Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 februari 2011, 20:07   #421
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
weer geen bron en dus leugens...

leugens zonder bronvermelding...
nu de waarheid met bron...
Die bron heb ik al lang eerder gelinkt , de classified documents die waren vrijgegeven , remember?? Daarin vind je bijvoorbeeld dat Washington toestemming gaf voor de levering van een hele reeks Italiaanse gevechtshelicopters, de samenwerking van Saddam met de CIA, en nog veel meer!

En de reden dat ik de VS noem is juist omdat zij in 2003 een invasie begonnen
terwijl er korte tijd daarvoor nog volop steun aan Saddam werd gegeven . Wat er voor die tijd allemaal gebeurd is zal mij een worst wezen. Het gaat om de hypocritie van de VS en dat ze juist op het moment dat Saddams leger niets meer voorstelde en geen gevaar meer was, met een invasie begonnen, onder valse voorwenselen.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2011, 21:23   #422
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Die bron heb ik al lang eerder gelinkt , de classified documents die waren vrijgegeven , remember?? Daarin vind je bijvoorbeeld dat Washington toestemming gaf voor de levering van een hele reeks Italiaanse gevechtshelicopters, de samenwerking van Saddam met de CIA, en nog veel meer!
geen link gezien ... heb je de mijne gezien
heb je eigenlijk gezien wat de SU heeft geleverd tegen dat vervalt de VS steun in het niets met of zonder italiaanse gevechthelicopters
haal de link boven ben benieuwd over de samenwerking met de CIA
Citaat:
En de reden dat ik de VS noem is juist omdat zij in 2003 een invasie begonnen
terwijl er korte tijd daarvoor nog volop steun aan Saddam werd gegeven . Wat er voor die tijd allemaal gebeurd is zal mij een worst wezen. Het gaat om de hypocritie van de VS en dat ze juist op het moment dat Saddams leger niets meer voorstelde en geen gevaar meer was, met een invasie begonnen, onder valse voorwenselen.
de steun aan Saddam eindigde samen met de iran-irak oorlog en dus GEEN KORTE tijd ervoor
De Republikeinse Garde was van een ander kaliber maar kreeg al snel de handen vol met dringender zaken: in het land dreigde rebellie.
zijn elitetroepen waren nog intact!

Irak bleef verzwakt achter. In veel Iraakse steden ontstonden taferelen die leken op Dolle Dinsdag in Nederland in 1944: men verwachtte dat de dagen van Saddam Hoessein geteld waren. In het Koerdische noorden en sjiitische zuiden brak daardoor opstand uit, en men verwachtte dat de Amerikanen wel een handje zouden helpen. De geallieerden stonden daarnaast aan de Eufraat en hadden met gemak naar Bagdad kunnen optrekken. Dit gebeurde niet en de opstand werd neergeslagen.
niet slecht voor een leger dat 'niets meer voorstelde'
http://nl.wikipedia.org/wiki/Golfoorlog_(1990-1991)
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2011, 22:12   #423
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
tov het westen stelde dat leger niets voor, uiteraard volstond dat wel om een handvol schapenhoeders te onderdrukken maar of dat nu een referentie is?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2011, 22:56   #424
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
geen link gezien ... heb je de mijne gezien
heb je eigenlijk gezien wat de SU heeft geleverd tegen dat vervalt de VS steun in het niets met of zonder italiaanse gevechthelicopters
haal de link boven ben benieuwd over de samenwerking met de CIA
de steun aan Saddam eindigde samen met de iran-irak oorlog en dus GEEN KORTE tijd ervoor
he United States actively supported the Iraqi war effort by supplying the Iraqis with billions of dollars of credits, by providing U.S. military intelligence and advice to the Iraqis, and by closely monitoring third country arms sales to Iraq to make sure that Iraq had the military weaponry required. The United States also provided strategic operational advice to the Iraqis to better use their assets in combat... The CIA, including both CIA Director Casey and Deputy Director Gates, knew of, approved of, and assisted in the sale of non-U.S. origin military weapons, ammunition and vehicles to Iraq. My notes, memoranda and other documents in my NSC files show or tend to show that the CIA knew of, approved of, and assisted in the sale of non-U.S. origin military weapons, munitions and vehicles to Iraq.[17]

Citaat:
De Republikeinse Garde Irak bleef verzwakt achter. In veel Iraakse steden ontstonden taferelen die leken op Dolle Dinsdag in Nederland in 1944: men verwachtte dat de dagen van Saddam Hoessein geteld waren. In het Koerdische noorden en sjiitische zuiden brak daardoor opstand uit, en men verwachtte dat de Amerikanen wel een handje zouden helpen. De geallieerden stonden daarnaast aan de Eufraat en hadden met gemak naar Bagdad kunnen optrekken. Dit gebeurde niet en de opstand werd neergeslagen.
Het gaat om Saddams militaire mogelijkheden in 2002/2003, daar spraken de Amerikanen over.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2011, 13:47   #425
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
he United States actively supported the Iraqi war effort by supplying the Iraqis with billions of dollars of credits, by providing U.S. military intelligence and advice to the Iraqis, and by closely monitoring third country arms sales to Iraq to make sure that Iraq had the military weaponry required. The United States also provided strategic operational advice to the Iraqis to better use their assets in combat... The CIA, including both CIA Director Casey and Deputy Director Gates, knew of, approved of, and assisted in the sale of non-U.S. origin military weapons, ammunition and vehicles to Iraq. My notes, memoranda and other documents in my NSC files show or tend to show that the CIA knew of, approved of, and assisted in the sale of non-U.S. origin military weapons, munitions and vehicles to Iraq.[17]
voor de tigste keer kijk dan naar de tanks,vliegtuigen enz het leeuwendeel zijn niet van amerikaanse makelij... pfff

Citaat:
Het gaat om Saddams militaire mogelijkheden in 2002/2003, daar spraken de Amerikanen over.
was de Republikeinse Garde dan ontbonden?!
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2011, 18:24   #426
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
De VN heft Israel veroordeeld.
Laat me niet lachen een commissie opgezet door Israel is zeker niet legitiem. De VN heeft Israel wel degelijk veroordeeld.
In deze ben ik beschaamd Jood te zijn.
Je hoeft je toch niet te identificeren met Israël?

Ik ben blij met je neutrale houding in deze zaak trouwens. De harteloze houding van veel 'Israëlaanhangers' op dit forum stoot voor de borst in het algemeen. Ik had zoveel haat en extremisme niet verwacht toen ik hier aankwam. Ik zou liever wat meer echte mensenrechtenaanhangers zillen zien.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2011, 18:44   #427
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Je hoeft je toch niet te identificeren met Israël?

Ik ben blij met je neutrale houding in deze zaak trouwens. De harteloze houding van veel 'Israëlaanhangers' op dit forum stoot voor de borst in het algemeen. Ik had zoveel haat en extremisme niet verwacht toen ik hier aankwam. Ik zou liever wat meer echte mensenrechtenaanhangers zillen zien.
Wees er dan maar trots op dat types als Straddle, Nestor Buma, N-SA en Roodhaar pro-Palestijns zijn.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2011, 19:36   #428
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Een voorbeeld van wat ik bedoel. Je spreekt over mensenrechten en je krijgt een 'wie niet voor is, is tegen ons' insinuatie. Ik had het ECHT anders verwacht liberaalNL

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 2 februari 2011 om 19:37.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2011, 21:08   #429
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Wees er dan maar trots op dat types als Straddle, Nestor Buma, N-SA en Roodhaar pro-Palestijns zijn.
Dus mensen die opkomen voor sociale rechtvaardigheid, rechtgeaardheid, mensen die opkomen voor het goed en de rechten van elk volk, inclusief de door u zo gehate moslims, en niet enkel het uitverkoren volk. Slechterikken dat we toch zijn.

Ik heb het al zo dikwijls gezegd. Twee jaar geleden zat je net dezelfde achterbakse zever te verkopen over tal van andere forummers die tegen de ziekelijke praktijken en ideologie van het zionisme en Israel ingingen. Je bent ziek man, je doet het doorheen je ganse forumbestaan. Laat je eens nakijken. En kom seffens niet af met je typische kleuterreactie '' alles wat je zegt ben je zelf''.

En nog iets: jij lokt alle zware kritiek op Israel en joden zelf uit. Oogst wat je zaait vent. Als jij niet komt lullen valt de kritiek op israel en joden best wel mee hier, zo belangrijk zijn jullie niet. Als je komt uitdagen, dan zal ik je de anderzijds wel de volle lading geven, naar goede gewoonte.

.
Oud 2 februari 2011, 21:20   #430
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Een voorbeeld van wat ik bedoel. Je spreekt over mensenrechten en je krijgt een 'wie niet voor is, is tegen ons' insinuatie. Ik had het ECHT anders verwacht liberaalNL
Onzin. Jij verwijt mensen die pro-Israel zijn haat en extremisme, terwijl een niet onbelangrijk aantal Palestina-aanhangers neofascisten en antisemieten zijn. Het is dus ontzettend hypocriet van jouw kant.
Oud 2 februari 2011, 21:33   #431
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Dus mensen die opkomen voor sociale rechtvaardigheid, rechtgeaardheid, mensen die opkomen voor het goed en de rechten van elk volk, inclusief de door u zo gehate moslims, en niet enkel het uitverkoren volk. Slechterikken dat we toch zijn.
Jij geeft daar niks om. Enkel omdat Israel een hoofdzakelijk Joods land is, zijn je maten en jij pro-Palestina.

Citaat:
Ik heb het al zo dikwijls gezegd. Twee jaar geleden zat je net dezelfde achterbakse zever te verkopen over tal van andere forummers die tegen de ziekelijke praktijken en ideologie van het zionisme en Israel ingingen. Je bent ziek man, je doet het doorheen je ganse forumbestaan. Laat je eens nakijken. En kom seffens niet af met je typische kleuterreactie '' alles wat je zegt ben je zelf''.
Jij bent gewoon een pure fantast en hebt bovendien een ziekelijke Jodenhaat. Iedere post van jou druipt gewoon van het antisemitisme en iedereen die daar tegenin gaat, is volgens een Jood, of nog erger een Zionist. Het is zo simpel.

Citaat:
En nog iets: jij lokt alle zware kritiek op Israel en joden zelf uit. Oogst wat je zaait vent. Als jij niet komt lullen valt de kritiek op israel en joden best wel mee hier, zo belangrijk zijn jullie niet. Als je komt uitdagen, dan zal ik je de anderzijds wel de volle lading geven, naar goede gewoonte.
Dus: omdat ik zware kritiek op Israel en de Joden zou uitlokken, mag jij racistische praat verkopen?
Oud 2 februari 2011, 21:39   #432
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Jij geeft daar niks om. Enkel omdat Israel een hoofdzakelijk Joods land is, zijn je maten en jij pro-Palestina.

En maar lullen en liegen en ad hominems spuien.

Ik verdedigde moslims en palestijnen heel lang voor ik 1 woord over joden repte hier. Heel lang. Daar ben je gewoon te blind en te dom voor kerel.

Het zijn extremisten als jij die mijn ogen hebben doen opengaan met wat voor ziekelijke ideologie als de jouwe we te maken hebben.

Noem jij dat wat je wilt vent. Ik ga mijn mond niet meer houden met al jou en jullie intimidaties. Ik ken jou tuig maar al te goed. En niet van horen zeggen.

.
Oud 2 februari 2011, 21:44   #433
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Het is toch wel weer duidelijk dat je wat komt provoceren, elke keer opnieuw.

Goed dan, over wat gaan we het vandaag hebben? Over de ziekelijke Talmoed? Ik heb me hoger ingehouden om zelf niet te provoceren. Nu jij er bent en wat komt uitlokken is het misschien de goede moment.

.
Oud 2 februari 2011, 21:53   #434
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En maar lullen en liegen en ad hominems spuien.

Ik verdedigde moslims en palestijnen heel lang voor ik 1 woord over joden repte hier. Heel lang. Daar ben je gewoon te blind en te dom voor kerel.

Het zijn extremisten als jij die mijn ogen hebben doen opengaan met wat voor ziekelijke ideologie als de jouwe we te maken hebben.

Noem jij dat wat je wilt vent. Ik ga mijn mond niet meer houden met al jou en jullie intimidaties. Ik ken jou tuig maar al te goed. En niet van horen zeggen.
Weer een paranoïde reactie van een gefrustreerd antisemietje. Jij kent mijn ideologie duidelijk helemaal niet. Ik ben een liberaal, kun je niet lezen?
Oud 2 februari 2011, 21:55   #435
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het is toch wel weer duidelijk dat je wat komt provoceren, elke keer opnieuw.

Goed dan, over wat gaan we het vandaag hebben? Over de ziekelijke Talmoed? Ik heb me hoger ingehouden om zelf niet te provoceren. Nu jij er bent en wat komt uitlokken is het misschien de goede moment.

.
Wat kan mij de Talmoed nou schelen man? Ik ben atheist en jij bent een een rechts-extremist.
Oud 2 februari 2011, 22:06   #436
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dus: omdat ik zware kritiek op Israel en de Joden zou uitlokken, mag jij racistische praat verkopen?
Zullen we dan even jou racisme en dat van jou Israel aankaarten? Ik zal er dadelijk eens aan beginnen.

Ik kom uit een familie met verschillende etniciteiten. Uw gezaag over racisme en antisemetisme is zo lachwekkend vent. Het is al wat je kan, met wat clisjees en geladen woordjes gooien in de hoop de mensen te intimideren. Nul de botten argumentatie, maar wel slachtoffertje en rechter komen spelen.

.
Oud 2 februari 2011, 22:10   #437
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Weer een paranoïde reactie van een gefrustreerd antisemietje. Jij kent mijn ideologie duidelijk helemaal niet. Ik ben een liberaal, kun je niet lezen?

Een liberaal die enkel komt lullen over Israel en vermeend antisemitisme aanduiden. Goede liberaal.

.
Oud 2 februari 2011, 22:15   #438
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat kan mij de Talmoed nou schelen man? Ik ben atheist en jij bent een een rechts-extremist.
Israel is een op religie en racisme gebaseerde extremistische staat.

Maar dan kan het jou ook niet schelen hypocriet.

.
Oud 2 februari 2011, 22:17   #439
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zullen we dan even jou racisme en dat van jou Israel aankaarten? Ik zal er dadelijk eens aan beginnen.

Ik kom uit een familie met verschillende etniciteiten. Uw gezaag over racisme en antisemetisme is zo lachwekkend vent. Het is al wat je kan, met wat clisjees en geladen woordjes gooien in de hoop de mensen te intimideren. Nul de botten argumentatie, maar wel slachtoffertje en rechter komen spelen.
1) Kaart maar mijn racisme aan. Dat zul je namelijk niet vinden.
2) Het is niet mijn Israel. Ik ben Nederlander.
3) Dan is het al helemaal krankzinnig dat jij hier ooit David Duke, de voormalig leider van de racistische KKK, als bron aanhaalde om weer eens een antisemitische stelling van je te laten bevestigen.
Oud 2 februari 2011, 22:21   #440
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Een liberaal die enkel komt lullen over Israel en vermeend antisemitisme aanduiden. Goede liberaal.
Liberalen zijn onder andere voor de vrijheid van het individu en voor rationeel denken, dus ageren tegen types zoals jij.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be