![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 |
Minister-President
|
![]() Amaai, hoeveel tijd hebt ge in die reactie gestoken?
Da kan ik ni zenne... Kort: 1 het is pretentieus te denken dat er geen relevant voorafgaand denkwerk is Geweest. 2 ge probeert een unified theory of man te maken, vertrekkende van een nauw gebied. Ge gaat toch ook geen curve extrapoleren tot 1000 als ge punt 1 en 5 hebt maar het functie-voorschrift niet kent 3 de kritiek op sociaal darwinisme is niet karikaruraal en het is niet “foei” (ge hebt een obsessie met poco, weet ge dat?). Ik ga het u niet uitleggen. Daar heb ik de tijd niet voor. Als ge de kritiek beter leest, dan ga je zien dat het niet zomaar uit morele gronden is afgewezen 4 ge moet mij niet op woord geloven. Ik wijs u naar waar/hoe ge uw Denken kunt testen. De beste manier lijkt me tenminste te testen tegen gangbare theorieen, ook al maakt dat uw denken minder “puur”. 5 waarom reageer je niet op mijn analogie dat je de theorie van newton niet kent?
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 28 augustus 2018 om 17:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#422 |
Burger
|
![]() Censuur : facebook, apple en spotify verwijderen materiaal Alex Jones
And nothing of value was lost. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#424 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#425 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk es aan, vers van de pres, tromp...
Laatst gewijzigd door zonbron : 28 augustus 2018 om 18:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#426 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin "When you're accustomed to privilege equality feels like oppression." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#427 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Wat betreft uw latere toevoeging: Google is eveneens een bedrijf. Het is zeker geen neutrale instelling, sterker nog, wanneer iemand Google gebruikt is zijn data doorgaans het product. Laatst gewijzigd door A=A : 28 augustus 2018 om 18:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#428 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mastodon is me onbekend, ff bekijken. tnx edit: https://mastodon.social/about cool. bedankt! Laatst gewijzigd door zonbron : 28 augustus 2018 om 18:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#429 |
Burger
|
![]() Goh, vlak afgewaterd progressivisme lijkt nogal erg in de trek, zeker na het reputatieverlies dat de zogenaamde alt-right leed.
Mastodon is een gefedereerd sociaal netwerk dat in functie lijkt op Twitter. Een hypothetische Alex-Jones-fansite zou zèlf een instantie kunnen oprichten waar mensen zich op registeren. Als een linkse instantie de gebruikers van de Alex-Jones-fansite problematisch acht, kan de linkse instantie de Alex-Jones-fansite blokkeren. De Alex-Jones-fans kunnen echter nog steeds berichten plaatsen, en andere instanties (behalve de linkse instantie) kunnen die berichten nog steeds zien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#430 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Interessant. Maar...
Gedecentraliseerd op de servers van OVH? Betalen voor het aanmaken van een instantie (5euro/maand hosting)? Lijkt me niet aangewezen voor politieke fansites. Laatst gewijzigd door zonbron : 28 augustus 2018 om 18:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#431 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Als ik me niet vergis zijn zelfs privéberichten niet volledig waterdicht vanwege het gefedereerde model, daar losstaande instanties met elkaar moeten kunnen communiceren (maar dat zou op te lossen vallen met PGP-encryptie ofzoiets). Zelfde met IRC, eigenlijk. Voor private discussie gebruik ik doorgaans Keybase of geëncrypteerde XMPP-chat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#432 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#433 | |||||
|
![]() Citaat:
Ik ben blij dat ik eens een overkoepelende visie kan lezen, die over het leven an sich gaat. Er zijn in de loop van de menselijke geschiedenis tientallen levensvisies geponeerd, die – met de mens als centraal thema - op religieus/wetenschappelijk/psychologisch/filosofisch/antropologisch/systeemtheoretische wijze uitleggen hoe ‘het‘ allemaal in elkaar steekt, terwijl velen ervan elkaar botweg tegenspreken. Een (radicale) draad als dit zet een en ander op z’n kop en het is dan ook redelijk normaal te noemen, dat niet iedereen daar even gelukkig mee is. Citaat:
Citaat:
Ik denk dat P. zo’n ‘pure denker’ is, net omdat ‘m alle externe sociale ideeën (goedheid/eerlijkheid/vrijgevigheid enz) die ‘m had voor ie deze theorie ontwikkelde, doorzag als ‘onpuur’, dwz in de loop der eeuwen opgelegd door degenen die machtig of doortrapt genoeg zijn om zich (quasi) straffeloos aan deze maatschappelijke consensus te onttrekken. Kijk gewoon naar de machtigsten der aarde van de laatste 500 jaar en vraag je af hoeveel ervan voor ’n rechter zijn verschenen, voor de (wettelijke) misdaden die ze ooit hebben gepleegd. De intellectuele conclusie die daaruit volgt, is dan degene die ‘m hier zo gedetailleerd uitspelt. Citaat:
Je brengt zelfs geen enkele studie of onderzoek aan die de onmogelijkheid ervan zou aantonen en neut dat zowat alles in de menswetenschappen al lang bedacht is. Soit, back to the point: Citaat:
Up to you. ![]()
![]() |
![]() |
#434 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#435 |
|
![]()
![]() |
#436 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Man, Economy, and State van Rothbard (gezien em Von Mises gelezen heeft, is dit een goed vervolg) The Open Society and Its Enemies, waarin Popper stapgewijs uitlegt waarom Hegel's wereldbeeld niet werkt. De vermeende universele wetmatigheden in "maatschappijen" die Patrick lijkt te zien, zijn een illusie. Historicisme, als het u interesseert, check dat eens. Wat van Dawkins voor het sociaal darwinisme. (maakt niet echt uit welk boek). The Human Condition van Arendt, als je per se zoekt naar een Unified Theory of man. Kijk, ik ben al een paar keer in discussie gegaan met Patrick, met wisselend succes. Ik heb geen verplichting aan Patrick om zijn standpunten uit te dagen of zo, dus ik ga dat niet altijd doen. Ik heb trouwens zelden de tijd voor lange stukken zoals zijn laatste post. Als je ziet waar deze specifieke discussie is begonnen, dan zie je dat het gaat over de keuze tussen onbevlekt en puur denken (en dus niet bouwen op input van anderen) vs. voorgaande denkers trachten te begrijpen en daarop bouwen, met helaas de onvermijdelijkheid dat je als lezer "geprimed" bent met de context en tijdsgeest van de auteur. (onpuur). Maar daar is het u eigenlijk allemaal niet om te doen als ge u komt mengen in deze discussie he? Geef toe... ![]()
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 28 augustus 2018 om 23:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#437 |
Minister-President
|
![]()
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 28 augustus 2018 om 23:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#438 |
|
![]() Ik schreef je al op de vorige pagina aan voor je die tekst postte...
![]() |
#439 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
En aldus geschiede Citaat:
Gewoon Voorspelbaar ![]()
![]() |
![]() |
#440 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bij deze dus en bij m’n volgende week verlof ga ik die eens ‘primen’. ![]()
![]() |