![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#422 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#423 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denk eerder dat democratie gebruikt kan worden om iedereen de waanzin van religie op te leggen. Want daar komt het toch op neer wanneer je abortus verbiedt, je legt anderen op geen keuze meer te mogen hebben omdat jij als gelovige denkt dat dit zo moet, terwijl nu niemand tot abortus verplicht wordt, zo hol je dus om democratische wijze de rechten van anderen uit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#424 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gaat de democratie een richting uit die haar niet zint, dan komen plotseling woorden boven als "opleggen", "waanzin", "uithollen"... Het is trouwens fout ervan uit te gaan dat een democratische rechtstaat inhoudt dat de burger over van alles en nog wat de keuzemogelijkheid krijgt. Is een staat ondemocratisch wanneer softdrugs verboden blijft of wanneer een eerder gedoogbeleid wordt teruggeschroefd? Neen, natuurlijk niet. Net zo met de wetgeving rond ethische onderwerpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#425 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#426 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen spaarvarkentjes meer in de bank, kerststalletjes zijn blijkbaar ook te mijden om "een bepaalde groep" niet voor het hoofd te stoten, in onze scholen is het halal voor iedereen, voortdurend gezever over hoofddoekjes op het werk, vrouwen worden nageroepen voor al wat moois is omdat hun kledij "een bepaalde groep" niet zint en noem maar op! Het feit dat er soorten moslims zijn helpt ons niet veel vooruit in dat alles... Laatst gewijzigd door andev : 21 december 2017 om 19:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#427 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#428 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#429 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En niemand verbiedt mij me politiek te engageren voor een wetsverandering. Ook dat is democratie. En dat lijkt alice niet echt te begrijpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#430 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In welke gemeente werd de kerststal weggemoffeld? In Antwerpen, waar toch heel veel moslims wonen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#431 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet dat we daar echt bang voor moeten zijn, Katholieken die anderen " hun mening" willen opleggen is een marginale groep, politiek verscholen ergens onder de vleugels van het Vlaams belang. Ik heb geen problemen met Katholieken die zeggen" omwille van mijn geloof zou ik nooit voor abortus kiezen" maar wel met Katholieken die zeggen" en omdat ik dit geloof mag jij de keuze tot abortus niet meer hebben". Dat is dwang en gebaseerd op wat? De collectieve waanzin van religie? Wanneer stopt die onzin eens? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#432 |
Banneling
|
![]() Doe toch eens volwassen. Als je de democratische arena wil betreden moet je er ook tegen kunnen als je mening aangevallen wordt. Word jij soms afgeremd in het uiten van je mening?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#433 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is toch wel grappig, je recht op mening verdedigen, terwijl je mening in houdt dat rechten van anderen verdwijnen..want bij een verbod op abortus hebben vrouwen geen keuze meer, omdat anderen geloven...in wat eigenlijk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#434 |
Banneling
|
![]() Dat het niet mag van Onze-Lieve-Heer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#435 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Echt kinderachtig en naïef dat jij daar in gelooft is hetzelfde als tot God bidden.
![]() |
![]() |
#436 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#437 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#438 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En inderdaad, dan kan er veel veranderen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#439 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#440 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeker, maar niet wanneer je dat oplegt aan de rest van de samenleving, dat recht zie ik liever niet en daartegen zal ik me verzetten met alle middelen die de democratie biedt.
|
![]() |
![]() |