![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#422 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#423 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het stond in de sterren geschreven wat er ging gebeuren omdat de rol van open VLD altijd nogal dubieus is geweest. Het heeft mij wel verbaast dat N-Va er open vld bijhaalde. Langs de andere kant konden ze ook niet anders als ze een meer centrum rechts beleid wilden. De sleutel was in handen van open vld en deels in die van CD&v. Had een van beiden niet aangeschoven aan tafel hadden de zaken anders gelegen. En in 2014 is het mogelijk dat dit scenario zich herhaalt, tenzij voldoende mensen op N-VA stemmen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#424 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of om het met de woorden van Sandertje de Croo te zeggen: Citaat:
![]() Ik vrees dat de boemerang nog in volle vlucht is...
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) Laatst gewijzigd door fonne : 9 april 2012 om 18:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#425 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Is het niet vreemd dat behalve de n-va en haar sympathisanten niemand anders het antwoord niet als een duidelijk "neen" heeft begrepen ? En met niemand bedoel ik : alle andere partijen, de voltallige pers. Heeft iedereen het dan fout verstaan ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#426 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik denk dat zij een hekel zullen hebben aan "leugens" die zeggen dat hun oppergod gefaald heeft. En zo blijven we bezig over dat geslacht der Engelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#427 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#428 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#429 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Behalve dan dat dat geen leugens zijn, maar feiten. Hij heeft wel degelijk gefaald. En nogal geen klein beetje...
![]() |
![]() |
![]() |
#430 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Persoonlijk heb ik geen seconde geloof gehecht aan de slogan dat men zonder n-va niet zou voortdoen. Zoiets bestaat niet in politiek. Dat is evenveel waard als voorakkoorden op gemeentelijk vlak, of kartel-afspraken onder partijen : toe te passen zolang het de partners goed uitkomt. Men mag niet verwachten van andere partijen dat die zich gaan laten "vast" maneuvreren door een weigering van n-va. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#431 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#432 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Blijkbaar is een persconferentie organiseren om te zeggen dat je wel nog wil onderhandelen, maar niet op basis van deze nota helemaal het verkeerde signaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#433 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze had er over kunnen onderhandelen, in plaats van dat te weigeren. Dat lijkt me redelijk voor de hand liggend.
![]() |
![]() |
![]() |
#434 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is duidelijk genoeg? Ziet u ergens een aanleiding voor banpunten? Zo ja, waar?
![]() |
![]() |
![]() |
#435 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De voltallige pers ? Knack ook ? Er bestaat nog wel iets anders dan het laatste nieuws en de morgen hoor! Wat wil je nu van die andere partijen ? Dat ze hierop gaan toegeven ? De perceptie is voor hen heel belangrijk. Daarom ook dat vooral open VLD er keer op keer op terugkomt dat N-VA zelf langs de kant zou zijn gaan staan terwijl dit niet zo is. En u bewijst nogmaals mijn gelijk hoor ik citeer: "niemand anders het antwoord als een duidelijk neen heeft begrepen" Uw woordkeuze is van dien aard dat er interpretatie voor nodig is. Die interpretatie is persoonlijk. Zoals een vrouw die neen zegt, maar in feite toch ja zegt. Tenminste zou zou u het begrepen kunnen hebben. Als 1+1 = 2 dan kan u het misschien proberen te begrijpen als 3 maar dan bent u nog steeds verkeerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#436 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dat stoort u?
![]() |
![]() |
![]() |
#437 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En als dat blijkt te kloppen dan klopt mijn stelling dat het geen bal met strategie te maken heeft. Toch alleszins niet de strategie van N-VA. Laatst gewijzigd door stuyckp : 9 april 2012 om 19:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#438 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Denk eraan, je opdracht is nog steeds om iets te verzinnen dat de N-VA anders heeft gedaan dan alle andere partijen die hen voorgingen in het verwepen van één of meerdere notas. Dat het resultaat voor de N-VA anders was dan voor de andere partijen, dat is een feit waarover niet getwist wordt, maar jij wil nog steeds beweren dat dat aan de N-VA lag, en niet aan de keuze van de andere partijen om zonder hen verder te gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#439 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Eraan beginnen, en dan punt voor punt tijdens de onderhandelingen je eigen agenda te volgen. De andere partijen hebben dat in grote mate gedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#440 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ze gaan een dreun van jewelste krijgen, dik verdiend Laatst gewijzigd door born2bewild : 9 april 2012 om 19:32. |
|
![]() |
![]() |