Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 maart 2005, 23:13   #421
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte
PRIVé BEZIT, eigen keuzes maken, vrijheid, zelfstandigheid dat is waar het hier over gaat
Wel dat is nu eens precies wat wij aan het zeggen zijn sie!
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2005, 23:19   #422
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Wel dat is nu eens precies wat wij aan het zeggen zijn sie!
Bent u nu met mijn voeten aan het rammelen of wat? Of weet u niet meer wat u(vooral comrad alpha) zeggen

in u woordenschat is privé= collectief maar in de mijne toch nog altijd niet
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2005, 23:25   #423
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Prive bezit; moeten we toch allemaal kunnen kopen nietwaar. Langs de andere kant moet dat niet voor eeuwig zijn. Vroeger kon je bv een huis kopen voor 100 jaar maar was de grond er niet bij inbegrepen.
Eigen keuze maken; door een goed leefbaar kader van basis infrastructuur en leefmiddelen kan iedereen zijn eigen keuze terug beginnen maken
Vrijheid; idem als bovenstaande
Zelfstandigheid; idem als bovenstaande

Toch normaal? Mensen hebben het vandaag te moeillijk om nog rond te komen. Alles wordt te duur, en de netto lonen te laag voor velen (omdat alles te duur is natuurlijk) en zitten in een vicieuze cirkel. Ze moeten huren maar betalen te veel. Ze willen kopen maar verdienen te weinig. Tja, wat ga je daar nu nog aan doen tenzij de basis terug leefbaar maken? We zitten in crisis mocht je het nog niet gezien hebben.
Oud 10 maart 2005, 23:31   #424
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Prive bezit; moeten we toch allemaal kunnen kopen nietwaar. Langs de andere kant moet dat niet voor eeuwig zijn. Vroeger kon je bv een huis kopen voor 100 jaar maar was de grond er niet bij inbegrepen.
Eigen keuze maken; door een goed leefbaar kader van basis infrastructuur en leefmiddelen kan iedereen zijn eigen keuze terug beginnen maken

Toch normaal? Mensen hebben het vandaag te moeillijk om nog rond te komen. Alles wordt te duur, en de netto lonen te laag voor velen (omdat alles te duur is natuurlijk) en zitten in een vicieuze cirkel. Ze moeten huren maar betalen te veel. Ze willen kopen maar verdienen te weinig. Tja, wat ga je daar nu nog aan doen tenzij de basis terug leefbaar maken? We zitten in crisis mocht je het nog niet gezien hebben.
Waarom zouden we allemaal privé bezit moeten kunnen kopen, iemand die niet wil werken, moet niet kunnen kopen
Bestaat er ook al zoiets als recht om privé bezit te kunnen kopen??????????
Voor jullie redenering zal altijd alles te duur zijn. alles wordt????? vroeger was het niet duur zeker??? crisis tis altijd crisis mocht je het nog niet doorhebben?
Oud 10 maart 2005, 23:36   #425
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:

Eigen keuze maken: goed leefbaar kader ok,
we hebben toch een goed onderwijssysteem om kansarmen er bovenop te helpen (geef toe altijd kan alles beter), leefmiddelen potverdekke Belgiê is het land van de leefmiddelen, het gaat zover dat velen niet willen gaan werken. In Wallonië is de werkbereidheid nul onder de mannen (kanaal z ) 0000000 en nog eens 0000000000000 vandaag in kanaal z
Oud 10 maart 2005, 23:36   #426
maarte
Minister-President

Standaard

0000000000
Oud 10 maart 2005, 23:37   #427
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat u aanklacht is het recht op privébezit
Wij klagen het [size=3]ongebreidelde[/size] recht op privebezit aan. Vindt jij nu echt dat iemand die daar genoeg geld voor zou hebben gewoon heel de planeet zou mogen kopen en dan alle andere mensen de planeet mag afsmijten ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2005, 23:37   #428
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

't is altijd crisis exact. Moeten wij en anderen daarom blijvend het gelag betalen?
Wie bestuurt er hier in dit land? Toch niet de mensen die niks kunnen kopen zeker?
Maar zowel kopen moet nu terug kunnen en vooral huren aan lagere prijzen dan nu het geval is.
Voor u zijn dat centen er bij als u verhuurt, voor de armere zijn het centen er bij als hij minder moet betalen.
U moet eens wat solidair leren worden.
Oud 10 maart 2005, 23:39   #429
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ga maar eens tegen een 40 jarige of een 50 jarige gaan zeggen dat het zijn eigen schuld is dat de boel failliet draait (meestal omdat de RSZ NIET BETAALD IS VAN DIE RIJKE BEDRIJVEN) en dat hij maar naar school moet gaan.

tss, komaan tijd om stilletjes wakker te worden allemaal.
Oud 10 maart 2005, 23:41   #430

Standaard

Citaat:
u pleit dus voor collectivisering en meer staat= communisme
Je zou kunnen zeggen dat we pleiten voor een beetje meer communisme. Moest ik leven en een volledig communistische maatschappij dan zou ik pleiten voor wat meer kapitalisme. Maar wij noemen het gewoon zuiver liberalisme en het is ook het zuiver liberalisme
cfr John Locke
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 10 maart 2005 om 23:41.
Oud 10 maart 2005, 23:44   #431
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
't is altijd crisis exact. Moeten wij en anderen daarom blijvend het gelag betalen?
Wie bestuurt er hier in dit land? Toch niet de mensen die niks kunnen kopen zeker?
Maar zowel kopen moet nu terug kunnen en vooral huren aan lagere prijzen dan nu het geval is.
Voor u zijn dat centen er bij als u verhuurt, voor de armere zijn het centen er bij als hij minder moet betalen.
U moet eens wat solidair leren worden.
Altijd crisis was cynisme, kopen aan lagere prijzen? in systeem van vraag en aanbod???? (ik bied gewoon meer).
Solidair daar is het magische inhoudloze cliché woord. Ik moet niet verplicht solidair zijn ik ben dat uit eigen wil. Daarbij diefstal en schurkerij onder mom van solidariteit dat is heel slim gezien van je. Van wie krijgen de werklozen hun werkloosheidsvergoeding weer??? als dat niet solidair Is?
Oud 10 maart 2005, 23:45   #432
maarte
Minister-President

Standaard

Kopen kan toch (bied gewoon genoeg)
Oud 10 maart 2005, 23:45   #433

Standaard

Citaat:
Waarom zouden we allemaal privé bezit moeten kunnen kopen, iemand die niet wil werken, moet niet kunnen kopen
Bestaat er ook al zoiets als recht om privé bezit te kunnen kopen??????????
Voor jullie redenering zal altijd alles te duur zijn. alles wordt????? vroeger was het niet duur zeker??? crisis tis altijd crisis mocht je het nog niet doorhebben?
Het gaat ons niet om het recht op privebezit of eigendom.
wel over gebruiksrecht van een minimaal gedeelte van datgene wat van nature van iedereen is.
Oud 10 maart 2005, 23:46   #434
maarte
Minister-President

Standaard

parasieten
Oud 10 maart 2005, 23:47   #435
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Het gaat ons niet om het recht op privebezit of eigendom.
wel over gebruiksrecht van een minimaal gedeelte van datgene wat van nature van iedereen is.
de staat heeft toch bossen en parken en sociale woningen, alhoewel veel te weinig. ga bij hen is aankloppen.
Oud 10 maart 2005, 23:48   #436

Standaard

Woont gij nog thuis ?
Hebt ge ooit al eens op eigen benen moeten staan
en alles zelf betalen ?
zonder moeders ijskast in de buurt ?
Oud 10 maart 2005, 23:50   #437
maarte
Minister-President

Standaard

het woord solidair is niet= profiteren van andere mensen
Oud 10 maart 2005, 23:50   #438

Standaard

Citaat:
de staat heeft toch bossen en parken en sociale woningen, alhoewel veel te weinig. ga bij hen is aankloppen.
Dacht ge soms dat we van u een bos of een huis hadden verwacht dan ?
daar gaat het niet om he
we debateren hier dacht ik over politiek
huizen worden hier nog nie direct afgepakt ?
En wees gerust we zullen op onze tijd bij de staat aankloppen
Oud 10 maart 2005, 23:50   #439
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Woont gij nog thuis ?
Hebt ge ooit al eens op eigen benen moeten staan
en alles zelf betalen ?
zonder moeders ijskast in de buurt ?
Weet u echt niets anders meer u valt in herhaling
Oud 10 maart 2005, 23:51   #440
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Altijd crisis was cynisme, kopen aan lagere prijzen? in systeem van vraag en aanbod???? (ik bied gewoon meer).
Solidair daar is het magische inhoudloze cliché woord. Ik moet niet verplicht solidair zijn ik ben dat uit eigen wil. Daarbij diefstal en schurkerij onder mom van solidariteit dat is heel slim gezien van je. Van wie krijgen de werklozen hun werkloosheidsvergoeding weer??? als dat niet solidair Is?
Wel ja, als alles een beetje goedkoper is kan jij wat meer ontspannen gaan werken.
Je schijnt dat niet te snappen precies.
Hou jij van veel te dure kaas en eieren en wonen? Is het dat wat je nu aan het zeggen bent? alles nog wat opslaan, smijt ze op straat de schurken maar o wee als je aan mijn centen komt. Is het dat?
Komen wij toch niet uw centen, alleen aan de huizen!
Dat dit toevallig uw bron van inkomen is kan alleen maar komen omdat het voor ons een bron van uitgaven is. En niet met een smile!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be