Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Is multicul een noodzaak?
Ja 35 27,34%
Neen 85 66,41%
geen mening 8 6,25%
Aantal stemmers: 128. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juli 2006, 00:31   #421
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
alléé carlgustaaf.... 46 ppffff
het wordt dus erger met de jaren ?
ja jong...ik vrees het ergste voor u en nieuwe handlanger/kornuit Meester Weetal...voor sommigen is het namelijk zo erg , dat het noodlottig is! Dan stikt ge er gewoon in!
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2006, 00:36   #422
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

http://deekodiver.skynetblogs.be moet men geen 10 minuten bekijken om te zien dat het een VB-blog is...
Onckelincnkx vertelt daar niets: het VB herhaalt daar zijn euwige klaagzang...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2006, 00:39   #423
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Als we er nu van uitgaan dat zowel KifKif als mevrouw Onckelinx liegen, kunnen we misschien stellen dat ongeveer 60 % (en dus zeker al geen 80 %) van de totale gevangenisbevolking van België van allochtone afkomst is. Dat komt neer op ongeveer 6.000 personen.

6.000 personen op een totaal van ongeveer 1.000.000 allochtonen.

Dat is ongeveer 0,6 % van de totale groep allochtonen.

Maar die 0,6 % (+ de 0,6% die nog niet in de gevangenis zit maar daar misschien wel had moeten zitten) is natuurlijk wel voldoende om de massa-hysterie omtrent 'de allochtonen' te rechtvaardigen, voedsel te geven, en steeds verder aan te wakkeren.

Arm Vlaanderen. Arm België.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2006, 00:40   #424
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
U kunt nog altijd in de politiek stappen, het is nooit te laat.
mischien zou ik eens kunnen proberen een boekske te schrijven, en er een exemplaar van naar politiekers te sturen die al een voet in huis hebben.Dat is makkelijk.Als er al maar een beetje blijft plakken is het al ok. Klein beginnen...je hebt ook on line-boeken nu.
Maar ik denk dat ik mij al die moeite kan betroosten.Uw vrienden moslims, en zelf als je me niet gelooft spijt me dat, zijn hun eigen graf aan het graven met hun onophoudende baldadigheden.Als er in Europa zoveel extreem-rechtse stemmers zijn, is dat hun direkte fout.En dat verwijt ik hen nog het meest eigenlijk, want voor mij is dat in feite ook niet interressant.
Het begint af te tellen voor hen...
Oud 11 juli 2006, 00:42   #425
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
http://deekodiver.skynetblogs.be moet men geen 10 minuten bekijken om te zien dat het een VB-blog is...
Onckelincnkx vertelt daar niets: het VB herhaalt daar zijn euwige klaagzang...
Kif Kif...ook VBers zeker
Oud 11 juli 2006, 00:47   #426
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Als we er nu van uitgaan dat zowel KifKif als mevrouw Onckelinx liegen, kunnen we misschien stellen dat ongeveer 60 % (en dus zeker al geen 80 %) van de totale gevangenisbevolking van België van allochtone afkomst is. Dat komt neer op ongeveer 6.000 personen.

6.000 personen op een totaal van ongeveer 1.000.000 allochtonen.

Dat is ongeveer 0,6 % van de totale groep allochtonen.

Maar die 0,6 % (+ de 0,6% die nog niet in de gevangenis zit maar daar misschien wel had moeten zitten) is natuurlijk wel voldoende om de massa-hysterie omtrent 'de allochtonen' te rechtvaardigen, voedsel te geven, en steeds verder aan te wakkeren.

Arm Vlaanderen. Arm België.
gemakshalve vergeet ge de duizenden gevangenen die wel belgische papieren hebben, maar eigenlijk geen "échte" Belgen zijn. Al die Marokanen met 2 paspoorten bvb. Die worden bij de Belgische gevangenen gerekent...triestig inderdaad.Maar maak je geen zorgen.Waar gij woont zal het nog wel een paar jaartjes rustig blijven.
Oud 11 juli 2006, 00:54   #427
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Uw vrienden moslims zijn hun eigen graf aan het graven met hun onophoudende baldadigheden. Als er in Europa zoveel extreem-rechtse stemmers zijn, is dat hun direkte fout. En dat verwijt ik hen nog het meest eigenlijk, want voor mij is dat in feite ook niet interressant.
Het begint af te tellen voor hen...
Ik heb een aantal vrienden die moslim zijn. Ik heb ook vrienden die niet-moslim zijn, maar bijvoorbeeld christelijk, of boeddhistisch, of atheïstisch.

Ik heb geen vrienden die zich met baldadigheden bezighouden (ze zouden hoogstens misschien een beetje durven jennen en vervelend doen op een internet-forum).

Dat er in Europa zoveel extreem-rechtse stemmers zijn is dus zeker niet de fout van mijn vrienden, en u hoeft hen dan ook niks te verwijten.
Oud 11 juli 2006, 01:01   #428
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
gemakshalve vergeet ge de duizenden gevangenen die wel belgische papieren hebben, maar eigenlijk geen "échte" Belgen zijn. Al die Marokanen met 2 paspoorten bvb. Die worden bij de Belgische gevangenen gerekent...triestig inderdaad.Maar maak je geen zorgen.Waar gij woont zal het nog wel een paar jaartjes rustig blijven.
Bon, dan gaan we er voor het gemak gewoon van uit dat �*lle gevangenen in België van allochtone afkomst zijn. Er zijn ongeveer 10.000 gevangenen in België, op een totale allochtone bevolking van ongeveer 1.000.000. Dat is dus net 1 %.

EEN PROCENT van de allochtone bevolking is dus 'crimineel'.

Allez, we doen er nog een schep bovenop (nu we toch bezig zijn) :

TWEE PROCENT van de allochtonen in België zijn 'criminelen'.

En vanwege die TWEE procent gaan we de overige ACHTENEGENTIG procent belasteren, met de vinger wijzen, verdacht maken, misprijzen, minachten, uitsluiten, ...

Oud 11 juli 2006, 01:13   #429
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Bon, dan gaan we er voor het gemak gewoon van uit dat �*lle gevangenen in België van allochtone afkomst zijn. Er zijn ongeveer 10.000 gevangenen in België, op een totale allochtone bevolking van ongeveer 1.000.000. Dat is dus net 1 %.

En vanwege die TWEE procent gaan we de overige ACHTENEGENTIG procent belasteren, met de vinger wijzen, verdacht maken, misprijzen, minachten, uitsluiten, ...

je bent op de goede weg, maar...
Je vergeet wéér iets: die 2 %, dat is geen vaststaand cijfer, en betreft niet steeds de zelfde personen.Ja, inderdaad, elke dag stappen er allochtonen vrij de gevangenis buiten, en gaan daar terug aan de slag, en die worden onmiddellijk vervangen door andere kriminele allochtonen.Men heeft er nu juist opzettelijk een deel vrijgelaten om plaats te maken, want er zijn niet genoeg gevangenisplaatsen beschikbaar om ze allemaal opgesloten te houden .Dus laten ze ze maar los..."die komen toch vanzelf terug" zeggen de cipiers dan."Tot binnenkort" roepen die altijd als de gevangenen vrijgelaten worden...
Oud 11 juli 2006, 01:16   #430
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb een aantal vrienden die moslim zijn. Ik heb ook vrienden die niet-moslim zijn, maar bijvoorbeeld christelijk, of boeddhistisch, of atheïstisch.

Ik heb geen vrienden die zich met baldadigheden bezighouden (ze zouden hoogstens misschien een beetje durven jennen en vervelend doen op een internet-forum).

Dat er in Europa zoveel extreem-rechtse stemmers zijn is dus zeker niet de fout van mijn vrienden, en u hoeft hen dan ook niks te verwijten.
goed, gij zijt een braaf man, en uw vrienden zijn de uitzonderingen die de regel bevestigen.Hebt gij geluk zeg!
Oud 11 juli 2006, 01:33   #431
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
goed, gij zijt een braaf man, en uw vrienden zijn de uitzonderingen die de regel bevestigen.Hebt gij geluk zeg!
Neen, ik zelf ben helemaal niet zo'n braaf man, maar mijn vrienden wel (en zij zijn geen uitzondering, want uw regel klopt niet).

Ik heb alleszins veel geluk, dat klopt wel. Ik ben daar voor geboren, denk ik.
Oud 11 juli 2006, 04:18   #432
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:

Djimi,

Daar gaat het niet om en dat weet je goed genoeg ! Waar het jammer genoeg wel om gaat is dat misdaden maar misdaden zijn als de Marokkaanse daders uit Polen blijken te komen, zoniet is het slachtoffer begonnen !

Let trouwens op als je al je vrienden tegelijk uitnodigt ! Met al die verschillende culturele achtergronden is voorzichtigheid geboden om botsingen te vermijden. Raad hen ook aan om goed uit te kijken als ze het openbaar vervoer gebruiken ! Sommige verbindingen worden hier "risicolijnen" genoemd, daar zitten namelijk zwaar agressieve treinbestuurders van middelbare leeftijd op die kansarme Marokkaantjes aanvallen ! In een vrij recent voorval in het Antwerpse had één van die middelbare hooligans de gore moed om 6 van die onschuldige slachtoffertjes tegelijk aan te vallen. De bandiet had zich daarbij wat vergaloppeerd waardoor z'n hart het begaf. Omdat een slachtoffer een slachtoffer is werden de "kansarmpjes" met man en macht opgespoord en opgesloten ! Het was echter meteen duidelijk dat die arme zieltjes niks hadden misdaan, de overheid zag z'n fout dan ook meteen in en liet nu al 3 "slachtoffertjes" vrij !

Voor de rest mag je met je cijfertjes bewijzen wat je wil

Noorman
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2006, 06:02   #433
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
en ik heb hier duidelijk een lapzwans aan mijn been die zich aardig in de nesten heeft gewerkt door maar wat uit de nek te lullen in de hoop dat het als argument kon dienen
en zich nu uit de nesten probeert te werken door op de man te spelen

die ander is echter zó debiel, wat betreft volharding dan, dat ie niet afhoudt

waarop de lapzwans weer wat verder gaat schelden teneinde zijn/haar gezichtje nog wat te kunnen redden
Schelden? Is dom een scheldwoord? Ik vertik het om kleuterjuf te spelen, vraag uitleg aan je dochtertje
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2006, 06:10   #434
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bitweiser Bekijk bericht
Zonder hen hadden we de talrijke pizzaria's niet ontdenkt.
Terwijl pizza oorspronkelijk door de Chinezen uitgevonden is

on topic: Multiculturele samenleving is niet echt een noodzaak, voor mij alleszins.
Multicultuur is voor mij ne keer chinees gaan eten maar daar stopt het dan ook.
Ik vind onze cultuur meer als voldoende en interessant genoeg.
En bon gezien de vele mensen die er ook zo over denken is het volkomen normaal en natuurlijk dat niet iedereen zich thuis voelt binnenin die multicultuur.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2006, 06:32   #435
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat is inderdaad futiel. Je vergeet er wel de vergelijking bij te plakken die uw tegenzijde dan voorwendt, en uiterst correct is.

Indien 100% van de gevangenen allochtoon is (in welke zin dan ook) op een allochtone bevolking van 1 miljoen, en aldus het aandeel criminelen in de allochtone bevolking 1% is, dan is het aandeel van de autochtonen (in welke zin dan ook) 0% op een bevolking van 9 miljoen. Er zijn dus negen keer meer géén criminelen, wat dus betekent dat de "criminaliteit" tussen allochtoon en autochtoon een meerwaarde van 900% betekent.

Pas nu datzelfde toe op de werkelijke cijfers.
Oud 11 juli 2006, 06:35   #436
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Niet verwonderlijk. Toen de torens in NY met de grond gelijk werden gemaakt (het werk van 0,000001% moslims) stonden in vele Europese straten moslims te juichen, en dan spreken we nog niet over de meerderheid die er begrip voor kon opbrengen.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2006, 08:47   #437
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
allemaal nogal vermoeiend , dat onsamenhangend gelul...
Het moet zijn dat je niet goed kunt lezen ...

Er bestaan opleidingscentra voor volwassenen die dit kunnen verhelpen.
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2006, 08:48   #438
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Praha , Superpsychiater, Wijze Man...een gepaste vriend voor Meester Weetal, hand in hand, samen door het moslimland
Jullie beiden s'nachts , in een donkere straat tegenkomen, dat is pas angstaanjagend. Nog liever een bende door speed opgefokte Marokkaanse kickboxers, op schok voor een gezellig avondje "ongelovige honden-bashing"...

"ongelovige honden-bashing"
hoe verzin je het
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 11 juli 2006, 08:49   #439
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Bon, tegen beter weten in toch nog eens proberen :

beste carlgustaaf, die paar honderd - of zelfs een paar tienduizend als u er op staat - al of niet gemaskerde hoofdafsnijders zijn een kleine fractie (nog geen één procent) van één procent van het totaal aantal moslims op deze planeet, en IK beschouw ze in elk geval niet als 'representatief' voor de anderen.

Het klopt dat de 'gangster'-cultuur erg in is bij jongeren (zowel van arabische als niet-arabische afkomst), en dat is een serieus probleem, ik zal de laatste zijn om dat te ontkennen, maar verwar die jonge dwazen a.u.b. niet met 'de hoofdafsnijders' : deze laatsten zijn van een andere orde, en van een ander kaliber.

In plaats van uw negatieve energie heel diffuus - en dus heel inefficiënt - te richten op een hersenspinsel (�*lle moslims zijn si, �*lle moslims zijn la), zou u beter meehelpen aan het doelbewust en gericht bestrijden van de èchte vijand.

Waarom gaat u niet - desnoods als vrijwilliger - werken voor de afdeling terrorisme-bestrijding van de Staatsveiligheid ?

Daar zult u (hopelijk heel snel) wel leren dat clichés en vooroordelen weinig bruikbare wapens zijn in deze strijd, integendeel zelfs.
Het is jammer genoeg vechten tegen de bierkaai,
bij velen zit het rascisme er echt heel diep in gebakken,
die luisteren simpelweg niet meer ...
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 11 juli 2006, 08:50   #440
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En dat er zoveel Arabische dialecten in de bak te horen zouden zijn : daarvan zou ik toch wel eens concrete cijfers willen zien. U beschikt daaromtrent ongetwijfeld over betrouwbare bronnen, dus aarzel niet mij deze cijfers - met bronvermelding als het even kan - door te spelen. Dank u.
Die betrouwbare bronnen zoals vorig jaar in St. Niklaas
Thai bedreigt mij fysiek
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be