Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 mei 2014, 11:04   #421
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Lulletjetrek "onder elkaars ogen" onder soldaten in de jaren 60 was "normaal".
Er werd in groep gemasturbeerd om het verst.
In bijna alle kazernes.
willen wij wel weten, wat jij in het leger uitspookte ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2014, 11:05   #422
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Wel, dan vind ik dat heel spijtig. Zulke mensen zullen later in hun leven nog moeilijkheden ondervinden om een harmonieuze relatie met één partner aan te gaan. Het zogenaamde 'butterfly syndrome'. Komt ervan als je geen normen en waarden hebt meegekregen.

Post jij ergens vanuit een klooster of zo?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2014, 11:05   #423
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lulletjetrek "onder elkaars ogen" onder soldaten in de jaren 60 was "normaal".
Er werd in groep gemasturbeerd om het verst.
In bijna alle kazernes.
Je zat bij de zeemacht zeker?
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2014, 11:07   #424
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ah! Nu zijn we er se! D�*�*r gaat het de meesten hier natuurlijk om! Hoe kunnen we zoveel mogelijk modder gooien naar een minister van een partij die niet de onze is...
Juist: maar met modder gooien doen ze in �*lle partijen.
Er zijn er die het "voorzichtig" doen maar er zijn ook anderen.
Die "anderen" worden driester naarmate 25 mei nadert.
Hun postje staat op het spel...
Uiteindelijk draait het weeral uit op GELD.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2014, 11:08   #425
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De wetgever is daar anders vrij duidelijk in.

0 t/m 15 mag niet met ouder

Of wijs je de wet misschien af?

Jij als erkend en trots belgicist. Dat zou nog eens een revolutie zijn, nietwaar?
Wijs mij eens de wetsartikelen waar dat staat?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 9 mei 2014, 11:10   #426
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Je zat bij de zeemacht zeker?
Ik had het geluk dat ik na m'n opleiding in Turnhout mocht "kiezen" !!!
Ik koos voor de luchtmacht maar het werd de landmacht...

Oud 9 mei 2014, 11:11   #427
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
willen wij wel weten, wat jij in het leger uitspookte ??
Ik "werkte" op de Place Dailly...
Oud 9 mei 2014, 11:13   #428
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou niet weten wat daar "niet normaal" aan is. Het is misschien niet voor iedereen weggelegd, maar "abnormaal" is dat zeker niet... En wat is trouwens "normale seks"? Missionarisstandje onder de lakens en met alle lichten uit?
Voor pubers die nog maar net seks ontdekken? Gewoon: seks met 1 persoon, gelijk in welk standje. Later, als ze volwassen zijn en er sleur op hun seksleven zit, is er nog tijd genoeg voor parenclubs, groepssex, gangbangs, SM, enz.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2014, 11:14   #429
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Voor pubers die nog maar net seks ontdekken? Gewoon: seks met 1 persoon, gelijk in welk standje. Later, als ze volwassen zijn en er sleur op hun seksleven zit, is er nog tijd genoeg voor parenclubs, groepssex, gangbangs, SM, enz.
En wie heeft jou het recht gegeven om dat te bepalen?

Citaat:
Oud 9 mei 2014, 11:14   #430
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik "werkte" op de Place Dailly...
Daar zat vroeger de Generale Staf vh Belgisch leger ; dat zal ook wel niet zonder "piston" geweest zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2014, 11:18   #431
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Daar zat vroeger de Generale Staf vh Belgisch leger ; dat zal ook wel niet zonder "piston" geweest zijn.
Absoluut niet.
Ik was wat men toen noemde een "oorlogswees".
Die hadden een (zeer) lichte prioriteit.
Ik was (en ben) liever geen oorlogswees.
Oud 9 mei 2014, 11:19   #432
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Seks met -16-jarigen is strafbaar zelfs bij toestemming en valt onder 'aanranding van de eerbaarheid'."
"Seks bij -14-jarigen mét penetratie wordt door de wet altijd gelijkgesteld met verkrachting zelfs al is er sprake van instemming."

Artikel 372 van het Strafwetboek :
« Elke aanranding van de eerbaarheid, zonder geweld of bedreiging gepleegd op de persoon of met behulp van de persoon van een kind van het mannelijke of vrouwelijke geslacht beneden de volle leeftijd van zestien jaar, wordt gestraft met opsluiting van vijf jaar tot tien jaar.
De aanranding van de eerbaarheid, zonder geweld of bedreiging door een bloedverwant in de opgaande lijn of adoptant gepleegd op de persoon of met behulp van de persoon van een minderjarige, zelfs indien deze de volle leeftijd van zestien jaar heeft bereikt, maar niet ontvoogd is door het huwelijk, wordt gestraft met opsluiting van tien jaar tot vijftien jaar.
Dezelfde straf wordt toegepast indien de schuldige hetzij de broer of de zus van het minderjarige slachtoffer is of ieder ander persoon die een soortgelijke positie heeft in het gezin, hetzij onverschillig welke persoon die gewoonlijk of occasioneel met het slachtoffer samenwoont en die over dat slachtoffer gezag heeft »

Artikel 375 SW:
«Verkrachting is elke daad van seksuele penetratie van welke aard en met welk middel ook, gepleegd op een persoon die daar niet in toestemt.
Toestemming is er met name niet wanneer de daad is opgedrongen door middel van geweld, dwang of list of mogelijk is gemaakt door een onvolwaardigheid of een lichamelijk of een geestelijk gebrek van het slachtoffer.
Met opsluiting van vijf jaar tot tien jaar wordt gestraft ieder die de misdaad van verkrachting pleegt.
Wordt de misdaad gepleegd op de persoon van een minderjarige boven de volle leeftijd van zestien jaar, dan wordt de schuldige gestraft met opsluiting van tien jaar tot vijftien jaar.
Wordt de misdaad gepleegd op de persoon van een kind boven de volle leeftijd van veertien jaar en beneden die van zestien jaar, dan wordt de schuldige gestraft met opsluiting van vijftien jaar tot twintig jaar.
Als verkrachting met behulp van geweld wordt beschouwd elke daad van seksuele penetratie, van welke aard en met welk middel ook, die gepleegd wordt op de persoon van een kind dat de volle leeftijd van veertien jaar niet heeft bereikt. In dat geval is de straf opsluiting van vijftien tot twintig jaar.
De straf is opsluiting van twintig jaar tot dertig jaar, indien het kind geen volle tien jaar oud is »
Grondwettelijk Hof nr. 93/2009, 4 juni 2009
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2014, 11:24   #433
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
www.jeugdrecht.be:

Seks is op zich niet strafbaar. Wanneer seksuele handelingen met dwang of geweld gebeuren, bestraft het recht dit als ‘gewone’ aanranding of verkrachting.
De strafwet maakt een onderscheid naargelang er sprake is van seksuele penetratie of niet. Men spreekt van aanranding van de eerbaarheid of van verkrachting.

Er is sprake van "aanranding van de eerbaarheid" wanneer handelingen de seksuele integriteit van een persoon aantasten. De interpretatie van wat aantasting van die seksuele integriteit is, evolueert in tijd en omstandigheden.

Van "verkrachting" is slechts sprake wanneer er seksuele penetratie van welke aard en met welk middel ook wordt gepleegd op een persoon die daar niet in toestemt.

Naast deze “gewone” aanrandingen of verkrachtingen voert de wet ook de aanranding en de verkrachting “bij gelijkstelling” in. Minderjarigen onder een bepaalde leeftijd kunnen juridisch geen toestemming geven voor seks. Seksuele handelingen (al dan niet met penetratie) met deze minderjarigen zijn dan steeds strafbaar, ook al vond de jongere het okee of nam hij/zij zelf het initiatief.

Noch bij verkrachting, noch bij aanranding van de eerbaarheid gaat het om een zogenaamd "klachtmisdrijf". Dat betekent dat eender wie een klacht kan indienen en dat het parket ook zonder klacht kan vervolgen.

Minderjarigen die jonger zijn dan 14 jaar kunnen geen toestemming geven voor "handelingen die hun seksuele integriteit aantasten".

Geslachtsgemeenschap met een jongere onder de 14 wordt juridisch steeds als een "verkrachting" beschouwd. Is er geen penetratie, dan kan seks onder de 14 enkel vervolgd worden als aanranding van de eerbaarheid.

Vanaf 14 jaar kan een jongere wel toestemmen met seksuele penetratie. De partner kan dan niet vervolgd worden voor verkrachting, maar wel voor aanranding van de eerbaarheid.
In een arrest van 4 juni 2009 stelde het Grondwettelijk Hof dat: “Een daad van seksuele penetratie, gepleegd op een minderjarige persoon van veertien tot zestien jaar, kan immers, naar gelang van de omstandigheden, een aanranding van de eerbaarheid vormen, zelfs indien het slachtoffer op een vrije en vrijwillige wijze daarin heeft toegestemd.”

De contradictie in de wet bestaat erin dat jongeren vanaf 14 wel toestemming kunnen geven voor geslachtsgemeenschap maar dat tot 16 jaar elke seksuele omgang niettemin strafbaar blijft als "aanranding van de eerbaarheid". Dat geldt niet alleen als een volwassene seks heeft met een partner jonger dan 16, maar ook als beide partners bijvoorbeeld minder dan 16 jaar zijn. Beiden kunnen dan op het matje geroepen worden bij de Jeugdrechter wegens het begaan van een als misdrijf omschreven feit (nl. aanranding of verkrachting).

Er is met andere woorden geen uitzondering voor seks(uele spelletjes) tussen leeftijdsgenoten. Ook het leeftijdsverschil is voor het strafrecht geen criterium.
Oud 9 mei 2014, 11:25   #434
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Post jij ergens vanuit een klooster of zo?
Een homo vertelde me eens dat homo"s nogal promiscue zijn.
Ze gangbangen er volgens hem nogal op los.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2014, 11:26   #435
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En wie heeft jou het recht gegeven om dat te bepalen?
Geen "recht", dat is gewoon wat ik, en ik vermoed de meerderheid van de mensen en zéker ouders, ervan vinden. Mocht jij een 15-jarige dochter hebben die groepssex heeft met 5 of 6 jongens, zou jij dat "normaal" vinden en niet bezorgd zijn over je dochter?
Oud 9 mei 2014, 11:26   #436
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Seks met -16-jarigen is strafbaar zelfs bij toestemming en valt onder 'aanranding van de eerbaarheid'."
"Seks bij -14-jarigen mét penetratie wordt door de wet altijd gelijkgesteld met verkrachting zelfs al is er sprake van instemming."

Artikel 372 van het Strafwetboek :
« Elke aanranding van de eerbaarheid, zonder geweld of bedreiging gepleegd op de persoon of met behulp van de persoon van een kind van het mannelijke of vrouwelijke geslacht beneden de volle leeftijd van zestien jaar, wordt gestraft met opsluiting van vijf jaar tot tien jaar.
De aanranding van de eerbaarheid, zonder geweld of bedreiging door een bloedverwant in de opgaande lijn of adoptant gepleegd op de persoon of met behulp van de persoon van een minderjarige, zelfs indien deze de volle leeftijd van zestien jaar heeft bereikt, maar niet ontvoogd is door het huwelijk, wordt gestraft met opsluiting van tien jaar tot vijftien jaar.
Dezelfde straf wordt toegepast indien de schuldige hetzij de broer of de zus van het minderjarige slachtoffer is of ieder ander persoon die een soortgelijke positie heeft in het gezin, hetzij onverschillig welke persoon die gewoonlijk of occasioneel met het slachtoffer samenwoont en die over dat slachtoffer gezag heeft »

Artikel 375 SW:
«Verkrachting is elke daad van seksuele penetratie van welke aard en met welk middel ook, gepleegd op een persoon die daar niet in toestemt.
Toestemming is er met name niet wanneer de daad is opgedrongen door middel van geweld, dwang of list of mogelijk is gemaakt door een onvolwaardigheid of een lichamelijk of een geestelijk gebrek van het slachtoffer.
Met opsluiting van vijf jaar tot tien jaar wordt gestraft ieder die de misdaad van verkrachting pleegt.
Wordt de misdaad gepleegd op de persoon van een minderjarige boven de volle leeftijd van zestien jaar, dan wordt de schuldige gestraft met opsluiting van tien jaar tot vijftien jaar.
Wordt de misdaad gepleegd op de persoon van een kind boven de volle leeftijd van veertien jaar en beneden die van zestien jaar, dan wordt de schuldige gestraft met opsluiting van vijftien jaar tot twintig jaar.
Als verkrachting met behulp van geweld wordt beschouwd elke daad van seksuele penetratie, van welke aard en met welk middel ook, die gepleegd wordt op de persoon van een kind dat de volle leeftijd van veertien jaar niet heeft bereikt. In dat geval is de straf opsluiting van vijftien tot twintig jaar.
De straf is opsluiting van twintig jaar tot dertig jaar, indien het kind geen volle tien jaar oud is »
Grondwettelijk Hof nr. 93/2009, 4 juni 2009
Dus: wat je eerder beweerde:
Citaat:
De wetgever is daar anders vrij duidelijk in.

0 t/m 15 mag niet met ouder

Of wijs je de wet misschien af?

Jij als erkend en trots belgicist. Dat zou nog eens een revolutie zijn, nietwaar?
blijkt langs geen kanten te kloppen. Blijkbaar is de wetgever daar dan toch niet zo duidelijk in als jij leek te denken.

Samengevat: hier is niets strafbaars gebeurd, tenzij een van de deelnemers "gedwongen" werd.

Citaat:
Oud 9 mei 2014, 11:26   #437
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had het geluk dat ik na m'n opleiding in Turnhout mocht "kiezen" !!!
Ik koos voor de luchtmacht maar het werd de landmacht...

Turnhout een geluk? Bijna dagelijks heb ik daar ballen geraapt en heb alle stenen van het cachot stuk voor stuk bestudeert. Gelukkig genoeg was het maar voor 3 maand en was het daarna Soest in Duitsland maar daar hadden ze ook niet veel humor.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 9 mei 2014 om 11:29.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2014, 11:28   #438
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Een homo vertelde me eens dat homo"s nogal promiscue zijn.
Ze gangbangen er volgens hem nogal op los.
En de relevantie daarvan voor dit onderwerp is?

Citaat:
Oud 9 mei 2014, 11:29   #439
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben het volledig eens met Dutch Strawberry. Mijn zoon van 17 en de meesten van zijn vrienden hebben ook nog nooit seks gehad, gewoon omdat ze het "juiste meisje" nog niet gevonden hebben. Als seks en seksualiteit taboe zijn, krijg je natuurlijk zo'n aberraties, daarom net dat wij onze kinderen heel open en eerlijk opvoeden, zonder taboes, maar wel met waarden als respect voor zichzelf en anderen, zelfvertrouwen, eerlijkheid, enz. Alles is bespreekbaar, ook (en zeker) seks. En volgens mij is het net daarom dat onze 3 kinderen niet de minste neiging hebben om te gaan "experimenteren". En ook daarom dat ze zélf spontaan komen vertellen over hun grote en kleine verliefdheidjes, zonder dat we hen de pieren uit hun neus moeten halen. Dat zou toch averechts werken.
Allé komaan zeg, hoe naïef kun je zijn

Ik heb genoeg zo'n voorbeelden gezien vroeger hoor! En plots zijn ze 18, gaan ze op kot en gaan alle grenzen los...

Laatst gewijzigd door SMI94 : 9 mei 2014 om 11:30.
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2014, 11:30   #440
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen "recht", dat is gewoon wat ik, en ik vermoed de meerderheid van de mensen en zéker ouders, ervan vinden. Mocht jij een 15-jarige dochter hebben die groepssex heeft met 5 of 6 jongens, zou jij dat "normaal" vinden en niet bezorgd zijn over je dochter?
Er zou een hartig woordje over gesproken worden, maar ik zou het alleszins niet als "abnormaal" bestempelen, want dat is het nu eenmaal niet.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be