![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Mag ik je erop wijzen dat de meest populaire games op dit moment de role playing games zijn, en dit zijn alles behalve 'volg spelletjes'.
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#422 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Is in het (Hollandse) Nederlands, koe, bvd. -universeel vrouwelijk symbool als er een wel in de wererld bestaat...- toevallig niet mannelijk (!!!) gesteld???? ![]() AAN DE JURY: MILDHEID VOOR HANS VANHTEMSCHE!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#423 | |
Banneling
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
|
![]() Citaat:
Mildheid? Langs de ene kant begrijp ik de jongeman volkomen. Ik heb zelf een periode in mijn leven meegemaakt toen ik vastzat in mijn eigen gedachten, en aggressiviteit leek de enige oplossing. Maar langs de andere kant, zal hij wel verbeteren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#424 |
Partijlid
|
![]() (Van vooraf gezegd. Ik schrijf deze boodschap terwijl de uitspraak oveer de straf nog iet bekend is)
Wat de uitspraak zelf betreft, niets te zeggen (Roma locuta, causa finita....) Wel over de straf (en andere) Over de straf zelfs Als Hans krijgt levenslang zal ik het als een politieke beslissing, en een reactie van zelfsverdediging van een gaanse (gerectelijke) milieu (zoals bij het geval van de Hongaarse domine Andras Pandy m.i. is gebeurd) en zelfs als een wraakactie beschouwen. Als hij krijgt 20 jaar (m.i. de meest waarschijnlijk, alhoewel streng) alles voor hem nog niet is verloren. Hij is thuis om zo te zeggen, de veiligheid van de gevangenis in Belgiê is (integendeel met andere landen) behoorlijk gewaarborgd, en kan de straf voor hem een kans biden van een nieuwe leven Over Hans De woorden van Hans en zijn aanhouding kunen worden gezien als die van iemand die zich als schuldig wil geloven -uit eerbied voor de rechtbank, voor de slachtoffers, voor de zijne- maar die desondanks zich niet zo kan voelen (zoals ik me nooit shculdig voelde, noch in Portugal noch in Belgie) Uit gebrek aan gevoelens, zoals de pers laat verstazan? Ik kan het moelijke geloven, alleen maar vanwege de (sterke) geliefdegevoelens voor zijn ouders, waar hij tot nu toe betooond van heeft gegeven, vooral ten aanzien van zijn moeder (en ondanks de verwijtende voorden tegen haar van gisteren...of daarom precies) Over zijn advokaten Ik begrip niet waarom zij niet verzachtend vandaag gepleit hebben, vooral na al de ernstige dingen (inzake pesterijen in de shcool door Hans geleden) die zij gisteren lieten vallen. En vooral waarom zij al die verhaltje -van een onvergetelijke trauma, over Ali, toiletten, e.z.w.- geen onderzoek daarover aan de rechter hadden gevraagd, zelfs om hun these van ontorekenbaarheid te kunnen staven. Al was het maar omdat het een van de belangrijkste "topoi" weergeeft van de criminologisce literatuur en ook van de beromedste "thrillers" in zake massamoordeaars problematiek (bij James Ellroy bvd. in "Bloede op de maan", oorsp. tit. "Blood on the moon", Arbeiderspersrs, Amsterdam, 1993, bld. 14-17) M.i. is zeker een van de belangrijste reden darvan, de (grootste) taboe ten alle kosten sparen van de geweldproblematiek in de Belgische scholen, vooral bij die met het grootste percentage allochtonen (waar ikzelf getuigenis van zou kunen afleggen, van mijn stage als leeraar twee jaar geleden in een Vlaamse Atheneum van Brussel, te Schaerbeek namelijk) Over het politieke kader van deze proces Het orange-blauw zal zeker zijn twede succes kunnen boeken, morgen 's avonds ten laatste, inzake Justitie precies, en ten koste van de veroordeling van Hans Vantheemsche, grote (Vlaamse) zondebok bij de communautaire twist, en hoogwaardige wisselmunt in de handen van Yves Leterme.... (De derde over onderwijs, misschien, problemen in de scholen e.z.w... ![]() En wat als Hans op levenslang veroordeeld is? In beroep gaan natuurlijk, wilden de avokaten van Hans hem niet in de steek niet laten vallen. En als ikzelf al bij de Brusselse balie uitendelijk weer zou toegelaten (wat prin ciopieel niet uitgesloten is) zou ik hem proberen te helpen. En zelfs zonder dat, mijn ere woord, inderdaad! AAN DE JURY: MILDHEID VOOR HANS VANTHEMSCHE!!! Brussel, donderdag, 11 october |
![]() |
![]() |
![]() |
#425 |
Partijlid
|
![]() LAFFAARD!!!!!!
(De kreet tegen de rechter toegeworpen, die men heeft gehoord toen deze, Hans weg te nemen had bevolen, op het einde van de uitspraak over de straf; met geen enkele echte reactie van zijn kant, behalve enkele woordjes....) (Bij de Standaard) |
![]() |
![]() |
![]() |
#426 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#427 |
Partijlid
|
![]() Uit de Gazet van Antwerpen ".../...Het voorlezen van de straf werd ontsierd door een incident. Toen de rechter zei dat Hans Van Themsche weggevoerd mocht worden, riep iemand uit het publiek 'lafaard'. Dat werd door de rechter niet op prijs gesteld. Hij zei dat de uitspraak voor iedereen een drama is." (Sorry voor de vergissing over de vermelde bron) |
![]() |
![]() |
![]() |
#428 |
Minister
|
![]() HVT verdient levenslang en heeft het ook gekregen, en mr goed ook. al was internering erger geweest als je leest hoe hun leven daar is.
in een dwangbuis, platgespoten, etc. een gevangenis is een hotel daarmee vergeleken. dus op dat vlak is HVT er té makkelijk vanaf gekomen
![]() |
#429 | |
|
![]() Citaat:
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#430 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#431 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Inderdaad. De advocaten van de verdediging hebben dat spel trouwens geniaal gespeeld en gewonnen. Ze zijn erin geslaagd om de focus te houden op de vraag "was het racisme?", terwijl het antwoord daarop al ondubbelzinnig bekend was uit het allereerste verhoor. Daardoor is men nooit gekomen tot de wezenlijke vraag: "vanwaar komt dat racisme?". Dat zou pas interessant geweest zijn. Niemand wordt immers als racist geboren...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#432 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand wordt als moordenaar geboren ...
![]() |
![]() |
#433 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat u hier zegt is het volgende: "De maatschappij" heeft HVT zo "moegetergd" dat hij volgens u terechte redenen had om Oulematou, Luna en Songul af te knallen. Ofwel bent u oliedom, ofwel bent u een monster.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#434 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Er zullen nog wel meer zulke gevallen voorkomen, en heel dat showproces zal daar nog toe bijdragen. En misschien is dat maar goed ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#435 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik zeg is héél simpel ... En jij weet dat ook heel goed , maar kan het niet toegeven omdat het tegen jouw allochtoonminnende principes gaat ... Een jonge man , een puber , die rotgepest wordt ... (door allochtonen) ,maar die overal waar hij er over wil klagen de deur tegen zijn neus krijgt omdat er nu eenmaal niets slecht over allochtonen mag gezegd worden ...Zeker niet in een internaat waar "verdraagzaamheid" o zo belangrijk is ... Diezelfde jongeman blijft worstelen met die problemen , omdat het hem verboden is om z'n ding te zeggen (tsss, allochtonen doen toch niets fout hé) ... Wel , die jongeman is doorgeflipt , halfgek geworden en is aan een moordpartij begonnen met als doel uiteindelijk zelf te sterven ... Waarom ??? Simpel , doordat U en UW geestesgenoten de deur in z'n gezicht dichtsloegen ... En na al wat er gebeurd is blijft u die deur dichtsmijten , zodat er mss nog veel jonge mensen op de rand van doorflippen blijven staan ... Dat Drosophilia is dan UW maatschappij , UW maatschappij , waar mensen hun problemen niet meer mogen uiten , UW maatschappij waar vrouwen en kinderen worden neergeschoten door iemand die U een deur in het gezicht slaagt ...Proficiat met wat U bereikt hebt met Uw eenzijdig verdraagzame maatschappij ... Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#436 |
Partijlid
|
![]() Over de Pers
De franstalig Pers van vandaag is unaniem in zijn haat (tegen Vanthemsche), 't is waar, ik moet erken het....Die groot verschil behandeling van toon en ook van inslag (ondnks alles) tegen die van de Vlaamse kranten. De voorzitter van een "comité voor bescherming van de maatschappij" (Het Nieuwsblad) geeft geen kans aan Hans wat betreft zijn toekomst in de gevangenis. Hij laat emmers in zijn redenering denken aan de fijne anlyse van Michel Foucault over de (hoogste) repressieve functie van de gevangenis inn de moderne Staat. "Panopticum", noemde hij het. Diegene die alles ziet, tot het dipeste en kleinst hoek van een gevangeniscel (of een -kelder ook....) Over de kreet in de Zaal bij de uitspraak "Lafaard" was Hans bepaald niet, toen hij de polizier die hem aanhield drie maal vroeg hem doodschieten... "Lafaard" ook niet in zijn aanhouding tijdens het proces noch in zijn gedrag om alleen de waarheid en maar de waarheid te zeggen, zelfs als dat ten hem spelde (inzake racismus bvd.).... Over de woorden van de Voorzitter "Hel streng straf, maar geen wraakctie", zei hij bij de uitspraak.../... .../...Maar niet iedeereen heeft dat zo veerstand. Ertussen, een iemand in de Pers, Marc Metdepennigen, van de krant Le Soir (bepaald niet Jan Alleman) die schrijft, vandaag: "Vanthemsche s'est retourné en prison. Il sait que l'nfer l'y attend. Celle d'Anvers compte 70 % de détenus étrangers bien décidés a lui faire payer le meurtre d'un enfant et les crimes racses qu'il a commis.../...) En verdeer, om zijn gure pronostieken maar te staven: "Depuis son arrestation il refuse les promenades et demeure seul en cellule") IK vrraag me dus, eerlijk, of de advokaten van Hans daar niet genoeg stof hebben om klacht indienen wegens aansporing tot haat -en wraak- ("incitation �* la haine, Moreau wet, onder andere) Of om hun verklaringen van vandaag te illustreren, dat "het proces al vroeger plaats in de media en op de straat had gevonden". (Grote) Cassatiegrond m.i. inderdaad... .../...Maar die journalist lijkt niks van de (Belgische) gevangenis kennen, van binen bedoel ik. Zoals trouwens alle de gerechtelijke journalisten ("calamitas calamitatis", O wrede gesel!....) in het algemeen.... Volgens recete bronnen (van mij) bestaat er nu -integendeel met wat in 2000 de regel was- een grote meerdeerheid van Oosteuropeanen in de Belgische gevangenis. Wat hebben die mensen met Hans en zijn daad te maken of te doen? Bovedien Vllanderen...is Vlaanderen, en ik ben er zeker van dat de aandhouding van het gevangenispersonneel daar t.a.v. Hans, zelfs van verweg, helamaal anders zal zijn van diegene die ik (20 jaar geleden) tegenkwam, in Portugal. Want moeder/Vlaanderen ontkent niet zijne, integenstelling met andere.../... .../...Ik was eignelijk geen Portugeuse 't is waar, maar zoals hun grootste schrijver Camoens zei, "espanhois somosl todos" ![]() Over de thérapeutisce behandeling van Hans - Die man van "het Comité van bescherming van de maatschappij" zegt dat Hans geen therapie in de gevangenis zal kunen volgen. Die, dus, vrijwilige van zijin bezoekers in de gevangenis, ook zal worden verhinderd? Want ik ben van plan -muijn ere woord!- hem te bezoeken ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#437 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#438 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#439 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#440 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nu ja , ontkennen is de eerste fase zeggen ze ... Citaat:
En het bewijs dat u met 2 maten en 2 gewichten weegt is duidelijk ... Het blanke slachtoffer , een klein BLANK kindje vergeet u weer ... Past niet in uw plaatje hé ... Dat alleen al zegt veel over u ... Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Maar zoals uw geestesgenoten het stellen ...: uitroeien en vernietigen hé ... Dan zal u zeker nooit uw ongelijk moeten toegeven ... ![]()
![]() |