![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#422 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
- Luik en Loon behoorden er niet toe. - de naam België moest nog opgang maken in het Nederlands. Het wootr zelf bestond dus nagenoeg niet eens.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 28 januari 2014 om 15:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#423 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 28 januari 2014 om 16:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#424 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#425 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#426 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk bestond het woord in het Nederlands. Ik heb u dat aangetoond in een andere draad. De ambtstaal was toen wel het Frans.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 januari 2014 om 16:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#427 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar ze werden wel niet beschouwde als 'vreemdelingen'. Strikt genomen,en zeker in die tijd , hadden deze noorderlingen gelijk. De Vlamingen waren effectief ook vreemdelingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#428 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En daarbij is het helemaal niet zeker wat het meeste werd gebruikt: de B-woorden of de N-woorden. De N-woorden worden nog zeer veel gebruikt. Veel plezier bij het turven.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 28 januari 2014 om 16:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#429 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#430 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
https://lh5.googleusercontent.com/-R.../Mercator2.JPG Laatst gewijzigd door pajoske : 28 januari 2014 om 16:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#431 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Meer over dat onderwerp: http://forum.politics.be/showthread....24#post6904424
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 28 januari 2014 om 17:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#432 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien u een 'alternatieve geschiedenis' wenst te schrijven, dient u toch minstens rekening te houden met de mogelijkheid dat ALLES anders zou zijn verlopen. Misschien was een "Nederland mét de 'Belgen' erbij" al in pakweg 1864 in een verschrikkelijke oorlog met Frankrijk of Engeland verwikkeld geraakt, misschien was er in pakweg 1890 een compleet krankzinnige dictator aan de macht gekomen, misschien had in pakweg 1905 een algemene staking gevolgd door een volksopstand geleid tot de oprichting van een communistische heilstaat, ... 'Retro-actief voorspellen' kent zo zijn eigen wetmatigheden. Een goede raad: wees voortaan toch maar wat voorzichtiger met 'science fiction', als het even kan.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#433 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#434 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verlooy heeft het dan ook niet over "d'onacht... in België", maar wel over "d'onacht... in de Nederlanden". Hij vindt het zelfs onnodig "zuidelijk" erbij te vermelden. Ook in de tekst heeft hij het voortdurend over "onze (tegenwoordige) Nederlanden", "d'Oostenryksche Nederlanden", enzovoort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#435 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Antwerpen deed het in 1919 veel minder goed: 5.8% en Mechelen nog minder met 4.8%. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 januari 2014 om 17:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#436 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#437 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We hadden over de Kempen. En uw bewering dat in de Kempen ook weinig Vlaamse Beweging te bespeuren viel (zoals in Limburg), wegens 'het gebrek aan leiders' (uw citaat). Niets is minder waar.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 januari 2014 om 17:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#438 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat weten we niet: u wenst geen vergelijkend materiaal aan te geven. Een enkel cijfer zegt niets.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#439 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welnu, u vergist zich zoals ik boven aantoonde. Arrondissement Turnhout in de Kempen scoorde het beste van heel de provincie Antwerpen. En bleef dit doen tot WO II. U zat dus goed fout. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 januari 2014 om 17:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#440 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 28 januari 2014 om 18:16. |
|
![]() |
![]() |