Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 maart 2010, 00:49   #421
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert39.htm

Probeer op zen minst...even proberen, doet geen pijn.
Ah leuk, de welbekende zoetgevooiste versie van islamapologete Linda Bogaert - speciaal voor domme westerlingen voor wie de ware versie te gortig is. Die kenden we al.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2010, 03:36   #422
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ah leuk, de welbekende zoetgevooiste versie van islamapologete Linda Bogaert - speciaal voor domme westerlingen voor wie de ware versie te gortig is. Die kenden we al.
Waarom weerleg je haar niet? Ze is een universitaire met toegang tot heel veel bronnen en neemt de tijd en moeite om de zaken deskundig te onderzoeken. Het zou interessant zijn haar op de hoogte te brengen omtrent haar fouten. Ik ben ervan overtuigd dat als u de nodige bewijzen brengt, ze haar teksten zal aanpassen. Ze is geen moslima noch heeft ze er baat bij "in het voordeel van moslims" te spreken. Ze heeft een universitair onderzoek gedaan en dit zijn haar conclusies. En ik heb zelden een meer nauwkeuriger onderzoek gelezen als de hare. Meestal worden zo'n zaken gerund door mensen die ofwel het in hun voordeel willen trekken of in het nadeel van een ander.

Aangezien u er een persoonlijke vete van hebt gemaakt om de moslims dag in dag uit op fora aan te vallen, vermoed ik dat u een uitstekend onderzoek al hebt gepleegd waarbij u alle nodige bronnen hebt verzameld om Linda in 1 2 3 te weerleggen.

Ik ben benieuwd

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 10 maart 2010 om 03:38.
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2010, 12:51   #423
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom weerleg je haar niet? Ze is een universitaire met toegang tot heel veel bronnen en neemt de tijd en moeite om de zaken deskundig te onderzoeken. Het zou interessant zijn haar op de hoogte te brengen omtrent haar fouten. Ik ben ervan overtuigd dat als u de nodige bewijzen brengt, ze haar teksten zal aanpassen. Ze is geen moslima noch heeft ze er baat bij "in het voordeel van moslims" te spreken. Ze heeft een universitair onderzoek gedaan en dit zijn haar conclusies. En ik heb zelden een meer nauwkeuriger onderzoek gelezen als de hare. Meestal worden zo'n zaken gerund door mensen die ofwel het in hun voordeel willen trekken of in het nadeel van een ander.
In een andere discussie met u heb ik een aantal weken geleden al wat onzin van haar die u aanhaalde, weerlegd. Daarna heb ik u vreemd genoeg nooit meer in die discussie gezien.
Verder is het broddelwerk van Linda Bogaert al door genoeg anderen weerlegd. Ik hoef dat niet nog eens te doen. Hier alvast een voorbeeldje:
Citaat:
“ Linda Bogaert heeft een prachtige reeks artikels bijeen geschreven. Ze denkt en schrijft als een echte moslima. Zij gaat gevoelige onderwerpen niet uit de weg en slaagt erin om de Islam voor te stellen als de meest vreedzame en vrouw-vriendelijke, zelfs man-vijandige godsdienst (jawel, je leest het goed). Zij gaat uit van algemeen aanvaarde mensenrechtenprincipes en bewijst steevast dat de Islam hiermee in overeenstemming is. Dat deze versie van de Islam door alle islamitische geleerden tegengesproken wordt en nog in geen enkel islamitisch land bestaan heeft, ook niet ten tijde van Mohammed zelf, is geen obstakel. Deze niet-bestaande versie van de Islam is gebaseerd op een erg selectieve lezing van de Koran en de Hadith waarbij Linda grote gedeeltes ‘wegdenkt’. Daarnaast leest zij in bepaalde passages van de islamitische bronteksten zaken die er niet staan, maar waarvan zij wenste dat zij er zouden staan. Zij beschikt daarnaast over een ‘gezonde’ dosis cognitieve dissonantie waarbij zijn de minder fraaie kanten van de Islam rechtpraat hetgeen enkel kan door zichzelf tegen te spreken (…) Linda gebruikt hierbij redeneringen die praktisch ‘standaard’ zijn bij Westerse apologeten van de Islam”.

bron
Ook hier wordt het gebroddel van Linda Bogaert weerlegd

En hier ook al

Enfin, er is genoeg te vinden waar de klinkklare onzin van haar en haar mede-islamapologeten systematisch weerlegd wordt.
Ze was(/is?) dan ook verbonden aan allerlei onschuldig lijkende en zogenaamd onafhankelijke instituten, die bij nadere beschouwing niet zo onschuldig lijkend en al helemaal niet onafhankelijk bleken en blijken te zijn. Stuk voor stuk zijn die geliëerd aan en gefinanciëerd door de Eurabia-lobby van de EU. Het doel daarvan mag dan ook duidelijk zijn: de Europese burgers rijp maken voor een acceptatie van de islam zodat de EU op termijn de plannen tot uitbreiding met Noord-Afrika en het Midden-Oosten makkelijker door de strot van de burgers zal kunnen rammen. Een Linda Bogaert is een instrument van de EU, een nuttige idioot voor diegenen die een heel continent kapot willen maken.

Citaat:
Aangezien u er een persoonlijke vete van hebt gemaakt om de moslims dag in dag uit op fora aan te vallen, vermoed ik dat u een uitstekend onderzoek al hebt gepleegd waarbij u alle nodige bronnen hebt verzameld om Linda in 1 2 3 te weerleggen.
Hopla, u bent wederom iemand die de islam gelijkstelt aan moslims, die een ideologie gelijkstelt aan haar aanhangers. Ik heb een probleem met de islam als ideologie, niet met moslims als zodanig. Bent u in staat dat te zien?
Oud 10 maart 2010, 14:04   #424
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert39.htm

Probeer op zen minst...even proberen, doet geen pijn.
Ik aanvaard geen geknip en geplak en de auteur die je aanhaalt is van dubieuze neutraliteit. Voorts verwacht ik verontschuldigingen voor je laster.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2010, 16:50   #425
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
In een andere discussie met u heb ik een aantal weken geleden al wat onzin van haar die u aanhaalde, weerlegd. Daarna heb ik u vreemd genoeg nooit meer in die discussie gezien.
Verder is het broddelwerk van Linda Bogaert al door genoeg anderen weerlegd. Ik hoef dat niet nog eens te doen. Hier alvast een voorbeeldje:

Ook hier wordt het gebroddel van Linda Bogaert weerlegd

En hier ook al

Enfin, er is genoeg te vinden waar de klinkklare onzin van haar en haar mede-islamapologeten systematisch weerlegd wordt.
Ze was(/is?) dan ook verbonden aan allerlei onschuldig lijkende en zogenaamd onafhankelijke instituten, die bij nadere beschouwing niet zo onschuldig lijkend en al helemaal niet onafhankelijk bleken en blijken te zijn. Stuk voor stuk zijn die geliëerd aan en gefinanciëerd door de Eurabia-lobby van de EU. Het doel daarvan mag dan ook duidelijk zijn: de Europese burgers rijp maken voor een acceptatie van de islam zodat de EU op termijn de plannen tot uitbreiding met Noord-Afrika en het Midden-Oosten makkelijker door de strot van de burgers zal kunnen rammen. Een Linda Bogaert is een instrument van de EU, een nuttige idioot voor diegenen die een heel continent kapot willen maken.

Hopla, u bent wederom iemand die de islam gelijkstelt aan moslims, die een ideologie gelijkstelt aan haar aanhangers. Ik heb een probleem met de islam als ideologie, niet met moslims als zodanig. Bent u in staat dat te zien?
Het zou natuurlijk ook kunnen dat Linda Bogaert helemaal niet idioot is, maar wel gewetenloos, en vet betaald.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2010, 17:00   #426
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Het zou natuurlijk ook kunnen dat Linda Bogaert helemaal niet idioot is, maar wel gewetenloos, en vet betaald.
Dat is zeker een mogelijkheid die we niet kunnen uitsluiten.
Oud 10 maart 2010, 18:22   #427
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is zeker een mogelijkheid die we niet kunnen uitsluiten.
Vooral dat laatste!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2010, 20:10   #428
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
...
je hebt een "ex moslim" site als argument gebruikt?????

Ben je bereid om alle weerleggingen van hun site te aanhoren?

Ik geef je alvast 1 tip = Kijk alle (maar dan ook alle) zogenaamde koranverzen op die site eens na. Je kan makkelijk een online koran vinden. Je zal lachen bij je bevindingen Of mss wel huilen. Hun onzin slik je wel zomaar zonder enig onderzoek? goed bezig...

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 10 maart 2010 om 20:12.
Oud 10 maart 2010, 20:20   #429
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
je hebt een "ex moslim" site als argument gebruikt?????

Ben je bereid om alle weerleggingen van hun site te aanhoren?

Ik geef je alvast 1 tip = Kijk alle (maar dan ook alle) zogenaamde koranverzen op die site eens na. Je kan makkelijk een online koran vinden. Je zal lachen bij je bevindingen Of mss wel huilen. Hun onzin slik je wel zomaar zonder enig onderzoek? goed bezig...
Over onderzoek: Ik heb zelf de koran ook van kaft tot kaft gelezen. Daarvoor had ik me nooit voor de islam geïnteresseerd, maar op lang aandringen van een moslim met bekeringsijver op mijn toenmalig werk heb ik dat haatgeschrift gelezen. Stond ik er eerst neutraal tegenover, na het lezen van wat er werkelijk stond, was de enige logische conclusie dat de islam een kwaadaardige religie is.
Oud 10 maart 2010, 20:37   #430
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Over onderzoek: Ik heb zelf de koran ook van kaft tot kaft gelezen. Daarvoor had ik me nooit voor de islam geïnteresseerd, maar op lang aandringen van een moslim met bekeringsijver op mijn toenmalig werk heb ik dat haatgeschrift gelezen. Stond ik er eerst neutraal tegenover, na het lezen van wat er werkelijk stond, was de enige logische conclusie dat de islam een kwaadaardige religie is.
Ik daag je uit om persoonlijk de zogenaamde koranische verzen van die ex moslim sites eens na te gaan. Het is alweer een tijdje geleden, maar ik herinner goed dat enkel 1 vers ongeveer overeen kwam met wat ze erover zeiden en zelfs dat was maar half gecopieerd en in een geheel andere context geplaatst.

Mogelijk..en ik hoop! hebben ze hun sites grondig aangepast en hun valse propaganda er uit weggehaald.

En heeft trouwens de Britse afdeling van ex moslims al meer dan 1 lid?

Prachtig trouwens hoe u een haat predikende groep hun gebrekkige site als argument aanhaalt om een universitair onderzoek te ondermijnen
Oud 10 maart 2010, 21:10   #431
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik daag je uit om persoonlijk de zogenaamde koranische verzen van die ex moslim sites eens na te gaan. Het is alweer een tijdje geleden, maar ik herinner goed dat enkel 1 vers ongeveer overeen kwam met wat ze erover zeiden en zelfs dat was maar half gecopieerd en in een geheel andere context geplaatst.

Mogelijk..en ik hoop! hebben ze hun sites grondig aangepast en hun valse propaganda er uit weggehaald.

En heeft trouwens de Britse afdeling van ex moslims al meer dan 1 lid?

Prachtig trouwens hoe u een haat predikende groep hun gebrekkige site als argument aanhaalt om een universitair onderzoek te ondermijnen
Een arabist als Hans Jansen heeft ook al het nodige ontkracht en tegengesproken. En dat zogenaamd universitair onderzoek is verre van neutraal. Dat is net zo neutraal als het subsidievretende CGKR.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be