Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 19 maart 2014, 10:22   #421
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Federalisme is een bestaande staatkundige toestand, confederalisme is het politiek streven van één partij. Als je daar het verschil niet tussen kunt zien, ga dan maar aanbieden voor vrijwillige collocatie.
En als je een compromis model gelijk stelt met tsjeverigheid, zegt dat veel over jou.
Waar ziet u een compromis model? Ik zie alleen maar steeds de broek op de enkels van ene kant om de voordelen van de andere kant te bevestigen?
Indien u nog niet door heeft dat dat alleen maar een compromis model in naam is, om de scherpe kantjes, voor de schijn, ervan af te doen, dan mankeert er inderdaad enorm veel aan uw waarnemingsvermogen. Of daarvoor collocatie nodig is, weet ik niet, ik denk dat u daar in La Belgique eerder een enorme pluim voor krijgt.
marie daenen is offline  
Oud 19 maart 2014, 10:31   #422
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ik denk eerder dat jij je moet laten colloceren.
Het confederale model, is gewoon een uitermate ver doorgedreven vorm van federalisme.
Het gescherm dat een confederatie een samenwerking is tussen onafhankelijke staten is gewoon kinderachtig gelul dat we van mensen zoals u kunnen verwachten en idiote types als vivelabelgique.
Als een compromis wordt uitgewerkt, en geen van de partijen krijgt 100% van wat hij wil, of het is een compromis van de soort gij krijgt dit als ik dat krijg, dan krijg je wel degelijk tsjeverigheid. Als je dat nog niet inziet dan is uw politiek inzicht niks waard. Het feite dat niemand gezichtsverlies mag hebben in de politiek, zeker binnen een coalitie, leidt onherroepelijk tot tsjeverigheid.
Confederalisme is trouwens een politiek streven van meerdere partijen. Dat je dat ook al niet weet zegt veel meer over u.

Feit blijft dat u mijn argumenten op geen enkele manier weerlegt.
Sterker nog, confederalisme is de laatste stap op weg naar onafhankelijkheid. Geen énkele confederatie heeft lang bestaan.

Dat boekwerk van Remi Vermeiren is zonder twijfel een nieuwe aanzet

Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 19 maart 2014 om 10:32.
Vrijheideerst is offline  
Oud 19 maart 2014, 10:44   #423
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Sterker nog, confederalisme is de laatste stap op weg naar onafhankelijkheid. Geen énkele confederatie heeft lang bestaan.

Dat boekwerk van Remi Vermeiren is zonder twijfel een nieuwe aanzet
En wie wordt de nieuwe president in uw onafhankelijk Vlaanderen?

Een zieke panda?
Oud 19 maart 2014, 10:49   #424
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Modjo Bekijk bericht

Een zieke panda?
U geeft duidelijk de voorkeur aan een platvloerse panda-aanbidder, maar dan alleen om zijn eigen persoontje in de schijnwerpers te kunnen en blijven plaatsen zonder daarbij ook maar de minste verantwoordelijkheid af te leggen voor zijn desastreus anti-Vlaams beleid. Zo iemand durft zich dan nog uit te geven voor de premier van alle Belgen terwijl hij via geen enkele daad op zijn actief deze stelling ook maar heeft kunnen aantonen tegenover de meerderheid van de Belgen, in tegendeel.

Laatst gewijzigd door marie daenen : 19 maart 2014 om 10:51.
marie daenen is offline  
Oud 19 maart 2014, 10:50   #425
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een zieke panda?
Vic Vanaelst zoniet Siegfrit Bracke.
Oud 19 maart 2014, 10:54   #426
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger Bekijk bericht
Je trekt de culinaire vaardigheden van Knuppel in twijfel. Nochtans heeft ze een héél goede referentie nml ze verzorgt jaarlijks de catering op de Ijzerwake en dat kan toch tellen.
Jij kan dat natuurlijk weten vermits je het met je eigen ogen hebt gezien.
Oud 19 maart 2014, 10:54   #427
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ik denk eerder dat jij je moet laten colloceren.
Het confederale model, is gewoon een uitermate ver doorgedreven vorm van federalisme.
Stop al maar, je partij heeft bijna een vol jaar nodig gehad om een congres voor te bereiden om daar uit te leggen wat het nu eigenlijk is.

Trouwens, dat was mijn punt niet. Ik zei dat het niet bestaat. Leef jij in 2014 ? Actuele toestand : ken je dat ? De federale structuur is de bestaande realiteit.

Citaat:
Het gescherm dat een confederatie een samenwerking is tussen onafhankelijke staten is gewoon kinderachtig gelul dat we van mensen zoals u kunnen verwachten en idiote types als vivelabelgique.
Je hebt duidelijk niet door dat jullie nogal vreemde invulling van het begrip confederalisme me niet interesseert. En wat veel belangrijker is : dat het alle andere partijen ook niet interesseert. Daar sta je dan, moederziel alleen met je mooie wensdroom.

Citaat:
Als een compromis wordt uitgewerkt, en geen van de partijen krijgt 100% van wat hij wil, of het is een compromis van de soort gij krijgt dit als ik dat krijg, dan krijg je wel degelijk tsjeverigheid. Als je dat nog niet inziet dan is uw politiek inzicht niks waard. Het feite dat niemand gezichtsverlies mag hebben in de politiek, zeker binnen een coalitie, leidt onherroepelijk tot tsjeverigheid.
Als je met de essentie van een compromis niet kunt leven, kun je maar beter niet aan politiek starten. Of naar Noord Korea verhuizen. Daar hebben ze geen last van tsjeverigheid.
Toch één vraagje : heeft je bloedeigen partij dan last van tsjeverigheid in de coalities waarin zij zelf zetelt ? Vlaams of lokaal niveau bv ?

Citaat:
Confederalisme is trouwens een politiek streven van meerdere partijen. Dat je dat ook al niet weet zegt veel meer over u. Dat u termen als collocatie gebruikt bij gebrek aan een deftig antwoord ook.
Wakker worden stuyck... o-vld, sp.a, cd&v (niet nu...) groen, zelfs de bruine partij, MR, cdh, PS, ecolo zijn allemaal tegen.
Wie is pro confederalisme : enkel n-va

Citaat:
Feit blijft dat u mijn argumenten op geen enkele manier weerlegt.
U bent ontmaskerd, ik hoef daar geen moeite voor te doen, dat doe je zelf. De laatste tijd meer en meer. Heul nog wat meer mee met de honden.
jij slaagt er enkel in om jezelf te overtuigen stuyck.
Citaat:
N-VA is groot en SPA is klein, ja zeg, wie hier de Calimero ? Calimero.
N-VA is groot in de oppositie. Het zal enkel en alleen van n-va afhangen of ze na 25 mei opnieuw en misschien zelfs nog groter zal worden in de federale oppositie. Dat zal afhangen of ze haar confederale wensdroom terug in de valies steekt. Doet ze dat, dan is er een kansje op deelname.

Ik wacht gerust en vol vertrouwen af wie de calimero rol zal spelen als de federale formatie rond is.

Laatst gewijzigd door peter1962 : 19 maart 2014 om 10:55.
peter1962 is offline  
Oud 19 maart 2014, 10:55   #428
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan inderdaad liever Vic Vanaelst, want die zegt ten minste de waarheid zonder er doekjes om te winden en daar houden de Vlamingen van, die de schijntaal van de francofonie kotstbeu zijn. Zoals: ik hou van jou, maar alleen als je braaf en zonder morren doet wat ik zeg, anders zullen we eens laten zien wie hier de baas is. En vreemd daar zijn nog altijd enorm veel Vlamingen die nog graag hebben dat ze de les wordt gespeld en die nog graag met hun " " laten spelen.
marie daenen is offline  
Oud 19 maart 2014, 11:05   #429
stuyckp
Banneling

Standaard

[quote=peter1962;7063103]
Citaat:
Stop al maar, je partij heeft bijna een vol jaar nodig gehad om een congres voor te bereiden om daar uit te leggen wat het nu eigenlijk is.

Trouwens, dat was mijn punt niet. Ik zei dat het niet bestaat. Leef jij in 2014 ? Actuele toestand : ken je dat ? De federale structuur is de bestaande realiteit.

Je hebt duidelijk niet door dat jullie nogal vreemde invulling van het begrip confederalisme me niet interesseert. En wat veel belangrijker is : dat het alle andere partijen ook niet interesseert. Daar sta je dan, moederziel alleen met je mooie wensdroom.

Als je met de essentie van een compromis niet kunt leven, kun je maar beter niet aan politiek starten. Of naar Noord Korea verhuizen. Daar hebben ze geen last van tsjeverigheid.
Toch één vraagje : heeft je bloedeigen partij dan last van tsjeverigheid in de coalities waarin zij zelf zetelt ? Vlaams of lokaal niveau bv ?

Wakker worden stuyck... o-vld, sp.a, cd&v (niet nu...) groen, zelfs de bruine partij, MR, cdh, PS, ecolo zijn allemaal tegen.
Wie is pro confederalisme : enkel n-va

jij slaagt er enkel in om jezelf te overtuigen stuyck.

N-VA is groot in de oppositie. Het zal enkel en alleen van n-va afhangen of ze na 25 mei opnieuw en misschien zelfs nog groter zal worden in de federale oppositie. Dat zal afhangen of ze haar confederale wensdroom terug in de valies steekt. Doet ze dat, dan is er een kansje op deelname.

Ik wacht gerust en vol vertrouwen af wie de calimero rol zal spelen als de federale formatie rond is.
Het punt is dat ge helemaal geen punt hebt.
open vld heeft maar pas het confederale uit haar programma gehaald en daarmee stuurt ze zichzelf richting kiesdrempel.
CD&V heeft wel degelijk een confederaal model voor ogen, alleen weet niemand tot op heden wat dat is.
In de Vlaamse regering zie je wel degelijk tsjeverigheid van N-VA. Dat is nu eenmaal eigen aan politiek bedrijven. Je ziet dat overigens overal.
Polici betichten dat ze tsjeverig zijn, is klagen dat de zon licht geeft.
Dat ik u niet kan overtuigen dat weet ik. Maar ik denk dat er meer mensen mijn overtuiging delen dan die van u.
Ik wacht vol vertrouwen de verkiezingen af, en ga het vel van de beer niet verkopen voor hij geschoten is, in tegenstelling tot u die niet echt met veel vertrouwen de verkiezingen tegemoet gaat, zich verlaagt tot banaliteiten en nu al de Calimero uithangt. Of misschien is het iets anders. Jack geef Peter zijn pc terug!
stuyckp is offline  
Oud 19 maart 2014, 11:11   #430
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Dan inderdaad liever Vic Vanaelst, want die zegt ten minste de waarheid zonder er doekjes om te winden en daar houden de Vlamingen van, die de schijntaal van de francofonie kotstbeu zijn. Zoals: ik hou van jou, maar alleen als je braaf en zonder morren doet wat ik zeg, anders zullen we eens laten zien wie hier de baas is. En vreemd daar zijn nog altijd enorm veel Vlamingen die nog graag hebben dat ze de les wordt gespeld en die nog graag met hun " " laten spelen.
Die mens heeft zijn handen al vol :
peter1962 is offline  
Oud 19 maart 2014, 11:18   #431
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jij kan dat natuurlijk weten vermits je het met je eigen ogen hebt gezien.
Tuurlijk, ik doe de afwas
Oud 19 maart 2014, 11:20   #432
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Peterke zal content zijn dat System gebruik maakte van zijn voorzet.

Terwijl System zijn PH-waarden verder naar nul laat zakken heb ik het avondmaal voor mijn hondjes opgezet. Kip ontveld en ontvet en er worteltjes en wat prei aan toegevoegd en onder water gezet. Straks wordt een deel van de bouillon gebruikt om kippensoep van te maken. De kip wordt daarna ontbeend, en aan de rest van de bouillon wordt rijst of spaghetti toegevoegd.

Er zijn verse fijne tuinboontjes schoongemaakt en de kleine vastkokende aardappeltjes staan geschild. De geur van de blinde vinken die staan te stoven met ui, tijm en laurier vult de keuken.

Er zit nog huisgemaakt vanilleijs in de diepvriezer. Lekker, want gemaakt van melk gekookt met vanillestokjes en saffraan, en ingedikt met verse room en eigelen die met suiker tot room worden geklopt.

Ondertussen heb ik Maarten Malaise ook nog gemaild in verband met de spam die hier sinds gisteravond het forum bevuilt. Met succes zo te zien.

En nu ben ik weer even weg want ik heb vorige zondag een jeans van mijn kleinkind uit Limburg meegebracht waar ik een nieuwe ritssluiting in ga zetten.

Wat zou System al gepresteerd hebben vanmorgen behalve zijn zuurtegraad op peil te houden?
dat gaat ons gene zak aan wat gij kookt voor uzelf en uw honden, het enige goede is dat ge Maarten Malaise gemaild hebt.
hollande is offline  
Oud 19 maart 2014, 11:20   #433
hollande
Banneling

Standaard

sorry dubbel

Laatst gewijzigd door hollande : 19 maart 2014 om 11:23.
hollande is offline  
Oud 19 maart 2014, 11:21   #434
schaveiger
Minister-President

Talking

Citaat:
'T is alsof ik BDW hoor tgo bepaalde van zijn "onderdanen"
Oud 19 maart 2014, 11:24   #435
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U geeft duidelijk de voorkeur aan een platvloerse panda-aanbidder, maar dan alleen om zijn eigen persoontje in de schijnwerpers te kunnen en blijven plaatsen zonder daarbij ook maar de minste verantwoordelijkheid af te leggen voor zijn desastreus anti-Vlaams beleid. Zo iemand durft zich dan nog uit te geven voor de premier van alle Belgen terwijl hij via geen enkele daad op zijn actief deze stelling ook maar heeft kunnen aantonen tegenover de meerderheid van de Belgen, in tegendeel.
Ik geef simpelweg de voorkeur aan iemand die zich niet verkleed als panda en op zijn bek gaat of die zijn overwinningsspeech begint met "zet die ploat af idioot".
Hij is mediageil zoals menig andere, Dehaene was ook zo iemand.

Maar eerlijk, zo ver gaat het nooit komen.
Oud 19 maart 2014, 11:26   #436
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Whahahahaha.

.

Goeike.

Laatst gewijzigd door Modjo : 19 maart 2014 om 11:26.
Modjo is offline  
Oud 19 maart 2014, 11:26   #437
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een zieke panda?
Ah hier se, de Modjo. Das oek lang geleje

Wie? Ik. Ceremonieel.
Vrijheideerst is offline  
Oud 19 maart 2014, 11:27   #438
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=stuyckp;7063121]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht

Het punt is dat ge helemaal geen punt hebt.
open vld heeft maar pas het confederale uit haar programma gehaald en daarmee stuurt ze zichzelf richting kiesdrempel.
CD&V heeft wel degelijk een confederaal model voor ogen, alleen weet niemand tot op heden wat dat is.
In de Vlaamse regering zie je wel degelijk tsjeverigheid van N-VA. Dat is nu eenmaal eigen aan politiek bedrijven. Je ziet dat overigens overal.
Polici betichten dat ze tsjeverig zijn, is klagen dat de zon licht geeft.
Dat ik u niet kan overtuigen dat weet ik. Maar ik denk dat er meer mensen mijn overtuiging delen dan die van u.
Ik wacht vol vertrouwen de verkiezingen af, en ga het vel van de beer niet verkopen voor hij geschoten is, in tegenstelling tot u die niet echt met veel vertrouwen de verkiezingen tegemoet gaat, zich verlaagt tot banaliteiten en nu al de Calimero uithangt. Of misschien is het iets anders. Jack geef Peter zijn pc terug!
Laat de geveinsde naïviteit maar achterwege hoor. Enkel een blinde ziet niet dat bij de andere partijen het woord 'confederalisme' geschrapt is wegens niet langer bruikbaar voor eigen doel. Als je echt gelooft dat de kaloten dat woord ooit terug gaan bovenhalen dan droom je luidop. Iedereen kan op basis van de beschikbare info in de media enkel waarnemen dat de partijen er alles aan doen om de afstand tussen henzelf en die verbrande (want door n-va gekaapte) term zo groot als maar mogelijk is te maken.
Dacht je dat dit toeval was ?
En als o-vld kiezerintenties verloor, dan is het omdat n-va nu sterk liberale thema's in de verf heeft gezet. Die partij heeft niets te winnen bij communautaire scherpslijperij.
Over compromissen/tsjeverigheid verschillen we duidelijk van mening. Geen enkele partij kan in een coalitie haar willetje doordrijven dus is de besluitvorming per definitie compromisgericht. Daar tsjeverigheid achter zoeken is de politiek tekort doen.
En nog even herhalen : ik ga de verkiezingen heel gerust afwachten. In vlaanderen weet ik heel goed dat mijn partij er niet bij zal zijn, daar zal het oppositie worden. Federaal is de kans groot dat ze er wel bij zijn. En dat hangt allemaal bijzonder weinig tot zelfs helemaal niet af van de eindscore van n-va. Of dat nu 30% of 33% is doet er federaal niet toe. Het gaat niet over het vel van de beer, maar over het feit dat als alle partijen zeggen dat ze niet over confederalisme willen praten dat n-va dan zal eieren voor haar geld moeten kiezen. Ofwel verder over een coalitie onderhandelen zonder staatsevolutie, ofwel de kortste weg naar een extra oppositiekuur kiezen.
Er is geen enkele manier waarop n-va een federale formatie zonder haarzelf kan vermijden dus zal ze zelf moeten kiezen wat het belangrijkste is.
peter1962 is offline  
Oud 19 maart 2014, 11:33   #439
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De ex.echtgenoot van deze vrouw en vader van deze tweelingen heeft daarentegen niets meer om handen.
Oud 19 maart 2014, 11:36   #440
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Geen idee wie dat is...
peter1962 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be