![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat vijf minuten doorkoken is ook niet nodig hoor. Wij koken op gas (propaan). Als het water van de aarsappelen kookt een minuut of twee kookt, zetten wij het vuur uit. Vijf minuten later zijn de aardappelen toch gaar Laatst gewijzigd door reservespeler : 19 januari 2023 om 10:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#422 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo'n kookpotten hebben hierdoor een vrij dikke bodem, een vrij dikke bodem die ook iets langer warm blijft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#423 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het bevalt me zeer goed. Véél sneller dan vitrokeramisch in ieder geval. En toch wat gemakkelijker dan gas om eten aan hele lage temperatuur warm te houden zonder dat je constant moet roeren. Maar het is dus inderdaad de pot die de kookplaat opwarmt in plaats van andersom. Het is de pot die opwarmt door de magnetische straling en die op haar beurt de kookplaat wat opwarmt (in plaats van andersom). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#424 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allez, de draad is een quasi kookprogramma geworden. Lol.
We gaan een dampkap moeten installeren boven onze laptop/andere devices.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#425 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een kookvuur is één van de apparaten die het meest kan bijdragen tot een hoge piek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#426 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#427 | |
|
![]() Citaat:
...
![]() |
![]() |
#428 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#429 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zeg het, ik heb chance dat ik niet aan de Belgische prijzen zit. Ik betaal met mijn verbruik een beetje meer dan jij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#430 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja zeg, ik wou maar eens een grapje maken.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#431 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() De huidige platen hebben een vermogen van 2 tot 3 kW en meer. Gaat snel.
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 19 januari 2023 om 17:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#432 | |
|
![]() Citaat:
![]() Da's wat overdreven, maar we hebben er wel aandacht voor gehad bij de verbouwing
![]() |
![]() |
#433 |
|
![]() IDD ... in eerste plaats alle toestellen die (sterk) verwarmen, vervolgens diegene die afkoelen, ... de rest kan je bijna uitsluiten indien je wil gaan besparen ...
![]() |
#434 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#435 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De "slimme meter" wordt door de strot geduwd met uitleg je kost van elektriek mede afhankelijk maken van je piekverbruik, met als doel dat geld te geven aan de netbeheerder met als uitleg dat die zijn kabels moet dimensioneren voor het piekverbruik.
Geen 1 van die serialisereng van uitleggen kan. 1) De netbeheerder dimensioneert kabels helemaal niet volgens verbruik van Joske en Piet en Bert enz, die legt gewoon standaard kabelsecties in straten, en industriele of andere hogere verbruikers, die krijgen individuele kabels/kabines/aansluitingen, vanaf een "hoger" punt in het netwerk, een 11kV of zo. 2) Piekverbruik en moment ervan, is geen vrije keuze van verbruikers, het zijn omstandigheden, mother nature, die voor nood aan energie zorgen op momenten van die omstandigheden. Dat piekverbruik doen meetellen zou zorgen voor meer spreiding over de tijd van het verbruikis daarmee bullige sjit. Zelfs een auto opladen, dat doe je niet als je er mee rijdt, dat doe je buiten werktijden en de bevolking werkt / is actief grotendeels overdag. 3) Dat registreren elk kwartier, om je piekverbruik te achterhalen, is voor de netbeheerder compleet redundant, want je piekverbruiksmoment is hetzelfde als dat van de veruit meeste verbruikers, dat meet je dus gewoon aan de top van stroomopwaarts. Alsof je een temperatuursonde monteert op elke zetel in je living, om de temperatuur van je living te regelen - die meten gewoon alle hetzelfde, of, het verschil is zodanig klein dat de regeling verwaarloosbaar anders stuurt. Voor wat zijn deze functies wèl nuttig: om je te bespioneren, te rantsoeneren en te limiteren. Met een resolutie van jou alleen zelfs. Je adres als enige in de straat zonder elektriek gezet. Op elke schaal en met elke mate. Ze zouden bvb alle doktersadressen in het land van slimme meters zonder elektriek zetten, of juist als enige elektriek laten hebben. Of alle addressen waar gepensioneerden wonen. Of iedereen die zich braag een/stout geen spuitje liet zetten. Of de VB ledenlijst importeren en die zonder elektriek zetten, de mogelijkheden zijn eindeloos, haha. Ook, en niet het minste, je doen en laten in de zin van hij gaat weg, hij komt thuis, hij zet zijjn kookplaat aan, de lampen van zijn wietplantage op zolder, enz. Herinner een artikel, waar ze een wietplantage ontdekten door een dak waar geen sneeuw op bleef liggen - ze smolt. Met die spionagemeter moeten ze niet in hun heli stappen, vanachter hun bureau wat data analyse en bingo. En dat hoeft zelfs niet zulke scenario's, gewoon niet van "algemeen belang" zijn, en patat, je zit net als straatlampen tegenwoordig, donker.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
![]() |
![]() |
![]() |
#436 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met die slimme meter kunnen ze in hun burooke ergens in Bruxelles achteroverleunen in hun zetels en tegen elkaar lachen dat ze op adres X een wafelenbak aan het houden zijn. ![]()
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 19 januari 2023 om 21:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#437 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik moest 200 euro betalen voor een onderzoek. Uit het onderzoek bleek dat de lijn in de straat te licht was voor een extra aansluiting. Daar ons domein in een hoek ligt met twee straten met een andere aansluiting, vroeg ik aan de telefoon of ik mss aan de andere lijn kon aansluiten (kostte wel meer kabel voor mij). Momentje zei de vrouw aan de lijn, na twee seconden kreeg ik het antwoord al: "Nee mijnheer, dat gaat ook niet, die lijn is ook niet zwaar genoeg". Daarop vroeg ik of dat onderzoek mij ook 200 euro zou kosten. De dag nadien kreeg ik een mail van Infrax dat ze de lijn in de straat konden vernieuwen, de eerste 300 meter op hun kosten, de rest op onze kosten. Kostprijs 17500 euro exclusief de BTW en exclusief de kosten voor de aansluiting. Navraag leerde mij dat de draden die er toen hingen 16mm² waren. Ik ben toen al de huize afgegaan met de vraag of ik even mocht kijken hoeveel Ampère hun aansluiting was. Ik weet dat een lijn niet berekend wordt op het feit dat iedereen steeds gelijktijdig het volle vermogen gebruikt, maar ik stelde wel vast dat de lijn veeeeeel te licht was voor alles wat er reeds op aangesloten was. Ik stuurde een mail naar Infrax met mijn bevindingen en ik schreef er ook bij dat, indien één van mijn buren stukken kreeg aan elektrische aparaten (te weinig spanning), ik Infrax zou weten te vinden. De dag nadien kreeg ik, terwijl ik in Duitsland aan het werk was, telefoon van Infrax. De medewerker wist mij te vertellen dat hij mijn mail gekregen en gelezen had. Ik zei: "Dat u hem gekregen en gelezen hebt, dat wist ik al (leesbevestiging), en u heeft eens goed gelachen zeker?". Hij vond dat ik gelijk had en dat de lijn inderdaad te licht was voor wat er reeds ophing, hij had dat persoonlijk nagekeken. Hij zei dat hij met mijn mail naar de directie geweest was en dat hij mij een nieuw voorstel mocht doen. Infrax zou op haar kosten de hele lijn vervangen door een zwaardere, het enige dat ik moest doen om alles in gang te zetten, was 2000 euro betalen voor de aansluiting en de kabel leggen tot aan de paal. Dat was op maandag. Maandagavond was alles betaald Woensdag kregen de buren een brief in de bus met de mededeling dat de maandag er op de stroom gedurende een paar uur weg zou zijn. Donderdag werden er twee nieuwe hoekpalen geplaatst ( zwaardere leidingen) Maandagmiddag om 14u00 was de nieuwe leiding een feit. Op woensdag was de aansluiting een feit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#438 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |