Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 27 januari 2011, 20:08   #421
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinarello Bekijk bericht
Je zal Belgie niet al slapende kapot krijgen.
Ik durf daar van mening over te verschillen.

Volgens mij kan België niet meer gered worden, al gaan de belgicisten elke week in Brussel betogen.
Oud 27 januari 2011, 20:15   #422
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Ik durf daar van mening over te verschillen.

Volgens mij kan België niet meer gered worden, al gaan de belgicisten elke week in Brussel betogen.
België zal inderdaad vroeg of laat ten onder gaan of tenminste volledig uitgehold worden, maar als dat op 'natuurlijke' wijze moet gebeuren kan het nog decennia liggen etteren. In die zin zijn er altijd mensen nodig om erop te wijzen dat de keizer geen kleren aanheeft.

Maar voorlopig doen de franstaligen zelf onbewust alles om België kapot te krijgen en kan de N-VA zich best als redelijke partij blijven opstellen. Dat is ook waarvoor ze een mandaat hebben gekregen: het realiseren van een grote staatshervorming.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 27 januari 2011, 20:55   #423
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Vlaanderen was van 1940 tot 1944 toch vrijer dan nu.
Goed om weten, dat bijvoorbeeld het instellen van een avondklok vrijheidsbevorderend werkt.

Bestempelt u -zoals sommige niet nader genoemden - overigens die 'andere' geplogenheden uit diezelfde periode ook als kanttekeningtjes in de geschiedenis.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 27 januari 2011 om 21:04.
4x10E6 is offline  
Oud 27 januari 2011, 20:58   #424
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
IJsland koos er destijds ook voor de corrupte banken niet te redden en dankzij die stap (die het weliswaar even serieus wat gekost heeft) kan dat land vandaag soeverein een economisch beleid voeren zonder inmenging van het IMF en de EU.
Voila se. Daar was ik ook voorstander voor. Geen staatsinmenging in de banksector, dat ze hun eigen boontjes doppen, hun eigen winsten opstrijken, en ook op hun eigen snuit gaan als ze verkeerd gegokt hebben. Liberalisme ten top, tussen haakjes...

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 januari 2011 om 20:58.
patrickve is offline  
Oud 27 januari 2011, 21:03   #425
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ik ben een kleine man. Ik vind niet dat NVA met mijn voeten speelt. Ik heb er overigens voor gestemd, en dit heeft me nog geen moment gespeten!
NVA doet precies wat ik verwacht had, aantonen dat dit land in feite uit 2 landen bestaat die in alles elkaars antagonisten zijn.
Dat CD&V daar dapper aan meewerkt, is onverwacht, maar daarom niet minder welgekomen.
Dat de Franstalige partijen unaniem meewerken met NVA was te verwachten.
Enkel Groen en SPa doen niet mee, ze gaan gewoontegetrouw plat op de buik voor de Franstaligen, tevens de enige manier om Belië te laten werken.

Spreek dus in uw eigen naam, of zwijg, samen met uw "4,8 miljoen".
Tsk, tsk, die 4.8 miljoen hebben zich onderhand lang genoeg laten gijzelen door die 1.2 miljoen anderen.

Rare snuiter bent overigens : u stemde NV-A opdat zij voor u zouden kunnen aantonen dat dit land uit 2 landen bestaat, die elkaars antagonisten zouden zijn. Ik herinner me niet dat het N-VA in die 228 dagen aangetoond heeft dat dit land uit 2 landen zou bestaan. Waar heeft u het in 's hemelsnaam over? U neemt uw en Bart "uw leider" Dewevers waanbeelden al te veel voor waar aan.

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 27 januari 2011 om 21:05.
4x10E6 is offline  
Oud 27 januari 2011, 21:06   #426
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, zij moet natuurlijk NIET omzeep helpen wat ze moet beheren. Het is om dat te vermijden dat dat niveau moet verdwijnen, omdat het alles omzeep helpt waar het zijn fikken aan steekt, behalve aan het franstalige profitariaat he.

Wat bedoeld wordt met het "afbreken van het federale niveau" is niet ergens met een sloophamer het federale parlement ineen slaan, he.

Het betekent: het afbouwen van de bevoegdheden van het federale niveau ten voordele van de regionale niveaus.

Waarom ? Omdat op het federale niveau Belgische Compromissen moeten gesloten worden, en niet op de regionale niveaus. Omdat het federale niveau geen electoraal mandaat heeft van gans de bevolking, maar slechts van 2 mutueel exclusieve electoraten.
Omdat het Belgisch Compromis altijd ongelofelijk ingewikkeld, duur, onefficient resultaat levert, dat meestal gebaseerd is op Vlaamse toegevingen. Omdat het federale niveau de witwasmachine is van het graaien in andermans vetpotten.

Maar je hebt gelijk: staatstructuren zijn zelf-onderhoudende parasitaire entiteiten die slechts heel moeizaam zichzelf af kunnen bouwen: meestal doen ze zichzelf groeien ten nadele van de geadministreerden. Het is dus een moeilijk proces. Er moet veel goeie wil voor zijn om zoiets ordentelijk kunnen te doen. Die goeie wil moet dus gekweekt worden door bij zoveel mogelijk mensen het inzicht te laten groeien dat het federale niveau een slecht werkende monsteradministratie is die enkel maar kramikkige dingen kan verwezenlijken.
Ah bon, u pleit dus voor het instellen van federale kieskring. Heb je meteen één inclusief electoraat. Belt u Ben Weyts, of doe ik het?

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 27 januari 2011 om 21:07.
4x10E6 is offline  
Oud 27 januari 2011, 21:14   #427
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6
Radikaal staat me dan ook op het lijf geschreven. Radicale meningen, zijn per gros bij mij te krijg.
Bij vlaams radikalen stel ik me altijd goeïge huisvaders voor, wiens enige moment van rebellie erin bestaat om stiekem in het stemhokje een bolleke rood te kleuren voor de N-VA of het blok om daarna braafjes de hand te schudden van de CD&V burgemeester die steevast een oogje in het zeil houdt op het goede verloop van de kiesverrichtingen. Hebben die huisvaders de walen en de tsjeven meteen eens goed liggen gehad. Ach Vlaemingen, wie is nu zo zot om zich voor hen in te spannen?
Bart!
Bart?

Had ik nu toch gehoopt dat iemand zou zeggen: "de Vlaming" (zet zich in voor de andere Vlaming).
Mooi niet. De solidariteits idee heeft plaats moeten ruimen voor idolaterie en bigoterie, kortom barterie. Voortaan geldt één antwoord op alles: Bart!

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 27 januari 2011 om 21:16.
4x10E6 is offline  
Oud 27 januari 2011, 21:16   #428
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Ah bon, u pleit dus voor het instellen van federale kieskring. Heb je meteen één inclusief electoraat. Belt u Ben Weyts, of doe ik het?
De etat Belgo-Flamand ? Direct ! Waar moet ik tekenen ! Maar Moureaux heeft al een week of zo geleden gezegd dat zoiets voor de Franstaligen onaanvaardbaar zou zijn.

En nog iets: het is niet enkel een administratieve "federale kieskring" die de zaak zou oplossen. Er zou nog steeds een de facto tweedeling zijn tussen partijen die in 1 deel van het land of in het andere opkomen, en die enkel maar dat ene of dat andere deel vertegenwoordigen.

Laten we tenslotte niet vergeten dat die situatie net de situatie is die in 1962 beeindigd is - een Franstalige eis om te ontsnappen aan de etat Belgo-Flamand.

Maar een federale kieskring, en het afschaffen van elke vorm van communautaire bescherming (geen alarmbellen, een franstalige stem is precies evenveel waard als een Vlaamse....) dat zou ik persoonlijk heel goed vinden.

Dan kunnen we eventueel een louter-Vlaamse meerderheid hebben in het parlement en in de regering (hoewel die natuurlijk niet "Vlaams" zou zijn, he want dat concept bestaat dan niet meer).

Alleen, we hebben die kans al gehad, het heeft niet mogen zijn, we zijn nu al 50 jaar de weg van de scheiding ingeslagen.
Oud 27 januari 2011, 21:22   #429
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De etat Belgo-Flamand ? Direct ! Waar moet ik tekenen ! Maar Moureaux heeft al een week of zo geleden gezegd dat zoiets voor de Franstaligen onaanvaardbaar zou zijn.

En nog iets: het is niet enkel een administratieve "federale kieskring" die de zaak zou oplossen. Er zou nog steeds een de facto tweedeling zijn tussen partijen die in 1 deel van het land of in het andere opkomen, en die enkel maar dat ene of dat andere deel vertegenwoordigen.

Laten we tenslotte niet vergeten dat die situatie net de situatie is die in 1962 beeindigd is - een Franstalige eis om te ontsnappen aan de etat Belgo-Flamand.

Maar een federale kieskring, en het afschaffen van elke vorm van communautaire bescherming (geen alarmbellen, een franstalige stem is precies evenveel waard als een Vlaamse....) dat zou ik persoonlijk heel goed vinden.

Dan kunnen we eventueel een louter-Vlaamse meerderheid hebben in het parlement en in de regering (hoewel die natuurlijk niet "Vlaams" zou zijn, he want dat concept bestaat dan niet meer).

Alleen, we hebben die kans al gehad, het heeft niet mogen zijn, we zijn nu al 50 jaar de weg van de scheiding ingeslagen.
Bart!

4x10E6 is offline  
Oud 27 januari 2011, 21:45   #430
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman Bekijk bericht
Pure Jacky Mathijssen praat, en weer zonder inhoud

Mathijsen, de meest onbekwame trainer in eerste klasse.
daiwa is offline  
Oud 27 januari 2011, 22:23   #431
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tsk, tsk, die 4.8 miljoen hebben zich onderhand lang genoeg laten gijzelen door die 1.2 miljoen anderen.
Wat is dit eigenlijk voor onzin? Ten eerste hebben kinderen voor zover ik weet nog steeds geen stemrecht, dus dat cijfer van 4,8 miljoen is totaal belachelijk en ten tweede betwijfel ik ten zeerste of alle niet-N-VA'ers zich 'gegijzeld' voelen door de N-VA. Stop aub met je belgicistische nonsens te projecteren op de Vlaamse bevolking.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 27 januari 2011, 23:41   #432
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raadspensionaris Bekijk bericht
Ik moet zeggen, Rik Van Cauwelaert slaat vaak de nagel op de kop. En denk nu niet dat dit een Vlaams nationalist is, zoek zijn vroegere opiniestukken over BDW maar op.

http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...4935102932.htm
In het Vlaamse christendemocratische kamp is men intussen ook behoorlijk geschrokken nadat in CDH-kringen viel te horen dat ze daar eigenlijk geen probleem hebben met een aanval van de geldmarkten op België ‘want dat het toch vooral Vlaams spaargeld is dat daardoor in het gedrang komt’
Waar haalt Rik Van Cauwelaert dat?
Dit is het eerste wat ik daarvan hoor.
Als dit waar is, dan is dit toch iets dat ik in elke krant als voorpagina nieuws meen te moeten zien!!!
Ik heb niks gezien, dus waar haalt hij dat?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 27 januari 2011, 23:48   #433
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Rare snuiter bent overigens : u stemde NV-A opdat zij voor u zouden kunnen aantonen dat dit land uit 2 landen bestaat, die elkaars antagonisten zouden zijn. Ik herinner me niet dat het N-VA in die 228 dagen aangetoond heeft dat dit land uit 2 landen zou bestaan. Waar heeft u het in 's hemelsnaam over? U neemt uw en Bart "uw leider" Dewevers waanbeelden al te veel voor waar aan.
Heeft niet jongen, sommige mensen lijden aan bepaalde wanen die hen blind maken voor de realiteit.
Ik heb diep medelijden met u!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 28 januari 2011, 00:17   #434
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
In het Vlaamse christendemocratische kamp is men intussen ook behoorlijk geschrokken nadat in CDH-kringen viel te horen dat ze daar eigenlijk geen probleem hebben met een aanval van de geldmarkten op België ‘want dat het toch vooral Vlaams spaargeld is dat daardoor in het gedrang komt’
Waar haalt Rik Van Cauwelaert dat?
Dit is het eerste wat ik daarvan hoor.
Als dit waar is, dan is dit toch iets dat ik in elke krant als voorpagina nieuws meen te moeten zien!!!
Ik heb niks gezien, dus waar haalt hij dat?
Van Cauwelaert en zijn collega op de achterkant hebben nogal de gewoonte om hun stukken te doorspekken met zaken die niet verifieerbaar zijn maar de indruk geven dat ze van alles op de hoogte zijn, wat ook niet verifieerbaar is.
solidarnosc is offline  
Oud 28 januari 2011, 00:23   #435
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Weer smerige Belicysten rekenwerk zie ik. Dus iedereen die niet stemde, niet mocht stemmen en alle minderjarigen zitten in jullie kamp, en enkel wie N-VA stemde zit in onze kamp, zelfs niet die van het Vlaams Belang? Met leugens halen jullie het niet meer - de Vlaming gelooft die mensen niet meer.

En nota bene als ik zo begin te rekenen zijn jullie linkie winkies en nog veel kleinere minderheid die de meerderheid in vlaanderen gijzelt door altijd voor de Franstaligen te werken als onderdanige lijfeigenen.

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 28 januari 2011 om 00:26.
Salvadorii is offline  
Oud 28 januari 2011, 00:42   #436
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
En nota bene als ik zo begin te rekenen zijn jullie linkie winkies en nog veel kleinere minderheid die de meerderheid in vlaanderen gijzelt door altijd voor de Franstaligen te werken als onderdanige lijfeigenen.

Op zichzelf stellen ze in Vlaanderen dan ook niets meer voor.
Willen ze aan de postjes/vetpotten geraken moeten ze wel samen werken met de Franstaligen.
En die durven zich dan een Vlaamse partij noemen.
daiwa is offline  
Oud 28 januari 2011, 08:34   #437
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bart!
Wat wil die repliek op mijn schrijven nu zeggen ??
Oud 28 januari 2011, 09:40   #438
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat wil die repliek op mijn schrijven nu zeggen ??
Niets. Die man is een leeg vat zonder inhoud.
poekieJ is offline  
Oud 28 januari 2011, 11:10   #439
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hm... Wat?
Als Belgique kapot is, hebben we de Vlaamse rompstaat. De volgende stap is dan: het separatisme van 1830 teniet doen.
Oud 28 januari 2011, 11:17   #440
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zolang u valse cijfers blijft gebruiken, bent u geen antwoord waard. Niet zozeer omdat uw cijfers vals zijn, maar vooral omdat u denkt dat we dat niet zien.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be