![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door solidarnosc : 29 oktober 2006 om 20:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#422 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nu bedoel ik niet dat onderstaande noodzakelijkerwijs op EAP van toepassing is maar alleszins zou het dat wel moeten zijn op het "iets" wat zich KP noemt. Off-topic dus... Blijkbaar leest ge inderdaad andere dingen dan Lenin; ik zal het dan maar aan hem overlaten om u in te blikken: Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 29 oktober 2006 om 21:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#423 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
en ten tweede kan ik je zeggen, na 17 jaar 'fabrieksarbeider' te zijn, dat het van een houding is, zoals jij er hier meestal één aanneemt op het forum, dat de gemiddelde arbeider van gaat lopen. (en hard ook) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#424 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#425 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#426 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#427 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je zal er alleszins meer mensen mee overtuigen dan met een Vlaams-nationalistisch discours. Citaat:
![]() |
![]() |
#428 | |
|
![]() Citaat:
Lenin heeft altijd een duidelijke afschuw gehad voor dergelijke praat. Met Kamenev en Zinoviev zou er geen revolutie zijn geweest, met Trotsky zouden ze de oorlog tegen de Witten hebben verloren. Je zou er voor minder koppijn van krijgen. Dan nog liever Boecharin of Stalin kiezen, waren tenminste realistisch in hun visie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#429 | ||
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#430 | |
|
![]() Citaat:
![]() Vind mij eens een aanzienlijke groep die nog dergelijk unitarisme steunt. Damn vent, is nog erger dan ik dacht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#431 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#432 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlaanderen en Wallonië kennen een andere realiteit, en vereisen dus een eigen aanpak. Daardat de beweging het al oneens is over de aanpak, worden ze direct de speelbal van de burgerij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#433 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is ook de Waalse tak die zich afgescheurd heeft van de overkoepeling. --- Maar zelfs al wás het dan nog een complot van Johan Vande Lanotte! Het bewijst hoe fragiel die unitaire vakbond wel niet is. Eén onbenullige annekdote uit het verleden blijkt voldoende om Vlamingen en Walen tegen elkaar op te zetten. En met dat soort "eenheid" ga je het mondiaal kapitalisme?? Have fun... Dus dan sta je daar met je unitaire Europese vakbond aan Sarkozy zijn deur. De man maakt een opmerking over de Tweede Wereldoorlog en je syndicalisten liggen vechtend over straat. Van die "eenheid" zal de burgerij schrik hebben, hoor! ![]()
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 29 oktober 2006 om 22:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#434 |
|
![]() Uitgaan van solidariteit en de kernpunten van het het programma dat ik hier reeds las, lijken mij nu niet direct te gaan lijden tot onenigheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#435 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hetgeen hem interesseert is dat zijn loon niet omlaag gaat door de privatisering van zijn sector. Of dat hij zijn job niet verliest. Maar die unitaire zever?? Daar moet ge niet mee afkomen bij een arbeider.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#436 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Solidariteit is intussen een nietszeggend begrip geworden dat te pas en te onpas gebruikt kan worden. Zelfs de weigering van België om troepen naar Irak te sturen, werd door bepaalde kringen bestempeld als een gebrek aan "solidariteit". Ik ben sindsdien immuun geworden voor dat toverwoordje.
Wees concreter. Citaat:
Kort sametgevat is er dus beslist: "Er is iets nodig. En dat iets moet Belgisch-unitair zijn."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#437 |
|
![]() Ach kom, geef me dan een voorbeeld waar u communautaire onenigheid verwacht of waar die er reeds manifest is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#438 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar concreet. Wat zal het antwoord zijn van EAP-UAG op een verhuis van een fabriek van Vlaanderen naar Wallonië (omwille van de lagere lonen in Wallonië)? Of omgekeerd (omwille van de hogere productiviteit in Vlaanderen)?
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 29 oktober 2006 om 23:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#439 |
|
![]() (Ik was niet aanwezig dus ik kan daar niet echt over oordelen
![]() Tja, moet je dus niet aan mij vragen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#440 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En over de verhuis van de fabriek?
|
![]() |
![]() |