![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
|
Discussietools |
|
|
#421 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
mijn engagement staat hier niet ter discussie. En een partij heb ik al helemaal niet. Ik stel aan de kaak dat er mensen zijn die vanuit een leugenachtig discours van medeleven met moslima's pogen de gehele allochtone gemeenschap te discrediteren om ze het land uit te kunnen zetten. |
|
|
|
|
|
#422 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En waar haalt u die laatste bewering, wie wil alle moslims het land uitzetten? En over welk leugenachtig discours gaat het? Hoe weet u dat het leugenachtig is? |
|
|
|
|
|
#423 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Dit is een leugenachtig discours. Er staat dat er een georganiseerde veroveringspolitiek van de moslims op het westen is. En ik noem dat leugenachtig omdat er geen enkel bewijs van die "organisatie" bestaat. Geen documenten, geen namen, niets. Wat kan dan de reden zijn om zoiets te beweren? De autochtonen angst aanjagen, in de hoop dat ze dan meehelpen aan het creëren van een raszuiver Vlaanderen. Alle moslims het land uit dus! |
|
|
|
|
|
#424 |
|
Partijlid
|
...
Laatst gewijzigd door L’ intérêt flamand : 20 mei 2005 om 09:58. |
|
|
|
|
#425 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom propageer jij een sentimenteel samenhorigheidsgevoel op basis van ras en volksverwantschap? Ik bepleit puur rationele solidariteit. Als er in afgebakend territorium geen echte sukkelaars zijn, d.m.v. een bepaalde transfersom van arm naar rijk, dan wordt op termijn ook de rijke er beter van.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 20 mei 2005 om 10:29. |
|
|
|
|
|
#426 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je kampt met een enorm vooroordeel. Je schrijft mensen van andere dn jouw origine een grotere parasitair potentiëel toe. Welke indicaties brengen jou daartoe? Ken jij misschien geen enkele blanke autochtone parasiet? Ken jij enkel allochtone niet-blanke profiteurs?
|
|
|
|
#427 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In de autochtone jongeren pompen de ouders en de hele gemeenschap een massa middelen. Zowat 20 jaar vooraleer de jongere er nog maar kan aan denken zelfstandig te zijn, laat staan een bron van opbrengst voor de gemeenschap te zijn. Aan de andere kant, wil je dan enkel op basis van afkomst, en geboorte, mensen de nationaliteit weigeren, die potentieel meer tot ons maatschappelijk welvaren kunnen bijdragen dan het hele collectief Vlaamse borelingen, peuters, kleuters, tieners en twens. Nochtans geeft dit laatste bevolkingssegment enkel door hun geboorte op Belgische grond evenmin een a priori garantie op maatschappelijk nut.........
|
|
|
|
#428 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En u vraagt naar bewijzen? Hebt u dan bewijzen dat iemand in dit land �*lle moslims buiten wil? Kom, hier met die bewijzen... |
|
|
|
|
|
#429 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Iemand die toevallig hier geboren wordt, behoeft niks te bewijzen, en zelfs niet eens vruchtvolle inspanningen te leveren. Hij/zij mag perfect levenslang als een asociaal, onaangepast parasiterend creatuur vegeteren, diens nationaliteit stel je nooit in vraag. Nogmaals: je blijft nationaliteit bekleden met een hoop irrelevante derrie. Probeer het als een verbintenis-lidkaart te zien. Wie ze wil kan ze krijgen, hier wonen, en genieten van gelijke behandeling. Wie de behandeling niet zint, kan ze inleveren en opbollen. Dat laatste ook voor autochtonen
|
|
|
|
#430 | |||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
[quote=Supe®Staaf]
Citaat:
Dit past op het spontaan opwellen van gevoelens van patriotisme, fierheid en samenhorigheid ja zelfs chauvenisme van een volk als een tang op een varken. Citaat:
Ik doe dat gewoon niet. Ras is in mijn betoog nooit een issue. Volksverwantschap met elke kulturele, economische, sociale en maatschappelijke verheffing tot zelfs pure sentimentele verrijking daaraan verbonden echter des te meer. Citaat:
Daarom ben ik ook voorstander om de scheeftrekking van het solidariteitsprincipe die nu heerst tussen Vlaanderen en Wallonië op te heffen door ieder VOLK zijn eigen solidariteit met de daaraan verbonden onderbouwing zelf te laten organiseren. Niet langer dan gisteren werd deze breedgedragen thesis nog eens duidelijk ondersteund door professor Heni Capron van de ULB, professor Pierre Pestieau van de ULiege en professor Michel Mignolet van de universiteit van Namen door te stellen dat Wallonië niet beseft in welk een petrain ze zich economisch bevinden door de onverstandige transferts van Vlaanderen naar Wallonië.
|
|
|
#431 | ||||
|
|
[quote=Supe®Staaf]Waanideeën.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Moeilijk hoor als je de "godsdienst" bij wet verbiedt te vermelden. Al het lawaai dat er door regimepers wordt gemaakt om tot een positieve discriminatie (quota) te komen? De resultaten van de studies die met auteur en al op de conscriptielijsten en indexen zijn gesmeten? Het feit dat zelfs de hoogste rechterlijke macht in België vindt dat de cijfers van bijvoorbeeld Van San absoluut kloppen (maar men mag ze niet gebruiken)? Waarom denk jij soms dat men de scholen met allochtonen (van de derde vierde generatie) mijdt als de pest waardoor er uiteindelijk gewoonweg geen les meer kan worden gegeven? Hoe komt het dat Islambelgen ongelooflijk ondervertegenwordigd zijn op academisch niveau? Het zijn toch Belgen? Zij hebben toch uw zo helende nationaliteit? Citaat:
U zou ondertussen beter moeten weten.
|
|
|
#432 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
#433 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#434 | ||||||||
|
|
[quote=Supe®Staaf]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
A propos: is dat nu misschien niet het geval? Wordt je (enkel als Vlaming uiteraard) in dit land niet geschorst door de RVA als je niet wil werken? Wordt je (enkel als Vlaming uiteraard) in dit land niet geschrost door het ziekenfonds als blijkt dat je niet ziek bent? Wordt je niet bestraft wegens associaal rijgedrag? Zijn er geen honderdduizend regeltjes waar wij ons moeten aan houden? Vind jij deze wetten niet motiverend genoeg tot sociaal gedrag? Wil jij er misschien nog een paar bijmaken? Citaat:
Daar gaan de mensen met een bepaalde nationaliteit niet gelukkig mee zijn. Sommigen bekleden zuilen met rottend vlees en dat wordt dan kunst genoemd... Citaat:
Ik heb geen verbintenisverklaring nodig om van mijn volk te houden, om er fier op te zijn en om met trots haar verworvenheden te aanschouwen. Citaat:
Wat een schande dat we daar niet eerder hebben aan gedacht... Wat een schande dat van extreem links tot extreem rechts daar alle verkozen poitiekers dit systeem volledig aan het afbouwen zijn? Ik vraag mij af waarom... Ps: wanneer mag ik ook eens meedoen met dat festijn? Citaat:
Citaat:
|
|
|
#435 | ||||||||
|
Banneling
|
Ik antwoord even op enkele dingen in je post naar Superstaaf.
Het moet wel juist zijn. Citaat:
Iedereen die een uitkering van de RVA krijgt daarentegen... Citaat:
Informeren kan wonderen verrichten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Natuurlijk wil je het graag hebben over de benadeelde positie van de Vlaming, maar ik doorzie die bekende afleidingstrucjes. Als je doof bent voor essentie ben je inderdaad benadeeld. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar spijtig genoeg zijn dergelijke tactieken niet mijn wens. Laatst gewijzigd door Het Skill Effect : 20 mei 2005 om 19:05. |
||||||||
|
|
|
|
#436 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voor niemand. Als je door toevallige geboorte 'testloos' Belg kan worden, dan is het irrelevant om de nationaliteit aan anderen te weigeren op datzelfde criterium, laat staan van hen wél een test te eisen. Citaat:
Het vloeit voort uit een foutief superioriteitsgevoel: WIJ gedragen ons (omdat we in Aalst, Poeke, Zeveneken of Merksem geboren zijn?) Citaat:
Uw 'volk' is niet meer of niet minderdan een groep mensen binnen een afgebakend territorium. Al wat jij daar meer aan verbindt is halucinerend geschwärm, totaal irrelevant als rechtsbasis. Trouwens 'fier' zijn op andermans realisaties, (en dan nog vooral omdat ze op uw toevallige territorium gepleegd werden) is afschuwelijk onzinnig. Je mag er bewonderend naar opkijken, maar fier mogen enkel de actors zelf zijn. Als je daar niet mee akkoord gaat, dan moeten we de redenering eveneens omkeren, endan behoor jij jeschuldig te voelen voor elk misdrijf, alle corruptie en wandaden van iedereen die ooit op Vlaamse bodem geboren werd. Dus:
Nope: ze maakten kunst omwille van de kunst en de poen. Enkel B&B fanaten proberen die mensen hun werk te recupereren, en er buiten-artistieke connotaties aan te verbinden om anderen zot te maken en voor hun nationalistische-separatistische karretje te spannen. Citaat:
Ik omschrijf even opnieuw de 'gangen' vervat in het 'festijn', en jouw positie aan de 'feesttafel':
Met de N-VA is het Calimero-gehalte reeds ondraaglijk hoog, begin jij aub niet als VB'er ook nog.
|
|
|
|
#437 | ||||
|
|
[quote]
Citaat:
Dat jij daar tot in den treure en persé een oubollig en totaal misbruikt racistische connotatie wilt aan verbinden laat ik volledig voor uw verantwoordelijkheid maar zal onze fierheid tav ons volk geenszins temperen. Daartegenover staat dat in het tegenovergestelde geval al eeuwenlang is gebleken dat het beheersen van gevoelens zoals liefde, trots, verantwoordeljkheidsgevoel, volksbewustzijn, geloof, bekommernis en dergelijke hoe zeer zij ook door communistische regimes werden bekampt nooit zijn uitgeroeid. Ik, mijn beste Staaf, schaam mij dus geenszins voor de gevoelens die ik heb als ik naar ons lieftallige Vlaanderen kijk. Wees dan ook niet verbitterd dat jij door welke omstandigeheden dan ook jezelf weert aan de dis der volkssentimentaliteit die, geloof mij, een reëele verrijking betekent en een ware solidariteitsmotiverende kracht genereert. Ik zou hier graag mezelf willen citeren: "Kom erbij in deze grote Vlaamse familie waar onze kulturele/sociale/maatschappelijke verworvenheden een plaats hebben gecreëerd voor mensen die willen (mede)delen..." Citaat:
En niet alleen B&B karikatuur maar tevens de rassentheorieën van voor de oorlog. Gelukkig bezondig ik mij daar niet aan. Citaat:
En simpel te weerleggen want zou dat superioriteitsgevoel gelegitimeerd zijn dan zouden die honderden regeltjes die wij wetten noemen geeneens nodig zijn. Nu: nu we er toch over bezig zijn: Heb jij een uitleg waarom volgens de meest recente universiteitsstudies de criminaliteitscijfers bij allochtone Marokkanen zoveel hoger liggen dan dezen bij allochtone Truken of allochtone Chinezen? Citaat:
Volk: De gemeenschap van bewoners van een land die afstamming, taal, zeden,overlevering gemeen hebben. Nu: wat die afstamming betreft wil ik �* la limite als solidaire wereldburger nog verbreden tot een "maatschappelijk draagbaar aantal anderen" die binnen onze gemeenschap de andere definitieparameters op de meest rabiate wijze willen huldigen.
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 21 mei 2005 om 12:42. |
||||
|
|
|
|
#438 | |||||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
't Kon evengoed elders zijn. En net die toevallige factor laat jij bepalend zijn voor je gevoelens ten opzichte van die toevallige plaats en zijn andere toevallige bewoners. Daar kan ik gewoon niet bij. Citaat:
Integendeel, dacht ik. Maar probeer gerust anders aan te tonen. Ik wil iedereen de gelegenheid geven om hier te wonen, met dezelfde rechten en dezelfde plichten, en daarom ook dezelfde nationaliteit. Ik vind het gewoon onzin om die rechten te laten afhangen van je toevallige plaats van geboorte of afstamming (Boden & Blut) Citaat:
Citaat:
Maar hou die subjectieve gevoelens buiten de publieke en bestuurlijke sfeer. Maak niet langer van uw gevoelens een hoogst wankele basis om zaken als nationaliteit mee te beladen en te definiëren. Daar komt de kern van mijn betoog op neer: vergeet alle subjectieve afzeik i.v.m. nationaliteitsregeling (trots, ras, fierheid,......) Hanteer en voer objectieve criteria in: het territoriumbeginsel, gelijkberechtiging, rechten abc, plichten xyz. Citaat:
Maar vooral: ik laat het niet meespelen als (verplicht) criterium om iemand nationaliteit te verlenen. In het bestuurlijke en publieke domein behoren we nuchter en lijnrecht te wezen. Geen tranen met tuiten of vlinders in de buik. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Van Dale is niet het alleenzaligmakende referentiêpunt met voor eeuwig in stenen tafelen gegoten verplichte begripsinhouden. Van Dale geeft slechts betekenissen weer zoals ze min of meer geldog waren op 't moment van (her)drukken. Af en toe verandert de wereld. Af en toe krijgen begrippen een andere inhoud. Sommige begrippen zijn aan een herdefiniëring toe. Van Dale heeft niet het recht om begrippen te betonneren. In het geval van 'volk' stelt Van Dale een vaag-romantische omschrijving voor. Ze lijkt me recht uit de literaire wereld van de 18/19e eeuw geplukt. Om te dienen als definitie voor een objectief bestuurlijk gegeven, is ze ontoereikend. Véél te gevoelsmatig om als houvast te dienen. Citaat:
Daar hoeft een enkeling zijn hoogstpersoonlijk arbitrair getal niet in op te dringen. Citaat:
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 21 mei 2005 om 13:11. |
|||||||||||
|
|
|
|
#439 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#440 | ||||||||||||||||||
|
|
[quote] [quote=Supe®Staaf]
Citaat:
Ook aan de toevalligheid dat het morgen gaat regenen kan ik niets doen. Is dit racistisch? Eddy Merckx had het talent van een superman. Is iemand die voor hem supportert en tranen met tuiten weent als hij wint een racist? I don't think so! Citaat:
Edoch "hardly an argument" Citaat:
Jij vindt de B&B bullshit niet racistisch? Ik wel. Citaat:
De resultante van de echte ware internationale revolutie. Het resultaat een een volledig geslaagde regimegestuurde mindcontrole. Vandaag 21/05/05 wordt in Cambodja de Rode Khmer herdacht...en sorry Staafje...ze zijn daar precies niet zo gelukkig met dergelijke volksidentiteitsvernietigende weldaden. U weet (want zo naief kan echt niemand zijn) dat dit 100% zeker het einde betekent van de Vlaamse maatschappij en het vlaamse volk zoals wij ze nu kennen. Welnu: dan mag je de Walen en Vlamingen nog zo haten (God weet waarom) maar waarom jij persé mijn volk wilt wegwissen en oplossen in een poel van eenheidsworsterige kitch daar kan ik dan weer niet bij. Weg met de solidariteit. Weg met onze eeuwenoude kultuur. Weg met de volksaard van noeste, ijverige werkers. Weg de Vlaamse taal. Weg de innovatieve intelligentia. En wat in de plaats? Lees het nieuws buitenland. Citaat:
Citaat:
Het zijn sofismes als de deze die in onze geschiedenis de grootste misdaden tegen de menselijkheid als gevolg hebben gehad. Als ergens de "nuttigheid" niet kan van worden aangeduid: men roeie het uit. De nuttigheid van deze diertjes (evenals de mestkevers trouwens Citaat:
Ga jij nu de Japanse Keizelijke kultuur aanhangen waarbij gevoelens openlijk niet mochten worden geuit? Citaat:
Ik denk er niet aan! Ik heb die gevoelens samen met de overgrote meerderheid van mijn volk. Daar kan jij of het hele establishment niets aan doen. Waarom mijn volksgenoten niet laten meegenieten van ons geluk, fierheid, trots en vreugde. Citaat:
Mar zij zijn er ontegensprekelijk wel een gevolg van. Daarom ook denk ik niet dat jij mijn gevoelens die het gevolg zijn van mijn volksnationalisme kan ontnemen hoezeer je dat ook zou willen. Citaat:
Zoals ik al zegde. Ik denk er niet aan. Citaat:
Volgens jou mag gans de wereld hier doodleuk de nationaliteit komen opeisen met de totale vernietiging van dit stukje paradijs als gevolg maar dat moet dan wel absoluut alleen binnen de grenzen van België wegens territoriumbeginsel. En daarbij: van territorialiteitsprincipes gesproken: Uw nationaliteitstegrabbelgooiende monarchie slaagt er nog geeneens in het "lebensraum" uitbreidende territoriumimperialisme van de Walen in de rand tegen te gaan...hoe ga je dat bij de eerste eis van de Islamitische gemeenschap doen? Citaat:
Ik stel echter vast dat ik niet alleen ben met mijn gevoelens tav mijn volk. Is stel vast dat ik jou het recht op jouw gevoelens ( tav een volk waar ik mij niet in terugvind) niet ontzeg dit integenstelling tot hetgeen ik hier van jou heb mogen vernemen. Ik stel ook vast dat ik uw gevoelens niet connoteer met antieke racistische theorien. Ik stel vast dat jouw gevoelens door een ondoorgrondelijke logica zouden moeten worden getollereerd terwijl de mijne wordt uitgespuwd. Citaat:
Voor mij is het criterium tot toelating tot ons systeem de inherente mogelijkheid tot functioneren of althans niet tegenwerken/uithollen van dit systeem. Werk je mee ben je welkom. Werk je tegen dan ben je niet welkom. Duidelijker kan ik echt niet zijn hoor. Citaat:
Citaat:
pffff....ik denk dat ik nu effe aan een slok Bru toe ben. Citaat:
Citaat:
Als we eens afgedaald zijn tot het niveau van de getto's van pakweg Bombay dan heb je waarschijnlijk geen ongebreidelde economische instroom meer. Welnu: ligt hier nu het grote verschil tussen uw maatschappelijke levensbeschouwing en de mijne? Ik, sprekende voor mijzelf uiteraard, heb een betere toekomst in gedachten voor mijn kinderen dan de intrieste cataclyps dat U in petto heeft voor ons volk. Citaat:
In mijn onafhankelijk Vlaanderen ook niet.
|