![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je verliest je rechten niet als werknemer,echter opletten: als je je hoofdjob kwijtspeelt moet je snel je zaakvoerder af maken en je vrouw bvb zaakvoeder maken: je krijgt geen (of moet ze terugbetalen) uitkering als je ergens zaakvoerder bent in een vennootschap. Doe dat in je opzeg voordat je dop aanvraagt. Stom, want gewoon bijberoep geeft geen problemen hiermee. Er zijn al genoeg zo tegen de lamp gelopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#422 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik wil wel best alle belastingen betalen die nodig zijn daarop: mijn bedoeling is niet de fiscus te bedriegen. Maar ik wil mijzelf geen nadeel berokkenen omdat ik waarde wil scheppen, dat is te onnozel ! En dat is wat ik bedoelde in deze discussie: men maakt het de mensen moeilijk om waarde te scheppen, en om bedrijfjes op te richten. Dan moet men niet verschieten dat jobs schaars zijn. Wat ik wil doen berokkent niemand nadeel: ik schep waarde. (veel meer zelfs denk ik dan wat ik op bureau doe ![]()
![]() |
![]() |
#423 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En anders: volgens mij kunt ge perfect nog steeds een Belgische vennootschap oprichten (en dus ook Belgisch recht) indien de Franse wetgeving moeilijk doet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#424 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Laat me even raden: jij verkoopt spulletjes die sukkelaars voor jou goedkoop ineensteken. Jij handelt op de vrije markt. De staat moet alles organiseren, zonder dat er taksen zijn, zodat de mensen veel geld overhouden om jouw made in Poland, of made in China spulletjes te kopen, en in Polen en China blijft men best ongeveer gratis voor je werken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#425 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#426 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Mensen van de werkloosheid werpen en de pensioenleeftijd verhogen doet ongeveer niets om het aantal werkplekken te verhogen en zijn daarom totaal loze discussies, die alleen de symptomen van verlaagde economische activiteit moeten verdoezelen: te weinig werkplekken. Bovendien kan men zich makkelijk inbeelden dat er nog veel wat economen noemen nog efficienter gewerkt wordt. Men kan bijvoorbeeld alle bankverrichtingen nog automatiseren en het gros van de bankbediendes aan de deur zetten. Dit zal op korte termijn de economie ten geode komen, maar de werkloosheid zal wel stijgen. Ttz. het is al lang achterhaald welvaart te koppelen aan economische activiteit... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#427 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#428 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#429 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Grapje van..
Citaat:
![]() |
![]() |
#430 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#431 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En zelfs als het sossenbeleid gehandhaaft blijft, vindt een werkzoekende met een goed cv ook al werk. Iemand die dat niet inziet is een fatalist. Iedereen heeft voor een groot deel zijn eigen toekomst in zijn handen. Natuurlijk, als je de grenzen openzet voor mensen zonder kwalificaties, dan vergroot je alleen maar het probleem. Dat is wat links gedaan heeft. En niet rechts. Dus links heeft een hoop vreemdelingen geimporteerd met een slecht cv. Neen die geraken niet aan een job. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#432 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Eerst en vooral verdient die ondernemer veel meer dan zijn loutere uitgekeerde loon, hij heeft nog een hele hoop aftrekposten etc. Daarbovenop geniet hij van een keuzevrijheid in zijn job die een werknemer niet heeft (ik spreek hier van een echte ondernemer/zelfstandige en niet van die pseudo-zelfstandigen). De vlieger gaat echt niet op dat je de 2 met mekaar vergelijkt. Het komt erop neer wat je wil : - zekerheden en wat minder kans op hoog loon - onzekerheden en kans op meer verdienen. E.e.a. hangt sterk af van de sector waarin je werkzaam bent (en hoeveel je in het zwart kan verdienen en daarmee zijn we weeral bij de belastingen aanbelandt.) Net zoals de NVA is uw uitleg vooral op de maat gesneden van het VOKA zonder dat er ergens objectivering voor bestaat. Laatst gewijzigd door non-conformist : 23 mei 2014 om 19:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#433 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#434 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U debiteert hier een paar clichés die ook helemaal niet aangetoond zijn. Ik ben bvb zelfstandig in bijberoep, en er is niks in het zwart. De staat gaat kwasi met de helft lopen met wat ik nog bijverdien. En dat vind ik toch serieus overdreven. En een zelfstandige zal heus wel taken moeten uitvoeren die hij niet zo leuk vindt. Administratie bvb, want je kan niet alles aan uw boekhoudkantoor uitbesteden, de facturen zal je op zijn minst nog zelf moeten opstellen. Eveneens met offertes en dies meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#435 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook de toevloed van Europeanen die hier werk komen uitvoeren en dus jobs afpakken zal niet stoppen... De "gewone" migratie mocht ook rustig verdergaan van de nva dacht ik...
![]() |
![]() |
#436 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#437 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#438 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen al die drie sectoren schreeuwen om mankracht, maar de openstaande betrekkingen raken maar moeilijk of zelfs niet ingevuld. En komen daar inderdaad levenslustige en energieke Oost-Europeanen die niet te beroerd zijn hard te werken. Laat West-Europa eerst even in de eigen boezem kijken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#439 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#440 |