Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juli 2006, 07:24   #421
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
1. de drugshandel in de USA en de gebruikers... "daar ziet het zwart van het volk". Kijk naar de grootsteden en zie wie er vooral mee te maken heeft

2. de Basken in Spanje en de Ieren in Ierland vochten er een interne strijd uit

3. In Irak vallen er al twee jaar doden door eigen volk !! niet door Amerikaanse bomaanslagen
Inderdaad Filosoof. Ik kan aannemen dat Iraki's aanslagen plegen tegen Amerikaanse legerdoelwitten, maar hoe verklaar jij dan de talloze aanslagen tegen onschuldige burgers ? aanslagen op markten ?

De schuld van het VB ??
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 07:25   #422
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Dolf Bekijk bericht
Nog een demonstratie voor meer verdraagzaamheid.
Ik vraag me af waarom we dit soort mensen hier nodig hebben ?

http://www.strategypage.com/gallery/...6629124042.asp

schitterende foto's voor verdraagzaamheid misschien moeten we die eerst eens doorsturen van de Vlaamse zanders en zangeressen ! Kunnen ze eerst eens nadenken of bezinnen er ze er aan beginnen.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 6 juli 2006 om 07:27.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 07:27   #423
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
leuke mannen daar op die foto's...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Oud 6 juli 2006, 07:29   #424
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Voor wie nog moest twijfelen..

voor wie het nu nog niet door heeft moet terug naar school om te leren lezen !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 6 juli 2006, 07:34   #425
Tegendradigaard

Standaard

Maar neen dat is niet tegen het VB gericht....

Dat maken die VB-ers er zelf van he....

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 6 juli 2006 om 07:35.
Oud 6 juli 2006, 07:39   #426
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Truder Bekijk bericht
Deze concerten krijgen mijn onvoorwaardelijke steun!
Deze concerten gaan ervoor zorgen dat de laatste weken over niets anders dan het Vlaams Belang gesproken gaat worden. De media gaan er vol van staan. Prachtig intiatief.

Om dit soort reclame te verkrijgen moet je normaal miljoenen neertellen (iets wat trouwens verboden is), nu is het gratis voor niks. Als ik niet beter wist zou ik denken dat deze concerten zijn ontsproten in de hoofden van de Vlaams Belang strategen.

Ik zal trouwens ook naar het concert in Antwerpen gaan. Het is immers gratis voor niks. 8)
Eindelijk een verstandige reactie uit VB-hoek.

Als jullie nu nog actief campagne gaan voeren voor 0110, zijn we er helemaal. Bijvoorbeeld al eens een officiële partijgift aan de organisatoren, en gelekt naar alle media, overwogen? Denk aan de hilarische Tsunami 1212-reactie van destijds... Kassa kassa!
Oud 6 juli 2006, 07:44   #427
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The B@ron Bekijk bericht
LOL. Goede poging Hebben ze je OCMW uitkering betaald zodat je weer op het net kunt om jezelf interessant te maken ?
Oud 6 juli 2006, 07:51   #428
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Eindelijk een verstandige reactie uit VB-hoek.

Als jullie nu nog actief campagne gaan voeren voor 0110, zijn we er helemaal. Bijvoorbeeld al eens een officiële partijgift aan de organisatoren, en gelekt naar alle media, overwogen? Denk aan de hilarische Tsunami 1212-reactie van destijds... Kassa kassa!
stukje venijn
Oud 6 juli 2006, 07:55   #429
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
stukje venijn
Vindt ge?

Ik vind dat een constructieve houding. Met zeuren en klagen wordt ge niet aantrekkelijk voor de kiezer. Met een lach en een Uilenspiegel-houding des te meer. Gewoon de maskerade meespelen.

Als ik zie dat mijn adviezen opgevolgd worden, blijven ze gratis. Zoniet verstrek ik ze in de toekomst alleen nog op factuur.
Oud 6 juli 2006, 08:10   #430
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Vindt ge?

Ik vind dat een constructieve houding. Met zeuren en klagen wordt ge niet aantrekkelijk voor de kiezer. Met een lach en een Uilenspiegel-houding des te meer. Gewoon de maskerade meespelen.

Als ik zie dat mijn adviezen opgevolgd worden, blijven ze gratis. Zoniet verstrek ik ze in de toekomst alleen nog op factuur.
ZO HYPOCRIET ZIJN WE NIET ! MEER RECHT UIT !

stuur uw tips en factuur naar Slangen, Reynders vindt wel een fiscaal achterpoortje zoals voor Ecclestone in Francorchamps

Laatst gewijzigd door ancapa : 6 juli 2006 om 08:12.
Oud 6 juli 2006, 08:16   #431
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
ZO HYPOCRIET ZIJN WE NIET ! MEER RECHT UIT !
De Vlaamse volksaard vraagt een iets complexere benadering.
Oud 6 juli 2006, 09:28   #432
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard Clouseau: "0110 charter is overdreven"

Kris Wauters van Clouseau publiceerde gisteren op zijn website een merkwaardige reeks bedenkingen over het 0110-initiatief en zijn deelname eraan.

http://www.clouseau.be/broervan_detail.asp?ID=55

Omdat nogal wat media weigeren correcte informatie over 0110 te geven, wil ik deze rechtstreekse bron hier in zijn geheel aanhalen.

Enkele opmerkenswaardige citaten die minstens een ander licht op de zaak werpen:

* "Ik vind dat charter overdreven en heb aan Tom gevraagd om het met zijn naam te ondertekenen aangezien het van zijn hand is. Ik kan me inbeelden dat er nog andere artiesten wat geschrokken zijn dat hun toezegging om een manifestatie tégen racisme en onverdraagzaamheid met dat soort toch wel opruiende taal gepropageerd wordt."

* "Is het een anti- Vlaams Belang-concert? Wat mij betreft zeker niet! Had men ons gevraagd om mee te doen aan een concert tégen het Vlaams Belang, dan hadden we vriendelijk bedankt. Het ligt niet in onze aard om mensen te gaan zeggen wat ze wel of niet moeten doen"

* "Iedereen is vrij om te stemmen voor wie hij wil, punt uit. Daarvoor heeft niemand muzikanten nodig. Iedereen is ook vrij om zijn eigen overtuiging te hebben, daarvoor leven we gelukkig nog altijd in een democratisch land. Dat is de basis van ons samenleven : vrijheid van mening. Voor u. Voor mij. Voor iedereen. Ook dat is verdraagzaamheid!"

* "alle reacties in het gastenboek betreffende deze zaak, zijn gewist, positieve én negatieve."

Citaat:
Clouseau Voor Verdraagzaamheid

Tjonge jonge toch, hoe een dubbeltje rollen kan in deze wereld!
Clouseau zal met veel enthousiasme een gratis concert geven in Antwerpen op 1 oktober 2006. Het is - naast de sportpaleisshows - het enige optreden dat Clouseau dit jaar doet! Iedereen welkom! Het betreft een groot evenement tegelijkertijd in Brussel, Gent en Antwerpen, tégen racisme en extremisme en vòòr verdraagzaamheid! Op de affiche staan een héle hoop namen, waaronder Helmut Lotti, dEUS, Will Tura, Bart Peeters, Zita Swoon, Yasmine, Laura Lynn en vele anderen waaronder dus ook Clouseau. Een uniek samengaan van zeer verschillende muziekstijlen voor verdraagzaamheid, dus. Toch is hierrond nogal wat te doen, een relaas :

Een tijd geleden, kort na de racistische moorden in Antwerpen, krijgt Koen telefoon van Tom Barman van dEUS, met de mededeling dat deze in Antwerpen een groot concert organiseert voor verdraagzaamheid en tegen racisme en extremisme, met de vraag of Clouseau belangeloos wil meedoen. Hij wil namelijk uit verschillende strekkingen in de muziekwereld mensen op de scène. Natuurlijk willen we dat doen! Iedereen is toch voor verdraagzaamheid en tegen racisme? Wij in elk geval. Het feit dat dat optreden één week voor de verkiezingen georganiseerd wordt, zien we niet als een hindernis, integendeel : het kan geen kwaad om mensen juist dan nog eens wat wakker te schudden en te doen nadenken over onze maatschappij en alle onverdraagzaamheid daarin.

Totzover onze agenda : we bellen al onze muzikanten, geluidsmensen enz. en overtuigen hen om - al even belangeloos - mee te doen. Iedereen zegt vol goeie wil : ja! We zijn allemaal onder de indruk door die racistische moorden, door het agressieve klimaat dat soms in de lucht hangt : verkeersagressie, ongeduld, ruzies, racisme, zinloos geweld, onverdraagzaamheid, noem maar op.

Dinsdag 4 juli houden de organisatoren een persconferentie om hun inmiddels tot verschillende steden uitgebreid project voor te stellen. Er is ook een website : 0110.be en daarin blijkt een charter te staan, geschreven door Tom Barman, over de organisatie. Ik schrik eerlijk gezegd geweldig als ik daarin een zwaar politiek statement lees over extreem-rechts : dingen als : "extreem-rechts wil aan de macht in de stad maar wij gaan feesten op hun nederlaag". Kortom, de aandacht in dat charter gaat veel meer d�*�*r naartoe dan naar alle mooie woorden over verdraagzaamheid.

Ik vind dat charter overdreven en heb aan Tom gevraagd om het met zijn naam te ondertekenen aangezien het van zijn hand is. Ik kan me inbeelden dat er nog andere artiesten wat geschrokken zijn dat hun toezegging om een manifestatie tégen racisme en onverdraagzaamheid met dat soort toch wel opruiende taal gepropageerd wordt.

Even later begint de telefoon te rinkelen : blijkt dat de politieke partij Vlaams Belang zeer ongerust is over dit, en ik noteer hun woorden, "anti-Vlaams Belang-concert". Filip Dewinter wil alle populaire artiesten op de deelnemerslijst een brief sturen om hen erop te wijzen dat ze voor een politieke kar gespannen worden en hun publiek aan het beledigen zijn. Het Vlaams Belang telt immers 1 miljoen kiezers en daar zijn uiteraard een aantal fans bij van Clouseau, Will Tura, Laura Lynn, enz. enz.

En weer schrik ik, ditmaal over deze reactie van het VB : hoe kan iemand zich nu beledigd voelen als één van zijn favoriete artiesten opkomt voor verdraagzaamheid en tegen racisme? Van het miljoen VB-kiezers zijn er toch zonder twijfel 999.000 voor verdraagzaamheid? Wie kan daar in godsnaam tegen zijn? En waarom dan die brief?

Die brief dus, omdat de artiesten zogezegd voor een politieke kar gespannen worden, en wel tégen het Vlaams Belang. Wel, ik kan u met de hand op het hart zeggen : Clouseau laat zich niet voor een politieke kar spannen. Niet voor een linkse en ook niet voor een rechtse.
Wij zijn gewoon heel hard voor verdraagzaamheid en heel hard tegen racisme en tegen extremisme. Alle vormen van extremisme, trouwens : politiek extreem-rechts, maar netzogoed extreem-links. Zo mogelijk nog erger : godsdienstextremisme. De afgelopen jaren hebben ons geleerd waar dat soort extremisme toe kan leiden : moord in de naam van een god, het zou niet mogen bestaan (maar het bestaat al sinds mensenheugnis).

Ik wil maar zeggen : een hoop ellende in de wereld is toe te schrijven aan verschillende soorten extremisme, aan onverdraagzaamheid, aan racisme. Ook in Vlaanderen is dat het geval (je wordt vermoord voor een mp3-speler of je wordt neergeschoten omdat je zwart of bruin bent of je krijgt geweldig slaag omdat je niet snel genoeg wegrijdt bij groen licht!) en daarom willen wij, al die artiesten samen, allemaal zingen en feesten : om iedereen proberen extra bewust te maken dat we er iets moeten aan doen.

Is dat een politiek statement, één week voor de verkiezingen? Jazeker, zonder twijfel. Het is nodig dat iedereen voor zichzelf nadenkt over onze wereld, over hoe hij stemt en waarom. Dat je je stem bewust uitbrengt en niet zomaar omdat je vriend ook zo stemt of omdat één of andere partij net iets populairs geroepen heeft waar je wel oor voor hebt. Dat doen alle partijen trouwens, net voor de verkiezingen...

Is het een anti- Vlaams Belang-concert? Wat mij betreft zeker niet! Had men ons gevraagd om mee te doen aan een concert tégen het Vlaams Belang, dan hadden we vriendelijk bedankt. Het ligt niet in onze aard om mensen te gaan zeggen wat ze wel of niet moeten doen. Als men ons daarentegen vraagt voor een concert voor verdraagzaamheid, dan is ons antwoord volmondig ja! Willen wij mensen veroordelen? Absoluut niet. Niemand. Wij spelen niet tégen iets, maar vòòr iets anders! Iedereen is vrij om te stemmen voor wie hij wil, punt uit. Daarvoor heeft niemand muzikanten nodig. Iedereen is ook vrij om zijn eigen overtuiging te hebben, daarvoor leven we gelukkig nog altijd in een democratisch land. Dat is de basis van ons samenleven : vrijheid van mening. Voor u. Voor mij. Voor iedereen. Ook dat is verdraagzaamheid!

Als de concerten van 01/10 het effect hebben dat er een aantal mensen bewuster gaan nadenken vòòr ze hun stem uitbrengen, dan is dat mooi meegenomen. Eens over de wereld nadenken, heeft nog nooit iemand geschaad.

Als het u interesseert : ikzelf zal niet voor het Vlaams Belang stemmen, dat is niet mijn partij. Eigenlijk, als ik erover nadenk, heb ik geen partij, heb ik wel een paar politici die mij aanspreken, die volgens mij goed bezig zijn. Die zitten in verschillende partijen, overigens. U heeft op uw beurt zonder twijfel goede redenen om voor uw uitverkorenen te stemmen.
Maar nogmaals : laat u niet kennen! Laat u niet door goedkope of populaire discours beïnvloeden! Van eender welke partij! Denk na! En wees misschien wat verdraagzamer op het juiste moment. We hebben wat dat betreft allemaal wel wat boter op het hoofd...

groeten,
kris

PS: alle reacties in het gastenboek betreffende deze zaak, zijn gewist, positieve én negatieve. Onze webmaster zal dat blijven doen. Er ontstaat anders toch maar een welles-nietes-discussie en een gastenboek is geen discussieforum. Sommige van die reacties waren trouwens nogal, euh, onverdraagzaam! Jammer dat mensen zo snel zijn in het veroordelen van anderen.
PPS : en voor die ene persoon die vond dat Clouseau tegen alle Vlamingen bleek te zijn : kom eens kijken op 11 juli op de Grote Markt in Brussel, waar we te gast zijn op de avond van Bart Peeters. Leve Vlaanderen! En leve België!

Laatst gewijzigd door baarle : 6 juli 2006 om 09:35.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 09:31   #433
Den Dolf
Vreemdeling

Den Dolf's schermafbeelding

Standaard sorry deze kon ik niet laten (perfect woman )

Moest ik er thuis zo eentje hebben rondlopen, alle dagen feest
Bijgevoegde afbeelding(e)

Den Dolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 09:40   #434
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Nietsdoen is geen optie.
Stem dan op de goei, zou ik zeggen.
Oud 6 juli 2006, 09:54   #435
Truder
Minister-President

Truder's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Truder
Standaard

Den eerste die er afstand van neemt.
Truder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 09:56   #436
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Amon_Re, ik was maar een beetje aan het provoceren.
Ik luister ook naar metal. Opeth, My Dying Bride, ouwe Anathema en bijv. Slayers Reign in Blood vind ik geweldig.
Maar ik heb wel het gevoel dat in het metal genre relatief veel meer shit gemaakt wordt. Innovatie en vakmanschap zijn redelijk ver te zoeken.
In welk genre wordt er geen shit gemaakt?

Citaat:
En houwe, techno, R&B... ook in die genres worden goeie dingen gemaakt. Net zoals in vele andere genres.
Dat zal ook wel, beweer nergens het tegendeel, wel geef ik eerlijk toe dat die genres aan mij niet besteedt zijn.

Citaat:
Ik wou eigenlijk vooral een dommerik als Mosadinges eens op zijn paard zetten. Hij linkt metal immers zelf aan extreem rechts en racisme. Kinderachtig toch?
Der zullen effectief wel mensen zijn die daarvan overtuigd zijn, en ja, zulke idioten zult ge wel overal vinden.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 09:57   #437
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Als hij zonder politiek mandaat valt, kan hij misschien eens leren wat dat werken is, tot nu toe werd hij gesubsidieerd, zijn toegevoegde waarde is dus nul, hij kost de belastingbetaler, die echt werkt, alleen maar geld. En resultaten kan hij na 25 jaar nog altijd niet voorleggen ....
.
En het verschil met hem & andere politici is.....?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 10:11   #438
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En weer schrik ik, ditmaal over deze reactie van het VB : hoe kan iemand zich nu beledigd voelen als één van zijn favoriete artiesten opkomt voor verdraagzaamheid en tegen racisme? Van het miljoen VB-kiezers zijn er toch zonder twijfel 999.000 voor verdraagzaamheid? Wie kan daar in godsnaam tegen zijn? En waarom dan die brief?
IK denk dat Koen en Kris het toch nog niet echt begrepen hebben,
inderdaad, niemand kan tegen verdraagzaamheid en voor racisme zijn, maar het was een concert tegen het Vlaams Belang, later is dat wat afgezwakt naar een concert voor verdraagzaamheid en tegen racisme, zij moeten niet schrikken, zij moeten alleen de tekst van Barman nog eens lezen.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 10:20   #439
An VdS
Lokaal Raadslid

Standaard Clouseau niet consequent

Over het concert voor verdraagzaamheid schrijft Kris Wouters (Clouseau) op de website van Clouseau www.clouseau.be (rubriek 'Broer van ...') dat "Is het een anti- Vlaams Belang-concert? Wat mij betreft zeker niet! Had men ons gevraagd om mee te doen aan een concert tégen het Vlaams Belang, dan hadden we vriendelijk bedankt."

Als Kris, en dus ook Clouseau, consequent zou zijn, zou Clouseau niet optreden. De initiatiefnemer van heel het spel, Tom Barman (dEUS), zegt letterlijk in een intervieuw met Knack "We plannen een groot evenement tegen het Vlaams Belang".

Clouseau wees eerlijk tegenover jezelf en tegenover vele fans, wees consequent en treedt op 1 oktober niet op!

Stuur dit allemaal naar zoveel mogelijk mensen door!
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Knack.jpg‎
Bekeken: 83
Grootte:  320,9 KB
ID: 9700  

An VdS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 10:22   #440
ilfalco
Minister-President

Standaard

of het artikel in knack wat nog minder aan duidelijkheid de wensen over laat...
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be