Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 oktober 2024, 15:54   #421
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Gewoon een tip. Toen ik ooit de mensen van de Wachttoren uitnodigde om thuis binnen te komen en hun voorstelde om te keuvelen over de bijbel maar dan met glas bier, waren ze onmiddellijk foetsie.

Dit gezegd zijnde is het natuurlijk not done dat men mensen afdreigt omdat ze deze of een andere politieke keuze maken.
Dat is een evidentie

Citaat:
Dat Blokkers hiertegen betogen is volledig gerechtvaardigd en correct.
Tot op heden ben ik nergens enig bewijs tegengekomen waarin de fysieke bedreiging wordt bevestigd. We kunnen momenteel dus spreken van een meute die op basis van een gerucht/roddel een soort lynchpartij beoogt.
Oud 31 oktober 2024, 16:17   #422
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Want daar is de vakbond niet bij betrokken?
Inderdaad. De hulpkas is een overheidsinstelling.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2024, 16:27   #423
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
ZEg dan meteen dat je met je hoofd in het zand wil blijven zitten hé, dan moet ik de moeite niet meer doen.
fox, ik ben niet verantwoordelijk voor het feit dat jij Alt-Right propaganda voor waarheid laat doorgaan.
Oud 31 oktober 2024, 20:21   #424
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
fox, ik ben niet verantwoordelijk voor het feit dat jij Alt-Right propaganda voor waarheid laat doorgaan.
Ik ben niet verantwoordelijk voor het feit dat jij met je kop in het zand zit. De Islam is een enorm gevaarlijke ideologie. De.bewijzen worden op dagdagelijkse basis geleverd in landen waar ze de meerderheid van de bevolking uitmaken. U mag dat blijven negeren hoor, maar het is nogal potsierlijk om dat propaganda te noemen
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 31 oktober 2024 om 20:23.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2024, 21:40   #425
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou hij een verkapt VB-er zijn? Ik denk het niet. Daarvoor heeft hij een te hoge pet op van Bartje. Maar hij heeft wel wat extreme en vooral rechtse opvattingen (soms).

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 31 oktober 2024 om 21:48.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2024, 21:57   #426
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou hij een verkapt VB-er zijn? Ik denk het niet. Daarvoor heeft hij een te hoge pet op van Bartje. Maar hij heeft wel wat extreme en vooral rechtse opvattingen (soms).
Er zijn er zo enkele die op het randje balanceren.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2024, 22:16   #427
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Er zijn er zo enkele die op het randje balanceren.
Zoals de (pseudo) perfester.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 31 oktober 2024 om 22:43.
Oud 31 oktober 2024, 22:18   #428
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U hebt het alweer niet begrepen. Niets nieuws onder de zon
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 31 oktober 2024, 22:34   #429
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U hebt het alweer niet begrepen. Niets nieuws onder de zon

Zoals ik al stelde: de islam staat haaks op onze manier van leven. Zelfs een echte, brave en oprechte moslim die de hadith en de koran getrouw volgt, zal toch intrinsiek onze staatsvorm afwijzen. En dus we moeten dit wel in de gaten houden, de terugkeer van deze mensen naar hun islamitische landen aanmoedigen, en zeker geen meer binnenlaten. Maar ja, we zitten ook nog met de 3de en de 4de generatie (en meer). En die zijn hier geboren...

Dit gezegd zijnde, zal ik nooit een hoofddoek een 'kopvod' noemen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 31 oktober 2024 om 22:49.
Oud 31 oktober 2024, 22:40   #430
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik al stelde: de islam staat haaks op onze manier van leven. Een echte oprechte moslim die de hadith en de koran volgt, zal intrinsiek onze staatsvorm afwijzen. En dus we moeten dit wel in de gaten houden. En de terugkeer van deze mensen naar hun islamitische landen aanmoedigen. En zeker geen meer binnenlaten. Maar ja, we zitten met de 3de en de 4de generatie. En die zijn hier geboren...

Kerk (godsdienst) en Staat dient strikt gescheiden te zijn. Jammer genoeg zijn we met de katholieke kerk slecht begonnen en andere godsdiensten springen uiteraard op de kar.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2024, 22:59   #431
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kerk (godsdienst) en Staat dient strikt gescheiden te zijn. Jammer genoeg zijn we met de katholieke kerk slecht begonnen en andere godsdiensten springen uiteraard op de kar.
Geen subsidies meer voor de godsdiensten. Ofwel een kerkbelasting, een soort kirchensteuer, heffen (zoals in Duitsland) waarvan de opbrengst integraal naar de verschillende godsdiensten gaan. Schoolpakt is ook voorbijgestreefd. De kerken hebben in onze tijd niets meer te maken met onderwijs. Tenzij dat ze hun onderwijs zelf inrichten én bekostigen. Dit onder controle van de staat voor wat de leerstof betreft. Dat moet altijd mogelijk blijven natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 31 oktober 2024 om 23:03.
Oud 31 oktober 2024, 23:26   #432
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik al stelde: de islam staat haaks op onze manier van leven. Zelfs een echte, brave en oprechte moslim die de hadith en de koran getrouw volgt, zal toch intrinsiek onze staatsvorm afwijzen. En dus we moeten dit wel in de gaten houden, de terugkeer van deze mensen naar hun islamitische landen aanmoedigen, en zeker geen meer binnenlaten. Maar ja, we zitten ook nog met de 3de en de 4de generatie (en meer). En die zijn hier geboren...

En dan ?? Dat maakt die klote-ideologie niet minder gevaarlijk. Ik ken trouwens geen enkel islam-land dat normaal (zoals wij dat kennen) functioneert. Islamieten worden trouwens in geen enkel niet-islam-land met open armen ontvangen. Ze worden telkens door de strotten van de bevolking geramd door onverantwoorde politici.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2024, 00:48   #433
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk het ook niet. Maar zoals jammer genoeg bij veel conservatieven te merken is, is er een redelijk lage immuniteit tgo het populisme waarmee Alt-Right zieltjes probeert te charmeren. In de VS is dat heel direct : de white pride agitprop, het invasie geleuter en de obsessie met muren bouwen. In europa en meer specifiek bij ons maskeert Alt-Right dat wat meer en fixeert het beeld van de externe vijand op 'de islam'. Dat is de truuk om te proberen onder de stempel van racisme uit te kunnen blijven. Doordat Alt-Right al jarenlang het slagzinnetje loopt te herhalen dat 'islam geen godsdienst is maar een extreem-rechtse fascistische ideologie' is dat een eigen leven gaan leiden. En het werkt drempelverlagend. Het laat de conservatief toe om een discours te gebruiken dat eigenlijk puur en onversneden Blokretoriek is, en toch te kunnen blijven beweren dat men géén racist is. En dat zeer vermoedelijk over zichzelf ook zo te zien.

Wie die boutade zelf repetitief en spontaan begint te propageren, komt heel dicht bij de start van zijn eigen descent into the rabbit hole. Dan kom je al snel bij de volgende stap : de 'ik ben geen racist, maar...' onzin.

Vraag is dan of de conservatief niet via die faciliterende houding tgo extreem-rechts discours aan zijn eigen omvorming tot closset Blokker is begonnen ?
Oud 1 november 2024, 01:43   #434
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bullshit, islam is vele malen erger dan katholicisme.
Oud 1 november 2024, 07:27   #435
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk het ook niet. Maar zoals jammer genoeg bij veel conservatieven te merken is, is er een redelijk lage immuniteit tgo het populisme waarmee Alt-Right zieltjes probeert te charmeren. In de VS is dat heel direct : de white pride agitprop, het invasie geleuter en de obsessie met muren bouwen. In europa en meer specifiek bij ons maskeert Alt-Right dat wat meer en fixeert het beeld van de externe vijand op 'de islam'. Dat is de truuk om te proberen onder de stempel van racisme uit te kunnen blijven. Doordat Alt-Right al jarenlang het slagzinnetje loopt te herhalen dat 'islam geen godsdienst is maar een extreem-rechtse fascistische ideologie' is dat een eigen leven gaan leiden. En het werkt drempelverlagend. Het laat de conservatief toe om een discours te gebruiken dat eigenlijk puur en onversneden Blokretoriek is, en toch te kunnen blijven beweren dat men géén racist is. En dat zeer vermoedelijk over zichzelf ook zo te zien.

Wie die boutade zelf repetitief en spontaan begint te propageren, komt heel dicht bij de start van zijn eigen descent into the rabbit hole. Dan kom je al snel bij de volgende stap : de 'ik ben geen racist, maar...' onzin.

Vraag is dan of de conservatief niet via die faciliterende houding tgo extreem-rechts discours aan zijn eigen omvorming tot closset Blokker is begonnen ?
Typisch dat die rechtse kereltjes zich steeds weer laten vangen door het populisme. En telkens loopt het af met een sisser. En dan komen ze janken.
Oud 1 november 2024, 10:15   #436
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

U faciliteert de Islam. Dat maakt van u de conservatief. Ik ben liberaal en dus vanzelfsprekend extreem anti Islam. Uw discours om mij in 1 of ander extreem rechts conservatief hoekje te duwen is pathetisch.
Oud 1 november 2024, 11:24   #437
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U faciliteert de Islam. Dat maakt van u de conservatief. Ik ben liberaal en dus vanzelfsprekend extreem anti Islam. Uw discours om mij in 1 of ander extreem rechts conservatief hoekje te duwen is pathetisch.
Godsdienstvrijheid (een mensenrecht trouwens...) verdedigen heeft niets met faciliteren te maken. Dat is weer een intentieproces, iets waar conservatieven nogal graag in grossieren.

Moest je zelfs maar basiskennis hebben van wat liberalisme is, dan zou je weten dat die godsdienstvrijheid beschermen.

Lees eens wat bij, bv John Locke zijn brief uit 1689 'A letter concerning toleration'.
Oud 1 november 2024, 11:27   #438
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Godsdienstvrijheid (een mensenrecht trouwens...) verdedigen heeft niets met faciliteren te maken. Dat is weer een intentieproces, iets waar conservatieven nogal graag in grossieren...
Maar het is zwaar naïef als je een godsdienst vrijheid geeft om te opereren die dat zelf niet respecteert.
Vrouwenrechten, LGBTQ+, enz. gaan achteruit naarmate islam meer macht heeft.
Jij wilt islam de vrijheid geven om zich te sluieren, maar in de landen waar islam de plak zwaait is er zeer weinig vrijheid voor vrouwen om zich te kleden zoals ze willen.
Vaak bestaat er een 'zedenpolitie' die vrouwen van straat plukt en zelfs doodfoltert als ze niet aan de religieuze richtlijnen voldoen.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 1 november 2024 om 11:29.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2024, 11:29   #439
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Godsdienstvrijheid (een mensenrecht trouwens...) verdedigen heeft niets met faciliteren te maken. Dat is weer een intentieproces, iets waar conservatieven nogal graag in grossieren.

Moest je zelfs maar basiskennis hebben van wat liberalisme is, dan zou je weten dat die godsdienstvrijheid beschermen.

Lees eens wat bij, bv John Locke zijn brief uit 1689 'A letter concerning toleration'.
Die "godsdienst" waar gij het over hebt zorgt over de hele wereld voor onheil en ambras, dood en verderf. Noem mij één islamland dat normaal functioneert en waar de vrijheid centraal staat.

Citaat:
Oud 1 november 2024, 11:32   #440
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Maar het is zwaar naïef als je een godsdienst vrijheid geeft om te opereren die dat zelf niet respecteert.
Vrouwenrechten, LGBTQ+, enz. gaan achteruit naarmate islam meer macht heeft.
Jij wilt islam de vrijheid geven om zich te sluieren, maar in de landen waar islam de plak zwaait is er zeer weinig vrijheid voor vrouwen om zich te kleden zoals ze willen.
Vaak bestaat er een 'zedenpolitie' die vrouwen van straat plukt en zelfs doodfoltert als ze niet aan de religieuze richtlijnen voldoen.
aan het tempo dat "ze" Europa blijven binnenkomen, en het tempo dat ze zich vermenigvuldigen, kunnen ze binnen 20jaar een demografische meerderheid vormen in Europa.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be