![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#422 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk dus niet dat ze mogen klagen, zeker als ze er zelf voor kiezen. Ik denk ook niet dat een kraker een voorbeeld is voor onze kinderen of jeugd. Een maatschappij vol krakers zou een nihilistische maatschappij zijn zonder ontwikkeling of evolutie. Ik vind een female kraker niet bepaald sexy, zo van die zwarte strakke pakjes komt wat vulgair over ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#423 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigendomsrecht Bhairav, en er zullen dus eens accidenten van komen , vroeg of laat, ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#424 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#425 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#426 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De demokratie houdt het principe van kapitalisties prive-eigendom in stand. Dat geeft de bourgeoisie de mogelijkheid de gehele ekonomie van het land te beheersen, de pers, het onderwijs, de wetenschap en de kunst: het verschaft de bourgeoisie het absolute heer- & meesterschap over het land. Bezit de bourgeoisie op ekonomies gebied het monopolie, dan kan zij ook op politiek terrein ongehinderd haar macht doen gelden. En inderdaard, in de demokratieën zijn de vertegenwoordigende regering en het parlement slechts uitvoerende organen van de bourgeoisie. De demokratie is dan ook niet meer dan een van de aspekten van de bourgeois-diktatuur, die schuilgaat achter bedrieglijke leuzen over politieke vrijheden en uit de lucht gegrepen demokratiese waarborgen.
![]() |
![]() |
#427 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Gevaarlijk ventje... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#428 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Nee hoor, anarchisten roepen wel vaker slogans in verschillende talen. bv: 'alerta, alerta, antifascista!' 'no justice, no peace! fuck the police' 'police partout, justice nulle part' 'idealen ontruim je niet, kraken gaat door' enzomeer, om te benadrukken dat we ons niet veel aantrekken van landsgrenzen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#429 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Krakers zijn over het algemeen vrij actief en proberen in de meeste gevallen echt iets te maken van hun huis. Trouwens, ik ken wel wat kraaksters die niet in strakken zwarte pakjes rondlopen en er vrij goed uitzien hoor ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#430 | |
|
![]() Citaat:
![]() Inderdaad: mensen zouden eens meer stil moeten staan bij hun gedrag, vooral bij betogingen, want dan is het juist de gelegenheid dat men een ander iets duidelijk wil maken. Als er dan stenen door de lucht vliegen, vrees ik dat je standpunten niet goed verdedigt zijn. Laatst gewijzigd door Boadicea : 25 juni 2007 om 10:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#431 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#432 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#433 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#434 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#435 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#436 |
Schepen
|
![]() Toch ff reageren, want hier doen een hele hoop misverstanden de ronde.
1) Krakers kraken niet noodzakelijk uit armoede, maar veeleer uit protest. een protest tegen leegstand die ervoor zorgt dat huizen onbetaalbaar worden. In leuven is dat een reeël probleem. Probeer maar eens een dak te vinden voor minder als 600€. Ga je goedkoper... dan zit je in een kruipkot met schimmel op de muren. Met koten is dat hetzelfde probleem: 250€ voor één kamer is meer regel dan uitzondering. 2) In leuven is er wel wat leegstand. ik denk zo bijvoorbeeld aan het ST-Pietersziekenhuis in de Brusselsestraat. 30 jaar geleden hebben ze daar een volledig nieuwe kliniek neergepland. alles is in orde (sanitair, verwarming, geïsoleerd,...) maar dat gebouw heeft nooit een patiënt gezien. de stickers plakken nog tegen de ramen. met een simpele ingreep hadden ze daar sociale woningen of studentenkoten van kunnen maken. na 30 jaar heeft het stadsbestuur beslist om het te slopen. milioenen belastingsgeld recht de vuilbak in. normaal?? ik dacht het niet. 3) in elke geëngageerde omgeving kom je extreemisten tegen die het geweld niet schuwen. Links heeft er last mee, het voetbal heeft er last mee, moslims hebben er last mee, maar ook rechts heeft dwazen die het niet zo nauw nemen met de algemene orde. de overgrote meederheid is hier absoluut geen voorstander van, maar hou op met de veralgemeening. Blood and Honour zijn ook terroristen, maar zijn die representatief voor de hele rechtse beweging? Ik hoop van niet. 4) de politie was op z'n zachts gezegd provocerend. de meeste arrestaties zijn gebeurd nog voor de betoging. Vrienden van mij zijn opgepakt omdat ze op de bondgenotenlaan wandelden en lang haar hebben. 10uur in de cel met een bekertje water en een klontje suiker. Wat werd hun ten laste gelegd? niks, nul comma nul. Ze gingen niet eens betogen, ze gingen gewoon een glas drinken met een vriend die al 4weken opgesloten zit op zijn kot wegens examens en er nu een paar uur tussenuit wou. Een mens zou voor minder pizzed worden. zuivere klassenjusitie op basis van uiterlijke kenmerken. Als we daar naartoe willen? Dan moeten ze alle kaalhoofdigen met bombers oppakken wegens het misschien wel willen plegen van een staatsgreep. belachelijk
![]() |
#437 | ||||
|
![]() Citaat:
![]() Ik denk maar "waarom juist leuven"? Het wordt duur maar daar zijn andere oplossingen voor... Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Verder; jah flikken zijn flikken hé. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#438 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#439 |
Minister
|
![]() Het is makkelijk wat niet overeenstemt met uw meningen als onzin te bestempelen.T'is hier een discussie forum en dat gaat niet over oordelen en/of taxeren.Volgende keer bent u geselecteerd voor mijn negeerlijst.
![]() |
#440 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |