Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 februari 2011, 16:25   #421
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank1234 Bekijk bericht
goei gedacht, maar wie o wie zou zoiets voorstellen

Alvast onze politieke zakenlui die nu aan de macht zijn niet, die zijn enkel hun geld aan het tellen dat ze uit het gewone volk hun zakken schudden. Er is dus nog veel werk aan de winkel.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2011, 16:26   #422
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

gfpatch's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Ik denk dat je als schrikmaker in de 1ste plaats een beter beleid moet voeren tegen jeugdige misdadigers..., nu smijten ze die een hotel waar ze nog meer misdaden aanleren en elkaar opfokken. Trek ze uit elkaar, en maak er kleinere groepjes van die je op die manier veel beter kan berijken ... bvb een soort van bootcamp veel sport en afzien en onder zware discipline (respect krijgen is respect geven)staan, iets wat ze thuis waarschijnlijk tekort kwamen.

Voor de volwassen gevangenen is het helemaal fucked up hier in ons land, ik sloeg gisteren bijna uit mijn zetel toen ik het nieuws vernam van die pedo in knokke heist (moet ik nog meer zeggen?).
Citaat:
goei gedacht, maar wie o wie zou zoiets voorstellen
De sossen die willen ze naar het leger sturen.
Alsof het leger niets anders te doen heeft en daarbij het leger wordt tegenwoordig leger(der).
gfpatch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2011, 16:58   #423
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gfpatch Bekijk bericht
De sossen die willen ze naar het leger sturen.
Alsof het leger niets anders te doen heeft en daarbij het leger wordt tegenwoordig leger(der).
awel ja, het leger, waarom niet
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2011, 18:03   #424
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
eigenlijk wel ja

maar zou toch effect hebben als schrikmaker, niet?
Vast wel, maar waarom daar stoppen.
trek het door naar alle misdaden.

Uw vader steelt -> gij ook naar de gevangenis.

Zal ook effect hebben als 'schrikmaker'

Laatst gewijzigd door Alboreto : 4 februari 2011 om 18:04.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2011, 18:37   #425
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Vast wel, maar waarom daar stoppen.
trek het door naar alle misdaden.

Zal ook effect hebben als 'schrikmaker'
ouders zijn verantwoordelijk voor hun minderjarige kinderen. Blijkbaar hebben ze je dat nooit bijgebracht?
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2011, 18:42   #426
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
ouders zijn verantwoordelijk voor hun minderjarige kinderen. Blijkbaar hebben ze je dat nooit bijgebracht?
Citaat:
Hebben ze u dan geleerd dat minderjarige kinderen verantwoordelijk zijn voor hun ouders?

Laatst gewijzigd door Alboreto : 4 februari 2011 om 18:42.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2011, 18:44   #427
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Hebben ze u dan geleerd dat minderjarige kinderen verantwoordelijk zijn voor hun ouders?
sorry jongeske: GIJ hebt dat gezegd, ik ben niet verantwoordleijk voor uw achterlijkheden.
Oud 4 februari 2011, 18:56   #428
Nidstang
Lokaal Raadslid

Nidstang's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gast zoek hulp...., en wel dringend !!

Blablablablabla....bladerdieblablabla maw GEEN INHOUD = GETROL
Nou nou, je hebt me nu wel helemaal klemgepraat he, met dit soort hoogstaande argumenten. De intelligentie druipt gewoon er van af.
Oud 4 februari 2011, 18:57   #429
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nidstang Bekijk bericht
Nou nou, je hebt me nu wel helemaal klemgepraat he, met dit soort hoogstaande argumenten. De intelligentie druipt gewoon er van af.

Door dat woord te gebruiken zal je echt niet slimmer worden hoor.
Oud 4 februari 2011, 19:02   #430
Nidstang
Lokaal Raadslid

Nidstang's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Door dat woord te gebruiken zal je echt niet slimmer worden hoor.
Wat een ijzersterke repliek weer. Ook hier heb ik niet van terug.
Oud 4 februari 2011, 19:24   #431
Alboreto

Standaard

Citaat:
sorry jongeske: GIJ hebt dat gezegd, ik ben niet verantwoordleijk voor uw achterlijkheden.
Nee, dat hebt gij gesuggereerd.
Ofwel sloeg uw opmerking nergens op.

Het een of het ander.
Oud 4 februari 2011, 21:04   #432
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, ouders zijn verantwoordelijk voor hun minderjarige kinderen.
Maar ik heb geen weet vat ouders, die samen met hun minderjarige kinderen in een instelling worden opgesloten; of samen met hun meerderjarige kinderen worden gestraft.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2011, 01:37   #433
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn wel politiekers die dit standpunt delen... bvb.

bron http://www.vlaamsbelang.org/4/378/
Citaat:
Redactie: Voor alle duidelijkheid, dat is niet ons voorstel, maar een voorstel van Geert Wilders dat volgens ons toch wat te ver gaat…
Als het voor het Vlaams belang al wat ver gaat, dan wilt dat zeggen dat ze dit niet steunen, en dus is er voor hen al zeker geen sprake van Islamfobie..

Een gezin straffen voor de daden van een lid lijkt me inderdaad niet correct.

Maar de vraag is of dat dit nu een bewijs is van Islamofobie. Het lijkt me eerder een aanklacht van de slechte opvoeding die in Islamietische gezinnen wordt gegeven.

Hij zegt hier ook niet dat alle moslims moeten worden gedeporteerd. Het gaat enkel om misdadigers.

Het is wel zo dat hij begint met te praten over criminele vreemdelingen en gaat dan verder met criminele moslims, twee zaken die helemaal geen synoniem zijn. Als dat zou betekenen dat hij enkel criminele vreemdelingen die moslim zijn wilt deporteren dan is dat inderdaad Islamofobie.

Maar dat valt ook nog te nuanceren, aangezien bijvoorbeeld neo-nazi's die met racistische motieven iemand doodstampen harder worden gestraft dan een dief die iemand doodstampt. Dat wil dus zeggen dat een strafverzwaring mogelijk is als kan worden aangetoont dat bepaalde motieven die men als bijzonder gevaarlijk voor de samenleving beschouwd, mee hebben gespeeld. In dit geval wordt er bijvoorbeeld ook naar ere-moord verwezen. Als iemand dat als motief heeft dan zou een zwaardere straf dus eventueel kunnen en kan het zijn dat je een onderscheid maakt en enkel vreemdelingen die ere-moorden pleegt samen met hun familie deporteerd, omdat zo'n eremoord ook een familiegebeuren is. Het blijft natuurlijk wel zo dat ere-moorden niet enkel bij moslims voorkomen, dus het onder moslim kwalificeren lijkt me hier wel een stap te ver. En zoals ik al zei vind ik het ook niet echt kunnen dat men een soort van automatische deportatie voorstelt. De medeplichtigheid moet natuurlijk altijd worden bewezen. Het vermoeden van onschuld en de rechten van de verdediging moet worden gerespecteerd.

Maar zelfs al is dit een Islamofobe uitspraak, zelfs het Vlaams belang distantieerd zich ervan, dus het is maar de vraag wat het draagvlak is voor zo'n maatregel.

Hiermee bewijs je voor mij je stelling echt niet hoor.

Ook interessant: Mocro's stemmen massaal op Geert Wilders
Als hij echt zo'n racist en Islamofoob zou zijn zoals jij zegt dan zijn dit allemaal heel domme mensen.

Het zou natuurlijk ook kunnen dat Wilders geen Islamofoob is en wel degelijk een puur ideologisch debat probeert te voeren, en maar sporadisch uitspraken doen die achteraf bekeken niet helemaal door de beugel kunnen. Waarmee ik hem niet probeer goed te praten, maar wat wel wil zeggen dat het niet is omdat Wilders dit zegt en veel stemmen krijgt dat dit per se aan elkaar gelinkt is. Ik denk niet dat mensen op wilders stemmen om willen van deze uitspraken.

Laatst gewijzigd door Pieter B : 5 februari 2011 om 02:06.
Pieter B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2011, 11:23   #434
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Als het voor het Vlaams belang al wat ver gaat, dan wilt dat zeggen dat ze dit niet steunen, en dus is er voor hen al zeker geen sprake van Islamfobie..

Een gezin straffen voor de daden van een lid lijkt me inderdaad niet correct.

Maar de vraag is of dat dit nu een bewijs is van Islamofobie. Het lijkt me eerder een aanklacht van de slechte opvoeding die in Islamietische gezinnen wordt gegeven.

Hij zegt hier ook niet dat alle moslims moeten worden gedeporteerd. Het gaat enkel om misdadigers.

Het is wel zo dat hij begint met te praten over criminele vreemdelingen en gaat dan verder met criminele moslims, twee zaken die helemaal geen synoniem zijn. Als dat zou betekenen dat hij enkel criminele vreemdelingen die moslim zijn wilt deporteren dan is dat inderdaad Islamofobie.

Maar dat valt ook nog te nuanceren, aangezien bijvoorbeeld neo-nazi's die met racistische motieven iemand doodstampen harder worden gestraft dan een dief die iemand doodstampt. Dat wil dus zeggen dat een strafverzwaring mogelijk is als kan worden aangetoont dat bepaalde motieven die men als bijzonder gevaarlijk voor de samenleving beschouwd, mee hebben gespeeld. In dit geval wordt er bijvoorbeeld ook naar ere-moord verwezen. Als iemand dat als motief heeft dan zou een zwaardere straf dus eventueel kunnen en kan het zijn dat je een onderscheid maakt en enkel vreemdelingen die ere-moorden pleegt samen met hun familie deporteerd, omdat zo'n eremoord ook een familiegebeuren is. Het blijft natuurlijk wel zo dat ere-moorden niet enkel bij moslims voorkomen, dus het onder moslim kwalificeren lijkt me hier wel een stap te ver. En zoals ik al zei vind ik het ook niet echt kunnen dat men een soort van automatische deportatie voorstelt. De medeplichtigheid moet natuurlijk altijd worden bewezen. Het vermoeden van onschuld en de rechten van de verdediging moet worden gerespecteerd.

Maar zelfs al is dit een Islamofobe uitspraak, zelfs het Vlaams belang distantieerd zich ervan, dus het is maar de vraag wat het draagvlak is voor zo'n maatregel.

Hiermee bewijs je voor mij je stelling echt niet hoor.

Ook interessant: Mocro's stemmen massaal op Geert Wilders
Als hij echt zo'n racist en Islamofoob zou zijn zoals jij zegt dan zijn dit allemaal heel domme mensen.

Het zou natuurlijk ook kunnen dat Wilders geen Islamofoob is en wel degelijk een puur ideologisch debat probeert te voeren, en maar sporadisch uitspraken doen die achteraf bekeken niet helemaal door de beugel kunnen. Waarmee ik hem niet probeer goed te praten, maar wat wel wil zeggen dat het niet is omdat Wilders dit zegt en veel stemmen krijgt dat dit per se aan elkaar gelinkt is. Ik denk niet dat mensen op wilders stemmen om willen van deze uitspraken.

Hetgeen ik citeerde ivm wilders was duidelijk islamofobie, ik merkte op dat u ging twijfelen . Je haalt om uw twijfel weg te nemen een filmpje aan dat hoogst waarschijnlijk dikke fake is!!!! Geloof jij dat zelf ... .
Oud 5 februari 2011, 11:24   #435
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Hetgeen ik citeerde ivm wilders was duidelijk islamofobie, ik merkte op dat u ging twijfelen . Je haalt om uw twijfel weg te nemen een filmpje aan dat hoogst waarschijnlijk dikke fake is!!!! Geloof jij dat zelf ... .
het verwijderen van criminele elementen uit de maatschappij is ISLAMOFOBIE? dat is nieuw voor me.
Oud 5 februari 2011, 11:27   #436
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
het verwijderen van criminele elementen uit de maatschappij is ISLAMOFOBIE? dat is nieuw voor me.

Nee zwijntje dat heb je fout, dat is niet wat ik schreef....eventjes opnieuw lezen zwijntje.
Oud 5 februari 2011, 12:06   #437
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee zwijntje dat heb je fout, dat is niet wat ik schreef....eventjes opnieuw lezen zwijntje.

Citaat:
Stuur de moslims die problemen veroorzaken het land uit, met familie en al. Ik vind: als een minderjarig moslimkind over de schreef gaat, dan moet het samen met de ouders het land worden uitgezet. Want de ouders zijn verantwoordelijk voor minderjarige kinderen.
dit gaat niet over criminele elementen die moeten verwijderd worden,

Citaat:
Als er eerwraak gebeurt, dan moet het hele gezin het land uit. Gewoon verwijderen. Dan ben je er demografisch gezien nog lang niet, maar dan ben je in elk geval zeven stappen verder dan dit kabinet. Het is allemaal een kwestie van politieke wil.”
Eerwraak is een islamitisch cultureel gebruik of zo?
Oud 5 februari 2011, 20:34   #438
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
dit gaat niet over criminele elementen die moeten verwijderd worden,

Eerwraak is een islamitisch cultureel gebruik of zo?

Dus jij zou het ok vinden als ze om criminele feiten van 1 gezinslid volledige gezinnen het land uit zetten ??? .... WTF ?
Oud 5 februari 2011, 20:39   #439
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus jij zou het ok vinden als ze om criminele feiten van 1 gezinslid volledige gezinnen het land uit zetten ??? .... WTF ?
ho ja hoor! goed inlichten, niet voor een eerste vergrijp, maar in ieder geval als stok achter de deur!
en als mama en papa dan nog altijd niet weten hoe ze hun kroost moeten opvoeden, dan mogen ze terug naar het Rifgebergte, daar is dat niet nodig.

ge gaat eens zien hoe rap de "vaders" ineens uit het koffiehuis kunnen komen lopen.

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 5 februari 2011 om 20:40.
Oud 5 februari 2011, 20:53   #440
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
ho ja hoor! goed inlichten, niet voor een eerste vergrijp, maar in ieder geval als stok achter de deur!
en als mama en papa dan nog altijd niet weten hoe ze hun kroost moeten opvoeden, dan mogen ze terug naar het Rifgebergte, daar is dat niet nodig.

ge gaat eens zien hoe rap de "vaders" ineens uit het koffiehuis kunnen komen lopen.

Hoe ga je dat aanpakken ...?.. Wetende dat de meesten hier geboren zijn en dat land op zich niet kennen? Ga je bvb de 'autochtonen' met dezelfde criminele feiten ook naar ginds sturen ... ?

Laatst gewijzigd door Wisord : 5 februari 2011 om 20:54.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be