![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#422 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
En woonde Abraham niet in Ur? En hoe het land/de regio genoemd werd, welke rol speelt dat? What's in a name? Voor 1830 was er van "Belgen" in deze regio geen sprake. Maar "we" woonden hier wel. Maar soit, als je begint met die discriminerende onzin van "uitverkoren volk", kunnen we sowieso al niet meer deftig argumenteren. Tegen relikwieten praten is als tegen een muur praten; heb ik met de Jehova's ook al ondervonden. Laatst gewijzigd door Miauw! : 9 juni 2014 om 21:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#423 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier ziet u het absurde in van uw redenering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#424 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Schijnbaar bent u dus niet vertrouwd met Jezus' woorden in hoofdstuk acht van het Johannesevangelie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#425 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
“Ik zal ze voorgoed in dit land planten, Met heel Mijn hart en heel Mijn ziel” (Jeremia 32) Laatst gewijzigd door Antoon : 9 juni 2014 om 22:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#426 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En u weet natuurlijk ook: dat is het Oude Testament. Voltooid verleden tijd. Met Jezus is het Nieuwe Verbond gekomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#427 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor 1 keer moet ik Atmo gelijk geven, als ge zo ver in de geschiedenis moet terugduiken om uw gelijk te halen, is er iets ferm mis.
![]() |
![]() |
#428 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#429 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#430 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() vooral omdat het hoofddoel van het Zionisme reeds behaald is, gebruiken Jodenhaters nu de term Zionisme om bans te vermijden
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#431 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() bron van deze leugens
![]() |
![]() |
![]() |
#432 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je praat weer over dingen waar je geen verstand van hebt. Ten eerste was er ALTIJD een joodse aanwezigheid in Israel, ten tweede was er een joodse staat van ongeveer 3300 jaar geleden tot aan het jaar 135, toen er een mislukte opstand tegen de romeinen was. Dus dat is niet "meer dan 2500 jaar geleden", maar minder dan 1900 jaar geleden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#433 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of de persoon in kwestie heeft natuurlijk geen boodschap aan Johannes, JC, Paulus, of wie dan ook. De joodse geschriften zegt dat de joden voor eeuwig God's volk zullen zijn: De christelijke kerken geloven in de theorie dat God zijn uitverkoren volk verworpen heeft, en dat in plaats daarvan de christenen het nieuwe geestelijke Israel zijn. Echter, God zegt duidelijk in de heilige Thora dat Hij nooit zijn verbond met het joodse volk zal breken, zelfs niet wanneer ze van Hem afdwalen. Wanneer de joden afdwalen zal God ze straffen. (Leviticus 26:14-17) En als ze dan nog niet luisteren, zal God ze zeven maal harder straffen. (Idem:18:22) En als ze dan nog steeds niet luisteren, zal God ze nog eens zeven maal harder straffen. (Idem:23-24) En als ze dan nog steeds niet luisteren en zich blijven verzetten zal God ze nog zeven maal harder straffen. (Idem:27-28) Maar ondanks dit alles zal God Zijn verbond met het joodse volk niet verbreken: Leviticus 26:44-45; "Maar ook zelfs, wanneer zij in het land hunner vijanden zijn, versmaad Ik hen niet en heb Ik geen afkeer van hen, zodat Ik hen zou vernietigen en mijn verbond met hen verbreken: want Ik ben de HERE hun God. Maar ik zal hun ten goede gedenken het verbond met hun voorvaderen, die Ik voor de ogen der volken uit het land Egypte heb geleid, om hun tot een God te zijn, Ik ben de HERE." "Het woord des HERE kwam tot Jeremia: Hebt gij niet gemerkt wat dit volk spreekt: De twee geslachten die de HERE verkoren heeft, heeft hij verworpen? En mijn volk verachten zij, alsof het geen volk meer is. Zo zegt de HERE: Indien Ik mijn verbond aangaande de dag en de nacht, de verordeningen van hemel en aarde, niet heb vastgesteld, dan zal ik ook het nakroost van Jakob en mijn knecht David verwerpen, dat ik uit zijn nazaten geen heersers neem over het nageslacht van Abraham, Izak en Jakob, want Ik zal een keer brengen in hun lot en Mij over hen ontfermen." Jeremia 33:23-26 Als God de joden verworpen heeft, waarom vervult Hij dan nu de profetieen dat Hij de joden zal verzamelen en naar hun land brengen? "Vrees niet, want Ik ben met u; Ik doe uw nakroost van het oosten komen en vergader u van het westen. Ik zeg tot het noorden: Geef, en tot het zuiden: Houd niet terug, breng mijn zonen van verre en Mijn dochters van het einde der aarde." Jesaja 43:5-6. De hele wereld is getuige van dit wonder, hoe na bijna 2000 jaar van verstrooing over de hele aarde, de joden terugkeren naar Israel. In slechts 50 jaar is er uit niets een staat herrezen, de hebreeuwse taal weer ingesteld. Heeft zoiets zich ooit eerder voorgedaan in de geschiedenis? Is er enig ander volk geweest dat 2000 jaar verstrooid geweest is over de aarde en hun identiteit en hun religie bewaarden? Hier zien we duidelijk de hand van God. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#434 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Fout. Sommigen GELOVEN dat met JC een nieuwe verbond is gekomen. Maar JC was gewoon één van de vele valse messiassen die de messiaanse proftieën niet vervuld heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#435 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#436 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#437 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#438 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En die "profetie" hebben ze gewoon zelf "vervuld". Net zoals vele joden en fundamentalistische christenen de profetie van "the Rapture" een handje willen helpen en bespoedigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#439 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is dan weer wat JIJ gelooft. Ieder zijn geloof, ok? En vooral: laat geen enkel geloof politieke of staatkundige consequenties hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#440 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |