIGE REEKS VAN STEEDS HOGERE CULTUREN Atomen bestaan uit ruimteschepen, waarin microwezens wonen, die ook weer uit (hoger ontwikkelde) atomen bestaan, die uit (nog veel hoger ontwikkelde) ruimteschepen bestaan, enz enz enz ... als een oneindige reeks van steeds hogere culturen. HEELAL UIT LEVENDE WEZENS. Het hele heelal is dus eigenlijk uit levende wezens opgebouwd. Het heelal is niet alleen maar een dood mechaniek wat de wetenschap ons wijs wil maken, maar het heelal is in wezen een levend heelal uit levende wezens opgebouwd en ook door levende wezens opgebouwd. GOD Het heelal is eigenlijk GOD zelf als de eenheid van een oneindig aantal microwezens. Lees de nieuwe bijbel over gods eeuwig en oneindig rijk in de microkosmos. http://home.kpn.nl/wegge168/Frame-nederlands.html http://www.vrijeforums.com/ hartelijke groeten van harriechristus |
![]() |
![]() |
![]() |
#440 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja: en mijn bewijsvoering is voor jou te hoog gegrepen. Begin dus maar eerst de inhoud tot je te nemen. Citaat:
De hogere werkelijkheid is die van het bewustzijn en met name van de denkende Geest. De eerste "waarheid" is de algemene domheid der grote massa. De tweede komt van God en zal langzaam maar zeker naar beneden afdalen totdat op de lange duur iedereen het weet wat ik bedoel te zeggen. Gods molens malen langzaam, maar zeker. De mens wikt, maar God beslist. |
||
![]() |
![]() |