![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U weet dat ook, anders was u al lang met een objectieve reden op de proppen gekomen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#422 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#423 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doet niet ter zake. Voor mij is dat een hinderlijk gevolg van iets waar ik niet voor gekozen heb en wat ik niet ongedaan kan maken.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#424 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben je daar wel zeker van? Heb jij alle katholieke vrouwen daar persoonlijk over gesproken?
![]() |
![]() |
![]() |
#425 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zo is het niet aan u te bepalen wat de criteria zijn voor de geestelijk staat. U weet hoegenaamd niets over de Schrift, niets over de kerkelijke traditie, niets over de spiritualiteit van de geestelijke roeping. Kortom, niet aan u hierover een oordeel te vellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#426 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#427 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij het overgrote deel van de niet-praktizerende mensen evenwel niet. 't Laat hen totaal onverschillig, juist omdat er geen aanwijsbare, concrete of hinderlijke gevolgen zijn aan de vermelding in het doopregister. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#428 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#429 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#430 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#431 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg niet dat discriminatie erg is, maar het is het wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#432 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat stelde ik al veel eerder. U heeft het slechts bevestigd.
Niets concreets dus. Slechts een soort gefixeerde frustratie bij u. Misschien toch tijd eens een psychiater te raadplegen, anders dreigt die frustratie te verzieken in een fobie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#433 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar als de statuten van hobbyclub RKK zeggen dat vrouwen geen priesterambt mogen bekleden, dan is dat gewoon toegelaten, net zoals bijvoorbeeld is toegelaten dat in de statuten van de hobbyclub voor slechtzienden is opgenomen dat functies alleen door mensen met minstens min of plus zes bekleed kunnen worden en dat niet-bril- of lenzendragenden er niet welkom zijn. Evenzo kan een hobbyclub voor homo's in de statuten vastleggen dat hetero's er geen functie mogen bekleden. Om maar wat voorbeelden te noemen. M.a.w., wil je als vrouw toch priester worden en hobbyclub RKK staat jou dit niet toe, zoek dan een andere hobbyclub waar dit wel kan.
![]() |
![]() |
#434 |
Europees Commissaris
|
![]() In de letterlijke zin, ja. In de negatieve zin die wettelijk erkend wordt, nee, niet echt. Het is een religieuze traditie, en valt onder religievrijheid. Het is een non-issue. Ik kan ook gaan klagen over de feministische wicca waarin mannen daadwerkelijk expliciet als minderwaardig worden beschouwd (en helemaal geen lid mogen worden, laat staan priesteres). Wat is nu het nut van je daar druk over te maken?
Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 4 juli 2012 om 23:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#435 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal niet, daar de criteria van de toegang tot een beroep of in de relatie burger - overheid hier gewoon niet van toepassing zijn. Dit gaat gewoon om totaal iets anders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#436 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#437 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stierenfaeces. De regeltjes van uw clubje doen op geen enkele manier ter zake. Feit is en blijft dat er geen enkele objectieve motivatie denkbaar is om vrouwen uit te sluiten van het beroep van priester.
![]() |
![]() |
![]() |
#438 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien moet je, je beklag bij je ouders maken. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#439 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#440 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alweer de zoveelste fout van u. Het priesterschap is geen beroep. Hiermee heeft u eens temeer getoond dat u niet op de hoogte bent en dus ook niet in staat een adequaat oordeel te vellen.
|
![]() |
![]() |