Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 september 2013, 14:34   #421
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Volgens mij rijden de microwezentjes met de fiets want ze zijn milieu-vriendelijk.
Dat kan, maar er kunnen ook best milieu-vriendelijke ruimteschepen zijn.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2013, 14:38   #422
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Boeddha meent de mens te kunnen bevrijden van de cyclus van dood en wedergeboorte.

Laat dit nu een illusie zijn, want dood en wedergeboorte maken het leven juist hoogst interessant.

Wel kan de mens daar ook boven uit stijgen in het bewustzijn de eeuwige en oneindige God te zijn.
Oud 29 september 2013, 14:52   #423
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Dan heb je het weer mis.

Terwijl Zen het niet verder brengt dan bloemen te schikken, heb ik het raadsel van het heelal opgelost: de eeuwige en oneindige verschijning van God te zijn in de gedaante van een oneindig aantal microwezentjes.
Je kan beter bloemen gaan schikken.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2013, 15:00   #424
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is al heel wat beter dan modder te spuiten.

Maar goed: uit de bagger groeien de bloemen, dus nu maar hopen dat dat ook eens bij jou gebeurt.

Maar ik denk dat het pas op je graf zal zijn.....
Oud 29 september 2013, 15:05   #425
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uit de Wikipedia.

Volgens de overlevering is zen ontstaan in India, toen de Boeddha een bloem omhooghield en Kasyappa glimlachte. Hiermee liet hij zien de woordloze essentie van de dharma begrepen te hebben. Hiermee werd de leer overgedragen aan Kasyappa, de tweede patriarch van zen.

Dus je weet niet eens hoe Zen is ontstaan......
Oud 29 september 2013, 15:12   #426
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Uit de Wikipedia:

Leerstellingen

Het boeddhisme gaat uit van sunyata, leegte. Maar een andere belangrijke leerstelling is de boeddha-natuur, het idee van een essentiële natuur of werkelijkheid. Alle levende wezens hebben die, maar zijn zich er niet van bewust, zolang ze niet ontwaakt zijn. Dit idee van een essentiële natuur kan makkelijk leiden tot de opvatting van de ware natuur als een onveranderlijk, statisch ding.

Ik: De onveranderlijke natuur is dan ook geen ding, maar de Geest van het denken, die zich essentieel openbaart als het Ik dat eeuwig en oneindig is, gelijk aan God.

Dat Ik is niet alleen individueel en persoonlijk, want iedereen is IK, dus het is ook collectief.

En de ware eeuwige en oneindige collectiviteit is die van de microwezentjes die de ware Goden zijn.

Aldus is Boeddha bevrijd tot de waarheid door harriechristus in de Lotusbloem.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 29 september 2013 om 15:15.
Oud 29 september 2013, 21:56   #427
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit de Wikipedia:

Leerstellingen

Het boeddhisme gaat uit van sunyata, leegte. Maar een andere belangrijke leerstelling is de boeddha-natuur, het idee van een essentiële natuur of werkelijkheid. Alle levende wezens hebben die, maar zijn zich er niet van bewust, zolang ze niet ontwaakt zijn. Dit idee van een essentiële natuur kan makkelijk leiden tot de opvatting van de ware natuur als een onveranderlijk, statisch ding.

Ik: De onveranderlijke natuur is dan ook geen ding, maar de Geest van het denken, die zich essentieel openbaart als het Ik dat eeuwig en oneindig is, gelijk aan God.

Dat Ik is niet alleen individueel en persoonlijk, want iedereen is IK, dus het is ook collectief.

En de ware eeuwige en oneindige collectiviteit is die van de microwezentjes die de ware Goden zijn.

Aldus is Boeddha bevrijd tot de waarheid door harriechristus in de Lotusbloem.

Goedzo, Harrie!
Jij denkt tenminste voor jezelf zonder al de bagger van andere religieuze voortrekkers als zoetekoek te slikken.
Dat je af en toe tot een minder voor de hand liggend denkbeeld of een ongewone conclusie komt, doet helemaal niet terzake: de poging telt.
Er moesten meer mensen zoals jij hier op het forum schrijven.
Lekker out the box denken, de platgetreden paden verlaten, en met riginele , frisse, ideeën komen.
En waarom zou er af en toe eens geen drollige farce mogen bijzitten?
Al die zeurende religieuze droogkloten van de grote wereldreligies werken op de zenuwen, ofwel met hun dogmatisch geneuzel, ofwel met hun heilige en andere oorlogen waarmee ze de mensen in de miserie storten.
Jij brengt tenminste onschuldig, humoristisch en aangenaam vertier.
Vooral je schilderijen, hebben me enorm bekoord.
Echte kunstwerken zijn het.
Oud 30 september 2013, 09:48   #428
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind Apostel overigens
Met de antwoorden die je geeft (of liever niet geeft) val je wel een beetje door de mand.

Apostel zou zich overigens in zijn graf omdraaien mocht hij op dit onwaardige spel zijn naam horen vernoemen.

Ook ik heb het begrepen.

Zolang ook dit forumonderdeel wordt beheerst door een volslagen gek en een verzuurde pruim die hier voor lering, vermaak en vertier zorgen is hier voor de normale mens weinig te zoeken.

Beide heren spelen vér boven hun zelfverklaarde niveau, of het nu over ruimteschepen of zen gaat.

Tot deze lege ego trippende warhoofdigheid gaat liggen zal ik best andere oorden opzoeken en deze kelk aan mij laten voorbijgaan.
Oud 30 september 2013, 10:41   #429
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Met de antwoorden die je geeft (of liever niet geeft) val je wel een beetje door de mand.

Apostel zou zich overigens in zijn graf omdraaien mocht hij op dit onwaardige spel zijn naam horen vernoemen.

Ook ik heb het begrepen.

Zolang ook dit forumonderdeel wordt beheerst door een volslagen gek en een verzuurde pruim die hier voor lering, vermaak en vertier zorgen is hier voor de normale mens weinig te zoeken.

Beide heren spelen vér boven hun zelfverklaarde niveau, of het nu over ruimteschepen of zen gaat.

Tot deze lege ego trippende warhoofdigheid gaat liggen zal ik best andere oorden opzoeken en deze kelk aan mij laten voorbijgaan.
Zen is een praktijk en geen delusie en is hier volkomen op zijn plaats en on topic met het draadonderwerp (in tegenstelling tot die rotzooi van HC die niets met religie te maken heeft)

Waar zijn jouw argumenten? Jouw religieuze voorkeuren?

Heb ik je beledigd misschien , dat je mij moet beledigen?

Doei en trap het maar snel af met al je misplaatste pretentie, eigendunk, en vooral met je gescheld...

Laatst gewijzigd door eno2 : 30 september 2013 om 11:08.
Oud 30 september 2013, 10:59   #430
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Goedzo, Harrie!
Jij denkt tenminste voor jezelf zonder al de bagger van andere religieuze voortrekkers als zoetekoek te slikken.
Dat je af en toe tot een minder voor de hand liggend denkbeeld of een ongewone conclusie komt, doet helemaal niet terzake: de poging telt.
Er moesten meer mensen zoals jij hier op het forum schrijven.
Lekker out the box denken, de platgetreden paden verlaten, en met riginele , frisse, ideeën komen.
En waarom zou er af en toe eens geen drollige farce mogen bijzitten?
Al die zeurende religieuze droogkloten van de grote wereldreligies werken op de zenuwen, ofwel met hun dogmatisch geneuzel, ofwel met hun heilige en andere oorlogen waarmee ze de mensen in de miserie storten.
Jij brengt tenminste onschuldig, humoristisch en aangenaam vertier.
Vooral je schilderijen, hebben me enorm bekoord.
Echte kunstwerken zijn het.
Zo is het maar net.

En door mijn atoomtheorie weet ik ook van al die oude overjarige Goden nog wel iets te maken.

Ja, door Mij pas komen ze tot nieuw leven in het eeuwige hemelrijk van de microwezentjes.

Zelfs de grootste zondaar (ik behoef je de naam niet te noemen) vind bij mij vergiffenis.

Oud 30 september 2013, 11:56   #431
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Zolang ook dit forumonderdeel wordt beheerst door een volslagen gek
Het is bijzonder grappig dat zijn grootste aanhanger iemand is die zichzelf uitriep tot de grote onzinbestrijder van het forum en de onzinbestrijding ziet als zijn grote motivering om op dit forum actief te zijn.
Oud 30 september 2013, 12:17   #432
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het niveau van de ruimteschepen is een oneindige reeks van steeds hogere culturen.

Hoger kan het niet.

Maar Zen is de absolute leegte, het Niets.

Lager is onmogelijk, of het moet de bagger zijn die daar uit tevoorschijn komt.

Oud 30 september 2013, 12:30   #433
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Boeddha

Uit de Wikipedia.

Gautama Boeddha of Siddhartha Gautama Boeddha Gautama Boeddha (Sanskriet, Pali: Gotama Boeddha) was een spirituele leider die volgens de historische wetenschap waarschijnlijk leefde van ca. 450 v. Chr. tot ca. 370 v. Chr. in India. Door moderne geleerden wordt ook ca. 480-400 gesuggereerd. Er zijn ook alternatieve data die gangbaar zijn vanuit de geloofstradities zelf. Alle bronnen zijn het er wel over eens dat Siddhartha Gautama tachtig jaar oud werd.[1] Volgens religieuze overleveringen bereikte Gautama Boeddha complete en volledige verlichting (het Boeddhaschap). Gautama Boeddha wordt ook wel de Sakjamoeni (sakyamuni) Boeddha genoemd en werd geboren als Siddhartha Gautama. De naam Siddhartha betekent: hij, wiens doel is volbracht of van wie elke wens vervuld is. Vaak wordt hij kortweg "de Boeddha" of "Boeddha" genoemd. Boeddha betekent 'hij die ontwaakt (verlicht) is'. De titel Boeddha wordt gegeven aan iemand die op eigen kracht, zonder leraar, de Dhamma (de waarheid, de natuurlijke ordening der dingen) ontdekt heeft en verlichting heeft bereikt.

Ik: Verlichting en de natuurlijke ordening der dingen zijn beiden natuurfilosofie of natuurreligie en nog geen bewustzijn der Geest.

Hoeveel licht er ook van binnen schijnt en hoe de mens zich daarbij ook moge voelen, het is nog niet de Geest van het denken, laat staan het bewustzijn van God als eeuwig en oneindig.

Ook de ordening der dingen is een lagere werkelijkheid, die in de moderne tijd door de wetenschap verder is ontwikkeld, of Boeddha moet hier dan de levenscyclus bedoelen, die voor hem slechts lijden is, wat ook al onjuist is, gelijk aan het christelijke zonde geloof, want het leven geeft ook geluk en is ook goed.

En dat elke wens vervuld zou zijn is onzin, want zelfs de wensen van de gewone mens zijn eindeloos, maar Boeddha heeft er dan blijkbaar slechts weinigen gehad.

Volgens overlevering zijn er voor Gautama Boeddha nog een aantal andere boeddha's geweest (een beroemde lijst noemt 28 boeddha's). Boeddha werd geboren in een hindoe-familie.

28 stelt niet veel voor, want vóór Boeddha zijn er al een oneindig aantal microwezentjes geweest......

Laatst gewijzigd door harriechristus : 30 september 2013 om 12:40.
Oud 30 september 2013, 13:01   #434
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

.
Een filosoof die gaat mediteren moet zijn filosofie achterlaten.

Sartre was daar consequenter in, die wees d' office alle quietisme af.
Oud 30 september 2013, 14:38   #435
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarom leidt de meditatie ook helemaal tot Niets.

Veel beter is het gewoon tot rust te komen en na te gaan denken.

Daar heb je wat aan, vooral als je gaat nadenken over de atoomtheorie.

Oud 30 september 2013, 19:04   #436
microwezen
Parlementsvoorzitter

microwezen's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar microwezen Stuur een bericht via Yahoo naar microwezen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door microwezen Bekijk bericht
Kijk maar:
Zoek de verschillen:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=164506 (8 December 2011, 21:39)
http://forum.politics.be/showthread.php?t=192071 (26 September 2013, 21:42)
http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=53 (15 August 2012, 08:02)

www.google.nl/#q=atomen+bestaan+uit+ruimteschepen+site:forum.pol itics.be
Ongeveer 5.560 resultaten (0,48 seconden)
Zegt meer dan genoeg!

Citaat:
Het zegt meer dan genoeg over de onverdraagzaamheid der mensen.
Dus als jij honderden keren het zelfde schrijft zijn anderen onverdraagzaam?
Dus inderdaad; zoals eerder gesteld: Zelfreflectie van een witlof.
Altijd de ander, nooit naar jezelf kijken.
Het is het resultaat van denken!
microwezen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2013, 19:58   #437
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Sartre was daar consequenter in, die wees d' office alle quietisme af.
Ben je nu zelf niet aan het filosoferen en indien wel, strookt dit wel met jouw meditatie?
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2013, 21:21   #438
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ben je nu zelf niet aan het filosoferen en indien wel, strookt dit wel met jouw meditatie?
Wat ik hier doe is zeker niet filosoferen. Nergens doe ik aan speculatie, metafysche noch logische. De term meditatie is bovendien misleidend voor niet-ingewijden. De overdracht van Zen is woordloos.

Laatst gewijzigd door eno2 : 30 september 2013 om 21:23.
Oud 30 september 2013, 21:26   #439
eno2
Banneling

Standaard

Het interessante van de zotte delusies van Harriechristus is, dat zijn zotte verhalen zo mooi illustreren dat er inderdaad geen verschil is met de fantastische verhalen en mythes van de orthodoxe geloofsystemen: als je er één gelooft, kan je ze evengoed allemaal geloven, want ze zijn allemaal noch bewijsbaar, noch te weerleggen. Daarom zijn het ook geloven. Volgens mij is er geen enkele geloven dan ook het meest logische. Maar iedereen is vrij te geloven wat hij wil natuurlijk. Als we geloven gaan verbieden , zitten we weer met bloedige vervolgingen en massamoord...

Laatst gewijzigd door eno2 : 30 september 2013 om 21:40.
Oud 30 september 2013, 21:31   #440
eno2
Banneling

Standaard

Die Harrychristus pretendeert dat hij "tot rust gekomen is", terwijl hij frenetiek de fora en de media afschuimt met zijn gekke delusies. Rare vorm van tot rust komen is dat...

En tegen al wie zijn zotte fantasieën niet voor waar aanneemt, schuimbekt hij van woede. Rare vorm van tot rust komen is dat...

Laatst gewijzigd door eno2 : 30 september 2013 om 21:37.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be