![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#422 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat de overheid kiest voor de goedkoopste formule. Dat haar werknemers er bedrogen mee uitvallen zal haar worst wezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#423 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#424 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gene zever ik heb nog meegemaakt dat mijn werkmannen nadat ze een paar uur op een of ander ministerie werkten gewoon niet verder wilden werken. Uit kolere dat wij wel moeten werken en binnen in die gebouwen ze letterlijk lagen te slapen. Echt waar.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 31 juli 2018 om 22:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#425 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb jaren achter elkaar op een ministerie (ja er zijn er veel) moeten gaan telkens voor een paar dagen.
Alle bureaus altijd leeg. De dossiers een meter hoog op hun desk en dat waren altijd die zelfde. Letterlijk niks deden ze daar. Hun labo van wel 200m2 groot....jamais werd daar iets gedaan. Een stuk of 2 waren daar altijd. Zaten boeken te lezen of wat te surfen...gewoon bezig met niets te doen. De kuisvrouw deed de receptie zo een beetje. De verlofdagen...ja zelf gezien..stonden met potlood ingevuld zodat mocht er controle komen alles in orde was. Kwam er geen controle...meestal of nooit dus...gomden ze dat uit en vulden nieuwe in. Zo blijven ze in hun wettelijke dagen desnoods een vol jaar lang. En dat spel spelen ze overal hetzelfde.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 31 juli 2018 om 23:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#426 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn vrouw is er zo eentje, al heel de vakantie zit ze van 's morgens tot 's avonds bezig met een compleet nieuwe cursusboek te maken en ze is er lang nog niet met klaar want nu moet ze nog aan een tweede cursus beginnen. Dan hebben de leerkrachten van de lagere op dat vlak het gemakkelijker. Daar kopen ze leerboeken aan en klaar is kees. Of het allemaal nog juist is wat er in staat, daar zal de school zich geen zorgen om maken. Fiscale wetgeving verandert voortdurend en zo zijn er nog wel een aantal zaken. Maar ik wil niet ontkennen dat er geen leerkrachten zijn die nog les aan 't geven zijn in een totaal achterhaalde materie. Die hebben wel vakantie natuurlijk. Laatst gewijzigd door Garry : 31 juli 2018 om 23:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#427 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Moet volstaan, als ik door het jaar heen 60 uren werk, dan neem ik als compensatie 6 weken echt verlof in de zomer, doe dan veel maar niets voor school. Met Kerst en Pasen probeer ik telkens één van de twee weken schoolvrij te houden en met Herfst en Krokus twee of drie van de vijf 'werkdagen' van die week. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#428 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wordt maar eens invalide als ambtenaar ergens nog vroeg in uw loopbaan. Dan mag je op pensioen vertrekken met amper genoeg voor een lage huishuur te betalen, als ge die daarvan al kunt betalen. Daar moet ge het mee stellen want eten, kleren, water rekening, gas en elektriciteit gaat ge daar niet mee moeten betalen hoor, om nog maar te zwijgen over dokters en apotheekkosten. En een hypotheek aflossen behoort al helemaal niet tot de mogelijkheden van dat habbekratske van pensioentje dat ge dan gaat krijgen. Want heel uw ziekteverzekeringsysteem van de overheid kent enkel en alleen de ziektedagen en als die op zijn wordt ge op pensioen gezet. Op invaliditeit kom je niet als ambtenaar. Laatst gewijzigd door Garry : 31 juli 2018 om 23:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#429 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Garry : 31 juli 2018 om 23:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#430 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben helemaal geen liefhebben van Amerikaanse toestanden maar een ding moet gezegd zijn, daar vraagt men niet wat u bent maar wat u verdient en aan de hand daarvan wordt u gewogen. Laatst gewijzigd door Garry : 31 juli 2018 om 23:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#431 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben geen universitair, ik ben maar een doodsimpele gepensioneerde ex loodgieter maar ik stel vast dat de meerderheid van hen die hier berichten posten en beantwoorden, stuk voor stuk, hoog geschoolde mensen zijn en het verwonderd mij dan dat ze, ondanks dat ze flink gestudeerd hebben, allen zo compleet verschillen van mening.
Moet ik daar uit concluderen dat al dat studeren eigenlijk niet veel heeft opgeleverd, want er kan er uiteindelijk toch maar één zijn die het bij het rechte eind heeft, alle andere hebben het mis. ![]() En als ik dat hier zo zie verwijt de ene de ander van een dommerik te zijn. Laatst gewijzigd door Garry : 1 augustus 2018 om 00:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#432 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vermits ik twee linker handen heb, is er geen groot loodgieter aan mij verloren gegaan ![]() Enne, universitairen zijn niet per se slim of wijs, dat is iets gans anders. Ik ken zeer domme advocaten en artsen, een van mijn beste vrienden daarentegen is een echte Antwerpse dokwerker, volgens mij heeft hij veel wijsheid in pacht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#433 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 augustus 2018 om 00:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#434 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#435 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#436 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Met een diplome filosofie kan je inderdaad weinig gaan doen en dan is een koffiebar uitbaten wellicht nog één van de betere keuzes. Met experimentele psychologie kan je ook bitter weinig aanvangen; wedden dat die persoon giga-happy is in de post van verzekeringsagent.? Citaat:
Maar er zijn veel meer vuilbakrichtingen, dat klopt. Niemand zit te wachten op de zoveelste pol&soccer, pedagoog, filosoof of psycholoog die naar zichzelf op zoek is. De uitstroom daar is veel hoger dan wat een maatschappij nodig heeft; hoog tijd om de instroom daar dan ook te beperken. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#437 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan vanuit het veld rapporteren dat je veel beter een totaal nutteloze studie aanvangt dan een studie van uw skils.
Alle hoge jobs....gaan naar hoge diploma's. Of ze er nu iets van kennen of niet speelt totaal geen rol meer. Vermits die toch op de hoge plaatsen landen geven ze al het werk aan mensen met skils. Die krijgen dus ook de verantwoordelijkheid daarvan. En een veel lager loon. Heel veel lager. Uiteindelijk bekijken de nutteloze de nuttige toch als primaten. En dat zal nooit veranderen
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 1 augustus 2018 om 10:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#438 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je spreekt over uw "vrienden"" alsof het downkindjes zijn die iets kunnen. Nog goed dat ze een gave hebben ondanks hun handicap. Zo denk jij daar over. Ik zie het in uw post.
![]() |
![]() |
#439 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Men mag niet altijd de passie volgen, uiteindelijk moet men overleven. De passie volgen kan nadien nog altijd. Niets belet een ir. bijvoorbeeld om zich alsnog te verdiepen in filosofie. First things first. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#440 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |