![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#421 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#422 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Want een hele dag aan een scherm hangen is ook niet alles. 10% per dag is echter het minimum, er zijn crypto die de 10% riant overstijgen,elke dag opnieuw. Doe eens iets nuttig zou ik zeggen. Say yes to crypto, no to drugs.
https://youtu.be/E_2TjDJBmYI Laatst gewijzigd door CUFI : 17 februari 2025 om 14:36. |
|
|
|
|
|
|
#423 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb mijn kinderen nooit geleerd dat drank en drugs foei zijn en toch zitten ze aan geen van beiden. Ik heb mijn kinderen altijd heel open de uitleg gegeven over de gevaren van drank en drugs. En ook over de geneugten, want hoewel dat tegenwoordig bijna een doodzonde is om te zeggen, drank en drugs kunnen wel degelijk heel aangename werkingen hebben. En ik weet dat jij niet echt voorstander bent van kinderen dingen te vertellen zoals ze in de wereld voorkomen maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat dat toch nog steeds het beste werkt. En dat zie ik niet alleen enkel bij mezelf, ik merk het ook in mijn omgeving. Hoe harder je kinderen drank en drugs afraadt of hoe dommer je ze er over wil houden, des te harder zullen ze er door aangetrokken voelen. Citaat:
Waarom moet tegenwoordig plezier maken (zeker als er drank en drugs bij komt kijken) altijd maar afgeschilderd worden als iets slechts? Plezier maken, nee, dat mag niet meer. Er moet geld verdiend worden. Een pintje of een jointje is foei!! Maar tegelijkertijd wel mekkeren op de prestatiegerichte maatschappij...
|
|
|
|
#424 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En zolang de koersen stijgen pakt iedereen graag uit met zijn rendementen. Ik wens u veel succes maar ik blijf liever ver weg van die gebakken lucht.
|
|
|
|
#425 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zelfs als alles rood staat kunt ge winst halen.
|
|
|
|
#426 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#427 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Resultaat als dat zo verboden was dacht ik dan moet dat wel heel lekker zijn en dat wil ik dan wel eens proeven. Resultaat ben toch beginnen roken tot grote teleurstelling van vooral mijn ma. Hadden ze me destijds gewoon gezegd kijk als je wil beginnen roken doe maar maar dit zijn de gevolgen en spijt ga je er altijd van krijgen maar doe wat je niet laten kan Ik was nooit beginnen roken want zoals altijd is het de verboden vrucht die het beste smaakt PS Ben jaren geleden gestopt maar het heeft veel zweet en tranen gekost Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 februari 2025 om 14:12. |
|
|
|
|
|
|
#428 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kinderen volgen meestal niet in praatjes, maar in de voetstappen.
|
|
|
#429 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Voor ik verdwijn wil ik toch nog graag meedelen dat we beter de ernst van gebruik inzien en een beter voorbeeld etaleren aan de volgende generatie.
Waar gebruik heerst, daar spelen vaak trauma en wie met trauma in volwassenheid moet belanden herhaalt vaak die cyclus. Of het nu alcohol, wiet of iets anders is, we verdienen beter en het is uitersmate egoïstisch uw gebruik niet op te offeren voor zij die beter verdienen. Ze zeggen dat kinderen een huis kosten, maar gebruik ook. Offer uw gebruik op en word uiterst serieus met uw uitgaves.
https://youtu.be/E_2TjDJBmYI Laatst gewijzigd door CUFI : 19 februari 2025 om 09:23. |
|
|
|
|
|
#430 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom is op een zonnig terras een tripeltje drinken slecht en waarom moeten we dat voor onze kinderen verborgen houden? Waarom mogen kinderen niet weten dat een jointje zowel lekker als ontspannend kan zijn? Jij bent wel heel erg in het verborgen houden van vanalles wat jou niet aanstaat voor kinderen eh? Geloof je echt in die struisvogelpolitiek? Denk jij echt dat als jij je kinderen niet inlicht over drugs en drank ze die info niet elders gaan halen? Misschien wel bij een straatdealer. Is dat wat jij wil? Verdienen (als we het dan toch over verdienen hebben) jou kinderen niet beter dan dat? Als ik daar iets over vraag antwoord je naast de kwestie ("verdienen beter") en stel je "Laten we het daarbij houden". Maar twee posts verder herhaal je je standpunten wel weer gewoon. Maar als ik vraag naar verduidelijking, klap je dicht... Wat ga je nu doen, nu ik je nogmaals vraag achter je argumenten achter je betoog? Weer herhalen dat "we het er beter bij laten"? Dit is een discussieforum Cufi, jij gebruikt het meer en meer als een spreekstoel.
|
|
|
|
#431 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik houd niets verborgen, verre van.
Ik zeg gewoon dat het een nutteloze investering is en ze beter verdienen dan een erfenis van boomers en diens kinderen.
|
|
|
#432 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat gij wilt leren dat alcohol en wiet geen probleem is, neemt de gevaren ervan niet weg. Het aantal jongeren dat met te veel alcohol op in het ziekenhuis belandt, ligt zo’n 20 procent hogere dan tot dusver werd aangenomen, blijkt uit nieuw onderzoek. Experts pleiten voor betere begeleiding en preventie. https://www.demorgen.be/nieuws/dweil...ohol~b6a0e1d8/ Het lijkt me beter alcohol als een hard drug te behandelen en hun jong brein met iets beter te voeden dan drugs. De beschikbaarheid veroorzaakt teveel ellende en heeft aanzienlijke lange termijneffecten. Wat we minstens kunnen doen is de minimumleeftijd optrekken naar 21 jaar. En wie leert voor fuck sake aan zijn kinderen dat een joint lekker en ontspannend is? Ge wilt toch net als ervaringsdeskundige dat ze van die rommel afblijven?
|
|
|
|
#433 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Eenmaal volwassen kan men dat beslissen voor zichzelf. Ik zie ook niet in waarom ik niet af en toe zou mogen genieten van een tweetal Duvels onder vrienden....het roesje neem ik er dan graag bij. Een jointje onder volwassen vrienden....wat lekkere muziek en een paar snacks.....waarom niet ? Je gaat daar echt allemaal niet sneller van sterven hoor. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 februari 2025 om 07:04. |
|
|
|
|
|
|
#434 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Alcohol neemt remmen weg en is totaal onverantwoord. Is dat sociaal en cultureel aanvaardbaar? Noem het wat het is, hard drugs. Drijf de minimumleeftijd op naar 21 jaar. Zero tolerantie in het verkeer.
https://youtu.be/E_2TjDJBmYI Laatst gewijzigd door CUFI : 20 februari 2025 om 09:37. |
|
|
|
|
|
|
#435 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Niet over de voor- en/of nadelen van roken, alcohol etc.... maar over het recht om zelf te beslissen. En dat geldt voor alles. Niemand heeft controle over wat mensen doen en voor zichzelf beslissen, ook de staat niet, hoeveel ze ook verbieden of hoeveel boetes ze ook opleggen.
|
|
|
|
#436 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het begint te lijken alsof jij dat in elke discussie met mij doet. Mijn woorden verdraaien en me dingen in de mond leggen die ik nooit gezegd heb. Heb je zulke trol-tactieken echt nodig om gewoon met mij een discussie aan te gaan? Citaat:
Denk jij nu echt dat kinderen gaan denken dat er geen enkel voordeel is aan drugs als je ze dat niet vertelt? Geloof jij echt dat kinderen denken dat drugs alleen nadelen hebben en dat die duizenden gebruikers dus drugs nemen enkel en alleen voor de nadelen? Ben jij zo naief en geloof jij dat kinderen zo naief zijn? Citaat:
Je kan er vergif op innemen dat kinderen van tegenwoordig er ooit mee geconfronteerd worden. Of je dat nu wil of niet. Ik ben dan van het standpunt dat ik mijn kinderen liefst de straat op stuur met de uitleg die ik ze zelf gegeven heb over drugs en alcohol. Ik vertel ze dat er nadelen en gevaren aan verbonden zijn, maar ik vertel ze ook dat er voordelen en geneugten aan verbonden zijn. Heel de uitleg. Van A tot Z. Ik weet dan ook dat mijn kinderen redelijk goed gewapend tegen zulke verleidingen de straat op gaan. Jij vertelt jou kinderen niks of slechts een deel van het verhaal. Alles aan drugs en alcohol is slecht. En jij gelooft dat je kinderen dat ook nog gaan geloven. Jij stuurt ze dus de straat op en de eerste de beste dealer gaat hen dingen vertellen waarvan hun ogen bijna uit hun kas ploppen. En waarvan ze zich gaan afvragen waarom pa daar nooit over verteld heeft. Denk jij nu echt dat jou manier van uitleg geven over drugs ("alles is slecht!!") een goede manier is om kinderen te wapenen tegen drugs? Citaat:
Citaat:
Ja, ik vertel dat. Ik vertel mijn kinderen over alle dingen waar risico's aan verbonden zijn. Maar ik vertel ze ook over het plezier dat aan die risicovolle dingen verbonden zit. En weet je wat: mijn kinderen zijn beide op goede weg in het leven. Beide een goed betaalde job, geen van de twee aan drank of drugs, geen neiging om een geslachtsoperatie te ondergaan. En weet je nog wat: ze drinken allebei in het weekend wel eens een glas. En dan blijven ze er weer een hele week af. Ik ga niet zeggen dat dat allemaal komt omdat ik ze altijd over alles volledig en eerlijk heb ingelicht maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat het wel geholpen heeft. Jij bent eerder voorstander van dingen voor kinderen verzwijgen. Dat is uw keuze. Maar ik betwijfel of dat de beste optie is.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 20 februari 2025 om 11:41. |
|||||
|
|
|
|
|
#437 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik drink al heel mijn leven regelmatig een tripel en ik heb nog nooit van mijn leven mijn vrouw afgetroefd. Nog nooit in het ziekenhuis beland met alcoholintoxicatie. Nog nooit een ongeval veroorzaakt. Nog nooit positief geblazen. De dingen die jij aan alcohol koppelt kunnen gebeuren ja, maar lang niet bij iedereen. Ik ken hier in't dorp drie verslaafde alcohol-gebruikers. Maar ik ken minstens 20 keer zoveel mensen die geen probleem hebben met alcohol en die toch regelmatig eens een pint drinken. Jij bekijkt het veel te zwart/wit. Alcohol gebruiken is slecht volgens u. Dat het ook aangename kanten heeft (de smaak, de roes,...) dek jij allemaal tot met negativiteit.
|
|
|
|
#438 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#439 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je maakt het allemaal veel te chaotisch beste man. Laten we het eens zijn oneens te zijn. Ik ga hier geen verdere tijd in steken. Nogmaals, ik ben geen voorstander van verzwijgen. Integendeel, ik ben voorstander van eerlijk sensibiliseren in plaats van het sociaal of cultureel te noemen. Leer ze ondernemen, niet gebruiken.
|
|
|
|
#440 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Meerderjarigen de vrijheid geven doodt anderen dagelijks. We zijn daar beter eerlijk mee dan met drogredenen andermans gebruik te minimaliseren. Alcohol is de meest gevaarlijke en meest dodelijke drugs.
|
|