Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 november 2020, 19:31   #421
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
En sinds wanneer hebben jullie gutmenschen de waarheid in pacht, misschien?

Of beter nog: sinds wanneer staan jullie toe dat jullie gutmenschen jullie beoordelingsvermogen aantasten?

Niet wij, maar zij met de hele regimemedia als megafoon voor hun mond willen dat de mensen wijsmaken...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2020, 03:09   #422
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Niet wij, maar zij met de hele regimemedia als megafoon voor hun mond willen dat de mensen wijsmaken...
Dat zijn de brave schaapjes die de leider volgen, zelfs niet durven denken en beslissen.
Als ze volgen tot ze in de ravijn storten denken ze nog dat ze goed bezig zijn.
Wij observeren en durven zeggen dat de leider zich vergist en lopen zeker niet mee tot in het ravijn.
Simplistisch uitgedrukt maar anders begrijpen de volgerkes het niet.

Laatst gewijzigd door lamenielachen : 26 november 2020 om 03:09.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2020, 12:32   #423
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Jij bent wel kampioen in heel de tijd je eigen woorden weer inslikken, en dan zeggen dat je iets niet gezegd hebt, en vooral zeer vaag blijven.
Je zei een tijdje geleden dat je heel veel moslims persoonlijk kende, maar hoe dat dan in zijn werk gaat is totaal niet duidelijk, want toen ik dat interpreteerde als vrienden in die kringen, kreeg ik direct het verwijt dat ik je woorden in de mond legde, maar wat het dan wel is, dat zeg je niet.

En zo kun je iedere keer iets suggereren, maar daarna altijd zeggen dat het dat niet was, en dan iedere keer verontwaardiging spelen.
En nu is het mooi geweest. Wanneer ik duidt hoe moslims zelf kijken naar hun religie en hoe dit denken en handelen stuurt, leg ik iets uit maar dat is niet gelijk aan uw conclusie, het verdedigen van" veroveringsdrang"

Zo gaat het de hele tijd met u, ik voel me niet geroepen om uw foute aannames, conclusies, uw niet lezen wat er staat te moeten toelichten.
Ja, ik ken veel moslims en praat er veel mee, so what? Sinds wanneer moet je hier uitleggen " hoe dat in zijn werk gaat? " Dat gaat u gewoon niet aan.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2020, 19:40   #424
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

't gaat hem over 'hate speech’ , als je u in een hoekje geduwd voelt scheelt er wat met uw online gedrag op HLN commentaar enzo.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2020, 19:53   #425
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
't gaat hem over 'hate speech’ , als je u in een hoekje geduwd voelt scheelt er wat met uw online gedrag op HLN commentaar enzo.
Inderdaad, er zijn er hier die haatpraat van extreem-rechts goedvinden, maar wel tegelijkertijd een godsdienst willen verbieden.

Selectieve vrijheid van meningsuiting dus.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2020, 21:40   #426
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En nu is het mooi geweest. Wanneer ik duidt hoe moslims zelf kijken naar hun religie en hoe dit denken en handelen stuurt, leg ik iets uit maar dat is niet gelijk aan uw conclusie, het verdedigen van" veroveringsdrang"
U verbloemt het : "verschil in uitgangspunt", etc., als je ergens aankomt, en direct als doel stelt dat jouw godsdienst de dominante moet worden, dan ben je wel degelijk met veroveringsdrang, zeker als die godsdienst dan nog zeer onverdraagzaam is voor ongelovigen!

Citaat:
Zo gaat het de hele tijd met u, ik voel me niet geroepen om uw foute aannames, conclusies, uw niet lezen wat er staat te moeten toelichten.
U wilt niet duidelijk zijn, omdat u liever een gladde paling bent.
Met gladde palingen kun je niet discussiëren, het is voortdurend indrukken geven, en dan verontwaardiging spelen als de ander niet kan raden wat er precies bedoeld wordt.
Ik weet nog altijd niet wat u dan precies bedoelde met uw uitspraak dat u veel moslims persoonlijk kent, maar tegelijk ontkent u dat u veel vrienden heeft in die kringen.
U zegt ook niet in de politiek te zitten, en ook in scholen en op bedrijven geen invloed te hebben, maar verwijt mij dat ik maar wat schrijf op een forum.
Ik geraak er geen wijs aan uit, is er iemand die dit wel kan duiden?

Citaat:
Ja, ik ken veel moslims en praat er veel mee, so what? Sinds wanneer moet je hier uitleggen " hoe dat in zijn werk gaat? " Dat gaat u gewoon niet aan.
Dat ik u niet geloof, tiens.
Het is wel heel handig om zo heel de tijd te kunnen zeggen dat je het allemaal heel goed kent, maar tegelijk u ervan te discussiëren door te zeggen dat het niet uw vrienden zijn.
Vergeet niet, u bent zelf afgekomen met te zeggen dat u er zoveel kent, u wilt uzelf dus een soort expertise aanmeten.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 26 november 2020 om 21:46.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2020, 21:46   #427
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Inderdaad, er zijn er hier die haatpraat van extreem-rechts goedvinden, maar wel tegelijkertijd een godsdienst willen verbieden.

Selectieve vrijheid van meningsuiting dus.
Die "godsdienst" is voor steeds meer gewelddaden verantwoordelijk.
Tegenwoordig gaat er geen dag voorbij of er worden agenten aangevallen, en heel vaak zijn dit door mensen die de islam aanhangen.
Het straffe is dat tot voor kort je een agent tot 4 maanden werkonbekwaam mocht slaan vooraleer je zeker was dat je voor de rechter moest komen.
Maar wie zegt dat islam een achterlijke godsdienst is, ho maar, dat moeten we streng aanpakken!

De verstrenging van geweld tegen agenten is een goede zaak, maar zelfs die regel dat die agent minstens 1 dag werkonbekwaam moet zijn, is er te veel aan.
Het zou gewoon zo moeten zijn dat als je een agent aanvalt, dat je voor de rechtbank moet komen.
Oud 26 november 2020, 21:46   #428
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
U verbloemt het : "verschil in uitgangspunt", etc., als je ergens aankomt, en direct als doel stelt dat jouw godsdienst de dominante moet worden, dan ben je wel degelijk met veroveringsdrang, zeker als die godsdienst dan nog zeer onverdraagzaam is voor ongelovigen!

Met gladde palingen kun je niet discussiëren, het is voortdurend indrukken geven, en dan verontwaardiging spelen als de ander niet kan raden wat er precies bedoeld wordt.
Ik weet nog altijd niet wat u dan precies bedoelde met uw uitspraak dat u veel moslims persoonlijk kent, maar tegelijk ontkent u dat u veel vrienden heeft in die kringen.
U zegt ook niet in de politiek te zitten, en ook in scholen en op bedrijven geen invloed te hebben, maar verwijt mij dat ik maar wat schrijf op een forum.

Het is wel heel handig om zo heel de tijd te kunnen zeggen dat je het allemaal heel goed kent, maar tegelijk u ervan te discussiëren door te zeggen dat het niet uw vrienden zijn.
Ze komt er misschien mee en aanraking via haar werk. Of het zijn buren.
Daarom zijn het nog geen vrienden he. Voor mijn part is het slechts zelfs via sociale media. Ik vind dat eigenlijk niet relevant.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 26 november 2020 om 21:46.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2020, 21:49   #429
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Daarom zijn het nog geen vrienden he. Voor mijn part is het slechts zelfs via sociale media. Ik vind dat eigenlijk niet relevant.
Mij gaat het erover dat men zich dan als een soort expert opwerpt.
Genre "Ik weet het beter, want ik ken er zoveel."

Ze hoeft het niet te zeggen, maar dan reken ik die zogenaamde expertise ook niet mee, iedereen kan van alles beweren, zeker op een medium als internet.

Iemand anders hier zegt : "ik heb er jaren tussen gewoond", en die heeft heel negatieve ervaringen.
Welnu, dat vind ik dan geloofwaardiger, en ik heb ook die mens zijn adres niet.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 26 november 2020 om 21:52.
Oud 26 november 2020, 22:18   #430
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Uw onzin is niet wat ik zeg, wilt u wel dat onderscheid maken? Want of u dat nu erkent of niet, een minderheid is enkel onder het juk geboren en praktiseert niet of heel beperkt. Zoals hier de meerderheid van Katholieken.
Het is wel degelijk overheersingsdrang.
Draai het eens eventjes om : ik ben atheïst, ik ga in Marokko wonen, en ik vind en streef ernaar om atheïsme de dominante levensbeschouwelijke visie te maken, ik neem natuurlijk al mijn Westerse gewoontes mee, zoals varkensvlees eten bijv., en ik wil iedereen overtuigen om dat ook te doen.
Ze gaan mij daar niet als een veroveraar zien, zeker?
Ik ben dan een 'gematigde'?
Ze gaan zeggen : "dat is een andere benadering"?

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 26 november 2020 om 22:30.
Oud 27 november 2020, 12:07   #431
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

We zitten in een ketel warm water en gaan te laat voelen dat het begint te koken. Mensen kom er nu vandaag nog uit want onze beleidsmensen zijn ons aan het verkopen aan de Islam......Trouwens, met resolutie 1743 https://gerard1945.wordpress.com/201...in-europa/1743 is dat vroeger al beslist. Hetgeen Quicky doet is alleen maar die resolutie uitvoeren..........Hij zit gebakken en wij zijn depieneut. Pas u aan of emigreer.....
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2020, 12:15   #432
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
We zitten in een ketel warm water en gaan te laat voelen dat het begint te koken. Mensen kom er nu vandaag nog uit want onze beleidsmensen zijn ons aan het verkopen aan de Islam......Trouwens, met resolutie 1743 https://gerard1945.wordpress.com/201...in-europa/1743 is dat vroeger al beslist. Hetgeen Quicky doet is alleen maar die resolutie uitvoeren..........Hij zit gebakken en wij zijn depieneut. Pas u aan of emigreer.....
Je weet wel, politiek correcte kultuur...
Nooit grotere soaps op politiek vlak meegemaakt...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2020, 15:25   #433
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Vergeet niet, u bent zelf afgekomen met te zeggen dat u er zoveel kent, u wilt uzelf dus een soort expertise aanmeten.
Nee hoor, ik " verbloem niets" maar het lukt u niet onderscheid te maken tussen iemands mening of een toelichting.

Goed laten we het dan bij laten, het is duidelijk dat u gewoon niet kunt lezen wat er staat en niet tot het inzicht komt dat dit niet gelijk is aan uw conclusies.
Wanneer ik schrijf dat het uw zaken niet zijn waarom ik veel moslims ken, staat er precies wat ik bedoel dus nog maar eens aandringen is een goed voorbeeld van niet lezen wat er staat.
Oud 27 november 2020, 15:35   #434
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is wel degelijk overheersingsdrang.
Draai het eens eventjes om : ik ben atheïst, ik ga in Marokko wonen, en ik vind en streef ernaar om atheïsme de dominante levensbeschouwelijke visie te maken, ik neem natuurlijk al mijn Westerse gewoontes mee, zoals varkensvlees eten bijv., en ik wil iedereen overtuigen om dat ook te doen.
Ze gaan mij daar niet als een veroveraar zien, zeker?
Ik ben dan een 'gematigde'?
Ze gaan zeggen : "dat is een andere benadering"?
U snapt het maar niet..
Natuurlijk hebben beleidsmakers totaal geen kaas gegeten van religies die ieder aspect van het menselijk bestaan kan bepalen, communicatie binnen eer en schaamtecultuur versus schuld en geweten, is er nooit werk gemaakt van integratie, en blijft dat lastig omwille van politieke onwil om mensen niet als passieve slachtoffers te zien maar ook niet als zondebok voor " alles".

Sorry maar gelul over moslims komen hier de boel veroveren" ben ik allang voorbij.
Waar nu eens naar gekeken moet worden is hoe en wanneer, wie die mensen hun huidige opvattingen blijven meegeven. Want de meeste moslims? Weten amper iets over hun religie, omdat ze wel de Koran leren opdreunen in het Arabisch wat ze ( een minderheid van Marokkanen achterwege gelaten) niet verstaan of begrijpen.
Binnen het dyanet speelt steeds meer grote de rol van Erdogan, die een militante islam centraal zet, binnen Marokkaanse moskee kiest een stok oud bestuur de imam of jongeren nemen over met salafisten voorop, er zijn Pakistaanse moskees die een erg strenge leer uitdragen, de eerste generatie blijft maar binnen stromen via gezinsvorming en hereniging, kortom, kijk eerst eens goed wie betrokken is op de steeds grotere invloed die islam als ruimte wil.
Allé laat u nog eens gaan!
Oud 27 november 2020, 15:36   #435
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Goed zo.
Oud 27 november 2020, 15:37   #436
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Je weet wel, politiek correcte kultuur...
Nooit grotere soaps op politiek vlak meegemaakt...
Nochtans is die soap van 'politiek correcte cultuur' zo oud als, tja, 'politiek' zélf.

Er is ALTIJD een 'politiek correcte cultuur'.

De inhoud kan verschillen, en bijgevolg ook de concrete gevolgen van het bestaan ervan, de 'mechaniek' van de 'poppenkast' is - tot nu toe - nérgens ooit anders geweest.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2020, 04:51   #437
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

https://www.hln.be/binnenland/polari...nier~acbb98d9/

Hij zou beter eens kijken hoe het komt dat de "Belgen" beginnen te moren over al dat gespuis dat hier komt binnenvallen.
De meeste problemen vindt je terug met ex moslimlanders en BLM fanaten breng het maar eens in kaart.
Wie heeft er nu last van een vreemdeling die niet opvalt en leeft zoals wij naast de deur, dat is zeker de minderheid?
Oud 28 november 2020, 06:41   #438
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Die "godsdienst" is voor steeds meer gewelddaden verantwoordelijk.
Tegenwoordig gaat er geen dag voorbij of er worden agenten aangevallen, en heel vaak zijn dit door mensen die de islam aanhangen.
Het straffe is dat tot voor kort je een agent tot 4 maanden werkonbekwaam mocht slaan vooraleer je zeker was dat je voor de rechter moest komen.
Maar wie zegt dat islam een achterlijke godsdienst is, ho maar, dat moeten we streng aanpakken!

De verstrenging van geweld tegen agenten is een goede zaak, maar zelfs die regel dat die agent minstens 1 dag werkonbekwaam moet zijn, is er te veel aan.
Het zou gewoon zo moeten zijn dat als je een agent aanvalt, dat je voor de rechtbank moet komen.
Voila, de juiste reactie .... dat schorriemorrie is tegenwoordig de baas op straat.
Zo willen ze controle op straat tegen houden zodat zij ongestoord hun gang kunnen gaan.
Oud 28 november 2020, 09:59   #439
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
de koran staat nochtans bol van de "hate speech"

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2020, 10:45   #440
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Ondertussen worden er onder onze neus nog wat extra uitgaven goedgekeurd die niets met "onze behoeftigen" te maken hebben. Hoe ging dat Sinterklaasliedje weeral????? Kom maar binnen kom maar binnen......
https://www.n-va.be/nieuws/theo-fran...-onverantwoord
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be