![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 |
Partijlid
|
![]() Vorige vrijdag gebeurd. In een taal examen (Nederlands) waar ik deel aan nam. De examinators maakten mij nogal vragen van persoonlijke aard. Normaal, niets te zeggen. Ertussen waren er verschillende van een vergelijkende soort over mijn voorkeur inzake bouwkunst en als uitgangspunt Salamanca en zijn prachtige Grote Markt: Madrid of Salamanca, Madrid of Bruselas, en eindelijk Brussel...of Antwerpen. Ik had geen vleiende bedoeling, op mijn erewoord! Ik zei maar met absolute oprechtheid wat ik gewoon dacht, en voral wat ik langs de grote Markt van Antwerpenn voelde een wandelingje daar makende de eerste nacht precies die ik hier in België doorbracht, bijna twintig jaar geleden (op 11 maart 1987 hier inderdaad angekomen)...
Een pareeltje -zei ik inderdaad-, voor een (door de Spanjaarden) verwoeste stad...hoeden af! En de toespelling en de ironie ontsnapten zeker niet aan mijn lachende examinators, Antwerpenaars misschien allemaal, die blijk toen gaven inzake Spanje en de Spanjaarden -en wat Vlanderen betreft (ik bedoel de Spaanse verleden inde Nederlanden)- heel andere mentaliteit en gevoelens te koesteren dan diegene die hier op deze forums lijkt te heersen: tot wanneer de hegemonen de beheersing van een (kleine) linkse minderheid op culturele vlak in Vlaanderen? Nog een Vlaamse variant van de Belgische "compromis"!.... Er was "een gouden eeuw" inderdaad in Vlaanderen -in de laatste middeleeuwen- zoals men hier zegt, wat men zegt hier niet daarentegen is dat die alles, al die (Vlaamse) bloei in het kader van een historische beschavingsbotsing -tussen het Islam en het Westen- alleen maar plaats kon vinden, en dat in die eeuwenlange strijd Spanje en de Spanjaarden (acht eeuwen precies) op de eerste lijn zaten...Wat nu blijkbar vele Hollanders beginnen te begrijpen.... Tot volgende! ![]() |
![]() |
![]() |