![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#4421 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij wordt in dit forum al weken regelmatig aangehaald en werkt ook samen met Maurice de Hond. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4422 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Mijn punt was alleen dat wij het eigenlijk moeten toejuichen als ze in andere landen wat dood gaan. Dat kan enkel in ons voordeel zijn. Er loopt teveel volk rond, dus is elke mens waar je niet direct iets aan hebt, een last, die beter verdwijnt he. Laatst gewijzigd door patrickve : 29 juli 2020 om 13:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4423 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4424 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is waar en niet-waar, niet binair denken. 'Egoïsme' is op zichzelf niet te vermijden, de vraag is wat de inhoud is van dat 'ego' en dat wordt mede bepaald door opvoeding en - in het beste geval - inzicht (bv. in de onwenselijkheid dat we allemaal aan interne conflicten ten onder gaan, verder in de stress, angst en nodeloze opwinding die het gevolg zijn als we het leven voortdurend als een strijd tegen alle anderen bezien en zo inrichten). Het gaat erom een hoger 'ego' tot stand te brengen, via een hogere taal- en bewustzijnsstructuur, wat je 'de kennis van goed en kwaad' kan noemen, met bijhorende schoonheid (als gevolg van de synergie en de ordelijke creativiteit die er het gevolg van zijn). Ook de lagere (maar getemperde) verlangens, zoals eten en drinken etc., kunnen in zulk kader bevredigd worden, net omdat ze niet meer het primaire doel zijn (en dus geen basis van uitputtend conflict meer vormen).
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 29 juli 2020 om 13:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4425 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4426 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee, complexiteit.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4427 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4428 |
Europees Commissaris
|
![]() Het hangt ervan af op welk niveau, in welke mate, in welke situatie, met welke graad van waarschijnlijkheid etc. iets waar is. Ik zeg niet dat iets op hetzelfde niveau, in dezelfde mate, in dezelfde situatie en in dezelfde graad waar én onwaar zou zijn; enkel dan kan je van inconsistentie spreken. Maar niet als je rekening houdt met omstandigheden, waarschijnlijkheidsgraden en virtualiteiten (geen irrealiteiten). Daarbij is natuurlijk ook de rol van de taal essentieel, althans als je de mens en de cultuur bestudeert (en verder ook de gelaagdheid van, in en door de taal, naast het deels autopoëtische aspect van taal en bewustzijn).
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 29 juli 2020 om 14:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4429 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() De vraag voor liefhebbers van fysica is nu of dit ook daar geldt: is deze 'wet' geldig als je iets op materieniveau bekijkt, maar 'ongeldig' wat de keuze zelf betreft om het al dan niet op materieniveau te bekijken? Doordat de materie zelf, en de tijdruimte, emergente fenomenen zouden zijn die afhankelijk van het niveau van beschouwing bestaan en/of niet bestaan? Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 29 juli 2020 om 14:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4430 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4431 |
Europees Commissaris
|
![]() Maar ik zie geen incoherentie, althans niet in wat ikzelf zeg over de mens en de cultuur. Over de kwantummechanica spreek ik me niet uit, of dat 'onlogisch' is of 'gewoon' emergent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4432 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik had het niet over de rest van wat je schreef, het volstond om te zeggen "het is waar en niet-waar". Dat op zich doet mij tilt slaan ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 29 juli 2020 om 15:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4433 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4434 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4435 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4436 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigenlijk moet er eens schoon schip gehouden worden bij de overheden. Een eerste stap daartoe lijkt me invoeren dwingelandij enkel door meerderheden, niet meer door minderheden zoals nu. En afscheuringsrecht. Dat zou al veel problemen/conflict in de wereld oplossen. En dan een tweede stap, de privileges van overheid afschaffen. Bvb politie, dat een bedrijf wordt dat betaald wordt via contracten met burgers. Die dat contract kunnen opzeggen en aan een ander bedrijf geven, ofwel zelf het heft in handen nemen. Principieel heb je daarmee overheid as such afgeschaft, want mensen tot klant kunnen dwingen en de prijzen afdwingen, dat is het enige verschil tussen overheden en andere bedrijven. Maar dat is hier allemaal een andere discussie. Of niet, want heel deze "coronacrisis" heeft eigenlijk dit als grondreden. Als eerste oorzaak in een reeks van oorzaak>gevolg>gevolg>gevolg
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4437 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je daarbij een draaiende beweging maakt lukt dat hoor. En je hebt daarvoor volk genoeg hier in Belziek met een spaghetti van 27 niveaus en dito postjes, allemaal met mensen die professioneel zijn in rond de pot draaien.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
![]() |
![]() |
![]() |
#4438 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is ook mijn immigranten concept: open grenzen, open blaffers. Uiteindelijk geven we terug de plaats aan individueel geweld die het verdient: centraal in de relatie tot anderen. Maar bon, dat is een hele weg te gaan. Als mensen nu al zouden beseffen dat de staat de gemeenschappelijke vijand is, zou dat al ver gaan. Het is echter (om tot het onderwerp van de draad te komen) maar zielig gesteld met dat inzicht als we zien hoe mensen mak meelopen met deze corona waanzin. Laatst gewijzigd door patrickve : 29 juli 2020 om 17:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4439 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4440 | |