Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 20 mei 2005, 09:08   #421
L’ intérêt flamand
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kifkif
En uit wat mag dan blijken dat u zoveel inzit met moslims? Wat is uw engagement? Buiten het feit dat uw politieke partij ze nodig heeft om het stemmenverlies aan het VB te compenseren?
Mijn beste,
mijn engagement staat hier niet ter discussie. En een partij heb ik al helemaal niet. Ik stel aan de kaak dat er mensen zijn die vanuit een leugenachtig discours van medeleven met moslima's pogen de gehele allochtone gemeenschap te discrediteren om ze het land uit te kunnen zetten.
L’ intérêt flamand is offline  
Oud 20 mei 2005, 09:44   #422
Kifkif
Banneling

Kifkif's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L’ intérêt flamand
Mijn beste,
mijn engagement staat hier niet ter discussie. En een partij heb ik al helemaal niet. Ik stel aan de kaak dat er mensen zijn die vanuit een leugenachtig discours van medeleven met moslima's pogen de gehele allochtone gemeenschap te discrediteren om ze het land uit te kunnen zetten.
Toch wel, vermits u het engagement van anderen onderuithaalt. En u hebt misschien wel geen politieke partij, maar u stemt toch wel voor één?
En waar haalt u die laatste bewering, wie wil alle moslims het land uitzetten?
En over welk leugenachtig discours gaat het? Hoe weet u dat het leugenachtig is?
Kifkif is offline  
Oud 20 mei 2005, 09:56   #423
L’ intérêt flamand
Partijlid

Standaard

Citaat:
Toch wel, vermits u het engagement van anderen onderuithaalt. En u hebt misschien wel geen politieke partij, maar u stemt toch wel voor één?
En waar haalt u die laatste bewering, wie wil alle moslims het land uitzetten?
En over welk leugenachtig discours gaat het? Hoe weet u dat het leugenachtig is?
"een blijvende aanval van een parasitair georganiseerde veroveringspolitiek. "

Dit is een leugenachtig discours. Er staat dat er een georganiseerde veroveringspolitiek van de moslims op het westen is. En ik noem dat leugenachtig omdat er geen enkel bewijs van die "organisatie" bestaat. Geen documenten, geen namen, niets. Wat kan dan de reden zijn om zoiets te beweren? De autochtonen angst aanjagen, in de hoop dat ze dan meehelpen aan het creëren van een raszuiver Vlaanderen. Alle moslims het land uit dus!
Oud 20 mei 2005, 09:57   #424
L’ intérêt flamand
Partijlid

Standaard

...

Laatst gewijzigd door L’ intérêt flamand : 20 mei 2005 om 09:58.
Oud 20 mei 2005, 10:25   #425
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler

A/ Ik ben helemaal geen aanbidder van de B&B karikatuur.
B/ Ja ik geloof in het heil van een gezond volksnationalisme
C/ Neen, ik ben tegen het opbergen van elke vorm van sentimentaiteit die het gevolg is van een volks samenhorigheidsgevoel
A is flagrant in tegenspraak met B en C.
Waarom propageer jij een sentimenteel samenhorigheidsgevoel op basis van ras en volksverwantschap?

Ik bepleit puur rationele solidariteit. Als er in afgebakend territorium geen echte sukkelaars zijn, d.m.v. een bepaalde transfersom van arm naar rijk, dan wordt op termijn ook de rijke er beter van.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 20 mei 2005 om 10:29.
Supe®Staaf is offline  
Oud 20 mei 2005, 10:28   #426
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik herhaal het volgende: onze zo moeizaam opgebouwde sociale struktuur is niet bestand tegen een blijvende aanval van een parasitair georganiseerde veroveringspolitiek.
Waanideeën.

Je kampt met een enorm vooroordeel.
Je schrijft mensen van andere dn jouw origine een grotere parasitair potentiëel toe.
Welke indicaties brengen jou daartoe?
Ken jij misschien geen enkele blanke autochtone parasiet?
Ken jij enkel allochtone niet-blanke profiteurs?
Oud 20 mei 2005, 10:34   #427
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mag ik vragen in welk land jij jouw eerste 20 jaren hebt doorgebracht?
Iedereen (=alle mensen die ik ken) hebben aan hun ouders een klein fortuin gekost dat ze hebben moeten bijeenwerken ondanks de topzware belastingen en ontmoedigingen.
Elke beweging die jij en ik hebben gemaakt heeft onze ouders geld gekost waarvan nadat het reeds werd afgeroomd door de direkte belastingen ook nog eens BTW heeft gekost.
De meesten onder ons hebben daarenboven een stukje van hun jeugd moeten inruilen om (weeral) mits noeste arbeid gevormd te worden om later hun taak als solidariteitsbijdrager te kunnen opnemen.
Ik weet niet of je het beseft, maar je ondersteunt en onderschrijft hiermee mijn pleidooi.
In de autochtone jongeren pompen de ouders en de hele gemeenschap een massa middelen. Zowat 20 jaar vooraleer de jongere er nog maar kan aan denken zelfstandig te zijn, laat staan een bron van opbrengst voor de gemeenschap te zijn.
Aan de andere kant, wil je dan enkel op basis van afkomst, en geboorte, mensen de nationaliteit weigeren, die potentieel meer tot ons maatschappelijk welvaren kunnen bijdragen dan het hele collectief Vlaamse borelingen, peuters, kleuters, tieners en twens. Nochtans geeft dit laatste bevolkingssegment enkel door hun geboorte op Belgische grond evenmin een a priori garantie op maatschappelijk nut.........
Oud 20 mei 2005, 10:37   #428
Kifkif
Banneling

Kifkif's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"een blijvende aanval van een parasitair georganiseerde veroveringspolitiek. "

Dit is een leugenachtig discours. Er staat dat er een georganiseerde veroveringspolitiek van de moslims op het westen is. En ik noem dat leugenachtig omdat er geen enkel bewijs van die "organisatie" bestaat. Geen documenten, geen namen, niets. Wat kan dan de reden zijn om zoiets te beweren? De autochtonen angst aanjagen, in de hoop dat ze dan meehelpen aan het creëren van een raszuiver Vlaanderen. Alle moslims het land uit dus!
Neen, dat is geen leugenachtig discours, ik kan het weten.
En u vraagt naar bewijzen? Hebt u dan bewijzen dat iemand in dit land �*lle moslims buiten wil? Kom, hier met die bewijzen...
Kifkif is offline  
Oud 20 mei 2005, 10:39   #429
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Onze nationaliteit aannemen kan pas als ze na jarenlange/generatielange en vruchtvolle inspanningen deelgenoten van onze "natie" zijn geworden ttz Vlamingen onder de Vlamingen.

Baarlijke bullocks.

Iemand die toevallig hier geboren wordt, behoeft niks te bewijzen, en zelfs niet eens vruchtvolle inspanningen te leveren.
Hij/zij mag perfect levenslang als een asociaal, onaangepast parasiterend creatuur vegeteren, diens nationaliteit stel je nooit in vraag.

Nogmaals: je blijft nationaliteit bekleden met een hoop irrelevante derrie.
Probeer het als een verbintenis-lidkaart te zien.
Wie ze wil kan ze krijgen, hier wonen, en genieten van gelijke behandeling.
Wie de behandeling niet zint, kan ze inleveren en opbollen.
Dat laatste ook voor autochtonen
Oud 20 mei 2005, 14:49   #430
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote=Supe®Staaf]
Citaat:
A is flagrant in tegenspraak met B en C.
B&B kwatch is een pleidooi tot de terugkeer naar het rurale leven.
Dit past op het spontaan opwellen van gevoelens van patriotisme, fierheid en samenhorigheid ja zelfs chauvenisme van een volk als een tang op een varken.

Citaat:
Waarom propageer jij een sentimenteel samenhorigheidsgevoel op basis van ras en volksverwantschap?
Heel simpel.
Ik doe dat gewoon niet.
Ras is in mijn betoog nooit een issue.
Volksverwantschap met elke kulturele, economische, sociale en maatschappelijke verheffing tot zelfs pure sentimentele verrijking daaraan verbonden echter des te meer.

Citaat:
Ik bepleit puur rationele solidariteit. Als er in afgebakend territorium geen echte sukkelaars zijn, d.m.v. een bepaalde transfersom van arm naar rijk, dan wordt op termijn ook de rijke er beter van.
Ik weet begot niet wat dit in onze discussie te maken heeft maar ook ik ben voorstander van een rationele solidariteit die volledig wordt ontdaan van elke vorm van politieke, kulturele en/of confessionele scheeftrekking.
Daarom ben ik ook voorstander om de scheeftrekking van het solidariteitsprincipe die nu heerst tussen Vlaanderen en Wallonië op te heffen door ieder VOLK zijn eigen solidariteit met de daaraan verbonden onderbouwing zelf te laten organiseren.
Niet langer dan gisteren werd deze breedgedragen thesis nog eens duidelijk ondersteund door professor Heni Capron van de ULB, professor Pierre Pestieau van de ULiege en professor Michel Mignolet van de universiteit van Namen door te stellen dat Wallonië niet beseft in welk een petrain ze zich economisch bevinden door de onverstandige transferts van Vlaanderen naar Wallonië.
Oud 20 mei 2005, 15:44   #431
Fieseler

Standaard

[quote=Supe®Staaf]Waanideeën.

Citaat:
Je kampt met een enorm vooroordeel.
Enlighten me!

Citaat:
Je schrijft mensen van andere dn jouw origine een grotere parasitair potentiëel toe.
Ik stel vast hetgeen ik vaststel.

Citaat:
Welke indicaties brengen jou daartoe?
De objectieve werkloosheidscijferscijfers misschien?
Moeilijk hoor als je de "godsdienst" bij wet verbiedt te vermelden.

Al het lawaai dat er door regimepers wordt gemaakt om tot een positieve discriminatie (quota) te komen?

De resultaten van de studies die met auteur en al op de conscriptielijsten en indexen zijn gesmeten?

Het feit dat zelfs de hoogste rechterlijke macht in België vindt dat de cijfers van bijvoorbeeld Van San absoluut kloppen (maar men mag ze niet gebruiken)?

Waarom denk jij soms dat men de scholen met allochtonen (van de derde vierde generatie) mijdt als de pest waardoor er uiteindelijk gewoonweg geen les meer kan worden gegeven?

Hoe komt het dat Islambelgen ongelooflijk ondervertegenwordigd zijn op academisch niveau? Het zijn toch Belgen? Zij hebben toch uw zo helende nationaliteit?

Citaat:
Ken jij misschien geen enkele blanke autochtone parasiet?
Ken jij enkel allochtone niet-blanke profiteurs?
Ik reageer doorgaans niet op sofismes als daar zijn: "mijn nonkel heeft zijn ganse leven drie pakken groene Michel zonder filter gerookt en is 90 jaar geworden dus sigaretten zijn gezond".
U zou ondertussen beter moeten weten.
Oud 20 mei 2005, 16:17   #432
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik vind het katolicisme ook maar niks. Dat betekent nog niet dat ik alle katholieken over de kling wil jagen. Ali wijst moslima's op de verschrikkelijke dingen in hun godsdienst. Dat is een emancipatiebeweging binnen een groep. Dat is iets totaal anders dan gratuite beschuldigingen vanbuiten een groep in een poging de groep als minderwaardig te bestempelen en ze zo het land uit te kunnen jagen.

Het is hoog tijd dat wij liberalen eens duidelijk maken dat we fundamenteel verschillen van de fascisten van het VB.
Ik wou er enkel op wijzen dat Ali veel algemener tewerk gaat dan dat. Voor haar is de Islam verschrikkelijk, punt. Zij gaat veel verder dan enkel op problemen te wijzen en dus is zij eigenlijk een slecht voorbeeld ter onderstening van wat je zegt.

Citaat:
Het is hoog tijd dat wij liberalen eens duidelijk maken dat we fundamenteel verschillen van de fascisten van het VB.
Je brengt me aan het lachen. Hoe vaak hebben de liberalen - en alle anderen trouwens - nu al duidelijk gemaakt dat zij "fundamenteel verschillen" van het VB? Er wordt al 15 jaar op die "fundamentele verschillen" gewezen, zonder enig effect. Ik zie niet goed in wat je hoopt te bereiken met een nieuw rondje van "wat-zijn-we-toch-beter-dan-die-fascisten".
Kaal is offline  
Oud 20 mei 2005, 16:20   #433
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jawatte, da rijmt zoals kut op pik...8)
vloeiend dus?
Het Skill Effect is offline  
Oud 20 mei 2005, 18:39   #434
Fieseler

Standaard

[quote=Supe®Staaf]
Citaat:
Baarlijke bullocks.
Had ik het niet gedacht...

Citaat:
Iemand die toevallig hier geboren wordt, behoeft niks te bewijzen, en zelfs niet eens vruchtvolle inspanningen te leveren.
Ben jij dan voor de invoering van een test?

Citaat:
Hij/zij mag perfect levenslang als een asociaal, onaangepast parasiterend creatuur vegeteren, diens nationaliteit stel je nooit in vraag.
Inderdaad, niet zijn nationaliteit wel zijn gedrag stel ik in vraag...
A propos: is dat nu misschien niet het geval?
Wordt je (enkel als Vlaming uiteraard) in dit land niet geschorst door de RVA als je niet wil werken?
Wordt je (enkel als Vlaming uiteraard) in dit land niet geschrost door het ziekenfonds als blijkt dat je niet ziek bent?
Wordt je niet bestraft wegens associaal rijgedrag?
Zijn er geen honderdduizend regeltjes waar wij ons moeten aan houden?
Vind jij deze wetten niet motiverend genoeg tot sociaal gedrag?
Wil jij er misschien nog een paar bijmaken?

Citaat:
Nogmaals: je blijft nationaliteit bekleden met een hoop irrelevante derrie.
Oeps!
Daar gaan de mensen met een bepaalde nationaliteit niet gelukkig mee zijn.

Sommigen bekleden zuilen met rottend vlees en dat wordt dan kunst genoemd...

Citaat:
Probeer het als een verbintenis-lidkaart te zien.
Waarom zou ik?
Ik heb geen verbintenisverklaring nodig om van mijn volk te houden, om er fier op te zijn en om met trots haar verworvenheden te aanschouwen.

Citaat:
Wie ze wil kan ze krijgen, hier wonen, en genieten van gelijke behandeling.
Krijgen, hier wonen en genieten....da's zeker datte...en dat onbeperkt...
Wat een schande dat we daar niet eerder hebben aan gedacht...
Wat een schande dat van extreem links tot extreem rechts daar alle verkozen poitiekers dit systeem volledig aan het afbouwen zijn?
Ik vraag mij af waarom...

Ps: wanneer mag ik ook eens meedoen met dat festijn?

Citaat:
Wie de behandeling niet zint, kan ze inleveren en opbollen.
Je bedoelt toch wel de behandeling van krijgen, wonen en genieten die je hierboven hebt omschreven hoop ik?

Citaat:
Dat laatste ook voor autochtonen
Aha...bij het inleveren en opbollen zijn allochtonen en autochtonen wél gelijk.
Oud 20 mei 2005, 18:58   #435
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Ik antwoord even op enkele dingen in je post naar Superstaaf.
Het moet wel juist zijn.

Citaat:
Wordt je (enkel als Vlaming uiteraard) in dit land niet geschorst door de RVA als je niet wil werken?
Bullshit, niet uitsluitend Vlamingen vallen onder de RVA regeling!
Iedereen die een uitkering van de RVA krijgt daarentegen...

Citaat:
Wordt je (enkel als Vlaming uiteraard) in dit land niet geschrost door het ziekenfonds als blijkt dat je niet ziek bent?
Nogmaals dezelfde zever.
Informeren kan wonderen verrichten.

Citaat:
Wordt je niet bestraft wegens associaal rijgedrag?
Een flitspaal vraagt je paspoort zeker?

Citaat:
Zijn er geen honderdduizend regeltjes waar wij ons moeten aan houden?
Zoals iedere andere persoon die op onze grond staat.

Citaat:
Wat een schande dat van extreem links tot extreem rechts daar alle verkozen poitiekers dit systeem volledig aan het afbouwen zijn?
Je mist met je vettigheden wel de essentie van Superstaaf zijn zin: Wie ze wil kan ze krijgen, hier wonen, en genieten van GELIJKE BEHANDELING.
Natuurlijk wil je het graag hebben over de benadeelde positie van de Vlaming, maar ik doorzie die bekende afleidingstrucjes.
Als je doof bent voor essentie ben je inderdaad benadeeld.

Citaat:
Ge zit met uw kont in de boter en ge ziet het nog niet.

Citaat:
Je bedoelt toch wel de behandeling van krijgen, wonen en genieten die je hierboven hebt omschreven hoop ik?
Meer waarschijnlijk had hij het over die GELIJKE BEHANDELING...

Citaat:
Aha...bij het inleveren en opbollen zijn allochtonen en autochtonen wél gelijk.
Misschien moeten we ook opteren van iedere Vlaming die niet slaagt in de inburgeringstest uit ons land te zetten.
Maar spijtig genoeg zijn dergelijke tactieken niet mijn wens.

Laatst gewijzigd door Het Skill Effect : 20 mei 2005 om 19:05.
Oud 21 mei 2005, 10:56   #436
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ben jij dan voor de invoering van een test?
Absoluut niet.
Voor niemand.
Als je door toevallige geboorte 'testloos' Belg kan worden, dan is het irrelevant om de nationaliteit aan anderen te weigeren op datzelfde criterium, laat staan van hen wél een test te eisen.

Citaat:
Inderdaad, niet zijn nationaliteit wel zijn gedrag stel ik in vraag...
Gedrag en nationaliteit koppelen, is opnieuw eenrestantje B&B dat opspeelt.
Het vloeit voort uit een foutief superioriteitsgevoel: WIJ gedragen ons (omdat we in Aalst, Poeke, Zeveneken of Merksem geboren zijn?)

Citaat:
Waarom zou ik?
Ik heb geen verbintenisverklaring nodig om van mijn volk te houden, om er fier op te zijn en om met trots haar verworvenheden te aanschouwen.
Nog een op te ruimen restant B&B-kwijl.
Uw 'volk' is niet meer of niet minderdan een groep mensen binnen een afgebakend territorium.
Al wat jij daar meer aan verbindt is halucinerend geschwärm, totaal irrelevant als rechtsbasis.
Trouwens 'fier' zijn op andermans realisaties, (en dan nog vooral omdat ze op uw toevallige territorium gepleegd werden) is afschuwelijk onzinnig. Je mag er bewonderend naar opkijken, maar fier mogen enkel de actors zelf zijn.
Als je daar niet mee akkoord gaat, dan moeten we de redenering eveneens omkeren, endan behoor jij jeschuldig te voelen voor elk misdrijf, alle corruptie en wandaden van iedereen die ooit op Vlaamse bodem geboren werd.
Dus:
  • zin om Willy Claes' kruis mee te dragen?
  • rood worden omwille van Remmery's 'personeelspulken'?
  • mee den bak in met de vlaamse pedofiele pastors (of in hun plaats)?
  • mee beschaamd zijn over de moord op Vannoppen?
  • kermen van geestelijke pijn als onze tennissers, lopers, wielrenners afgaan?
Om terug te keren op de verwezenlijkingen van land of volks-genoten die jij als pluimen op jouw fiere hoed wil zetten: schilderden Van Eyck, Rubens, Permeke hun doeken met in hun achterhoofd de idolatrie van hun geboortestreek? Schreef Boon zijn romans ter meerdere eer en glorie van zijn Aalsterse bodem?
Nope: ze maakten kunst omwille van de kunst en de poen.
Enkel B&B fanaten proberen die mensen hun werk te recupereren, en er buiten-artistieke connotaties aan te verbinden om anderen zot te maken en voor hun nationalistische-separatistische karretje te spannen.

Citaat:

Jij neemt reeds deel aan dat 'festijn' louter op basis van geboorte, ongeacht je mate van inburgering, ongeacht je maatschappelijke bijdrage.
Ik omschrijf even opnieuw de 'gangen' vervat in het 'festijn', en jouw positie aan de 'feesttafel':
  • je krijgt dezelfde plichten opgelegd als de andere Belgen
  • je mag hier wonen zonder voorafgaandelijke testen
  • je geniet dezelfde rechtsgelijkheid als de andere Belgen
Dus niet neuten, niet verongelijkt doen.
Met de N-VA is het Calimero-gehalte reeds ondraaglijk hoog, begin jij aub niet als VB'er ook nog.
Oud 21 mei 2005, 12:38   #437
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Absoluut niet.
Voor niemand.
Als je door toevallige geboorte 'testloos' Belg kan worden, dan is het irrelevant om de nationaliteit aan anderen te weigeren op datzelfde criterium, laat staan van hen wél een test te eisen.
Ik zie geenszins in hoe het "toevallige" enige afbreuk kan doen aan het volksgevoel dat mij en met mij miljarden andere mensen bekruipt als wij de weldaden en minpunten van ons "volk" aanschouwen.
Dat jij daar tot in den treure en persé een oubollig en totaal misbruikt racistische connotatie wilt aan verbinden laat ik volledig voor uw verantwoordelijkheid maar zal onze fierheid tav ons volk geenszins temperen.

Daartegenover staat dat in het tegenovergestelde geval al eeuwenlang is gebleken dat het beheersen van gevoelens zoals liefde, trots, verantwoordeljkheidsgevoel, volksbewustzijn, geloof, bekommernis en dergelijke hoe zeer zij ook door communistische regimes werden bekampt nooit zijn uitgeroeid.

Ik, mijn beste Staaf, schaam mij dus geenszins voor de gevoelens die ik heb als ik naar ons lieftallige Vlaanderen kijk.

Wees dan ook niet verbitterd dat jij door welke omstandigeheden dan ook jezelf weert aan de dis der volkssentimentaliteit die, geloof mij, een reëele verrijking betekent en een ware solidariteitsmotiverende kracht genereert.

Ik zou hier graag mezelf willen citeren:
"Kom erbij in deze grote Vlaamse familie waar onze kulturele/sociale/maatschappelijke verworvenheden een plaats hebben gecreëerd voor mensen die willen (mede)delen..."

Citaat:
Gedrag en nationaliteit koppelen, is opnieuw eenrestantje B&B dat opspeelt.
Zeker weten.
En niet alleen B&B karikatuur maar tevens de rassentheorieën van voor de oorlog.
Gelukkig bezondig ik mij daar niet aan.

Citaat:
Het vloeit voort uit een foutief superioriteitsgevoel: WIJ gedragen ons (omdat we in Aalst, Poeke, Zeveneken of Merksem geboren zijn?)
Zeker weten.
En simpel te weerleggen want zou dat superioriteitsgevoel gelegitimeerd zijn dan zouden die honderden regeltjes die wij wetten noemen geeneens nodig zijn.
Nu: nu we er toch over bezig zijn: Heb jij een uitleg waarom volgens de meest recente universiteitsstudies de criminaliteitscijfers bij allochtone Marokkanen zoveel hoger liggen dan dezen bij allochtone Truken of allochtone Chinezen?

Citaat:
Nog een op te ruimen restant B&B-kwijl.
Uw 'volk' is niet meer of niet minderdan een groep mensen binnen een afgebakend territorium.
In welke mate jij je met jouw mening "superieur" voelt tav de noeste Vlaamse woordenboekgeleerden weet ik niet maar zelfs in de kleine grote Van Dale staat:
Volk: De gemeenschap van bewoners van een land die afstamming, taal, zeden,overlevering gemeen hebben.

Nu: wat die afstamming betreft wil ik �* la limite als solidaire wereldburger nog verbreden tot een "maatschappelijk draagbaar aantal anderen" die binnen onze gemeenschap de andere definitieparameters op de meest rabiate wijze willen huldigen.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 21 mei 2005 om 12:42.
Fieseler is offline  
Oud 21 mei 2005, 13:10   #438
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie geenszins in hoe het "toevallige" enige afbreuk kan doen aan het volksgevoel dat mij en met mij miljarden andere mensen bekruipt als wij de weldaden en minpunten van ons "volk" aanschouwen.
Je wordt toevallig ergens geboren, op een willekeurige plek.
't Kon evengoed elders zijn.
En net die toevallige factor laat jij bepalend zijn voor je gevoelens ten opzichte van die toevallige plaats en zijn andere toevallige bewoners.
Daar kan ik gewoon niet bij.

Citaat:
Dat jij daar tot in den treure en persé een oubollig en totaal misbruikt racistische connotatie wilt aan verbinden laat ik volledig voor uw verantwoordelijkheid maar zal onze fierheid tav ons volk geenszins temperen.
Hoe kom je erbij dat mijn idee racistische elementen bevat?
Integendeel, dacht ik. Maar probeer gerust anders aan te tonen.

Ik wil iedereen de gelegenheid geven om hier te wonen, met dezelfde rechten en dezelfde plichten, en daarom ook dezelfde nationaliteit.
Ik vind het gewoon onzin om die rechten te laten afhangen van je toevallige plaats van geboorte of afstamming (Boden & Blut)

Citaat:
Daartegenover staat dat in het tegenovergestelde geval al eeuwenlang is gebleken dat het beheersen van gevoelens zoals liefde, trots, verantwoordeljkheidsgevoel, volksbewustzijn, geloof, bekommernis en dergelijke hoe zeer zij ook door communistische regimes werden bekampt nooit zijn uitgeroeid.
De strontvliegen werden ook nooit uitgeroeid. Geen reden om ze plots als nuttige diersoort te gaan beschouwen.

Citaat:
Ik, mijn beste Staaf, schaam mij dus geenszins voor de gevoelens die ik heb als ik naar ons lieftallige Vlaanderen kijk.
Voel wat je wil, dat is privé.
Maar hou die subjectieve gevoelens buiten de publieke en bestuurlijke sfeer.
Maak niet langer van uw gevoelens een hoogst wankele basis om zaken als nationaliteit mee te beladen en te definiëren.
Daar komt de kern van mijn betoog op neer: vergeet alle subjectieve afzeik i.v.m. nationaliteitsregeling (trots, ras, fierheid,......)
Hanteer en voer objectieve criteria in: het territoriumbeginsel, gelijkberechtiging, rechten abc, plichten xyz.

Citaat:
Wees dan ook niet verbitterd dat jij door welke omstandigeheden dan ook jezelf weert aan de dis der volkssentimentaliteit die, geloof mij, een reëele verrijking betekent en een ware solidariteitsmotiverende kracht genereert.
Ik ben niet vrij van sentiment, zij het dan meer i.bv.m. ons glorierijk Belgenvolk, maar ik verlang dit niet van anderen. Ik kan het jullie enkel aanreiken in geëxalteerde tekstjes op Belgische hoogdagen.
Maar vooral: ik laat het niet meespelen als (verplicht) criterium om iemand nationaliteit te verlenen. In het bestuurlijke en publieke domein behoren we nuchter en lijnrecht te wezen. Geen tranen met tuiten of vlinders in de buik.

Citaat:
"Kom erbij in deze grote Vlaamse familie waar onze kulturele/sociale/maatschappelijke verworvenheden een plaats hebben gecreëerd voor mensen die willen (mede)delen..."
Verlies ik anders mijn Belgisch paspoort?

Citaat:
Nu: nu we er toch over bezig zijn: Heb jij een uitleg waarom volgens de meest recente universiteitsstudies de criminaliteitscijfers bij allochtone Marokkanen zoveel hoger liggen dan dezen bij allochtone Truken of allochtone Chinezen?
Die zijn geTrukeerd.

Citaat:
In welke mate jij je met jouw mening "superieur" voelt tav de noeste Vlaamse woordenboekgeleerden weet ik niet
Ik voel mezelf niet superieur, maar merk dat sommige van mijn meningen superieur zijn.

Citaat:
maar zelfs in de kleine grote Van Dale staat:
Volk: De gemeenschap van bewoners van een land die afstamming, taal, zeden,overlevering gemeen hebben.
Ja en?
Van Dale is niet het alleenzaligmakende referentiêpunt met voor eeuwig in stenen tafelen gegoten verplichte begripsinhouden.

Van Dale geeft slechts betekenissen weer zoals ze min of meer geldog waren op 't moment van (her)drukken.
Af en toe verandert de wereld.
Af en toe krijgen begrippen een andere inhoud.
Sommige begrippen zijn aan een herdefiniëring toe.
Van Dale heeft niet het recht om begrippen te betonneren.

In het geval van 'volk' stelt Van Dale een vaag-romantische omschrijving voor.
Ze lijkt me recht uit de literaire wereld van de 18/19e eeuw geplukt.
Om te dienen als definitie voor een objectief bestuurlijk gegeven, is ze ontoereikend. Véél te gevoelsmatig om als houvast te dienen.

Citaat:
Nu: wat die afstamming betreft wil ik �* la limite als solidaire wereldburger nog verbreden tot een "maatschappelijk draagbaar aantal anderen"
Als een verzadigingspunt bereikt is stopt inwijking vanzelf.
Daar hoeft een enkeling zijn hoogstpersoonlijk arbitrair getal niet in op te dringen.

Citaat:
die binnen onze gemeenschap de andere definitieparameters op de meest rabiate wijze willen huldigen.
Wat doe je dan met autochtonen die jouw definitie-parameters niet huldigen?

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 21 mei 2005 om 13:11.
Supe®Staaf is offline  
Oud 21 mei 2005, 13:47   #439
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Supe®Staaf
Oud 21 mei 2005, 17:28   #440
Fieseler

Standaard

[quote] [quote=Supe®Staaf]
Citaat:
Je wordt toevallig ergens geboren, op een willekeurige plek.
't Kon evengoed elders zijn.
En net die toevallige factor laat jij bepalend zijn voor je gevoelens ten opzichte van die toevallige plaats en zijn andere toevallige bewoners.
Inderdaad!
Ook aan de toevalligheid dat het morgen gaat regenen kan ik niets doen. Is dit racistisch?
Eddy Merckx had het talent van een superman. Is iemand die voor hem supportert en tranen met tuiten weent als hij wint een racist?
I don't think so!

Citaat:
Daar kan ik gewoon niet bij.
Dat blijkt.
Edoch "hardly an argument"

Citaat:
Hoe kom je erbij dat mijn idee racistische elementen bevat?
Integendeel, dacht ik. Maar probeer gerust anders aan te tonen.
Aha?
Jij vindt de B&B bullshit niet racistisch?
Ik wel.

Citaat:
Ik wil iedereen de gelegenheid geven om hier te wonen, met dezelfde rechten en dezelfde plichten, en daarom ook dezelfde nationaliteit.
De ultieme communistische natte droom.
De resultante van de echte ware internationale revolutie.
Het resultaat een een volledig geslaagde regimegestuurde mindcontrole.
Vandaag 21/05/05 wordt in Cambodja de Rode Khmer herdacht...en sorry Staafje...ze zijn daar precies niet zo gelukkig met dergelijke volksidentiteitsvernietigende weldaden.

U weet (want zo naief kan echt niemand zijn) dat dit 100% zeker het einde betekent van de Vlaamse maatschappij en het vlaamse volk zoals wij ze nu kennen.

Welnu: dan mag je de Walen en Vlamingen nog zo haten (God weet waarom) maar waarom jij persé mijn volk wilt wegwissen en oplossen in een poel van eenheidsworsterige kitch daar kan ik dan weer niet bij.

Weg met de solidariteit.
Weg met onze eeuwenoude kultuur.
Weg met de volksaard van noeste, ijverige werkers.
Weg de Vlaamse taal.
Weg de innovatieve intelligentia.

En wat in de plaats?
Lees het nieuws buitenland.

Citaat:
Ik vind het gewoon onzin om die rechten te laten afhangen van je toevallige plaats van geboorte of afstamming (Boden & Blut)
Ik heb de Roi of andere leden van het establishment die de sociale verworvenheden van anderen zo graag te grabbel gooien daar nochthans nooit over horen klagen.

Citaat:
De strontvliegen werden ook nooit uitgeroeid. Geen reden om ze plots als nuttige diersoort te gaan beschouwen.
Een prima vergelijking!
Het zijn sofismes als de deze die in onze geschiedenis de grootste misdaden tegen de menselijkheid als gevolg hebben gehad.
Als ergens de "nuttigheid" niet kan van worden aangeduid: men roeie het uit.
De nuttigheid van deze diertjes (evenals de mestkevers trouwens ) staat buiten kijf.

Citaat:
Voel wat je wil, dat is privé.
Waarom?
Ga jij nu de Japanse Keizelijke kultuur aanhangen waarbij gevoelens openlijk niet mochten worden geuit?

Citaat:
Maar hou die subjectieve gevoelens buiten de publieke en bestuurlijke sfeer.

Ik denk er niet aan!
Ik heb die gevoelens samen met de overgrote meerderheid van mijn volk.
Daar kan jij of het hele establishment niets aan doen.
Waarom mijn volksgenoten niet laten meegenieten van ons geluk, fierheid, trots en vreugde.

Citaat:
Maak niet langer van uw gevoelens een hoogst wankele basis om zaken als nationaliteit mee te beladen en te definiëren.
Dat doe ik ook niet.
Mar zij zijn er ontegensprekelijk wel een gevolg van.
Daarom ook denk ik niet dat jij mijn gevoelens die het gevolg zijn van mijn volksnationalisme kan ontnemen hoezeer je dat ook zou willen.

Citaat:
Daar komt de kern van mijn betoog op neer: vergeet alle subjectieve afzeik i.v.m. nationaliteitsregeling (trots, ras, fierheid,......)
Neen.
Zoals ik al zegde.
Ik denk er niet aan.

Citaat:
Hanteer en voer objectieve criteria in: het territoriumbeginsel, gelijkberechtiging, rechten abc, plichten xyz.
Onwelriekende Stierenstront!

Volgens jou mag gans de wereld hier doodleuk de nationaliteit komen opeisen met de totale vernietiging van dit stukje paradijs als gevolg maar dat moet dan wel absoluut alleen binnen de grenzen van België wegens territoriumbeginsel.

En daarbij: van territorialiteitsprincipes gesproken: Uw nationaliteitstegrabbelgooiende monarchie slaagt er nog geeneens in het "lebensraum" uitbreidende territoriumimperialisme van de Walen in de rand tegen te gaan...hoe ga je dat bij de eerste eis van de Islamitische gemeenschap doen?

Citaat:
Ik ben niet vrij van sentiment, zij het dan meer i.bv.m. ons glorierijk Belgenvolk, maar ik verlang dit niet van anderen.
Ik ook niet.
Ik stel echter vast dat ik niet alleen ben met mijn gevoelens tav mijn volk.
Is stel vast dat ik jou het recht op jouw gevoelens ( tav een volk waar ik mij niet in terugvind) niet ontzeg dit integenstelling tot hetgeen ik hier van jou heb mogen vernemen.
Ik stel ook vast dat ik uw gevoelens niet connoteer met antieke racistische theorien.
Ik stel vast dat jouw gevoelens door een ondoorgrondelijke logica zouden moeten worden getollereerd terwijl de mijne wordt uitgespuwd.

Citaat:
Ik kan het jullie enkel aanreiken in geëxalteerde tekstjes op Belgische hoogdagen.
Maar vooral: ik laat het niet meespelen als (verplicht) criterium om iemand nationaliteit te verlenen. In het bestuurlijke en publieke domein behoren we nuchter en lijnrecht te wezen. Geen tranen met tuiten of vlinders in de buik.

Voor mij is het criterium tot toelating tot ons systeem de inherente mogelijkheid tot functioneren of althans niet tegenwerken/uithollen van dit systeem.
Werk je mee ben je welkom.
Werk je tegen dan ben je niet welkom.

Duidelijker kan ik echt niet zijn hoor.

Citaat:
Verlies ik anders mijn Belgisch paspoort?
Ik hou je niet tegen het te verscheuren.

Citaat:
Ik voel mezelf niet superieur, maar merk dat sommige van mijn meningen superieur zijn.
slik!
pffff....ik denk dat ik nu effe aan een slok Bru toe ben.

Citaat:
In het geval van 'volk' stelt Van Dale een vaag-romantische omschrijving voor.
Ze lijkt me recht uit de literaire wereld van de 18/19e eeuw geplukt.
Om te dienen als definitie voor een objectief bestuurlijk gegeven, is ze ontoereikend. Véél te gevoelsmatig om als houvast te dienen.
Ik ben met die houvast méér dan tevreden.

Citaat:
Als een verzadigingspunt bereikt is stopt inwijking vanzelf.
Exactly my point!
Als we eens afgedaald zijn tot het niveau van de getto's van pakweg Bombay dan heb je waarschijnlijk geen ongebreidelde economische instroom meer.

Welnu: ligt hier nu het grote verschil tussen uw maatschappelijke levensbeschouwing en de mijne?
Ik, sprekende voor mijzelf uiteraard, heb een betere toekomst in gedachten voor mijn kinderen dan de intrieste cataclyps dat U in petto heeft voor ons volk.

Citaat:
Wat doe je dan met autochtonen die jouw definitie-parameters niet huldigen?
Op dit ogenblik komen die er in uw Koninkrijk niet in.
In mijn onafhankelijk Vlaanderen ook niet.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be