Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2023, 19:37   #45021
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
...

Deze oorlog kan hier en nu stoppen, en er hoeft geen enkele jongeman meer te sneuvelen,
Dat klopt.
Het volstaat dat Rusland zijn agressie terugdraait, het bezette gebied verlaat en zich terugplooit achter eigen grenzen waar zij en niemand anders souverein zijn. Iets wat niemand betwist trouwens.
Citaat:

als het Westen stopt met het regime te bewapenen, en resoluut zou kiezen voor vredesonderhandelingen.

...
Dan is oekraine verloren, en wil dit zeggen dat we Rusland hun imperialistische veroveringstocht actief toelaten. Will not happen.

Citaat:
Als de Russen zich nu zouden terugtrekken, volgt een enorme ramp voor de Russischtalige bevolking van Zuid- en Oost-Oekraïne, en is de Russische Federatie zelf NEXT op de to do lijst van de westerse hyena's. Is geen optie, zal niet gebeuren.

Rusland heeft niets te zien met interne Oekrainse politiek. Ze kunnen daar geen rechten aan onttrekken en hebben geen recht tot inmenging. Rusland doet anno 2023 wat nazi-duitsland met henzelf heeft gedaan in WO II. Een land bezetten, hun bevolking als untermenschen uitroeien en hun bestaansreden en zelfs hun geschiedenis afnemen.

Citaat:
Zoals al meer dan een jaar geleden voorgesteld, zijn referenda onder toezicht van de VN de oplossing. Niet alleen de meest vreedzame oplossing, maar ook de meest democratische. Ik geef toe dat de Russen hun objectieven nog niet bereikt hebben, maar als een echt vredesinitiatief zich zou aandienen, zullen ook de geo-strategen in Moskou niet anders kunnen dan tandenknarsend akkoord gaan. De Russische maatschappij gaat tot het uiterste om Rusland en de Russen te helpen, maar nutteloos bloedvergieten wordt niet aanvaard. Velen vonden de oorlog in Afghanistan nutteloos, en dit leidde zeker mee tot de val van de Sovjet-Unie.
Pseudo-referenda onder militaire bezetting door een buitenlandse agressor en met miljoenen naar het buitenland gevluchte burgers ?

Gaan we dan ook maar referenda organiseren of ze in Georgië nog in de russische invloedsfeer willen blijven, of toch maar liever onder de Nato paraplu komen ?

Laatst gewijzigd door Pandareus : 3 september 2023 om 19:38.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2023, 20:30   #45022
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

Er zijn heel wat inwoners van Odesa die stilletjes hopen dat het regime in elkaar stort en de Russen zonder een schot te lossen Odesa kunnen innemen.
Als die 'heel wat' inwoners van Odesa dat allemaal STILLETJES zitten te hopen, hoe komt het dan dat gij dat zo goed wéét?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2023, 21:13   #45023
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Deze oorlog kan hier en nu stoppen, en er hoeft geen enkele jongeman meer te sneuvelen, als het Westen stopt met het regime te bewapenen, en resoluut zou kiezen voor vredesonderhandelingen.
Dat is onzin en dat weet je. Onlangs verafgoodde je nog de muppet Medvedev die de hele staat Oekraïne tot op de grond gelijk wilde maken. Wat denk je dat er zou gebeuren als Oekraïne zou instemmen met hun gebieden af te geven? Rusland zou gewoon verder gaan met moorden en verder proberen in te lijven van andere gebieden.

De oplossing is dat Rusland zich terugtrekt, dan kunnen er binnen een paar jaar eventueel nog peilingen gebeuren. Na de invasie en schijnverkiezingen / massamoord op de bevolking / enorme exodus kan men nu onmogelijk peilingen afnemen over wat de bevolking zou willen.

Citaat:
Er zijn heel wat inwoners van Odesa die stilletjes hopen dat het regime in elkaar stort en de Russen zonder een schot te lossen Odesa kunnen innemen.
Ik ken persoonlijk mensen van Odessa, een gemengd koppel RU-UK (en zo zijn er veel in Odessa), zelfs die hopen daar niet op. Ik veronderstel dat jij als expert wel peilingen hebt afgenomen ginder?
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2023, 21:21   #45024
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
Dat is onzin en dat weet je. Onlangs verafgoodde je nog de muppet Medvedev die de hele staat Oekraïne tot op de grond gelijk wilde maken. Wat denk je dat er zou gebeuren als Oekraïne zou instemmen met hun gebieden af te geven? Rusland zou gewoon verder gaan met moorden en verder proberen in te lijven van andere gebieden.

De oplossing is dat Rusland zich terugtrekt, dan kunnen er binnen een paar jaar eventueel nog peilingen gebeuren. Na de invasie en schijnverkiezingen / massamoord op de bevolking / enorme exodus kan men nu onmogelijk peilingen afnemen over wat de bevolking zou willen.

Ik ken persoonlijk mensen van Odessa, een gemengd koppel RU-UK (en zo zijn er veel in Odessa), zelfs die hopen daar niet op. Ik veronderstel dat jij als expert wel peilingen hebt afgenomen ginder?
Tomm is ondertussen al ver heen. Pure propagandatrol.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2023, 21:47   #45025
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walvader Bekijk bericht
Tomm is ondertussen al ver heen. Pure propagandatrol.
Het gevaarlijke aan Tomm is dat hij geen troll is, maar meent wat hij schrijft. Dat maakt hem een collaborateur. De Belgische inlichtingendienst zou hem in de gaten moeten houden, evenals de PVDA en delen van het VB.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2023, 22:26   #45026
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Het gevaarlijke aan Tomm is dat hij geen troll is, maar meent wat hij schrijft. Dat maakt hem een collaborateur. De Belgische inlichtingendienst zou hem in de gaten moeten houden, evenals de PVDA en delen van het VB.
Ik neem aan dat dit wel gebeurt.
Dit forum wordt ook gevolgd door de veiligheidsdienst.
Collaborateurs zijn van alle tijden.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2023, 22:32   #45027
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Is het oorlog schatje? Hebben we de oorlog verklaard? Heeft de extremistische denktank CATO INSTITUUT al een verklaring terzake afgelegd? Ik denk het niet. En mocht het straks toch in die richting evolueren zullen in de eerste plaats de weerloze vazallen naar de slachtbank gebracht worden. De echte collabo's zijn diegenen die hun eigen continent verraden.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 3 september 2023 om 22:39.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2023, 23:23   #45028
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Pandareus

Dat klopt.
Citaat:
Het volstaat dat Rusland zijn agressie terugdraait, het bezette gebied verlaat en zich terugplooit achter eigen grenzen waar zij en niemand anders souverein zijn. Iets wat niemand betwist trouwens.
Zal niet gebeuren. Net zoals NAVO niet plots hun excuses zal aanbieden aan Servië en Kosovo teruggeven.

Citaat:
...
Dan is oekraine verloren, en wil dit zeggen dat we Rusland hun imperialistische veroveringstocht actief toelaten. Will not happen.
WILL HAPPEN. Maar nu nog niet, eerst moet het regime nog meer vernederd worden, en moet de boodschap uit het Westen duidelijker worden. Mariupol, etc. en de Krim zijn voor de volgende generaties deel van Rusland. Wat snap je daar niet aan?

Citaat:
Rusland heeft niets te zien met interne Oekrainse politiek. Ze kunnen daar geen rechten aan onttrekken en hebben geen recht tot inmenging.
Toch wel want er woont een grote Russische minderheid. Het Westen moeit zich overal ter wereld, OOK in Oekraïne. (zie boven) Ze steunen communistische separatistische Koerden in Syrië, waar ze illegaal troepen hebben, steunen de opstandige Chinese provincie Taiwan, en zo kan ik nog bladzijden lang doorgaan. En de Russen zouden zich dan niet mogen bemoeien in een land dat zo cruciaal is voor hen? (de origine van de Russische cultuur noemt "KIEV RUS") Oekraïne heeft zich toen ze onafhankelijk werden geëngageerd tijdens de Belovesh akkoorden om in hetzelfde supranationale verband te blijven als Rusland.

Citaat:
Rusland doet anno 2023 wat nazi-duitsland met henzelf heeft gedaan in WO II. Een land bezetten, hun bevolking als untermenschen uitroeien en hun bestaansreden en zelfs hun geschiedenis afnemen.
Leugens. De inwoners krijgen Russische paspoorten en lijken over het algemeen heel blij dat ze nu deel uitmaken van de Russische Federatie, ze worden beschouwd door Rusland als Russen, een heel ander verhaal dus dan de Israeli in Palestina, die het land willen maar niet de mensen, net als Hitler die Rusland wilde maar niet de Russen.
De overgrote meerderheid spreekt al Russisch en is cultureel Russisch. Het was net het regime dat hun taal en cultuur wilde onderdrukken. Overigens is Oekraïens in Rusland een van de officiële talen, en het wordt nog steeds onderwezen in scholen in Mariupol, etc. Wat een verschil met het regime dat de moedertaal en de cultuur van 40% van hun bevolking, en de overgrote meerderheid in Donbas, etc. verbood.

En als U denkt van niet, waarom bent U dan tegen referenda georganiseerd door de VN, als U toch zo zeker weet dat de lokale bewoners voor Kiev en tegen Rusland zijn?

Citaat:
Pseudo-referenda onder militaire bezetting door een buitenlandse agressor en met miljoenen naar het buitenland gevluchte burgers ?
Zoals ik al duizend keer zei, referenda georganiseerd door de VN, en uiteraard mogen alle vluchtelingen in andere delen van Oekraïne, het Westen EN Rusland (de meeste zijn naar Rusland gevlucht) meestemmen.
Nee, dat is een uitvlucht, ik denk dat U heel goed beseft dat de grote meerderheid voor Rusland zal stemmen.

Citaat:
Gaan we dan ook maar referenda organiseren of ze in Georgië nog in de russische invloedsfeer willen blijven, of toch maar liever onder de Nato paraplu komen ?
Dat mag van mij. Ik denk dat je nog zou verschieten van de resultaten.

Laatst gewijzigd door tomm : 3 september 2023 om 23:26.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2023, 23:29   #45029
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Als die 'heel wat' inwoners van Odesa dat allemaal STILLETJES zitten te hopen, hoe komt het dan dat gij dat zo goed wéét?

Omdat ik daar recent geweest ben, en met heel veel mensen "stilletjes" gefluisterd heb. Als ze zeker zijn dat er geen spionnen van het regime meeluisteren, geven de meeste grof toe dat ze pro-Russisch zijn, meer zelfs, pro-Poetin, en dat ze het Kiev regime INTENS haten.
Oud 3 september 2023, 23:31   #45030
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
In België heerst, officieel, vrijheid van meningsuiting. Dat is een van de weinige voordelen die ons regime te bieden heeft vergeleken met bvb. het regime in China. Als je dat ook gaat afpakken, dan is er geen enkel voordeel meer aan onze v"liberale democratie". Het is minder efficiënt (onze welvaart teert nog altijd voort op het feit dat België het tweede land ter wereld was dan industrialiseerde, op het plunderen van Congo, en op onze geografische locatie tussen Londen, Amsterdan, Parijs en Frankfurt), zorgt voor een zeer ongelijke verdeling van de welvaart, de uitdagingen van onze tijd (bvb. massamigratie) worden slecht aangepakt, etc. Het ENIGE voordeel is dat je nog mag zeggen wat je wil. (als je tenminste die kans krijgt want de grote media zijn in handen van de elite) U wil dit enige voordeel ook nog afpakken. Dan kun je veel beter een Chinees systeem adopteren.

Laatst gewijzigd door tomm : 3 september 2023 om 23:35.
Oud 3 september 2023, 23:36   #45031
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Ik heb hier nog niets illegaals gezegd. Zou U willen dat ik vervolgd wordt op basis van mijn mening?
Oud 3 september 2023, 23:57   #45032
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik heb hier nog niets illegaals gezegd. Zou U willen dat ik vervolgd wordt op basis van mijn mening?
Weet je waar dat wel gebeurt? In Rusland. Je kan inderdaad, ondanks dat je zelfs figuren zoals Medvedev steunt, je mening hier verspreiden. Ondanks het feit dat sommige zaken al honderden keren weerlegd zijn, kan je hier tot vervelens toe zaken blijven herhalen. Ik begrijp dat u zou verkiezen dat men u hiervoor oppakt en in isolatie plaatst?
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2023, 00:53   #45033
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Western Europe needs a security deal with Russia – French FM

LINK
3 sep 2023
Oud 4 september 2023, 01:25   #45034
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Turkish sources reveal details of NATO deployment!

"The UK and the Eastern European countries are now openly doing everything to make Russia target the Baltic states and/or Poland in order to implement Article 5 of the NATO Charter," Turkish sources said .

As the Turks write, the attack on Pskov was planned from Estonia by the British through the special SAS unit with the participation of forces from the Main Intelligence Directorate of the Ukrainian Defence Ministry.

Reconnaissance support was provided by the Americans using reconnaissance and intelligence aircraft as well as Estonian REM and EW assets and warships.

The Italian FREMM-class frigate F597 Antonio Marceglia departed Helsinki. The ship was reportedly also involved in the attack on Pskov
.
Vertaald van https://warnews247.gr/ora-miden-gia-...-epicheirisis/

Als dit waar is gaat het om een NATO aanval op Rusland. Men kan er inderdaad van uitgaan dat Oekraïne meer en meer enkel in naam deze oorlog leidt. Het evolueert naar een NATO Rusland oorlog.

Laatst gewijzigd door Bach : 4 september 2023 om 01:31.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2023, 02:00   #45035
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat ik daar recent geweest ben, en met heel veel mensen "stilletjes" gefluisterd heb. Als ze zeker zijn dat er geen spionnen van het regime meeluisteren, geven de meeste grof toe dat ze pro-Russisch zijn, meer zelfs, pro-Poetin, en dat ze het Kiev regime INTENS haten.
Citaat:
Dat Odessa verhaaltje: dit is ofwel dikke 'aandacht-hoeren-stoef' ofwel voldoende bewijs van 5-de kolonne & collaboratie met het Russisch ongedierte.

Inderdaad voer voor ofwel de Staatsveiligheid, ofwel de Psychiatrie.
In beide gevallen wordt incarceratie aangeraden, medische of criminele.

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 4 september 2023 om 02:17.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2023, 02:30   #45036
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

De Duitse pers titelt dat Oekraïne 160000 mannelijke vluchtelingen in Duitsland van geschikte militaire leeftijd terug gestuurd wil zien naar Oekraïne.

Dat zal een boost geven aan de transbeweging dacht ik er bij.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2023, 02:52   #45037
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Dat Odessa verhaaltje: dit is ofwel dikke 'aandacht-hoeren-stoef' ofwel voldoende bewijs van 5-de kolonne & collaboratie met het Russisch ongedierte.

Inderdaad voer voor ofwel de Staatsveiligheid, ofwel de Psychiatrie.
In beide gevallen wordt incarceratie aangeraden, medische of criminele.
Ik ga U deze keer niet "vlaggen" maar woorden als ongedierte gebruiken als je het over mensen hebt kan gewoon niet, da is terecht tegen de regels van dit forum.
Oud 4 september 2023, 02:54   #45038
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De Duitse pers titelt dat Oekraïne 160000 mannelijke vluchtelingen in Duitsland van geschikte militaire leeftijd terug gestuurd wil zien naar Oekraïne.

Dat zal een boost geven aan de transbeweging dacht ik er bij.
Haha maar Oekraine is een vrij conservatieve samenlwving
Oud 4 september 2023, 03:54   #45039
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga U deze keer niet "vlaggen" maar woorden als ongedierte gebruiken als je het over mensen hebt kan gewoon niet, da is terecht tegen de regels van dit forum.
Lol. Dat er geen Russisch ongedierte zou bestaan is pas een aanfluiting van de realiteit.
Ik ga ervan uit dat de moderatie dat ook weet.

En neem het niet zo persoonlijk want gij zijt zelfs geen Rus maar een lokale amateur met schrijfsels die de houding van Russisch Ongedierte verdedigt.
Leef ermee.
Oud 4 september 2023, 04:52   #45040
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Lol. Dat er geen Russisch ongedierte zou bestaan is pas een aanfluiting van de realiteit.
Ik ga ervan uit dat de moderatie dat ook weet.

En neem het niet zo persoonlijk want gij zijt zelfs geen Rus maar een lokale amateur met schrijfsels die de houding van Russisch Ongedierte verdedigt.
Leef ermee.
Nee ik wil daar niet mee leven, en dit zijn totaal onaanvaardbare woorden. Als ik zulke woorden al in de mond zou nemen om mensen te beschrijven dan enkel deze die naar Azie gaan om minderjarige kindjes te neuken, of andere mensen die het niet waard zijn te leven en beter verdelgd zouden worden als ratten.
Ongedierte moet verdelgd worden, net als ratten in je kelder. Een heel volk ongedierte noemen is gewoon extreem... nazi...
Als de moderatie zoiets aanvaardt ondermijnen ze hun eigen regels en hun eigen geloofwaardigheid.

Ik ga dat woord niet in de mond nemen in deze context want ik hoop dat de moderatie zal ingrijpen. Als je zoiets laat passeren dan kun je evenmin geloofwaardig ingrijpen als iemand anders Joden begint te vergelijken met bepaalde knaagdieren.

Laatst gewijzigd door tomm : 4 september 2023 om 05:02.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be