Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2023, 06:35   #44641
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
24 augustus,de Nationale Feestdag van de Republiek Oekraine...

Er wordt gemeld dat Oekrainse Special Forces (een SBU-operatie samen metde UKR marine) geland zijn bij Kaap Tarkhankut op de Krim en er gevechten
zijn gemeld bij het plaatsje Maiak...

De scherpe Russische bewaking van hun "zeerovershol" valt blijkbaar wel mee...
Het is ook brutaal van de UKR's want dat groepje soldaten dat geland is kan niet zo snel meer weg,dus kunnen ze enkel maar dieper de Krim in,
ongetwijfeld met een paar goed bepaalde doeleinden die ongetwijfeld tot gevolg zullen hebben dat menige bezetter horizontaal gestrekt zal worden.

De SBU chef Budanov heeft al vlakaf aangekondigd dat er nog meer zal volgen...

Of nog,de grondoorlog beweegt zich al tot OP Krim-territorium...EXACT wat al die verdedigingswerken in Kherson en Zaporischa verondersteld waren
te voorkomen,ttz de UKR's zo ver weg houden dat landoperaties op de Krim onrealistich zijn.

Maar op de Krim ,en bij uitbreiding in hun achterhoede KUNNEN de Russen niet overal sterk zijn natuurlijk,dit is het terrein van de SF-operator......
Wat een grap, in het donker in een stuk woesternij hebben ze een paar seconden de Oekraïense vlag gehesen en dan vlug weer opgevouwen.
Zulke pathetische stunten moeten verhullen dat het "lenteoffensief" een gigantische en, voor het Westen erg dure, miskleun, bleek.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2023, 06:41   #44642
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Mocht het waar zijn, dan zou dat feest zijn he, maar spijtig genoeg denk ik niet dat het het geval was. Ik ben meer geneigd Het Oosten gelijk moeten te geven dat onze verwaarlozing van aliens en UFO's nu voor de eerste keer een echt zichtbaar slachtoffer gemaakt heeft, met zo een botsing.

Nee, serieus. Er was hier gisterenavond op een of andere Franse zender een interessant debat, waarbij redelijk open de vraag werd geanalyseerd of dit nu Putin was, een of andere rouge eenheid in Rusland, het "westen" (ruim gezien) en zo voort, en of het nu cinema was dan wel of Progozjin er echt aan was.

De stelling die het meeste naar voren kwam was dat dit oftewel expliciet door Putin was bevolen, dan wel passief door Putin was toegelaten met een knipoogje, zo van "ik ga mij niet kwaad maken als er iets met diene mens gebeurt". Op de vraag hoe het kwam dat Putin, die na de putch alle mediatieke en legale middelen had om Prigozjin te laten oppakken, veroordelen, vierendelen en zo voort, hem had laten gaan om hem dan "stiekem" af te maken, werd - en ik vond dat heel aannemelijk - geopperd dat het voor het machtsbeleid van Putin op deze manier een veel en veel interessanter signaal is aan iedereen die er zou aan denken hem nog eens iets in de weg willen te leggen, terwijl het gebruik van openbaar rechtsgeweld tegen Prigozjin enkel maar een deel van de bevolking zou laten twijfelen dan wel verafschuwen. Nu wast de Vladimir officieel zijn handen in onschuld, en iedereen heeft de boodschap begrepen he.

Dat "het westen" hier zou achter zitten zou een veel en veel virulenter reactie veroorzaakt hebben, en was technisch veel te moeilijk. Bovendien had het westen hier geen voordeel bij. Prigozjin speelde geen rol van betekenis meer in het conflict, en als hij een rol kon spelen zou het eerder als subversief te gebruiken element zijn. Het westen had geen voordeel bij het elimineren van Prigozjin.

Of het de echte is ? Waarschijnlijk wel, want mocht het de echte niet zijn, dan zou Vladimir zijn maffia schrik techniek in het belachelijke gedraaid worden mocht het uitkomen, en met diene Prigozjin weet ge nooit.

Dus oftewel zit den echte Prigozjin ergens in een of andere folterkamer in Siberie, oftewel was het den echte. Zij die dit gedaan hebben, hebben er alle belang bij om zeker te zijn dat het de echte is, of zeker te zijn dat de echte nooit meer openbaar zichtbaar wordt. Zoniet maakt Vladimir zijn "boodschap" hem belachelijk.
Persoonlijk denk ik dat Kiev er achter zat, maar dat Prigozhin "niet tijdig ingelicht werd". Ik denk dat Moskou Kiev zal beschuldigen, en daar wel de nodige bewijzen voor zal leveren. Kiev wist ook dat Prigozhin binnen Rusland veel vijanden had, maar dat niemand in Rusland het zou durven om hem af te maken. Nu hebben ze een vijand minder, EN kunnen ze Poetin de schuld geven. Wat Poetin betreft, hij kan z'n handen in onschuld wassen als kan bewezen worden dat Kiev er achter zit. Win win situatie voor iedereen, behalve voor Prigozhin natuurlijk.

Zelensky says Ukraine had 'nothing to do' with Prigozhin plane crash • FRANCE 24 English
https://www.youtube.com/watch?v=MlzW8Uk52bM

Laatst gewijzigd door tomm : 25 augustus 2023 om 06:44.
Oud 25 augustus 2023, 06:47   #44643
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Persoonlijk denk ik dat Kiev er achter zat, maar dat Prigozhin "niet tijdig ingelicht werd".

Ge hebt waarschijnlijk een beetje cognitieve dissonantie om onder ogen te zien hoe de Vladimir werkt he

Maar goed, als het Kiev is dan is dat goed nieuws. Die gaan nu dus geregeld eens wat vliegtuigen in de buurt van Moskou uit de lucht halen en de Russen kunnen daar niks tegen doen . Een beetje zoals Het Oosten zijn Aliens...

Prigozjin was ondertussen geen vijand meer van Oekriane he...

Laatst gewijzigd door patrickve : 25 augustus 2023 om 06:48.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2023, 07:03   #44644
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Meer en meer berichten van Oekraïense soldaten die hun collega's executeren:
https://t.me/i20028843/130126
On August 11, Ukrainian militants from the 123rd Terodefense Brigade
shot 23 colleagues who left their positions near Kherson for attempting to
desert, an employee of the Russian law enforcement agencies told RIA
Novosti, citing a source in the Armed Forces of Ukraine.

By decision of the command, the dead were declared missing in order to hide
this crime. Russian security officials learned the data of 10 executed:

Tkachenko I.K., born in 1992
Krivosheev P. A. born in 1988
Derevianko E. R. born in 1973
Zakharchenko Yu. A. born in 1998
Bystritsky S. A. born in 1990
Kramarenko K. L. born in 1987
Fedorchuk S. A. born in 1976
Gnatenko I. A. born in 1992
Kirka T. F. born in 1973
Slutsky E. D. born in 1990
Oud 25 augustus 2023, 07:09   #44645
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Daarentegen vindt meer dan 70% van de Moldaven en meer dan 80% van de Armeniërs het uiteenvallen van de SU een slechte zaak. (in landen als Kyrgyzstan en Tajikistan, de armste dus, meer dan 90% blijkt uit andere peilingen)
Zelfs in Letland vindt toch nog steeds een derde het uiteenvallen een slechte zaak, net als ongeveer de helft van de Georgiërs. Nu moet je toch zelf toegeven dat het beeld dat in de westerse media geschetst wordt als ware het uiteenvallen een bevrijding voor al deze volkeren, vals is, en als ware het leven de de SU een hel? Graag specifiek antwoord daarop, als je durft. Ik denk niet dat er veel concentratiekamp bewoners het einde van de concentratiekampen betreuren, en in Spanje en Portugal betreurt de meerderheid het einde van de dictaturen daar NIET. Voor het geval je af zou komen met "ze verlangen terug naar hun jeugd".

?
Oud 25 augustus 2023, 07:13   #44646
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Ge hebt waarschijnlijk een beetje cognitieve dissonantie om onder ogen te zien hoe de Vladimir werkt he

Maar goed, als het Kiev is dan is dat goed nieuws. Die gaan nu dus geregeld eens wat vliegtuigen in de buurt van Moskou uit de lucht halen en de Russen kunnen daar niks tegen doen . Een beetje zoals Het Oosten zijn Aliens...

Prigozjin was ondertussen geen vijand meer van Oekriane he...
Volgens Zelensky wel.
Het zou kunnen dat Kiev dat constant probeert, maar dat enkel, toevallig (niet), de aanslag op Prigozhin, aan de aandacht van de Russische veiligheidsdiensten ontsnapt is. Dit is, volgens mij, de meest waarschijnlijke toedracht.

Laatst gewijzigd door tomm : 25 augustus 2023 om 07:14.
Oud 25 augustus 2023, 07:40   #44647
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarentegen vindt meer dan 70% van de Moldaven en meer dan 80% van de Armeniërs het uiteenvallen van de SU een slechte zaak. (in landen als Kyrgyzstan en Tajikistan, de armste dus, meer dan 90% blijkt uit andere peilingen)
Zelfs in Letland vindt toch nog steeds een derde het uiteenvallen een slechte zaak, net als ongeveer de helft van de Georgiërs. Nu moet je toch zelf toegeven dat het beeld dat in de westerse media geschetst wordt als ware het uiteenvallen een bevrijding voor al deze volkeren, vals is, en als ware het leven de de SU een hel? Graag specifiek antwoord daarop, als je durft. Ik denk niet dat er veel concentratiekamp bewoners het einde van de concentratiekampen betreuren, en in Spanje en Portugal betreurt de meerderheid het einde van de dictaturen daar NIET. Voor het geval je af zou komen met "ze verlangen terug naar hun jeugd".

?
Vaak genoeg herhalen Tom, dan wordt het waarheid. Zo werkt waarheid
Oud 25 augustus 2023, 07:41   #44648
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een grap, in het donker in een stuk woesternij hebben ze een paar seconden de Oekraïense vlag gehesen en dan vlug weer opgevouwen.
Zulke pathetische stunten moeten verhullen dat het "lenteoffensief" een gigantische en, voor het Westen erg dure, miskleun, bleek.

Kan/mag de 'speciale militaire operatie' een gigantische en voor Rusland erg dure miskleun worden genoemd?

Het is nu eenmaal niet zo dat er geen kosten aan verbonden waren/zijn, hé.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2023, 07:46   #44649
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het minste dat je uit zulke peilingen kunt afleiden is dat de Sovjet-Unie en het communisme helemaal geen zo'n ramp waren voor de bevolking die er leefde als men in het Westen beweerde, akkoord?

Beste Voltian, kunt u eventueel deze vraag beantwoorden?
Euh, natuurlijk wel. Het is ineengestort voor een reden he? Het is gewoon een slecht systeem om duurzaam welvaart te genereren. Ik heb al 2 keer geantwoord op de vraag waarom sommige mensen dan toch terug willen. In’t kort: na de val is er een lange periode van verval geweest en voor een minderheid van mensen was het effectief beter onder communisme. Duidelijk?…

Wilt ge er een discussie kapitalisme va communisme van maken? Wil ik wel doen hoor.

Ik vind het fascinerend hoe je duidelijk in 1e instantie communist bent en dan tegelijk toch zo hard achter Rusland staat. Het huidige Rusland van Putin is werkelijk het omgekeerde van communisme. Dat ge Cuba, China, N-Korea obv de communistische ideologie verdedigt, dat snap ik nog, maar Rusland?… raar
Oud 25 augustus 2023, 07:50   #44650
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens Zelensky wel.
Het zou kunnen dat Kiev dat constant probeert, maar dat enkel, toevallig (niet), de aanslag op Prigozhin, aan de aandacht van de Russische veiligheidsdiensten ontsnapt is. Dit is, volgens mij, de meest waarschijnlijke toedracht.
Als er constant aanslagen verijdeld zouden worden, waarom wordt dan blijkbaar niemand daar ooit voor gearresteerd of geelimineerd?
Oud 25 augustus 2023, 08:09   #44651
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
...
Ik vind het fascinerend hoe je duidelijk in 1e instantie communist bent en dan tegelijk toch zo hard achter Rusland staat. Het huidige Rusland van Putin is werkelijk het omgekeerde van communisme. Dat ge Cuba, China, N-Korea obv de communistische ideologie verdedigt, dat snap ik nog, maar Rusland?… raar
Een Stalinist die gecharmeerd is door een sterke leider ,repressie voeg daar een hoop rode vlaggen met sikkels bij die daar nog ongetwijfeld rondslingeren.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2023, 08:14   #44652
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Een Stalinist die gecharmeerd is door een sterke leider ,repressie voeg daar een hoop rode vlaggen met sikkels bij die daar nog ongetwijfeld rondslingeren.
…ik probeer gewoon de interne inconsistentie in dat denken aan de oppervlakte te brengen…

Pointless, waarschijnlijk. Het zit er al lang en heel erg diep. Ik vind het wel fascinerend eigenlijk
Oud 25 augustus 2023, 08:18   #44653
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Volgens Zelensky wel.
De strijdkrachten van Oekraïne hebben volgens u in dit specifieke geval de stille medewerking van de Russische veiligheidsdiensten (oogje dichtgeknepen) gekregen.
Komt deze uitleg zo een beetje overeen met uw ingesteldheid ?
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2023, 09:18   #44654
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
…ik probeer gewoon de interne inconsistentie in dat denken aan de oppervlakte te brengen…

Pointless, waarschijnlijk. Het zit er al lang en heel erg diep. Ik vind het wel fascinerend eigenlijk
Terwijl uw bronnen steeds Angelsaksisch van aard zijn. Terwijl hier al veelvuldig aangehaald is dat dat leugenaars zijn.
Oud 25 augustus 2023, 09:22   #44655
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Je hoeft geen vrede te sluiten, kunt ook overgaan tot WOIII en dan krijgen we enkele Sarmat raketten op onze kop en is de wereld vernietigd.

Westerse leiders zijn ook geen "goeierds" en toch zijn de Russen en Chinezen bereid om over vrede te onderhandelen met hen.
Het Westen blijft wereldwijd de meest krapuleuze entiteit, zeker geen "goeierds". Onze elite is door en door rot. Alleen kunnen ze het goed zeggen, zijn ze naar de beste scholen geweest, en zien ze er piekfijn uit. Maar ze buiten genadeloos de rest van de wereld uit, en dat reeds sinds eeuwen. Pas recent (Sovjet-Unie nadien Rusland, en uiteraard China) krijgen ze concurrentie.En dat zint hen totaal niet, ook het feit dat Indië een succesvolle maanlanding heeft uitgevoerd, zint hen niet. Indië, dat zijn "bruin mannen" die zwaar uitgebuit moeten worden, zoals in de goeie oude tijd.

En toch trekt iedereen naar dat vervloekte Westen. Russische elite heeft familie en bezit in dat vervloekte westen.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  De Russische waarden tegenover satanische westen.png‎
Bekeken: 629
Grootte:  825,0 KB
ID: 118281  

Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2023, 09:22   #44656
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Terwijl uw bronnen steeds Angelsaksisch van aard zijn. Terwijl hier al veelvuldig aangehaald is dat dat leugenaars zijn.
Haha

If <resultaat van poll> = <wenselijk>, then <poll> = <goed>, else <poll> = <onbetrouwbaar>

Classic
Oud 25 augustus 2023, 09:26   #44657
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Depleted Uranium Munitions Make Ukraine 'Unlivable' - Moscow

LINK
25 aug 2023

VPN niet vergeten aanzetten
In de reguliere MSM wordt dit niet vermeld
Oud 25 augustus 2023, 09:37   #44658
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Euh, natuurlijk wel. Het is ineengestort voor een reden he? Het is gewoon een slecht systeem om duurzaam welvaart te genereren. Ik heb al 2 keer geantwoord op de vraag waarom sommige mensen dan toch terug willen. In’t kort: na de val is er een lange periode van verval geweest en voor een minderheid van mensen was het effectief beter onder communisme. Duidelijk?…

Wilt ge er een discussie kapitalisme va communisme van maken? Wil ik wel doen hoor.

Wat is daar nu verwonderlijk aan, tomm is van Russische afkomst (heeft die zelf hier al geschreven).
Hij is een Russische nationalist, eigenlijk een staatsnationalist, alhoewel die laatste typering tot hem niet doordringt, vlgs mij.
Oud 25 augustus 2023, 09:40   #44659
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walvader Bekijk bericht
En toch trekt iedereen naar dat vervloekte Westen. Russische elite heeft familie en bezit in dat vervloekte westen.
De financiële sector in Londen heeft inderdaad jarenlang bijna enkel op Russisch kapitaal gedraaid, dat is vrij algemeen geweten. Maar of dat nu nog het geval is? Hoogst onzeker. De woordvoerder van het Kremlin, Peskov, omschreef recent Londen als een roversnest. Hier kan in meegegaan worden. Het is een draaischijf van georganiseerde misdaad. De Britten hebben alle Russische tegoeden proberen afnemen, tenminste, zo beweren Britse politici, voor de camera, waarschijnlijk in de hoop de Europeanen mee te krijgen zichzelf in de vernieling te rijden. Wat er in werkelijkheid gebeurt zal wel niet aan de neus van diegenen die ze willen bedriegen gehangen worden.
Oud 25 augustus 2023, 09:48   #44660
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Wat de vervanging van Prigozhin en Utkin aan het hoofd van Wagner betreft, de naam van Generaal Armageddon (Surovikin) wordt genoemd als waarschijnlijke opvolger.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be