Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 december 2011, 11:27   #421
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
politiek - journalistiek - politiek - journalistiek - politiek
bweurk

Er zit wel lijn in zijn politieke keuze maar zijn geloofwaardigheid en die van de journalistiek : nihil. Onbegrijpelijk dat de journalistiek die man niet aan de schandpaal nagelt. Mij maakt het fysiek misselijk en het doet me denken aan die topbankiers die voortdurend heen en weer switchen tussen grootbanken - 'onafhankelijke' centrale baken - overheden.
Er moet dringend nagedacht worden over de scheiding der machten in onze hedendaagse maatschappij. Die machten zijn namelijk al lang niet meer enkel kerk, recht en politiek.
Goede journalistiek laat het over aan de kiezer, om een kandidaat politicus aan de schandpaal te nagelen (of hoe is die uitdrukking juist?);
zij kan wel feiten aanbrengen,
maar er is het fundamentele respect in de democratie, voor de kiezer.

Blijkbaar mis jij die ook ? Of heb je je te kort kunnen uitdrukken in deze draad ?

Belastingsregering Di Rupo, zonder Vlaamse meerderheid: niet in mijn naam.
Vakbonden naar Grieks model die het zonlicht niet willen erkennen: niet in mijn naam.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 11:31   #422
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Opportunist tot in de kist Turtelboom zou naar Antwerpen verhuizen als toptroef voor de gemeenteraadsverkiezingen. De nieuwe politieke cultuur binnen de O Vld.
Het nieuws werd nog niet bevestigd, maar volgens betrouwbare bronnen zou de overstap vaststaan.

Turtelboom verhuist naar Antwerpen

Oh Turtelboom Oh Turtelboom
Wat zijn uw haren wonderschoon
Ik heb u laatst bij cd&v zien staan
toen had men daar geen postjes klaar
Van den Driessche vindt zichzelf geen opportunist, maar zegt er onmiddellijk wel bij, dat hij nooit zou toegehapt hebben, indien hij geen lijsttrekker had geweest.....
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 11:37   #423
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Van den Driessche vindt zichzelf geen opportunist, maar zegt er onmiddellijk wel bij, dat hij nooit zou toegehapt hebben, indien hij geen lijsttrekker had geweest.....
Maar hij zat wel zijn hele loopbaan in de wind van de VU.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 11:40   #424
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
dat zijn uw zaken niet

misschien kunt gij u bezig houden met de fratsen van de hoerenloper van ethias of met die van hilde met de zonnebril

Laatst gewijzigd door born2bewild : 27 december 2011 om 11:43.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 11:42   #425
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Maar hij zat wel zijn hele loopbaan in de wind van de VU.
behalve dan die keer dat hij CVP-senator is geweest
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 11:42   #426
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
In een niet zo ver verleden waren de kranten officieel gelieerd aan een politieke strekking. Nu is dat in de praktijk nog steeds zo, alleen wordt dat officieel zo niet meer naar buiten gebracht. Er is dus altijd een rechtstreekse en innige band geweest tussen de politiek en de journalistiek. De gespeelde verontwaardiging van sommigen omtrent het jobhoppen van PVDD is dan ook vrij lachwekkend.

Het is een opportunist, dat is waar, maar daar hoeven de andere politici dan niet echt verontwaardigd over te doen, Moenaert incluis.

In dat niet zo ver ver verleden was er dan ook nog meer corruptie en politiek cliëntelisme dan nu. Ik dacht dat we daar van weg wilden.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 11:43   #427
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
politiek - journalistiek - politiek - journalistiek - politiek
bweurk

Er zit wel lijn in zijn politieke keuze maar zijn geloofwaardigheid en die van de journalistiek : nihil. Onbegrijpelijk dat de journalistiek die man niet aan de schandpaal nagelt. Mij maakt het fysiek misselijk en het doet me denken aan die topbankiers die voortdurend heen en weer switchen tussen grootbanken - 'onafhankelijke' centrale baken - overheden.
Er moet dringend nagedacht worden over de scheiding der machten in onze hedendaagse maatschappij. Die machten zijn namelijk al lang niet meer enkel kerk, recht en politiek.
En wat vind je dan de stappen die profs in functie als Rik Torfs en Eva brems gezet hebben?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 27 december 2011 om 11:43.
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 11:52   #428
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In dat niet zo ver ver verleden was er dan ook nog meer corruptie en politiek cliëntelisme dan nu. Ik dacht dat we daar van weg wilden.
Ja, maar dat doe je mijns inziens niet door mensen te beknotten in hun mogelijke carriereveranderingen.

Het is trouwens ook geen gemakkelijke oefening. Elke mens heeft zijn politieke voorkeur, zo ook een journalist. Ik heb alvast geen pasklaar antwoord om de media eindelijk eens objectief verslaggeving te laten uitbrengen. Jij wel?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 11:54   #429
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Is hij dan een 'slechte' CD&V'er?

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Oud 27 december 2011, 11:54   #430
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Toen de CD&Vers nog dikke maatjes waren met N-VA.
Oud 27 december 2011, 11:54   #431
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
En wat vind je dan de stappen die profs in functie als Rik Torfs en Eva brems gezet hebben?
Vandenbroucke, Vandelanotte, Eyskens, ...

Geen probleem mee. Ik zie dat niet als een vermenging van belangen. Een universiteit wordt niet verwacht de politiek te controleren.
Oud 27 december 2011, 11:56   #432
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Vandenbroucke, Vandelanotte, Eyskens, ...

Geen probleem mee. Ik zie dat niet als een vermenging van belangen. Een universiteit wordt niet verwacht de politiek te controleren.
Druist nochtans compleet in tegen het 'vrije' onderzoek waarvoor de 'universiteit' staat!

Citaat:
Oud 27 december 2011, 11:58   #433
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ja, maar dat doe je mijns inziens niet door mensen te beknotten in hun mogelijke carriereveranderingen.

Het is trouwens ook geen gemakkelijke oefening. Elke mens heeft zijn politieke voorkeur, zo ook een journalist. Ik heb alvast geen pasklaar antwoord om de media eindelijk eens objectief verslaggeving te laten uitbrengen. Jij wel?
Het gaat ook niet om objectiviteit maar om vermenging van belangen. Ik kan het niet goed duiden. De overstap tussen politiek en journalistiek of omgekeerd kan men naar mijn gevoel echt maar één keer maken zonder aan iets essentieels voor democratie te raken.
Oud 27 december 2011, 12:03   #434
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Druist nochtans compleet in tegen het 'vrije' onderzoek waarvoor de 'universiteit' staat!
Waarom ? Zolang men de wetenschappelijke methode volgt is er niets aan de hand. Vrij onderzoek wil niet zeggen dat men geen mening mag hebben. Het wil zeggen dat men vrij is om te onderzoeken wat men wil of om ander onderzoek door tegenonderzoek te weerleggen. Belangrijker voor vrij onderzoek lijkt mij waar het geld voor het onderzoek vandaan komt, niet wie het uitvoert.
Oud 27 december 2011, 12:04   #435
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Het gaat ook niet om objectiviteit maar om vermenging van belangen. Ik kan het niet goed duiden. De overstap tussen politiek en journalistiek of omgekeerd kan men naar mijn gevoel echt maar één keer maken zonder aan iets essentieels voor democratie te raken.
Een krant of tv-station kan nochtans vrij kiezen of ze een journalist met een politiek verleden tot politiek journalist bombardeert. In feite zegt het medium dat die keuze maakt dat ze de objectiviteit van die persoon betrouwt. Wat denk je dan trouwens over een Pol Goossens en in omgekeerde zin over een Dirkk Sterckx?

Citaat:
Oud 27 december 2011, 12:06   #436
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Waarom ? Zolang men de wetenschappelijke methode volgt is er niets aan de hand. Vrij onderzoek wil niet zeggen dat men geen mening mag hebben. Het wil zeggen dat men vrij is om te onderzoeken wat men wil of om ander onderzoek door tegenonderzoek te weerleggen. Belangrijker voor vrij onderzoek lijkt mij waar het geld voor het onderzoek vandaan komt, niet wie het uitvoert.
Ook niet als dat onderzoek zich in de politieke, sociale en economische sfeer afspeelt en men zich tot een bepaalde politieke en maatschappelijke kleur bekent?

Citaat:
Oud 27 december 2011, 12:15   #437
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp wat je wil zeggen, maar ik heb er een dubbel gevoel bij en ik kan het ook niet zo goed duiden. Feit blijft dat ik het ten eerste al geen goede zaak vond dat hij daar eventjes bij VTM de politieke expert ging gaan spelen terwijl hij daarvoor senator was geweest. Je luistert er zowieso naar met in het achterhoofd "die komt van de CD&V". Dat hij nu bij N-VA terecht komt is in principe niet zo verwonderlijk VU - CD&V (in kartel met N-VA) - N-VA is nu niet zo onoverkomelijk, maar zijn tussenstops in de journalistiek, tjah....

Moest hij nu gewoon mediatrainer geworden zijn bij N-VA dan zou ik er geen enkel probleem mee gehad hebben, maar dat hij ook nog eens lijsttrekker wordt....Dat is puur opportunisme vanwege PVDD EN vanwege N-VA. Het probleem van N-VA is echter dat ze zo groot geworden zijn, maar dat ze op gemeentelijk vlak te weinig menselijk kapitaal hebben. Met mensen zoals PVDD proberen ze nu hun electorale federale boost te verzilveren in de gemeentes. Verstaanbaar, maar toch ook een beetje zuur.

Ik heb wel minder problemen met de overstap van journalistiek naar politiek als van politiek naar journalistiek. Bij het eerste beken je kleur, bij het tweede heb je kleur bekend en moet je dan zogezegd weer objectief verslag gaan geven. Dat lukt niet ook al probeer je nog zo hard.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 12:16   #438
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Beste vriend,
waar jij van uit gaat, of waar ik van uit ga, kan me allemaal geen kloot schelen. Het is mijn politieke overtuiging dat wij niet fatsoenlijk politiek kunnen samenleven in dit tweeland. En dus volgens mij moet het gesplitst worden. Liefst in volle vrede, om naast mekaar te blijven zoals we met Nederland, Duitsland, Luxemburg en Frankrijk naast mekaar blijven, zoals we met de rest van de EU en met de wereld naast mekaar blijven.

Verder heb ik geen raad van jou nodig om mijn politieke opinie te toetsen. Ik moet mezelf niet bij voorkeur inleven in een Waal; een Waal staat bij mij op dezelfde voet als de voormelde nationaliteiten.

Jouw gezever doet me trouwens veel te veel denken aan het gepreek van pastoors.

Belastingsregering Di Rupo, zonder Vlaamse meerderheid: niet in mijn naam.
Vakbonden naar Grieks model die het zonlicht niet willen erkennen: niet in mijn naam.
Ik weet niet waar u het allemaal haalt, maar ik kan perfect samenleven met andere taalgemeenschappen. Ik heb daar nooit problemen mee. Het zijn altijd dezelfde individuen van dezelfde nationalistische vrij rechtse ideologie die daar problemen mee hebben. En dat zegt eigenlijk al genoeg.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 december 2011 om 12:18.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 12:19   #439
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Prof De Grauwe, Ivo Bellet, Derk Jan Eppinck

Laatst gewijzigd door Jakko : 27 december 2011 om 12:20.
Oud 27 december 2011, 12:25   #440
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
henri vindt'em een klepper
Een klepper van een tuigracist? Henri heeft gelijk
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be