Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2011, 23:46   #421
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Nergens beweer ik dat het verleden geheel buiten beschouwing moet worden gelaten. Wat ik beweer is dat het verleden geen excuus kan zijn voor wat er in het heden gebeurd. Wie kijkt naar mensenrechten zal dat ook niet doen.

Steeds naar het verleden wijzen is een manier om de aandacht van de huidige situatie af te leiden en de discussie weer te doen verschuiven.
U zei dit:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere
Israel in de grote slachtofferrol ! wat een lulkoek.
bovendien rechtvaardigt niets van wat u zegt de misdaden in het heden.
Je kunt niet blijven teren op het verleden. De situaties van vroeger gaan al helemaal niet meer op. Ook hebben ze geen enkele morele waarde meer.
U heeft zichzelf allang gediskwalificeerd als serieuze discussiepartner.

Dit hele conflict komt voort uit het verleden. Het valt niet op te lossen als de gevoeligheden uit dat verleden niet onder ogen worden gezien.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2011, 09:03   #422
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ja,
Wat moet ik anders antwoorden aan zo'n nitwit die zegt dat situaties uit het verleden 'nu geen morele waarden meer hebben'.
Ik denk dat dit onderstaande zinnetje toch niet fout geïnterpreteerd kan worden hé?
Citaat:
Hertog van Gelre: "Het rare is dat er op dit moment juist helemaal geen conflict is".
Bezetting, betonnen muren, prikkeldraad, illegale joodse nederzettingen, verwoesten van woningen en bedoeïenendorpen,... dat is allemaal géén conflict?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog
Als het gaat om het hier en het nu dan is het simpel. Dat gaat het alleen om de Westbank want Hamas is geen serieuze gesprekspartner.
Wéér zo'n vreemde redenering: omdat Israël geen zin heeft om te praten met het radicale Hamas (dat het notabene wél groot heeft gemaakt) is er géén probleem met Gaza?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog
Dan accepteert Abbas het aanbod van 98% van het grondgebied inclusief Oost-Jeruzalem.
98%? Dat heeft Israël nooit aangeboden.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2011, 09:27   #423
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
ik heb je nochtans geen enkel linkje zien geven hiervan
het britse mandaat gebied (want dat was het voor 1946)besloeg palestina,israël en jordanië

...In 1937 adviseert de commissie-Peel, die door de Britten in het leven was geroepen om over de situatie in Palestina te oordelen, om Palestina op te delen in twee delen waarbij één derde een Joodse staat zou moeten worden. De Britse regering neemt dit plan vanwege Arabische tegenstand niet over.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschie...daat_1917-1930
Probeer je nu jezelf belachelijk te maken? Het Jordaanse deel van historisch Palestina werd reeds onafhankelijk in 1946!
Het verdeelplan van de VN voor Palestina werd gepresenteerd in 1947(!!) en ging dus enkel over het westelijke deel van Palestina!

Het verdeelplan uit 1947 eiste dat de Palestijnen, toeg goed voor 2/3de van de bevolking zich zouden tevreden stellen met 45% van het land. (Heel wat minder dus dan 2/3de).

En die Peel-commissie uit 1937 waar je het over hebt stelde voor om 225.000 Palestijnse Arabieren verplicht te deporteren van het ene deel naar het andere deel. Aangezien jij dit plan verdedigt mag ik aannemen dat jij voorstander bent van deportatie?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie
Israël heeft gewonnen, ongeveer 4500 soldaten en 1500 burgers verloren (1% van haar bevolking). De Arabische legers zijn vooral teruggeslagen en. Israël veroverde ongeveer 400 van de 800 Palestijnse dorpen en steden
de echte cijfers geen leugens...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschie...an_Isra%C3%ABl
daar gaat het niet om het gaat erom wie terrorisme en een oorlog is begonnen (de arabieren dus)
de agressors hebben dus in mijn ogen dus minder recht van spreken
Dus het feit dat je je een oorlog wint is voldoende als excuus voor een massale etnische zuivering van 750.000 mensen goed te praten, inclusief de gewilde en sytematische verwoesting (verwoesting dus, niet verovering) van honderden dorpen? Allemaal oké, zolang je jezelf maar presenteert als slachtoffer?
(Uw morele principes liggen blijkbaar niet bijster hoog.)
Oud 3 oktober 2011, 09:36   #424
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
De discussie is hier ook over andere zaken gevoerd maar voor wat betreft wetenschap en wetenschappelijk (historisch) onderzoek stel ik me open op. Met dien verstande dat ik die onderzoeken beoordeel op hun eigen waarde. Onderzoek is neutraal. Boeiende onderzoeken gaan vaak vergezeld met controversiele conclusies. Daar heb ik geen enkele moeite mee. Ook worden dit soort onderzoeken nog weleens gebruikt om (opbouwende) kritiek te leveren op eigen staat of volk en/of om de (eigen) bevolking een kritische spiegel voor te houden.

Voor een land als Nederland of Belgie is dat geen probleem. Wij worden omringd door buurlanden waarmee wij allemaal bevriend zijn. De onderzoeken van Morris en Pappe worden nog weleens gebruikt op een manier waarvoor ze niet bedoeld zijn: propaganda van Israel-haters. Ik ken sowieso van Morris een aantal uitspraken waarin hij dit misbruik betreurt en afkeurt.
Blijkbaar loop je nogal hoop op met Benny Morris. Speciaal voor jou ken ik ook wel een aantal uitspraken van Benny Morris waarin hij zich toont als een bijzonder voorstander van etnische zuivering. Vindt je dat ook allemaal oké van Benny Morris?

Gaan we Israël een dienst bewijzen door dat soort extreme standpunten gewoon zachtjes toe te dekken?
Oud 3 oktober 2011, 10:12   #425
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Probeer je nu jezelf belachelijk te maken? Het Jordaanse deel van historisch Palestina werd reeds onafhankelijk in 1946!
Het verdeelplan van de VN voor Palestina werd gepresenteerd in 1947(!!) en ging dus enkel over het westelijke deel van Palestina!

Het verdeelplan uit 1947 eiste dat de Palestijnen, toeg goed voor 2/3de van de bevolking zich zouden tevreden stellen met 45% van het land. (Heel wat minder dus dan 2/3de).

En die Peel-commissie uit 1937 waar je het over hebt stelde voor om 225.000 Palestijnse Arabieren verplicht te deporteren van het ene deel naar het andere deel. Aangezien jij dit plan verdedigt mag ik aannemen dat jij voorstander bent van deportatie?
Dus het feit dat je je een oorlog wint is voldoende als excuus voor een massale etnische zuivering van 750.000 mensen goed te praten, inclusief de gewilde en sytematische verwoesting (verwoesting dus, niet verovering) van honderden dorpen? Allemaal oké, zolang je jezelf maar presenteert als slachtoffer?
en nu al deze onzin nog staven maar dit zal net iets te moeilijk zijn
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2011, 11:50   #426
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar loop je nogal hoop op met Benny Morris. Speciaal voor jou ken ik ook wel een aantal uitspraken van Benny Morris waarin hij zich toont als een bijzonder voorstander van etnische zuivering. Vindt je dat ook allemaal oké van Benny Morris?

Gaan we Israël een dienst bewijzen door dat soort extreme standpunten gewoon zachtjes toe te dekken?
Morris sprak o.a. ook de genocide op indianen goed in Amerika.

over Palestina o.a.:

"Under some circumstances expulsion is not a war crime. I don't think that the expulsions of 1948 were war crimes. You can't make an omelet without breaking eggs. You have to dirty your hands." Haaretz Magazine (January 8, 2004).

"Something like a cage has to be built for them. I know that sounds terrible. It is really cruel. But there is no choice. There is a wild animal there that has to be locked up in one way or another."

Over de Deir Yassin slachting: "peanuts" en "chicken feed" en benadrukte dat het met andere slachtingen in de geschiedenis: "we behaved very well".
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2011, 13:56   #427
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Dat zijn zo van die heerlijke uitspraken die de Joden zo populair maken.

Ze leren het ook nooit.
Oud 3 oktober 2011, 14:29   #428
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:

blijkbaar heb jij er nooit van gehoord dat 75% van het Britse Mandaatgebied Palestina, gewoon mèt bewoners en al (dus uw 3/4 arabieren) gewoon JORDANIE gevoegd werden? en wie zijn er verdreven denk je? de daar wonende joden... maar dat is geen probleem voor jou neem ik aan? De + 800.000 arabische joden uit de omringende landen die gedeporteerd werden naar Israel tellen ook niet mee, maar het half miljoen dat op EIGEN WENS ging vluchten tot de joden in zee werden gedreven, d�*�*r heb je wel een probleem mee?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2011, 17:20   #429
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Ik denk dat dit onderstaande zinnetje toch niet fout geïnterpreteerd kan worden hé?
Bezetting, betonnen muren, prikkeldraad, illegale joodse nederzettingen, verwoesten van woningen en bedoeïenendorpen,... dat is allemaal géén conflict?
Wéér zo'n vreemde redenering: omdat Israël geen zin heeft om te praten met het radicale Hamas (dat het notabene wél groot heeft gemaakt) is er géén probleem met Gaza?
Volgens atmosphere speelt het verleden geen rol. Het gaat om het 'hier en nu'.
Oud 3 oktober 2011, 17:23   #430
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:

Uh...neen. U kwam af met de zogenaamde 'nieuwe historici', �*k niet.

Wat mij wel opvalt is dat u de nieuwe historici noemt als groep maar dat u het eigenlijk alleen eens bent met Pappe, omdat hij in uw straatje praat.

Ik heb genoeg aan de échte historie, niet de herschreven.
Oud 3 oktober 2011, 17:43   #431
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U zei dit:

U heeft zichzelf allang gediskwalificeerd als serieuze discussiepartner.

Dit hele conflict komt voort uit het verleden. Het valt niet op te lossen als de gevoeligheden uit dat verleden niet onder ogen worden gezien.

Wanneer het gaat om mensenrechten dan gaan deze altijd op ongeacht het verleden. Helaas maakt Israel zich nu steeds schuldig aan het schenden er van. Dankzij de VS kan dit steeds maar door blijven gaan, dit tot woede van de Arabische wereld. Het is ook de hoofdreden voor 9/11 geweest.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2011, 18:15   #432
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens atmosphere speelt het verleden geen rol. Het gaat om het 'hier en nu'.
Ik zei dit "Je kunt niet blijven teren op het verleden. De situaties van vroeger gaan al helemaal niet meer op. Ook hebben ze geen enkele morele waarde meer. "

Hier verwijs ik naar specifieke situaties waarover u sprak. Nergens stel ik dat het verleden helemaal geen rol ergens in zou spelen.

Wat ik zeg is heel simpel , ik vind dat Israel niet het recht heeft mensen uit hun huizen te verdrijven die er al hun hele leven lang wonen.
Dat zij zelf ooit zijn verdereven is geen enkel excuus.

Er bestaat voor Israel geen enkele noodzaak gebieden te annexeren!!
Oud 3 oktober 2011, 19:12   #433
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Uh...neen. U kwam af met de zogenaamde 'nieuwe historici', �*k niet.

Wat mij wel opvalt is dat u de nieuwe historici noemt als groep maar dat u het eigenlijk alleen eens bent met Pappe, omdat hij in uw straatje praat.

Ik heb genoeg aan de échte historie, niet de herschreven.
Neen Hertog, ik heb nergens gezegd dat ik het alleen eens ben met Pappé. Dat ging louter over het persoonlijke standpunt dat deze persoon verkondigt. Wat hun werk als geschiedkundigen betreft: dat ligt bij alle nieuwe historici in dezelfde lijn (dat heb ik trouwens reeds duidelijk gemaakt in vorige post).

En de échte historici voor u dat zijn...?? (Zeg nu niet de 'oude historici' want dat waren eerder ideologen dan historici (zij konden niet putten uit hetzelfde historisch materiaal)).
Oud 3 oktober 2011, 19:46   #434
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En de échte historici voor u dat zijn...?? (Zeg nu niet de 'oude historici' want dat waren eerder ideologen dan historici (zij konden niet putten uit hetzelfde historisch materiaal)).
Ik ben nu ook eens benieuwd voor een antwoord hierop..

Pappé staaft elke bewering met bronnen: het merendeel van zijn bronnen zijn van ISRAEL zelf afkomstig. Maar bon, we gaan zijn werk niet vertrouwen, omdat hij door al de miserie doorheeft dat Palestina steun nodig heeft en dat ook toegeeft.

Trouwens, in het nieuws:

Palestina asked politely for independency via the UN : as a response to this request they got punished by a 200, 000, 000$ cut taken away by America/Obama. In the meanwhile Israel gets 3 billion $ for white phosphorus bombs, army equipment, demolition of anything that's Arab,... Whoever who still thinks Israel's policy is doing any good for this world should get a reality check.

http://www.haaretz.com/news/diplomac...ority-1.387480

Kan iemand hier een redelijke verklaring voor geven? Of gaan we Hamas er wanhopig proberen bij sleuren en is de kous dan af voor de Israel-vriendjes?
Oud 3 oktober 2011, 20:02   #435
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er bestaat voor Israel geen enkele noodzaak gebieden te annexeren!!
ze doen dat dan ook niet...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2011, 05:48   #436
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Praten met mensen die Israel door dik en deun steunen, is als praten met neo-nazi's die de holocaust goed proberen te praten.
Oud 4 oktober 2011, 10:20   #437
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Praten met mensen die Israel door dik en deun steunen, is als praten met neo-nazi's die de holocaust goed proberen te praten.
Zo'n beetje als dat praten met mensen die de Palestijnen door dik en dun steunen, is als praten met extreemlinksen die met een Che Guevara t-shirt aan Stalin, Pol Pot en Mao goed proberen te praten, bedoel je?
Oud 4 oktober 2011, 12:45   #438
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Wanneer het gaat om mensenrechten dan gaan deze altijd op ongeacht het verleden. Helaas maakt Israel zich nu steeds schuldig aan het schenden er van. Dankzij de VS kan dit steeds maar door blijven gaan, dit tot woede van de Arabische wereld. Het is ook de hoofdreden voor 9/11 geweest.
Sinds wanneer zitten diverse Arabische, Iraanse en Turkse bewinden wat in met mensenrechten???
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2011, 17:25   #439
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Sinds wanneer zitten diverse Arabische, Iraanse en Turkse bewinden wat in met mensenrechten???
kun je voor 1 keer bij Israel blijven AUB?

Dit is een draad over Israel, niet over Ahmadinejad.
Oud 4 oktober 2011, 18:22   #440
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
En Chineese , Russische , enz

Overigens bezetten geen van deze landen al lange tijd gebieden op de wijze zoals Israel dat doet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be