Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 28 juli 2016, 17:24   #421
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fallen_angel Bekijk bericht
WAT?? KLOPPEN ER DINGEN NIET DIE OVER MOHAMMED GESCHREVEN WORDEN?? STOP DE PERSEN!!

Snap je het nu nog niet of ben je aan het trollen?

Edit: zal nog eens iets zeggen: er is geen historisch bewijs dat Mo ooit bestaan heeft.
het doet er niet toe of Mo bestaan heeft of niet, of wie de koran geschreven heeft.
Wat er toe doet is dat nu 1.2 miljard moslims te zot zijn om los te lopen en de wereldvrede serieus in gevaar brengen. Net als de Amerikanen trouwens.
Kapitalisten en moslims= beiden een groot gevaar
Mindset is offline  
Oud 28 juli 2016, 17:28   #422
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
het doet er niet toe of Mo bestaan heeft of niet, of wie de koran geschreven heeft.
Wat er toe doet is dat nu 1.2 miljard moslims te zot zijn om los te lopen en de wereldvrede serieus in gevaar brengen. Net als de Amerikanen trouwens.
Kapitalisten en moslims= beiden een groot gevaar
Dus als ik het goed heb zijn er 1.200 miljoen moslims te zot om los te lopen en zijn de andere 400 miljoen moslims niet zot?

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 28 juli 2016, 17:37   #423
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
U mag het dan met mijn ideaal van individuele vrijheid oneens zijn, maar ik pretendeer wel niet dat ik Arabische historische teksten begrijp.
De exegese van die teksten kan mij geen lor schelen, de uitwerking ervan, zoals we die de laatste tijd zien, wel.
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 28 juli 2016 om 17:38.
Libro is offline  
Oud 28 juli 2016, 17:40   #424
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
De exegese van die teksten kan mij geen lor schelen, de uitwerking ervan, zoals we die de laatste tijd zien, wel.
Het gaat me erom dat sommigen hier zonder verpinken dat de interpretatie van IS de juiste is.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 28 juli 2016, 17:42   #425
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat me erom dat sommigen hier zonder verpinken dat de interpretatie van IS de juiste is.
IS doet aan cherry picking, de "gematigde moslim" doet aan cherry picking. Welke interpretatie is nu de juiste?
TheFourHorsemen is offline  
Oud 28 juli 2016, 17:43   #426
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
IS doet aan cherry picking, de "gematigde moslim" doet aan cherry picking. Welke interpretatie is nu de juiste?
Dat weet ik niet. Dat is net mijn punt. En het zou me verbazen dat diegenen die hier beweren dat wel te weten oude Arabische teksten grondig bestudeerd hebben.

Nebur is offline  
Oud 28 juli 2016, 17:44   #427
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
De uitwerking geeft problemen. Maar ze is het werk van een radicaal gewelddadige stroming binnen de islam. Niet van "de moslims".

Salafisten en uiterst rechts zijn objectieve bondgenoten in deze. Salafisme is trouwens een uiterst rechtse stroming. Autocratisch gewelddadig en ultraconservatief samenlevingsmodel.

Laatst gewijzigd door dalibor : 28 juli 2016 om 17:45.
dalibor is offline  
Oud 28 juli 2016, 17:52   #428
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Dat weet ik niet. Dat is net mijn punt. En het zou me verbazen dat diegenen die hier beweren dat wel te weten oude Arabische teksten grondig bestudeerd hebben.
Zucht, het "ik weet het niet, dus niemand weet het" argument.
fallen_angel is offline  
Oud 28 juli 2016, 17:53   #429
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
De uitwerking geeft problemen. Maar ze is het werk van een radicaal gewelddadige stroming binnen de islam. Niet van "de moslims".

Salafisten en uiterst rechts zijn objectieve bondgenoten in deze. Salafisme is trouwens een uiterst rechtse stroming. Autocratisch gewelddadig en ultraconservatief samenlevingsmodel.
Als je naar de praktijk kijkt zijn links en salafisme bondgenoten, hoe rijm je dat?
fallen_angel is offline  
Oud 28 juli 2016, 17:54   #430
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zucht, het "ik weet het niet, dus niemand weet het" argument.
Nope, dat is niet het argument. U mag opnieuw proberen.

Nebur is offline  
Oud 28 juli 2016, 17:57   #431
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je naar de praktijk kijkt zijn links en salafisme bondgenoten, hoe rijm je dat?
Nee, dat zijn ze niet. Salafisten en uiterst rechts willen een opdeling in twee kampen met niks ertussen. Dat is wat jij hier aldoor bepleit.
dalibor is offline  
Oud 28 juli 2016, 17:59   #432
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Nope, dat is niet het argument. U mag opnieuw proberen.
Waarom proberen? Het mag je duizend keren gezegd worden, je zal het toch niet geloven zolang je het niet zelf gelezen hebt. In plaats van hier dan je onwetendheid ten toon te spreiden, begin eens met je verdiepen in de islamitische leer. Kom dan terug, en dan zullen we nog eens praten.
fallen_angel is offline  
Oud 28 juli 2016, 18:00   #433
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Nee, dat zijn ze niet. Salafisten en uiterst rechts willen een opdeling in twee kampen met niks ertussen. Dat is wat jij hier aldoor bepleit.
Wat?
fallen_angel is offline  
Oud 28 juli 2016, 18:03   #434
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom proberen? Het mag je duizend keren gezegd worden, je zal het toch niet geloven zolang je het niet zelf gelezen hebt. In plaats van hier dan je onwetendheid ten toon te spreiden, begin eens met je verdiepen in de islamitische leer. Kom dan terug, en dan zullen we nog eens praten.
Laat me het taboe doorbreken. Ik geef toe de Koran niet te hebben gelezen. Maar ik betwijfel of er hier twee man in de discussie is die dat wel hebben gedaan.

Ik ga af op wat mensen zeggen en doen.

En dan kan je nog zoveel verzen citeren als je wil. Je krijgt niet uitgelegd waarom de grote hoop van de moslims het salafisme afwijzen, en het zelfs totterdood bestrijden. Idem voor de grote hoop moslims buiten moslimlanden die een andere leer dan het salafisme toepassen.
dalibor is offline  
Oud 28 juli 2016, 18:08   #435
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Laat me het taboe doorbreken. Ik geef toe de Koran niet te hebben gelezen. Maar ik betwijfel of er hier twee man in de discussie is die dat wel hebben gedaan.

Ik ga af op wat mensen zeggen en doen.

En dan kan je nog zoveel verzen citeren als je wil. Je krijgt niet uitgelegd waarom de grote hoop van de moslims het salafisme afwijzen, en het zelfs totterdood bestrijden. Idem voor de grote hoop moslims buiten moslimlanden die een andere leer dan het salafisme toepassen.
Ik heb hem gelezen.
Het mag dan wel zijn dat er een meerderheid het niet serieus neemt.
300 miljoen onder hen zijn wel radicaal en van mening dat het Westen vernietigt dient te worden.
300 miljoen is meer dan de helft van de Europese inwoners.
Peche is offline  
Oud 28 juli 2016, 18:23   #436
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik heb hem gelezen.
Het mag dan wel zijn dat er een meerderheid het niet serieus neemt.
300 miljoen onder hen zijn wel radicaal en van mening dat het Westen vernietigt dient te worden.
300 miljoen is meer dan de helft van de Europese inwoners.
Ik ook, en 't doel van islam is duidelijk.

Vraag de meest gematigde, meest vredelievende moslim wat 't doel van islam is.

De wereld voor allah. Pas dan is er vrede, islamitische vrede welteverstaan
SDX is offline  
Oud 28 juli 2016, 18:27   #437
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik ook, en 't doel van islam is duidelijk.

Vraag de meest gematigde, meest vredelievende moslim wat 't doel van islam is.

De wereld voor allah. Pas dan is er vrede, islamitische vrede welteverstaan
En zo zijn we met 3.

Al zal Nebur nu wel beweren dat we het niet grondig genoeg gedaan hebben, of niet de originele Arabische teksten teksten gelezen, of wat nog allemaal ...

Edit: Toch vreemd, met 3 de koran lezen en 3 keer dezelfde conclusie gevormd. Je zou bijna denken dat het opgezet spel is, of zou er toch iets anders zijn?

Laatst gewijzigd door fallen_angel : 28 juli 2016 om 18:29.
fallen_angel is offline  
Oud 28 juli 2016, 18:33   #438
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En zo zijn we met 3.

Al zal Nebur nu wel beweren dat we het niet grondig genoeg gedaan hebben, of niet de originele Arabische teksten teksten gelezen, of wat nog allemaal ...

Edit: Toch vreemd, met 3 de koran lezen en 3 keer dezelfde conclusie gevormd. Je zou bijna denken dat het opgezet spel is, of zou er toch iets anders zijn?
Weliswaar een andere conclusie dan de grote hoop van de aanhangers van die religie. Maar laat dat de boekenclub niet verstoren.
dalibor is offline  
Oud 28 juli 2016, 18:37   #439
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Weliswaar een andere conclusie dan de grote hoop van de aanhangers van die religie. Maar laat dat de boekenclub niet verstoren.
Doe maar lacherig over degene die het wel de moeite vinden om zich te informeren.

fallen_angel is offline  
Oud 28 juli 2016, 18:43   #440
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

U bent degene die de werkelijkheid geweld aandoet. Analyseer dit eens en kom dan eens. En u laat voor de zoveelste maal de vraag onbeantwoord waarom talloze moslims zich desnoods met wapens afzetten tegen de leer die volgens u de enig mogelijke is.

http://www.quranandwar.com/FATWA%20o...20Bombings.pdf
dalibor is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be