Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2018, 22:48   #421
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
wordt daar ook mijn belastingsgeld voor aangesproken?
Zou je liever zelf invalide worden?
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2018, 22:50   #422
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Nope.

Maar het blijft me een raadsel waarom de overheid niet opteert voor zulke verzekeringen ipv het achterhaalde concept van doorbetaling loon.
Omdat de overheid kiest voor de goedkoopste formule. Dat haar werknemers er bedrogen mee uitvallen zal haar worst wezen.
Oud 31 juli 2018, 22:52   #423
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik denk dat de gemiddelde ambtenaar het geen week uithoudt in de private sector.

Het tempo ligt gewoon veel hoger.
Denken staat u vrij hé.
Oud 31 juli 2018, 22:54   #424
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Dat klopt, sommige bevoorrechte werknemers in de privé kunnen hiervoor opteren. Ik gun hen dat ten volle. Maar dan moeten ze niet zeiken op de 'profiterende' ambtenaren die volgens hen nauwelijks werken en liggen te slapen op hun bureau. Met sommige privé-mensen zou ik eens willen ruilen, ik denk dat sommigen er snel de brui aan geven.
Je zou misschien ontwaken uit uw droom.

Gene zever ik heb nog meegemaakt dat mijn werkmannen nadat ze een paar uur op een of ander ministerie werkten gewoon niet verder wilden werken.
Uit kolere dat wij wel moeten werken en binnen in die gebouwen ze letterlijk lagen te slapen.

Echt waar.

Laatst gewijzigd door Mambo : 31 juli 2018 om 22:55.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2018, 23:03   #425
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb jaren achter elkaar op een ministerie (ja er zijn er veel) moeten gaan telkens voor een paar dagen.
Alle bureaus altijd leeg.
De dossiers een meter hoog op hun desk en dat waren altijd die zelfde. Letterlijk niks deden ze daar. Hun labo van wel 200m2 groot....jamais werd daar iets gedaan.

Een stuk of 2 waren daar altijd. Zaten boeken te lezen of wat te surfen...gewoon bezig met niets te doen.

De kuisvrouw deed de receptie zo een beetje.

De verlofdagen...ja zelf gezien..stonden met potlood ingevuld zodat mocht er controle komen alles in orde was. Kwam er geen controle...meestal of nooit dus...gomden ze dat uit en vulden nieuwe in.
Zo blijven ze in hun wettelijke dagen desnoods een vol jaar lang.

En dat spel spelen ze overal hetzelfde.

Laatst gewijzigd door Mambo : 31 juli 2018 om 23:08.
Oud 31 juli 2018, 23:05   #426
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volledig waar, if you pay peanuts, you get monkey's !

Ik doe mijn job graag als ambtenaar en het is die arbeidsvreugde die mij doet besluiten momenteel te blijven waar ik ben. Ook al zal ik door de nieuwe maatregelen van de afgelopen jaren, allicht 250 tot 300 euro netto pensioen minder krijgen. En als ik de pech heb kanker te krijgen waardoor je bijvoorbeeld een jaar buiten strijd bent, val ik terug op ziekenkas zonder bijpassing van (al dan niet zwart) van het privé-bedrijf of de groepsverzekering.

En zo worden nog een heel deel voordelen van ons afgenomen ...

Als ik het voor het geld had willen doen, had ik enkele van mijn oud-collega's (assistenten en doctorandi aan de universiteit) naar het bankwezen moeten volgen, die werken nu bij de KBC of BNP Paribas Fortis en verdienen 20 tot 30 % meer dan ik + nog alle voordelen. Bovendien moeten die nooit werk mee naar huis nemen, enkel hun 36 of 38 uur per week kloppen. Ik heb zelden een vrij weekend, moet 's avonds nog vanalles doen en overuren kennen wij niet. Wel veel vakantie, dat wil ik wel toegeven.
Vakantie die je zelf betaalt met je uitgeteld loon. Zo kan iedereen in de privé ook veel vakantie hebben hoor. En dan zwijgen we nog over de leerkrachten die gans die vakantie thuis aan hun computer zitten om nieuw cursusmateriaal te maken.

Mijn vrouw is er zo eentje, al heel de vakantie zit ze van 's morgens tot 's avonds bezig met een compleet nieuwe cursusboek te maken en ze is er lang nog niet met klaar want nu moet ze nog aan een tweede cursus beginnen.

Dan hebben de leerkrachten van de lagere op dat vlak het gemakkelijker. Daar kopen ze leerboeken aan en klaar is kees. Of het allemaal nog juist is wat er in staat, daar zal de school zich geen zorgen om maken. Fiscale wetgeving verandert voortdurend en zo zijn er nog wel een aantal zaken.

Maar ik wil niet ontkennen dat er geen leerkrachten zijn die nog les aan 't geven zijn in een totaal achterhaalde materie. Die hebben wel vakantie natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Garry : 31 juli 2018 om 23:11.
Oud 31 juli 2018, 23:25   #427
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Vakantie die je zelf betaalt met je uitgeteld loon. Zo kan iedereen in de privé ook veel vakantie hebben hoor. En dan zwijgen we nog over de leerkrachten die gans die vakantie thuis aan hun computer zitten om nieuw cursusmateriaal te maken.

Mijn vrouw is er zo eentje, al heel de vakantie zit ze van 's morgens tot 's avonds bezig met een compleet nieuwe cursusboek te maken en ze is er lang nog niet met klaar want nu moet ze nog aan een tweede cursus beginnen.

Dan hebben de leerkrachten van de lagere op dat vlak het gemakkelijker. Daar kopen ze leerboeken aan en klaar is kees. Of het allemaal nog juist is wat er in staat, daar zal de school zich geen zorgen om maken. Fiscale wetgeving verandert voortdurend en zo zijn er nog wel een aantal zaken.

Maar ik wil niet ontkennen dat er geen leerkrachten zijn die nog les aan 't geven zijn in een totaal achterhaalde materie. Die hebben wel vakantie natuurlijk.
Ik zou aan uw vrouw aanraden het zich ook niet te moeilijk te maken. Leerlingen, noch collega's en al zeker niet directie zullen dit naar waarde schatten, dus veel werk voor ondankbaarheid. Ik laat de school handboeken voor mijn leerlingen kopen (die de leerlingen dan moeten betalen uiteraard). Deze zijn niet perfect, maar vul ik dan nog aan met eigen materiaal. Maar op die manier ben je heel dat werk wat ontlast van zelf cursussen vanaf nul te moeten maken. Enkele jaren geleden deed ik dat ook, maar zo idealistisch ben ik nu ook niet meer. Geniet nu ten volle van de tropische temperaturen. In de tweede helft van augustus bereid ik dan terug wat voor, voor komend schooljaar.

Moet volstaan, als ik door het jaar heen 60 uren werk, dan neem ik als compensatie 6 weken echt verlof in de zomer, doe dan veel maar niets voor school. Met Kerst en Pasen probeer ik telkens één van de twee weken schoolvrij te houden en met Herfst en Krokus twee of drie van de vijf 'werkdagen' van die week.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2018, 23:25   #428
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Die 'ziektedagen' zijn gewoon een verzekering, die ieder jaar vervalt. Ik krijg ook geen bonus van mijn brandverzekering als mijn huis tijdens het betrokken jaar niet afbrandt.

Binnen het raam van deze ziekteverzekering is de ambtenaar beschermd. Valt men daar buiten door minder gunstige omstandigheden, dan komt men in een ander stelsel terecht, dat ook voor anderen geldt. In ieder geval is van cumul van voordelen geen sprake. Als u het geluk hebt om gedurende lange tijd gezond te blijven, dankt dan de natuur, zieke anderen zouden dat ook liever hebben.

Als u andere salaris-eisen hebt, houdt u dan aan de daarvoor geëigende wegen. Er zijn er genoeg. U hebt er trouwens enkele aangehaald.
Dat van "Binnen het raam van deze ziekteverzekering is de ambtenaar beschermd", 't is maar wat ge beschermt wil noemen hoor.

Wordt maar eens invalide als ambtenaar ergens nog vroeg in uw loopbaan. Dan mag je op pensioen vertrekken met amper genoeg voor een lage huishuur te betalen, als ge die daarvan al kunt betalen. Daar moet ge het mee stellen want eten, kleren, water rekening, gas en elektriciteit gaat ge daar niet mee moeten betalen hoor, om nog maar te zwijgen over dokters en apotheekkosten. En een hypotheek aflossen behoort al helemaal niet tot de mogelijkheden van dat habbekratske van pensioentje dat ge dan gaat krijgen.

Want heel uw ziekteverzekeringsysteem van de overheid kent enkel en alleen de ziektedagen en als die op zijn wordt ge op pensioen gezet. Op invaliditeit kom je niet als ambtenaar.

Laatst gewijzigd door Garry : 31 juli 2018 om 23:32.
Oud 31 juli 2018, 23:30   #429
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou aan uw vrouw aanraden het zich ook niet te moeilijk te maken. Leerlingen, noch collega's en al zeker niet directie zullen dit naar waarde schatten, dus veel werk voor ondankbaarheid. Ik laat de school handboeken voor mijn leerlingen kopen (die de leerlingen dan moeten betalen uiteraard). Deze zijn niet perfect, maar vul ik dan nog aan met eigen materiaal. Maar op die manier ben je heel dat werk wat ontlast van zelf cursussen vanaf nul te moeten maken. Enkele jaren geleden deed ik dat ook, maar zo idealistisch ben ik nu ook niet meer. Geniet nu ten volle van de tropische temperaturen. In de tweede helft van augustus bereid ik dan terug wat voor, voor komend schooljaar.

Moet volstaan, als ik door het jaar heen 60 uren werk, dan neem ik als compensatie 6 weken echt verlof in de zomer, doe dan veel maar niets voor school. Met Kerst en Pasen probeer ik telkens één van de twee weken schoolvrij te houden en met Herfst en Krokus twee of drie van de vijf 'werkdagen' van die week.
Dat heb ik mijn vrouw ook al dikwijls gezegd maar het is nu eenmaal een perfectionist. Die heb je veel tussen de cijfertjesmensen, de kas moet kloppen tot op de cent, hé

Laatst gewijzigd door Garry : 31 juli 2018 om 23:30.
Oud 31 juli 2018, 23:40   #430
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De functie is tegenwoordig veel belangrijker dan het statuut. In de ambtenarij heb je diensten waar het tempo inderdaad aan de lage kant zal liggen, maar dat heb je bij sommige diensten (HR, klantendienst, personeelsadministratie, ...) in de privé ook wel.
Daar heb je een punt. Menig bankfiliaaldirecteur kan qua loon niet eens concureren tegen een simpele marceur aan de dok. Maar ze hebben naamkaartjes met de titel "Direkteur" om uit te delen. Klinkt mooi hé.

Ik ben helemaal geen liefhebben van Amerikaanse toestanden maar een ding moet gezegd zijn, daar vraagt men niet wat u bent maar wat u verdient en aan de hand daarvan wordt u gewogen.

Laatst gewijzigd door Garry : 31 juli 2018 om 23:42.
Oud 1 augustus 2018, 00:03   #431
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Ik ben geen universitair, ik ben maar een doodsimpele gepensioneerde ex loodgieter maar ik stel vast dat de meerderheid van hen die hier berichten posten en beantwoorden, stuk voor stuk, hoog geschoolde mensen zijn en het verwonderd mij dan dat ze, ondanks dat ze flink gestudeerd hebben, allen zo compleet verschillen van mening.

Moet ik daar uit concluderen dat al dat studeren eigenlijk niet veel heeft opgeleverd, want er kan er uiteindelijk toch maar één zijn die het bij het rechte eind heeft, alle andere hebben het mis.

En als ik dat hier zo zie verwijt de ene de ander van een dommerik te zijn.

Laatst gewijzigd door Garry : 1 augustus 2018 om 00:13.
Oud 1 augustus 2018, 00:11   #432
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik ben geen universitair, ik ben maar een doodsimpele gepensioneerde loodgieter, maar ik stel vast dat de meerderheid van hen die hier berichten posten en beantwoorden stuk voor stuk hoog geschoolde mensen zijn en het verwonderd mij dat ze, ondanks dat ze flink gestudeerd hebben, allen zo compleet verschillend van mening zijn.

Moet ik daar uit afleiden dat al dat studeren eigenlijk niet veel heeft opgeleverd, want er kan er uiteindelijk toch maar één zijn die het bij het rechte eind heeft, alle andere hebben het mis.

En de ene schijt de ander uit dat het een dommerik is.
Loodgieter is een zeer gegeerd en belangrijk beroep. Als mijn kind dat zou worden, zou ik daar geen enkel probleem mee hebben (als hij/zij het dan maar graag doet).

Vermits ik twee linker handen heb, is er geen groot loodgieter aan mij verloren gegaan Theoretisch ben ik een stuk sterker en vermits ik ook nog redelijk goede punten haalde en een goede studiehouding had, ben ik universiteit gaan doen. En als ik ook daar goed in bleek te zijn, ben ik nog gaan doctoreren nadien.

Enne, universitairen zijn niet per se slim of wijs, dat is iets gans anders. Ik ken zeer domme advocaten en artsen, een van mijn beste vrienden daarentegen is een echte Antwerpse dokwerker, volgens mij heeft hij veel wijsheid in pacht.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2018, 00:14   #433
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Op scholen heb ik ook veel gewerkt.

Behalve hun uurtje lesgeven...doen ze daar letterlijk niks meer.
Ook daar...veel drinken in de leraarskamer.

Overal ...je kan er je klok op gelijk zetten.
Overal daar zeg je zoiets.Dat is daar dan hetzelfde als op een bouwwerf. Daar drinken ze ook meer dan dat ze metsen

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 augustus 2018 om 00:18.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2018, 00:17   #434
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Loodgieter is een zeer gegeerd en belangrijk beroep. Als mijn kind dat zou worden, zou ik daar geen enkel probleem mee hebben (als hij/zij het dan maar graag doet).

Vermits ik twee linker handen heb, is er geen groot loodgieter aan mij verloren gegaan Theoretisch ben ik een stuk sterker en vermits ik ook nog redelijk goede punten haalde en een goede studiehouding had, ben ik universiteit gaan doen. En als ik ook daar goed in bleek te zijn, ben ik nog gaan doctoreren nadien.

Enne, universitairen zijn niet per se slim of wijs, dat is iets gans anders. Ik ken zeer domme advocaten en artsen, een van mijn beste vrienden daarentegen is een echte Antwerpse dokwerker, volgens mij heeft hij veel wijsheid in pacht.
Neen dat is niet zo. Iemand die arts of advocaat kan worden is per definitie niet dom maar intelligent. Intelligente mensen kunnen wel zeer naïef zijn heb ik al dikwijls meegemaakt. Sommige mensen zijn als het ware niet echt intelligent maar wel zeer leep. Trouwens wat is eigenlijk de definitie van dom of slim zijn
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2018, 07:51   #435
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
U schijnt niet te begrijpen dat 'de ambtenaar' niet bestaat. Ambtenarij gaat van de mensen die werken voor de groendienst van de gemeente tot professoren en functies die duizenden mensen onder hen hebben staan. Het zijn dus zeker niet enkel maar kneusjes.
Edoch is het "den ambtenaar" die als eerste in lijn staat om te roepen dat ze hetzelfde willen als de privé via bedrijfswagens en andere voordelen. Dat in diezelfde privé ook lang niet iedereen die voordelen heeft, en dat vergelijkbare functies als zijzelf die voordelen ook niet hebben, dat negeren ze vlotjes.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2018, 07:59   #436
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Uiteindelijk moeten ze toch nog zelf hun weg maken. Voor vele banen maakt het niet uit wat je gestudeerd hebt, je moet wel een hoger diploma hebben. Zoals ik al zei heeft de directrice van mijn bankkantoor romaanse gedaan, mijn verzekeringsagent heeft experimentele psychologie gestudeerd. De uitbater van de koffiebar op de hoek heeft filosofie gedaan en ik ken zelfs een manager in de petrol die geschiedenis heeft gedaan.
Wat je concreet gestudeerd hebt maakt minder uit dan de skills die je meekrijgt. En laten die skills in veel van die richtingen ook niet bepaald veel zoden aan de dijk brengen op de arbeidsmarkt.

Met een diplome filosofie kan je inderdaad weinig gaan doen en dan is een koffiebar uitbaten wellicht nog één van de betere keuzes. Met experimentele psychologie kan je ook bitter weinig aanvangen; wedden dat die persoon giga-happy is in de post van verzekeringsagent.?

Citaat:
Zeker bij de masters zijn er maar weinig richtingen die anno 2018 rechtstreeks toegang bieden tot een geknipt beroepsprofiel op de arbeidsmarkt.
Alles wat ietwat ingenieurs-gericht is (in al zijn facetten), is nog steeds een quasi garantie op werk voor je afstudeert, in jobs die je zelf vorm kan geven en die in lijn liggen met waar die typische studenten energie van krijgen. Bij uitbreiding alles wat ietwat technisch gericht is. Idem dito voor geneeskunde.

Maar er zijn veel meer vuilbakrichtingen, dat klopt. Niemand zit te wachten op de zoveelste pol&soccer, pedagoog, filosoof of psycholoog die naar zichzelf op zoek is. De uitstroom daar is veel hoger dan wat een maatschappij nodig heeft; hoog tijd om de instroom daar dan ook te beperken.

Citaat:
Beter dan te focussen op de studiekeuze van onze jongeren, moeten we hen de mentaliteit aanleren van 'life long learning', overigens bewonderenswaardig wat je met latere omscholing nog allemaal kan bereiken. Een vriendin van mij heeft journalistiek gestudeerd, was haar job daar beu en heeft zich dan omgeschoold tot balsemer - begrafenisondernemer. En ik ken nog zo mensen die een totale ommekeer in hun leven bewerkstelligen.

Moraal van het verhaal: laat uw kinderen op hun 18de gewoon iets doen dat ze graag doen, waar hun passie ligt. Tewerkstelling zijn zorgen voor later, ze moeten toch nog zelf hun weg maken, sommigen slagen daarin, anderen iets minder. Ik wist ook niet op mijn 18de dat ik nu leerkracht zou zijn.
Moraal van het verhaal: stimuleer je kinderen vanaf ze klein zijn om interesse te hebben in leren, in weten, in kennis opdoen. Daar ga je ze een groter plezier mee doen dan vrijheid blijheid principes.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2018, 10:42   #437
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik kan vanuit het veld rapporteren dat je veel beter een totaal nutteloze studie aanvangt dan een studie van uw skils.

Alle hoge jobs....gaan naar hoge diploma's. Of ze er nu iets van kennen of niet speelt totaal geen rol meer.
Vermits die toch op de hoge plaatsen landen geven ze al het werk aan mensen met skils. Die krijgen dus ook de verantwoordelijkheid daarvan.

En een veel lager loon.

Heel veel lager.

Uiteindelijk bekijken de nutteloze de nuttige toch als primaten.

En dat zal nooit veranderen

Laatst gewijzigd door Mambo : 1 augustus 2018 om 10:44.
Oud 1 augustus 2018, 10:51   #438
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je spreekt over uw "vrienden"" alsof het downkindjes zijn die iets kunnen.

Nog goed dat ze een gave hebben ondanks hun handicap.

Zo denk jij daar over.

Ik zie het in uw post.
Oud 1 augustus 2018, 12:09   #439
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je ziet heel dat studie / werkverhaal veel te star in. We moeten af van het idee dat we met een bepaald diploma automatisch een betrekking in die lijn gaan vinden en dat dan tot aan ons pensioen blijven doen.

Zelf acht ik de kans betrekkelijk klein dat ik op mijn 60ste of 65 ste nog voor de klas ga staan. Misschien open ik wel een B&B of een frituur. Misschien ga ik wel schooltjes bouwen in Bolivia, of als ze wat minder wereldvreemd worden, keer ik misschien terug naar den unief. Moet allemaal kunnen !

Om burn outs en bore outs te vermijden, moeten we wat strijden tegen de kleinburgerlijkheid die u hier zo krampachtig in stand wil houden.

Overigens maak ik de leerlingen gaan blaasjes wijs: als een leerling(e) naar mij komt en zegt dat hij/zij moraalfilosofie wil gaan studeren, ga ik hem/haar zeggen dat dat niet evident is op de arbeidsmarkt, maar als hij/zij dat echt wil doen en dat zijn/haar passie is, moet hij/zij zijn/haar hart volgen.

Misschien moeten we allen terug wat meer ons hart volgen en wat minder ons 'saaie' verstand en koele rationaliteit ?
Ik zie dit helemaal niet star in en ik besef dat de wereld evolueert. Maar een aantal jaren te studeren en dan een diploma halen die totaal niet in de markt ligt en dan een functie te aanvaarden op basis van het SO omdat men niet anders kan vind ik verkwisting van energie voor alle partijen.

Men mag niet altijd de passie volgen, uiteindelijk moet men overleven. De passie volgen kan nadien nog altijd. Niets belet een ir. bijvoorbeeld om zich alsnog te verdiepen in filosofie.

First things first.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2018, 16:18   #440
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Overal daar zeg je zoiets.Dat is daar dan hetzelfde als op een bouwwerf. Daar drinken ze ook meer dan dat ze metsen
Als het vastbenoemde gemeentewerkers zijn, zal het wel kloppen
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be