Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2023, 09:49   #44881
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Tommeke

Citaat:
Feit is dat ik een russische jobsite aanhaalde met actuele gegevens. Het feit dat je Russische sites niet vertrouwt siert je natuurlijk, maar vertoont niet echt heel veel vertrouwen in je stelling.
Ik vertrouw die sites wel, maar ik vertrouw U niet die daar perse Russofobe conclusies uit wil trekken, zoals bvb. een halftijdse betrekking voorstellen als een voltijdse.

Citaat:
Newsflash, het is niet omdat een land het economisch slechter doet, je daar misbruik van mag maken of daar mag binnenvallen.
En daar heeft het helemaal niets mee te maken. Rusland is binnengevallen om de Russische minderheid te beschermen, niet omdat Oekraïne het economisch slecht doet.
Maar dit doet wel terzake wat propaganda betreft, want in het Westen wordt het voorgesteld alsof Rusland een tranendal is en Oekraïne een groot, democratisch voorbeeld voor Rusland, en ook meer dan eens gehoord dat Rusland Oekraïne is binnengevallen "omdat zo een voorbeeld voor Rusland Poetin zou ondermijnen". Maar het tegendeel is net waar. Oekraïne is een voorbeeld van hoe het niet moet, en een (zoveelste) bewijs dat als je IMF, Wallstreet, en co. vrij spel geeft, de bevolking van dat land daar niet van zal profiteren, in tegendeel. Oekraïne is ook het levende bewijs dat Poetin en Lukashenko het vrij goed deden, want de levensstandaard in hun landen is beduidend hoger dan een een erg vergelijkbaar land als Oekraïne.

Citaat:
Tja, ik zag een advertentie in het Engels voor 400.000. Maar ik sorteerde op hoogst aangeboden loon en kwam voor 90% onder je gemiddelde uit.
Ik geloof eerlijk gezegd niet in je goede bedoelingen, je hebt hier een duidelijke propaganda missie. Die missie luidt kort samengevat "Kiev regime=goed, Poetin=slecht". Of je daar voor betaald wordt of niet weet ik niet, maar het is wel een feit dat je hier de propaganda van onze elite zit te verkondigen. Zoals ik boven al schreef ben ik het eens met Poetin wat Oekraïne betreft, niet wat z'n binnenlands beleid in Rusland betreft. Ik ben dus geen Poetin propagandist, U verkondigt hier de propaganda van onze elite zonder enige "maar".

Citaat:
Gas en olie komt niet bij je op?
Belarus heeft gas noch olie, en de levensstandaard ligt er toch een pak hoger dan in Oekraïne. Iets dat trouwens ook Jonathan Holslag opmerkte toen hij beide landen bezocht.In Oekraïne is het serieus verkeerd gelopen, zou dat misschien iets te maken kunnen hebben met 2 pro-westerse revoluties en pro-westerse politici die het totaal verkloot hebben?

Citaat:
Tegenmaatregelen nemen is geen terrorisme he. Moeilijk is het niet. Stop de invasie, blijf in je eigen land, en er ontploft niets meer, er zijn geen sancties meer, etc. Wat valt er niet aan te begrijpen?
Dat er dan een genocide tegen de Russische bevolking daar plaats vindt, is geen optie hoor.
Als het Westen wil dat Servië braafjes de westerse lijn volgt moeten ze gewoon Kosovo teruggeven aan Servië, maar zo simpel is het allemaal niet, zal iedereen zeggen. Wat Oekraïne betreft is het dan zogezegd wel simpel? De westerse propaganda neemt mensen echt voor oenen.

Citaat:
Rusland had er vanaf het begin niets te zoeken. Oekraine is onafhankelijk, voor heel de wereld. Wat gekken zoals Medvedev of Putin beweren, dat Oekraine geen bestaansrecht heeft, is irrelevant.
Dat hebben ze niet letterlijk beweerd he, dat maakt U en de westerse propaganda (zelfde, ik zie geen verschil) er van.
Er is ook het recht op zelfbeschikking, dat werd aangehaald door het gerechtshof in Den Haag om de onafhankelijkheid van Kosovo te legitimeren. De inwoners van de Krim en andere Russische provincies in Oekraïne willen zich afscheiden van Oekraïne. En net zoals Kosovo hulp kreeg van de Navo krijgen zij hulp van Rusland. Wat begrijp je daar niet aan? Of vind je dat NAVO-leiders terecht moeten staan daarvoor? Nee? En waarom Poetin dan wel?

Citaat:
Misschien eens vluchtelingencentra bezoeken? Ik hoop echt niet dat je dit zelf gelooft, en gewoon mensen het bloed onder de nagels wil vandaan halen Getuigenissen genoeg.
De vluchtelingen die ik sprak uit Kiev vertelden mij dat er wel gevaar is omdat Russische raketten en drones uit de lucht worden gehaald door westerse luchtafweer, waarna ze op willekeurige huizen neerstorten. Dat is inderdaad een gevaar voor burgers, maar dat is nu eenmaal het onvermijdelijke aan oorlog. Als het regime oorlog wilde vermijden, waarom heeft het dan het Minsk akkoord verscheurd?

Citaat:
In SPB moeten betalen of geen operatie. Ook een paar jaar geleden in Moskou gehoord, maar bijna iedereen die ik ken is daar inmiddels gevlucht.
Geen enkele Rus die ik ken is gevlucht. Zegt veel over jouw kennissen kring. Volgens de westerse media (met een grove korrel zout te nemen dus) zouden 900000 Russen gevlucht zijn. Er wonen 140 miljoen mensen in Rusland.

Citaat:
En zo zijn er bijna een miljoen kunnen vluchten het laatste jaar. Als je kanalen volgt op Telegram willen er veel meer weg. Ik vind het echt onrespectvol hoe je over de Russen spreekt, alsof het allemaal idioten zijn die blindelings een dictator volgen en pro massamoord zijn.
De grote meerderheid (82%) steunt Poetin volgens Levada. Levada wordt dikwijls geciteerd in de westerse media en de Moscow Times van CIA agent Sauer als onafhankelijk.
https://www.levada.ru/en/ratings/

ik vind het echt onrespectvol dat je spreekt over de overgrote meerderheid van de Oekraïners, alsof het allemaal idioten zijn die blindelings het regime in Kiev volgen.
De Russen zijn niet pro-massamoord, ze willen dat de beschietingen, dus massamoord, in Donbas stoppen, en dat het regime stopt met de Russische minderheid en de Russische cultuur te onderdrukken. Het Minsk vredesakkoord heeft dat regime in de vuilbak gekieperd dus bleef er enkel oorlog over.
Het goede is dat die oorlog nu grotendeels militair wordt uitgevochten en niet meer in steden. Het totale aantal burgerslachtoffers in deze oorlog was sowieso al erg beperkt, en nu nog kleiner. Het zijn enkel de soldaten van het Kiev regime die massaal afgeslacht worden. Jammer, maar er zijn vreedzame oplossingen mogelijk, waar steeds meer mensen ook in het Westen voor pleiten.

Citaat:
Elke kritiek wordt inderdaad de kop ingedrukt ...
Dat klopt, alle oppositiepartijen, oppositie media, sociale media, etc. werden verboden door het Kiev regime.

Citaat:
Misschien was dat wel beter geweest. Daarom geen luchtafweer in Rusland bombarderen, maar alles wat niet thuishoort in Oekraine uit de lucht halen. Rusland zou echt niet veel terugdoen hoor.
Dat zou een massaslachting betekenen voor NAVO piloten, die massaal vanuit Rusland uit de lucht geplukt zouden worden.
Bovendien, als NAVO troepen het Russische leger zouden aanvallen, is dat niets minder dan een oorlogsverklaring, UITERAARD zou Rusland dan de ook de basissen van waaruit deze vliegtuigen opstijgen bombarderen. Vroeg of laat zou het Westen geen keuze hebben om ook Russisch grondgebied te bombarderen, en dan zit het spel op de wagen. Denk je dat de NAVO anders niet al veel vroeger was tussengekomen?

Citaat:
Russofoob, russofoob... klinkt bijna RT.com, een pintje bestellen in plaats van een vodka en je bent russofoob
U en uw medestanders willen de Russische cultuur cancellen, uw regime verbiedt de Russische taal in gebieden waar deze al eeuwen gesproken werd, alle vluchten naar Rusland worden verboden, Pushkin wordt van z'n sokkel gehaald, en dan mag ik niet zeggen dat dat Russofoob is? In het Westen nu is Russofobie een ernstig probleem, zaken geleid door Russen in het Westen worden nog net niet overschilderd met een Jodenster, maar veel scheelt het niet.

In de Russische winkel waar ik steeds ga zijn er nieuwe eigenaars, Armeniërs. Ik spreek daar steeds Frans of Nederlands, uit respect voor het land waar we ons bevinden, maar de kassierster, gezien mijn Russische bakkes, dacht dat ik bang was om Russisch te spreken. Ik zei haar dat ik Belg ben en in België geboren en getogen, en uiteraard wel Russisch spreek, maar dat dit er niets mee te maken had. Ik steek mijn pro-Russische gevoelens niet onder stoelen of banken, en heb daardoor al een aantal "vrienden" verloren. Maar sommige mensen durven er in België niet meer voor uitkomen dat ze Russisch of pro-Russisch zijn, zo ver gaat de haatcampagne tegen alles dat Russisch is in het Westen. Het woord is Russofobie. Sommigen op dit forum gebruikten nog veel ergere termen, zozeer zelfs dat de administratie moest tussenkomen.

Citaat:
Nog een zwakte van de extremisten, het woord nazi gebruiken.
Het regime en in het Westen doen ze ook niets liever dan Poetin met Hitler vergelijken, "Poetler", U hebt het waarschijnlijk al gebruikt, onze Parcival (gesneuveld in Oekraïne?) deed niets liever.

Citaat:
Er is geen reden voor, maar het zorgt er wel voor dat in de media er een afstand, een ontmenselijking gebeurt. En als je het genoeg herhaalt zonder reden beginnen sommigen er oor naar te hebben.
Zoals ik hier al massaal aangetoond heb, heeft het regime in Kiev wel degelijk banden met uiterst-rechts en neo-nazi's. ik heb aangetoond dat niet alleen de Russen dit vinden, maar ook de Amerikaanse Joden, zelfs het Simon Wiesenthal centrum. Daar hebt U uiteraard niet op gereageerd, past niet in uw propagandaboekje.

Laatst gewijzigd door tomm : 30 augustus 2023 om 09:56.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2023, 11:00   #44882
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walvader Bekijk bericht
Goede hersenspoeling daar in Russia.
BBC is dus Russische propaganda volgens U? Uzelf bent niet gehersenspoeld denkt U?
Oud 30 augustus 2023, 11:14   #44883
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Rusland zegt dat drone aanvallen op de luchthaven van Pskov niet konden gebeuren zonder westerse hulp, en dat er represailles zullen volgen. Rusland heeft nu het recht informatie en wapens te verstrekken aan proxies die het Westen willen aanvallen. En ik vermoed dat dit ook zal gebeuren op tijd en stond. Bvb. een massale drone aanval op het NAVO hoofdkwartier. Ik zou daar toch niet graag in de buurt wonen.
Het Westen is de grenzen aan het aftasten, maar dat is zeer gevaarlijk. De Russen zullen reageren volgens proportionaliteit.
Dus informatie verstrekken en wapens leveren aan proxies die westerse doelwitten willen aanvallen.

Laatst gewijzigd door tomm : 30 augustus 2023 om 11:22.
Oud 30 augustus 2023, 11:50   #44884
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Rusland zegt dat drone aanvallen op de luchthaven van Pskov niet konden gebeuren zonder westerse hulp, en dat er represailles zullen volgen. Rusland heeft nu het recht informatie en wapens te verstrekken aan proxies die het Westen willen aanvallen. En ik vermoed dat dit ook zal gebeuren op tijd en stond. Bvb. een massale drone aanval op het NAVO hoofdkwartier. Ik zou daar toch niet graag in de buurt wonen.
Het Westen is de grenzen aan het aftasten, maar dat is zeer gevaarlijk. De Russen zullen reageren volgens proportionaliteit.
Dus informatie verstrekken en wapens leveren aan proxies die westerse doelwitten willen aanvallen.
Pfff...
In HLN staat vandaag over 2 volle blz. een artikel over putain.
Interessant !!!
Aanval op het NAVO hoofdkwartier ?
Man toch, weet jij niet de NAVO méér dan 1 "hoofdkwartier" heeft ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2023, 12:07   #44885
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rusland heeft nu het recht informatie en wapens te verstrekken aan proxies die het Westen willen aanvallen.
Rusland heeft altijd al alle rechten gehad die het zichzelf wilde toekennen en permitteren. Er is niks niemandalle dat aan Rusland rechten "geeft" behalve Rusland zelf he. Dat is wat "soevereiniteit" wil zeggen.

Het westen heeft ook alle rechten die het zichzelf wil toekennen, en zich kan permitteren.

Een aanval op een NATO hoofdkwartier zal dus exact dezelfde resultaten hebben, of Rusland nu dat recht had of niet volgens hen, n of het westen het recht heeft of niet volgens hen om zo te reageren. Recht op dat niveau is gewoon een kwestie van het zich kunnen te permitteren, da's al.

Dat is ook zo met een kernaanval trouwens. De gevolgen van een kernaanval zullen altijd dezelfde zijn, onafhankelijk of die nu "gerechtigd" was of niet, en enkel functie van wat die die de gevolgen veroorzaakt, zich kan permitteren.

Laatst gewijzigd door patrickve : 30 augustus 2023 om 12:09.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2023, 12:23   #44886
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ja, ISIS of de Volksmuhajedin gaan het Nato hoofdkwartier aanvallen met logistieke hulp van rusland. Met Shaheds zeker ? Of met de zelfbouw raketten van de Gaza-arabieren ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2023, 12:47   #44887
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Ja, ISIS of de Volksmuhajedin gaan het Nato hoofdkwartier aanvallen met logistieke hulp van rusland. Met Shaheds zeker ? Of met de zelfbouw raketten van de Gaza-arabieren ?
Nee hoor, deze lijken mij het meest geschikt.
OTR-21 Tochka (SS-21)
August 11, 2016
Missile Defense Project
The OTR-21 Tochka (NATO: SS-21 “Scarab”) is a short-range, road-mobile, solid propellant, single warhead ballistic missile designed for battlefield deployment. It was designed as a replacement for the Free Rocket Over Ground (FROG) missile series. Reports suggest that it can be launched in either a ballistic or cruise missile mode.

Of deze lijkt ook wel leuk. 2500 km. wil dus zeggen dat ze Brussel kunnen raken vanaf Noord-Afrika. Technologisch heel interessant. Rusland zal hen ook opleiden om er mee te werken. Maar er wel formeel bijzeggen "niet tegen het Westen gebruiken hoor" met een knipoog.

9M729 (SSC-8)
October 23, 2018
Missile Defense Project

The SSC-8 is a Russian ground-launched cruise missile (GLCM) with a range of 2,500 km. Its development prompted the 2019 U.S. withdrawal from the 1987 INF Treaty. SSC-8 Development Russia reportedly began covert development of the SSC-8 in the mid-2000s, and started flight testing in 2008.
Maar ze kunnen kiezen uit de catalogus:
https://missilethreat.csis.org/country_tax/russia/

Rusland zal daar niets mee te zien hebben, ze leveren enkel de wapens en de informatie, zoals het Westen in Oekraine.

Maar wat ik denk is dat ze die zullen leveren aan landen als Iran, die op hun beurt deze wapens zullen leveren aan Hezbollah, etc.

Laatst gewijzigd door tomm : 30 augustus 2023 om 13:15.
Oud 30 augustus 2023, 13:02   #44888
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Weer een dominosteen gevallen in het Franse neo-koloniale rijk, Gabon.
Oud 30 augustus 2023, 13:06   #44889
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Talking

Citaat:
Weer een dominosteen gevallen in het Franse neo-koloniale rijk, Gabon.
Ter herhaling: de NAVO heeft meer dan 1 "hoofdkwartier".

Oud 30 augustus 2023, 13:07   #44890
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Rusland heeft altijd al alle rechten gehad die het zichzelf wilde toekennen en permitteren. Er is niks niemandalle dat aan Rusland rechten "geeft" behalve Rusland zelf he. Dat is wat "soevereiniteit" wil zeggen.

Het westen heeft ook alle rechten die het zichzelf wil toekennen, en zich kan permitteren.

Een aanval op een NATO hoofdkwartier zal dus exact dezelfde resultaten hebben, of Rusland nu dat recht had of niet volgens hen, n of het westen het recht heeft of niet volgens hen om zo te reageren. Recht op dat niveau is gewoon een kwestie van het zich kunnen te permitteren, da's al.

Dat is ook zo met een kernaanval trouwens. De gevolgen van een kernaanval zullen altijd dezelfde zijn, onafhankelijk of die nu "gerechtigd" was of niet, en enkel functie van wat die die de gevolgen veroorzaakt, zich kan permitteren.
Daarin heb je gelijk. Het Westen zal Rusland enkel via proxies aanvallen, en omgekeerd, omdat een rechtstreekse aanval een nucleaire oorlog betekent.
Oud 30 augustus 2023, 13:08   #44891
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ter herhaling: de NAVO heeft meer dan 1 "hoofdkwartier".

Dan kunnen ze kiezen he.
Oud 30 augustus 2023, 13:11   #44892
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan kunnen ze kiezen he.
Ik heb de indruk dat jij denkt dat het bij de NAVO allemaal dommeriken zijn...
Oud 30 augustus 2023, 13:14   #44893
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Volksmoedjahedien en NATO zijn dikke vrienden.

https://nitter.net/Maryam_Rajavi/sta...49466878251009

Citaat:
@Maryam_Rajavi

I am grateful to the MPs, lawyers, and demonstrators in Belgium. They stood up to prevent sacrificing justice, democracy, and human rights. They have so far exposed many facts and condemned the trampling of values and the rule of law

5 Jul 2022
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2023, 13:17   #44894
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Volksmoedjahedien en NATO zijn dikke vrienden.

https://nitter.net/Maryam_Rajavi/sta...49466878251009
Hij bedoelt waarschijnlijk de Palestijnse Volksmujahedien.
Want dat is ook typisch voor het Westen: er zijn goede en slechte terroristen, goede en slechte Volksmoehadjedien. De goede plegen terroristische aanslagen tegen de vijanden v1n het Westen, de slechte tegen het Westen of vrienden van het Westen.

Laatst gewijzigd door tomm : 30 augustus 2023 om 13:19.
Oud 30 augustus 2023, 13:18   #44895
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ik heb de indruk dat jij denkt dat het bij de NAVO allemaal dommeriken zijn...
Nee dat denk ik niet, maar ik heb de indruk dat men in het Westen denkt dat de Russen allemaal dommerikken zijn.
Oud 30 augustus 2023, 13:22   #44896
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Thumbs up

Citaat:
Want dat is ook typisch voor het Westen: er zijn goede en slechte terroristen, goede en slechte Volksmoehadjedien. De goede plegen terroristische aanslagen tegen de vijanden v1n het Westen, de slechte tegen het Westen of vrienden van het Westen.
De NAVO heeft nog vrienden hoor !
Misschien méér dan jij denkt .

Oud 30 augustus 2023, 13:30   #44897
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee dat denk ik niet, maar ik heb de indruk dat men in het Westen denkt dat de Russen allemaal dommerikken zijn.
Men wéét in het Westen dat er sluweriken in het Kremlin zitten.
Ze laten bv iemand "uit het venster vallen" of
ze laten een vliegtuig een "ongeluk" meemaken
...
Oud 30 augustus 2023, 13:59   #44898
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dat is allemaal moeilijk om bij te houden. De Iraanse Volksmoedjahedien is tien jaar geleden van "slecht" naar "goed" gegaan bij de NATO waar Theo de Belgische parlementaire delegatie leidt.

Maar bij Darya Safai (pro-sjah) is die beweging nog altijd "slecht".

Een mens zou voor minder de kluts kwijtraken.

vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2023, 14:28   #44899
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is daar nu zo verwonderlijk aan?
Moeten wij beslissingen nemen, tactiek en strategie laten beslissen door uw ethiek?
Oud 30 augustus 2023, 15:57   #44900
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Wat is daar nu zo verwonderlijk aan?
Moeten wij beslissingen nemen, tactiek en strategie laten beslissen door uw ethiek?
Ik vermoed dat tom dezelfde ethiek heeft als putain.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be