![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#44501 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kolonel op rust schat 50.000 doden aan Russische zijde. En 400.000 doden aan Oekraïense zijde. BRON 22 aug 2023 Wat aangeeft dat de Kiev-junta een mensenleven niet erg hoog inschat.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 23 augustus 2023 om 05:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44502 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
LINK 22 aug 2023
![]() |
![]() |
#44503 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat het voor de EU totaal de verkeerde kant opgaat begint nu zelfs een denktank uit onverwachte hoek openlijk naar buiten te brengen.
The art of vassalisation: How Russia’s war on Ukraine has transformed transatlantic relations LINK 4 apr 2023 U leest het goed, de "vazalisering van Europa".
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 23 augustus 2023 om 06:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44504 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "In de oude geschiedenis creëerden grote rijken vaak bufferstaten om zichzelfUit: https://nl.wikipedia.org/wiki/Vazalstaat
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 23 augustus 2023 om 06:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44505 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 23 augustus 2023 om 06:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44506 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44507 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(fig.)
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 23 augustus 2023 om 06:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44508 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zeg jij dat de "kar aan het keren" is ? In het kader "zo veel mogelijk Oekrainers erdoor jagen" is dat toch heel coherent ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44509 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44510 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44511 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En toen ik reeds op de universiteit studeerde de NAVO agressie op Russisch bondgenoot Servië, zo brutaal dat de weinige Russen die toen nog pro-westers waren hun kar keerden, inclusief Jeltsin zelf. De haat voor de leugens en hypocrisie westerse elite zat er ingebakken, en het werd niet beter toen ik enkele maanden in Cuba studeerde en de gevolgen van het Amerikaans embargo zag, Afrika leerde kennen, de invasie van Irak op basis van flagrante leugens, etc. Het begon allemaal zo mooi met Gorbatsjov die toenadering zocht tot het Westen, en we zouden allemaal vriendjes worden. In 1988 was ik nog te klein om te beseffen wat voor een enorme zever dat was, hoewel ik heel vroeg al politiek bewust was, en vanaf 1989 werd langzaamaan duidelijk dat het Westen gewoon Gorbatsjev voor de zot had gehouden(de Russen drukken het minder eufemistisch uit, "geneukt", is de term), en massaal misbruik had gemaakt van de toenmalige Russische toenadering tot het Westen. https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=ar7NH2lEMRI Wat ik merk aan babyboomers en de generatie er net na zoals U is dat ze de revolutie preekten, maar eens hun studies afgerond (op enkele uitzonderingen na) massaal voor het grote geld kozen, en nog veel meer bourgeois werden dan de bourgeois zwijnen waartegen ze ageerden. In mijn ogen is dat de generatie die het verpest heeft in België, nadat de generaties ervoor door keihard te werken, WOII te overleven, en keiharde sociale strijd, een redelijke welvaart voor de middenklasse had opgebouwd. De huidige jongeren zijn als gevolg daarvan slechter af. Dat straalde ook af op de jeugd in de jaren 90. Waar waren mijn klasgenoten in België mee bezig? Uitgaan, bollen pakken, "gabbers", een vrij leeg bestaan, waar ik nu wel enige waardering voor kan opbrengen, maar toen absoluut niet, waarschijnlijk als gevolg van mijn achtergrond. Laatst gewijzigd door tomm : 23 augustus 2023 om 07:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44512 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dus ja
![]() |
![]() |
#44513 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#44514 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Ukrain...d%20propaganda. Bij opiniepeilingen net voor Maidan in 2011 zei de grote meerderheid WEL dat het uiteenvallen van de Sovjet-Unie een slechte zaak was. ![]() ![]() ![]() Duidelijk is dat de Polen blij zijn dat het communisme voorbij is, de Bulgaren, Oekraïners, Russen, etc. terugwillen, en dat in Hongarije, sinds Orban aan de macht is, mensen veel positiever zijn over hun huidige toestand en hun toekomst, en dus negatiever over het communisme, hoewel er toch nog veel Hongaren zijn, inclusief Orban zelf, die veel goede dingen te zeggen hebben over Janos Kadar. Laatst gewijzigd door tomm : 23 augustus 2023 om 08:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44515 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
95% van de verliezen in een oorlog vallen typisch door artillerie en daar zijn de Russen goed in, ze hebben enorme voorraden en productie. Ze zijn slecht in de resterende 5% close combat maar door zich in te graven lossen ze dat ook grotendeels op. Van het deel waar ik zelf kennis van heb klinkt hij echt wel geloofwaardig, daarom wil ik de rest van z’n betoog nog niet als zever wegzetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44516 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zelfs data kunt ge alsnog ombuigen tot het maar past in uw geloofsysteem. Ge weet, de normale gang van zake is: data -> informeert opinie en niet hoe past data in mijn opinie. Soit, ik zal nog wat polls droppen, ge weet maar nooit, misschien dringt het toch eens door. Die van gallup moet je zeker eens bekijken en niet alleen voor oekraine
![]() |
![]() |
#44517 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
75% of Russians Say Soviet Era Was 'Greatest Time' in Country’s History – Poll https://www.themoscowtimes.com/2020/...oogle_vignette Deze bedoelt ga? ![]() Zelfs al vind je recente opiniepeilingen die dit tegenspreken, tot enkele jaren geleden was dit de opinie van de overgrote meerderheid van de bevolking. Dus het minste dat je kunt zeggen is dat niet alle Oekraîners de Sovjet-Unie een slechte periode in hun geschiedenis vonden, zoals onze media ons dat wel wijsmaken, of zie ik iets over het hoofd? Vind je dat de westerse media ons goed en evenwichtig ingelicht hebben over wat de lokale bevolking denkt over de Sovjet-periode? Als je de westerse media mag geloven was de Sovjet-Unie de hel, vergelijkbaar met de concentratiekampen tijdens WOII. Als ze het hebben over de SU gaat het niet over de enorme verwezenlijkingen, of de nostalgie ernaar die nog massaal leeft in zowat alle ex-sovjet-republieken. (zelfs 30% van de Oekraïners die zegt dat ze terug willen naar de staat die door het huidige regime uitgeroepen werd als grootste vijand van het Oekraïense volk, is nog veel) Het gaat steevast over de wandaden van Stalin en alles dat fout ging, nooit een positief woord te horen. En persoonlijk ben ik er van overtuigd dat deze westerse opiniepeilers de zaken nog verbloemen. Mijn persoonlijke ervaring in deze landen (ik spreek nu over "gewone mensen", taci-chauffeurs, hotel bedienden, mensen die je toevallig mee aan de praat raakt in parken, café's etc., wat helemaal niet moeilijk is in deze landen) is dat nagenoeg IEDEREEN het beter vond toen. Laatst gewijzigd door tomm : 23 augustus 2023 om 08:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44518 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn "tegenstanders" op dit forum verwijzen meestal naar "de Oekraïense Waarheid" en dergelijke, of andere bronnen die duidelijk propaganda zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44519 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
https://news.gallup.com/poll/505793/...-backyard.aspx
![]() |
![]() |
#44520 |
Minister-President
|
![]() ik ga deze dus nog eens delen en wat citeren:
https://www.pewresearch.org/short-re...-about-stalin/ "in Russia, as well as in the former Soviet republics of Armenia and Moldova, roughly seven-in-ten or more view the Soviet collapse as “a bad thing,” and, in Belarus, 54% see it in a negative light. Of the five other former Soviet states surveyed, adults in the three Baltic republics of Estonia, Latvia and Lithuania — which were forcibly incorporated into the USSR — are among least likely to view the Soviet breakup as a bad thing, with three-in-ten or fewer in each country holding this view." Die nostalgie waar ge het over hebt, geldt vooral voor Rusland en oude lidstaten waar het economisch beter ging tijdens de SU en die nostalgie geldt niet voor die landen die gedwongen werden lid te zijn van de SU. Zelfs in Ukraine vindt maar 34% dat de instorting van de SU een slecht iets was, en dat is blijkbaar een peiling van 2015. In de Baltische staten vindt een grote meerderheid dat het geen slechte zaak was. En nee, suggesties dat de poll biased is owv intimidatie ("het is strafbaar anders te antwoorden") zijn echt beyond belachelijk. Dat is een kop-in-zand struifvogel reactie. "Positive feelings for the USSR generally are greater among older people in Russia and the other former Soviet republics surveyed. For example, while 78% of Russian adults ages 35 and older in the 2015 survey see the breakup as a bad thing, half of Russians under 35 feel this way. Age gaps of this nature exist in all of the former Soviet republics surveyed except Estonia, including in countries where those who have nostalgic views of the USSR are in the minority. For instance, in Ukraine, just 20% of adults under 35 see the Soviet collapse as a bad thing, while 40% of those ages 35 and over do." En het is iets dat uitsterft, het leeft vooral bij ouderen. Aja, de periode na de instorting was economisch zwaar. Dat is logisch.