Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 december 2020, 12:31   #421
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En dan drammen we gewoon verder!
Uw vreemde redeneringen die nergens op slaan laat staan over gaan, moeten beantwoordt worden? Daar rekent een psychiater 60 tot 80 euro per uur voor. Stop met drammen, u helpt overal de discussie's om zeep ermee.

Niemand basht uw geloof maar u slaat er wel steeds mee om de oren.
Neen alice, in dit onderwerp heb ik mijn geloof nergens rond de oren geslagen. Behalve tegen pandareus omdat die het als eerste aanhield.
Ik heb dat nergens als argument gebruikt en deelde wetenschappelijk en juridisch materiaal.
U heeft dat niet eens benaderd.

Wat is uw motivatie de termijn te verhogen? Een politieke?
Oud 15 december 2020, 13:48   #422
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Neen alice, in dit onderwerp heb ik mijn geloof nergens rond de oren geslagen. Behalve tegen pandareus omdat die het als eerste aanhield.
Ik heb dat nergens als argument gebruikt en deelde wetenschappelijk en juridisch materiaal.
U heeft dat niet eens benaderd.

Wat is uw motivatie de termijn te verhogen? Een politieke?
Uw opvatting over wat wetenschap is of juridisch verschilt dan stevig van de mijne.
Er viel helaas niets " te benaderen".

Wat de termijn betreft, 12 weken lijkt me redelijk. Liefst zo houden, tenzij een arts motiveert om in individuele situaties van af te wijken. Maar als gangbare termijn is 12 weken ok.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2020, 13:54   #423
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw opvatting over wat wetenschap is of juridisch verschilt dan stevig van de mijne.
Er viel helaas niets " te benaderen".

Wat de termijn betreft, 12 weken lijkt me redelijk. Liefst zo houden, tenzij een arts motiveert om in individuele situaties van af te wijken. Maar als gangbare termijn is 12 weken ok.
Je kan wel zeggen dat die anders is, maar hoe?
Ik deelde een rechtszaak en undercover beelden? Vroeg me wetenschappelijk af waar het leven begon en op welke wetenschap we onze ethiek gaan reflecteren als hele samenleving.
Dan begon u mij rond de oren te slaan met mijn geloof terwijl ik dat materiaal deelde. Zoals ik reeds zei: ik was al tegen abortus voor mijn wedergeboorte.

Ik ben al tevreden dat u de termijn niet hoger wilt. Mogen we dan daar al de eerste strijdbijl begraven.
Oud 15 december 2020, 15:53   #424
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je kan wel zeggen dat die anders is, maar hoe?
Ik deelde een rechtszaak en undercover beelden? Vroeg me wetenschappelijk af waar het leven begon en op welke wetenschap we onze ethiek gaan reflecteren als hele samenleving.
Dan begon u mij rond de oren te slaan met mijn geloof terwijl ik dat materiaal deelde. Zoals ik reeds zei: ik was al tegen abortus voor mijn wedergeboorte.

Ik ben al tevreden dat u de termijn niet hoger wilt. Mogen we dan daar al de eerste strijdbijl begraven.
" ik was al tegen abortus voor mijn wedergeboorte"..sorry maar bij dit soort uitspraken haak ik echt af, met wie dit soort bizarre opvattingen heeft valt geen discussie op redelijke manier te voeren.
Erg dat u uitgerekend deze discussie zo domineert.
Oud 15 december 2020, 16:07   #425
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
" ik was al tegen abortus voor mijn wedergeboorte"..sorry maar bij dit soort uitspraken haak ik echt af, met wie dit soort bizarre opvattingen heeft valt geen discussie op redelijke manier te voeren.
Erg dat u zich op 1 zin blind staart, zegt dat ik geen materiaal naar voren bracht; maar dan de tegen argumentatie ontloopt met een goedkope cliché die nu echt wel uit de aandacht gezet mag worden.
Jij haalt dat aan, ik verdedig mij en dan is het alsof ik er over bezig blijf. Zie in dat ik het niet als argument gebruik, maar ander materiaal naar voren bracht.
Geeft gewoon toe dat uw argumenten zelf niet onderbouwd zijn op deskundigen maar op feministische of liberale motieven. Onderbouwd op niets behalve degene die uw beleid in vraag stelt attaqueren en paar zielen voor uw kar te spannen.

Amen.
Oud 15 december 2020, 17:40   #426
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Je begint het door te hebben.

Met religieuze fundamentalisten kunnen je geen zinnige of nuttige discussie voeren. Het is dus niet nuttig om moeite te doen, je kan enkel je tijd verdoen.

Discussiëren moet je doen met mensen die daarvoor open staan.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2020, 21:36   #427
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Je begint het door te hebben.

Met religieuze fundamentalisten kunnen je geen zinnige of nuttige discussie voeren. Het is dus niet nuttig om moeite te doen, je kan enkel je tijd verdoen.

Discussiëren moet je doen met mensen die daarvoor open staan.
Spoel eens door na 30sec en zie dan op de echo de baby week na week in ontwikkeling. Dat is geen levensloos klompje cellen. Dat is al ver voorbij de levensvatbaarheid en daadwerkelijk leven.

Kijk naar het wonder, niets lelijk aan te zien:
https://www.youtube.com/watch?v=WH9ZJu4wRUE
Oud 16 december 2020, 00:31   #428
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe definieert u eigenlijk "discussie op redelijke manier"? Wie bepaalt wat redelijk is? U? Of is er een objectieve graadmeter voorhanden?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2020, 09:27   #429
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoe definieert u eigenlijk "discussie op redelijke manier"? Wie bepaalt wat redelijk is? U? Of is er een objectieve graadmeter voorhanden?
Citaat:
Ja, het moet 12 a 18 weken duren. En geen enkele vrouw hoeft haar keuze te verantwoorden, terecht trouwens.
Nu, ik ben het er wel mee eens dat 12 weken beter zijn dan 16.
Maar vaak is iemand al enkele weken zwanger voor ze dit weet en is er een procedure( waaronder gesprekken met psycholoog en hulpverlening) die gevolgd moet worden voor de ingreep kan plaats vinden.
Dus vrij als keuze is belangrijk, voor alle vrouwen, ongeacht hun motivatie.
In haar wereld zijn alleen vrouwen aan de top. Om het welles nietes spelletje te winnen; mag dat best onschuldig bloed kosten bij doorsnee feministen.
Vraag een vrouw naar urgentie bij een ongewenste zwangerschap en ze maakt er weerloze wezens van die niet zelfstandig voor zichzelf kunnen denken. Tenslotte, ongewenst zwangerschappen en maanden laten aanslepen getuigt van verantwoordelijk gedrag in de nieuwe normaal.

“Universele normen en waarden” want bah iets anders.

Haar motief komt uit haar liberale politieke ijver, die enkel azen op het wetenschappelijk onderzoek afkomstig uit geaborteerde baby’s. Lees de motieven maar eens van laattijdige abortussen. Een goed politieker zou daar wat aan doen eerder dan het op te lossen door onschuldig bloed legitiem te laten vermoorden.

In Amerika krijgen moeders die aborteren de hartslag van het kind niet te horen omdat ze zich dan vaak bedenken. Alsof tot inkeer komen een slechte zaak is?
Oud 16 december 2020, 10:03   #430
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoe definieert u eigenlijk "discussie op redelijke manier"?
laat emotionele onzin gelijk god buiten? begin niet te citeren uit allerlei sprookjesboeken die zogezegd voor het leven zijn
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2020, 11:22   #431
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
laat emotionele onzin gelijk god buiten? begin niet te citeren uit allerlei sprookjesboeken die zogezegd voor het leven zijn
Niemand deed dat? Voorstanders van abortus hielden dat aan.
Er is vanuit de natuurwetenschap en justitie beredeneerd en beargumenteerd.

Vandaag is een abortus na 12 weken moord, maar na een wetsverandering die de termijn verhoogt niet.
Het leven begint bij de conceptie.
Er is een echo gedeeld die week na week de foetus toont.
Er is een juridisch debat gedeeld dat meer dan 4h duurde.
Een deskundig arts werd in kort getoond die meer dan 1000 abortussen uitvoerde.

Pro life heeft veel meer te tonen dat pro choice moedwillig blijft negeren en dan met drogredenen afkomt alsof de andere tekort schiet “want christen”.
Blijf in de context: niemand citeerde uit enig boek behalve de wetboek en biologie. De enige die geloof als argument gebruiken zijn pro choice geweest. Het staat echt op niets behalve subjectief geleuter.

Laatst gewijzigd door CUFI : 16 december 2020 om 11:31. Reden: na 12 weken
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2020, 13:07   #432
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In haar wereld zijn alleen vrouwen aan de top. Om het welles nietes spelletje te winnen; mag dat best onschuldig bloed kosten bij doorsnee feministen.
Vraag een vrouw naar urgentie bij een ongewenste zwangerschap en ze maakt er weerloze wezens van die niet zelfstandig voor zichzelf kunnen denken. Tenslotte, ongewenst zwangerschappen en maanden laten aanslepen getuigt van verantwoordelijk gedrag in de nieuwe normaal.

“Universele normen en waarden” want bah iets anders.

Haar motief komt uit haar liberale politieke ijver, die enkel azen op het wetenschappelijk onderzoek afkomstig uit geaborteerde baby’s. Lees de motieven maar eens van laattijdige abortussen. Een goed politieker zou daar wat aan doen eerder dan het op te lossen door onschuldig bloed legitiem te laten vermoorden.

In Amerika krijgen moeders die aborteren de hartslag van het kind niet te horen omdat ze zich dan vaak bedenken. Alsof tot inkeer komen een slechte zaak is?
Excuseer? u weet niets over " mijn wereld" dus hou op met dat soort geklets ?

Inderdaad, zwangere vrouwen hebben u niet nodig, ze kunnen en mogen zelfstandig beslissen over abortus of niet, en uw emo gedoe is echt storend, niemand laat een zwangerschap maar aanslepen, laattijdige abortussen bestaan niet, tenzij het illegaal gebeurd vinden abortussen plaats binnen toegestane termijnen, en stop eens met anderen motieven in de schoenen te duwen die niemand ooit heeft geuit in de hele discussie.
Oud 16 december 2020, 13:08   #433
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Inderdaad.
Je kunt helaas met religioten geen discussie voeren. Wel lastig dat zo hier de discussies worden lam gelegd door allerlei onsamenhangend gezwets.
Oud 16 december 2020, 13:15   #434
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Excuseer? u weet niets over " mijn wereld" dus hou op met dat soort geklets ?

Inderdaad, zwangere vrouwen hebben u niet nodig, ze kunnen en mogen zelfstandig beslissen over abortus of niet, en uw emo gedoe is echt storend, niemand laat een zwangerschap maar aanslepen, laattijdige abortussen bestaan niet, tenzij het illegaal gebeurd vinden abortussen plaats binnen toegestane termijnen, en stop eens met anderen motieven in de schoenen te duwen die niemand ooit heeft geuit in de hele discussie.
Ik klets maar terug en dat met factuele wetenschap en "de wet".
U beroept zich op emotie rond de vrouwenrechten terwijl u het genadeloos van het ongeboren kind ontneemt.
Al wat u zegt: 500 vrouwen per jaar plegen in buitenland moord dus onze wet moet uitgebreid worden.
Dat terwijl u vrede heeft met een termijn van 12 weken.
Die uitzonderigen die u benoemt zijn reeds wettelijk geregeld. Zelfs tot de dag voor geboorte kan wettelijk geaborteerd worden in levensgevaarlijke situaties.

U blaast warm en koud tegelijk en heeft nog steeds uw motief niet duidelijk kunnen staven.
Dat de waarheid u dan in het gezicht komt terug kletsen maakt niet dat uw ad hominems daarop grond van feiten heeft, laat staan uw emoties rond vrouwenrechten.
Oud 16 december 2020, 13:29   #435
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik klets maar terug en dat met factuele wetenschap en "de wet".
U beroept zich op emotie rond de vrouwenrechten terwijl u het genadeloos van het ongeboren kind ontneemt.
Al wat u zegt: 500 vrouwen per jaar plegen in buitenland moord dus onze wet moet uitgebreid worden.
Dat terwijl u vrede heeft met een termijn van 12 weken.
Die uitzonderigen die u benoemt zijn reeds wettelijk geregeld. Zelfs tot de dag voor geboorte kan wettelijk geaborteerd worden in levensgevaarlijke situaties.

U blaast warm en koud tegelijk en heeft nog steeds uw motief niet duidelijk kunnen staven.
Dat de waarheid u dan in het gezicht komt terug kletsen maakt niet dat uw ad hominems daarop grond van feiten heeft, laat staan uw emoties rond vrouwenrechten.
En nog meer inhoudsloze rimram, beweringen die leugens zijn, getrol en gezever.
Nee, ik heb die 500 vrouwen niet als persoonlijk argument gebruikt, maar er op gewezen dat dit een factor was om het op een politieke agenda te plaatsen en dus uitbreiding te overwegen. Snapt u die nuance en het verschil?
Nee, ook al begint leven bij de bevruchting, toch spreek je maar over een mens wanneer een foetus zelfstandig kan overleven buiten de baarmoeder, wat op 6 maand is.
Nee, er is geen enkele reden om het recht op abortus in te perken, en nee het gaat niet over moord. Abortus binnen een bepaalde termijn is legaal en juridisch is moord maar mogelijk wanneer iemand geboren is.
Nee, er worden geen armpjes en beentjes afgerukt, omdat in dat ontwikkelingsstadia waarin abortus mag en kan, die ontwikkeling gewoon niet voltooit is.

Uw " redenering" is louter gebaseerd op religieus getinte, emotionele en onsamenhangende betogen, en u eist aandacht, via dit forum daar voor.

Daar ben ik klaar mee, dit is geen discussie maar vorm van therapie.
Doei dus en geniet wat van het leven!
Oud 16 december 2020, 13:33   #436
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En nog meer inhoudsloze rimram, beweringen die leugens zijn, getrol en gezever.
Nee, ik heb die 500 vrouwen niet als persoonlijk argument gebruikt, maar er op gewezen dat dit een factor was om het op een politieke agenda te plaatsen en dus uitbreiding te overwegen. Snapt u die nuance en het verschil?
Nee, ook al begint leven bij de bevruchting, toch spreek je maar over een mens wanneer een foetus zelfstandig kan overleven buiten de baarmoeder, wat op 6 maand is.
Nee, er is geen enkele reden om het recht op abortus in te perken, en nee het gaat niet over moord. Abortus binnen een bepaalde termijn is legaal en juridisch is moord maar mogelijk wanneer iemand geboren is.
Nee, er worden geen armpjes en beentjes afgerukt, omdat in dat ontwikkelingsstadia waarin abortus mag en kan, die ontwikkeling gewoon niet voltooit is.

Uw " redenering" is louter gebaseerd op religieus getinte, emotionele en onsamenhangende betogen, en u eist aandacht, via dit forum daar voor.

Daar ben ik klaar mee, dit is geen discussie maar vorm van therapie.
Doei dus en geniet wat van het leven!
Een mens kan op 3 jaar oud nog niet zelfstandig leven.
Wat is dan uw argument naast die onlogische stelling dat het menselijke leven pas na geboorte begint? Hoe is dat geen "gevoel"?
De wetenschap spreekt dat tegen.

Laatst gewijzigd door CUFI : 16 december 2020 om 13:33.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2020, 09:51   #437
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard Federale kamer einde rust-reces

Abortus – IVG

Of de vergeten stemming van ons federaal parlementsleden.

Misschien waren zij te moe?

Naar het zoveelste jaren reces gaan zij dit misschien aanpakken.

Maar in een land zonder volwaardige regering zelf niet onmiddellijk overgaat tot een dringende vorming. En bijna geëindigd is bij de 541 dagen van de laatste keer te overtreffen.

Dan weet men genoeg.

Hoe kon men dit in deze tijden van CORONVIRUS en BREXIT na de financiële DEXIA-FORTIS crisis van 2008 laten gebeuren.

Net of die (verkozen) politici & (niet verkozen ) partijen totaal gek zijn en niet geworden…

Zoveel miljarden € € € € € € € beslissingen en 20.000 levens.

En dan nog niet in staat zijn van het commando in 1 hand te geven om alle tijd en levens te sparen.
[b]

In machtdiscussies
[/B

Neen, liever in handen laten van deze die in de “normale wereld’ al lang hadden weggeweest door deze verder te laten besturen.

Hopelijk gaat in 2021 het volk (die veel beter verdient) beter gediend worden.

Om het abortus dossier in de kamer nog meer vergelijkingskansen te geven brengt RASPOUTINE vandaag een nieuwe vergelijking.

Van een continent, een land die daar niet zomaar over beslist.

Argentinië, goedkeuring tot 14 weken en dus niet tot 18 weken zoals ‘Vivaldi’ het wil maar niet durft stemmen…

Maar eerst de stand van zaken bij ons waar discussie is tussen 18 weken en meer.

Abortus: enquête

https://forum.politics.be/showthread.php?t=250968

Abortus tot 18 weken- The killings field-geen sprake van.

https://forum.politics.be/showthread.php?t=251326

Merkwaardig dat België bij de landen van de wereld staat als “Permitido”

Nochtans keurt België het niet oneindig toe maar wel tot 18 weken en meer in de volgende rangschikking zou moeten staan. “Permitido en ciertos casos”

Bijlage deze keer in het Spaans voor al die forumbezoekers die een tweede verblijf hebben in een Spaans land en het dus perfect beheersen..

Vlaams commentaar:

‘Eindelijk zijn we geen broedmachines meer’

Na jaren van strijd is abortus in Argentinië gelegaliseerd. ‘Nu pas kunnen we beginnen aan een leven met vrijheid, zelfstandigheid en waardigheid.’
Nina Jurna

donderdag 31 december 2020 om 3.25 uur

https://www.standaard.be/cnt/dmf20201230_98096060

In directo de https://www.youtube.com/watch?v=ivOrKizry94

Argentina legaliza el aborto hasta las 14 semanas

Miércoles 30/12/2020 a las 11:20 CET

https://www.elperiodico.com/es/inter...enado-11427405

Se aprobó la ley en el Senado; ganó toda la ciudadan?*a!

Por Mabel Bianco, médica, feminista, master en Salud Pública (MPH), epidemióloga y especialista en estad?*stica médica, y presidenta de la Fundación para Estudio e Investigación de la Mujer (FEIM).
• 30.12.2020

Por Mabel Bianco *
http://www.laprensa.com.ar/497500-Se...ania.note.aspx

Aborto: ¿qué dice la ley sobre la objeción de conciencia de los médicos?
Está incluido en dos art?*culos de la ley, que se sancionó anoche en el Senado

Crédito: Prensa Senado

Mar?*a Ayzaguer

31 de diciembre de 2020 • 04:00

https://www.lanacion.com.ar/sociedad...cos-nid2556162

Se perdió una batalla, no la guerra

• Por Carlos IalorenziPor Myriam Mitrece
• 30.12.2020

http://www.laprensa.com.ar/497496-Se...erra.note.aspx

Aborto legal: la Iglesia, ante el desaf?*o de enfrentar los cambios sociales y replantear su relación con el peronismo

Mariano De Vedia

30 de diciembre de 2020 • 17:47

https://www.lanacion.com.ar/politica...nes-nid2556146

Aborto en el mundo: en qué pa?*ses está legalizado y en cuáles

https://www.lanacion.com.ar/el-mundo...les-nid2555904

Jair Bolsonaro, sobre el aborto: "Lamento profundamente la vida de los niños argentinos"

https://www.lanacion.com.ar/politica...ina-nid2556161
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2021, 08:29   #438
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard wetten, kwaliteit en draagvlak?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Abortus – IVG

Of de vergeten stemming van ons federaal parlementsleden.

Misschien waren zij te moe?

Naar het zoveelste jaren reces gaan zij dit misschien aanpakken.

Maar in een land zonder volwaardige regering zelf niet onmiddellijk overgaat tot een dringende vorming. En bijna geëindigd is bij de 541 dagen van de laatste keer te overtreffen.

Dan weet men genoeg.

Hoe kon men dit in deze tijden van CORONVIRUS en BREXIT na de financiële DEXIA-FORTIS crisis van 2008 laten gebeuren.

Net of die (verkozen) politici & (niet verkozen ) partijen totaal gek zijn en niet geworden…

Zoveel miljarden € € € € € € € beslissingen en 20.000 levens.

En dan nog niet in staat zijn van het commando in 1 hand te geven om alle tijd en levens te sparen.
[b]

In machtdiscussies
[/B

Neen, liever in handen laten van deze die in de “normale wereld’ al lang hadden weggeweest door deze verder te laten besturen.

Hopelijk gaat in 2021 het volk (die veel beter verdient) beter gediend worden.

Om het abortus dossier in de kamer nog meer vergelijkingskansen te geven brengt RASPOUTINE vandaag een nieuwe vergelijking.

Van een continent, een land die daar niet zomaar over beslist.

Argentinië, goedkeuring tot 14 weken en dus niet tot 18 weken zoals ‘Vivaldi’ het wil maar niet durft stemmen…

Maar eerst de stand van zaken bij ons waar discussie is tussen 18 weken en meer.

Abortus: enquête

https://forum.politics.be/showthread.php?t=250968

Abortus tot 18 weken- The killings field-geen sprake van.

https://forum.politics.be/showthread.php?t=251326

Merkwaardig dat België bij de landen van de wereld staat als “Permitido”

Nochtans keurt België het niet oneindig toe maar wel tot 18 weken en meer in de volgende rangschikking zou moeten staan. “Permitido en ciertos casos”

Bijlage deze keer in het Spaans voor al die forumbezoekers die een tweede verblijf hebben in een Spaans land en het dus perfect beheersen..

Vlaams commentaar:

‘Eindelijk zijn we geen broedmachines meer’

Na jaren van strijd is abortus in Argentinië gelegaliseerd. ‘Nu pas kunnen we beginnen aan een leven met vrijheid, zelfstandigheid en waardigheid.’
Nina Jurna

donderdag 31 december 2020 om 3.25 uur

https://www.standaard.be/cnt/dmf20201230_98096060

In directo de https://www.youtube.com/watch?v=ivOrKizry94

Argentina legaliza el aborto hasta las 14 semanas

Miércoles 30/12/2020 a las 11:20 CET

Se aprobó la ley en el Senado; ganó toda la ciudadan?*a!

Por Mabel Bianco, médica, feminista, master en Salud Pública (MPH), epidemióloga y especialista en estad?*stica médica, y presidenta de la Fundación para Estudio e Investigación de la Mujer (FEIM).
• 30.12.2020

Por Mabel Bianco *
http://www.laprensa.com.ar/497500-Se...ania.note.aspx

Aborto: ¿qué dice la ley sobre la objeción de conciencia de los médicos?
Está incluido en dos art?*culos de la ley, que se sancionó anoche en el Senado

Crédito: Prensa Senado

Mar?*a Ayzaguer

https://www.lanacion.com.ar/sociedad...cos-nid2556162

Se perdió una batalla, no la guerra

• Por Carlos IalorenziPor Myriam Mitrece
• 30.12.2020

http://www.laprensa.com.ar/497496-Se...erra.note.aspx

Aborto legal: la Iglesia, ante el desaf?*o de enfrentar los cambios sociales y replantear su relación con el peronismo

Mariano De Vedia

30 de diciembre de 2020 • 17:47

https://www.lanacion.com.ar/politica...nes-nid2556146

Aborto en el mundo: en qué pa?*ses está legalizado y en cuáles

https://www.lanacion.com.ar/el-mundo...les-nid2555904

Jair Bolsonaro, sobre el aborto: "Lamento profundamente la vida de los niños argentinos"

https://www.lanacion.com.ar/politica...ina-nid2556161

Belangrijke bijlage in dit onderwerp en te komen Belgische beslissing.

In Argentinië stelt met bij de stemming van deze wet het volgende:

Artikel:

Argentina legaliza el aborto en una votación histórica en el Senado

<< La normativa, que fue aprobada por la Cámara de Diputados a mitad de diciembre, contempla la despenalización del aborto hasta la semana 14 del embarazo.>>

Wat duidelijk stelt dat de zwangerschap onderbreking tot 14 weken in dit land niet meer strafbaar zal zijn.

Maar verder blijft het over die termijn wel in het Argentijns strafwetboek.

Terwijl dat men er in de Belgische federale kamer voor gaat om het volledig uit het Belgische strafwetboek te schrappen.

Wat er op neerkomt dat elke zwangerschap onderbreking maakt niet uit welke termijn toegelaten zal zijn.

Zij die het uitvoeren of laten zullen niet meer strafbaar zijn.

Dit is het bewijs dat de Belgische wetgevende macht met het maken van nieuwe wetten er zeer lichtzinnig mee omgaat.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2021, 10:15   #439
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Respect voor christelijke leiders als Boudewijn des tijds.
Nu is de wereldse positie nog veel meer in gevaar bij leiders die niet meedansen op de riedel van de liberalen en de duivel.

Het zijn de liberalen, niet België. We dienen dat beter te nuanceren en die beleidsmakers een gezicht te geven.
Oud 3 januari 2021, 12:23   #440
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar werkt het niet zo..en nee, ongewenst zwanger worden is niet te vergelijken met ander risicovol gedrag.
En nogal grof niet, een ongewenst zwanger moeder vergelijken met een idioot die" een boom weg wil".
Die ongewenst zwangere moeder had dat, op verkrachting na , kunnen voorkomen met de massa middelen die er bestaan. Die boom kan er niet aan doen dat hij daar geplant is...
Zoals die wet al "ge-evolueert" is gaat ze het binnen enkele jaren mogen doodknijpen al het niet mooi genoeg is of de verkeerde haarkleur heeft, -of dat het ongelegen komt omdat ze juist in vacantie gingen vertrekken..
WEDDEN?????

Laatst gewijzigd door TREBRON : 3 januari 2021 om 12:26.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be