![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Hangt bij u een VL-sticker op de auto | |||
Jazeker |
![]() ![]() ![]() |
51 | 34,00% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
61 | 40,67% |
Ik heb geen auto/maak er geen gebruik van |
![]() ![]() ![]() |
38 | 25,33% |
Aantal stemmers: 150. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#422 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#423 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoef me dus niet neer te leggen bij de volgens u 'normale' verfransingsdruk net zoals de Oejgoertaligen zouden moeten neerleggen bij de verdrukking van hun taal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#424 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#425 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onlangs is Nederlands één van de officiële talen van de Organisation of South-American Nations geworden. In de Caribbean Community wordt het ook gebruikt, maar dan 'unofficially'. Dat en nog veel meer kunt u vinden op : http://en.wikipedia.org/wiki/Dutch_language Het Oejgoers heeft in vergelijking met het Nederlands nog een hele weg af te leggen, vrees ik. Voor de rest sluit ik me in dezen - gemakshalve ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 19 november 2008 om 16:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#426 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() er zijn er. maar ook de rand rond Brussel is Vlaanderen, evenveel als Zele.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#427 |
Burger
|
![]() Op mijn auto kleeft zowel de Vlaamse leeuw als een VL sticker. Ik voel me Vlaming, ik heb geen probleem met men identiteit en voel me geen belg.
Ik vind dat we als Vlamingen fier mogen zijn op onze Vlaamse (en dus Nederlandse) identiteit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#428 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op mijn auto niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#429 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() ik heb geen auto (meer)
maar ik mag niet stemmen, omdat dit een ondemocratisch forum is ![]() Laatst gewijzigd door pintjeeuh : 19 november 2008 om 19:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#430 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nog een beetje geduld, pintjeeuh, en je hoort er helemaal bij.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#431 |
Europees Commissaris
|
![]() Je hebt daar ongetwijfeld een zeer grondige studie over gemaakt, maar je conclusie klopt niet. Ikzelf kijk nooit naar VTM, mijn favorieten zijn Canvas, de Nederlandse zenders, BBC 1 en 2 en Arte. De Franse zenders blinken uit in oeverloze discussie-programma's, de interessante geschiedenis-programma's zijn wel interessant. Dus geen overhaaste conclusies treffen als je het over "de modale Vlamingen" hebt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#432 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#433 |
Banneling
|
![]() Dat is nu misschien, maar vroeger niet. In het verleden stonden de Nederlandse tv-zenders als model voor de Nederlandstalige Belgen. Vele Vlamingen keken 'naar de Hollander' in de jaren '70 en '80. De Nederlanders deden toen aan degelijke televisie. En zij waren ook echt vernieuwend. Een beetje zoals hun radiouitzendingen nu. Ik denk hier specifiek aan BNR-radio of NED 1. Degelijke radiojournalistiek noem ik dit. Even degelijk zelfs als de BBC. Zelfs beter eigenlijk.
Laatst gewijzigd door system : 19 november 2008 om 22:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#434 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie hoegenaamd geen enkel teken dat ook maar enigszins in de richting gaat van het herstel van de provincie Brabant, laat staan Brabant dat over heel haar grondgebied tweetalig zou zijn. 'n Reinste hersenschim.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#435 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#436 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 19 november 2008 om 22:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#437 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De openbare zenders die wij nog steeds kunnen ontvangen, brengen over het algemeen nog heel goed materiaal. Uitzendingen als Netwerk, Nova... zijn vaak van een heel betere kwaliteit dan wat Canvas brengt. Veel indringender, veel kritischer en ook zonder de PC-heilige huisjes te ontzien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#438 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 19 november 2008 om 22:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#439 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou niet weten wat er "saai" is aan een actualiteitsprogramma als Netwerk of Nova dat trouwens niet alleen Nederlandse onderzoeksjournalistiek brengt ook veel buitenlandse reportages. Praatprogramma's? 't Zit er ook vol van in de Vlaamse tv-zenders... Mij interesseert het over het algemeen niet, maar als er toch een oordeel moet worden geveld: toch liever een Nederlands praatprogramma waar er over één bepaalde onderwerp ten gronde wordt gediscussieerd dan het vlinderachtig gedoe in de Zevende Dag of Villa Politica bijvoorbeeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#440 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 19 november 2008 om 23:15. |
|
![]() |
![]() |