Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 6 september 2023, 17:56   #45121
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
"die" leugens?

oh, welke leugens precies Tom?
Bekijk de lijst boven.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2023, 18:10   #45122
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet verboden om onzin te verkopen. Hij mag zijn gang gaan. Meer nog, hij MOET zijn gang mogen gaan. Daarmee bewijst hij enkel zijn eigen idiotie.

VVM is er ook voor idioten
We zullen zien wie, op het einde van de rit, de idioten zullen blijken.
Veel leugens hier vallen moeilijk te achterhalen, ook omdat onafhankelijke journalistiek onmogelijk is.

Maar wat uiteindelijk wel zal blijken is wie er militair sterker is, en wie deze oorlog zal winnen.
En dan vallen degene die beweerden dat de verliezende partij het fantastisch doet en de winnende een bende sukkels, sowieso wel keihard door de mand.
Dus, voor we conclusies trekken, laat ons rustig de resultaten en de evolutie op de grond bekijken, en dan vooral de zaken waar de propaganda veel moeilijker leugens over kan verkopen: namelijk wie controleert welk gebied. Heel interessant was de Nazi-media doornemen in de nadagen van het Derde Rijk. Over alles werd gelogen, maar dat de Russen bijna in Berlijn stonden, dat konden ze niet ontkennen..

Het lente-offensief waarvoor 90000 soldaten in het Westen getraind werden, met voor 100en miljarden aan westerse wapens en met meer dan 500000 troepen, is er in geslaagd enkele vierkante km. te "bevrijden".

Laatst gewijzigd door tomm : 6 september 2023 om 18:13.
Oud 6 september 2023, 18:22   #45123
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Bekijk de lijst boven.
ge verwijst wsk naar dit:

https://forum.politics.be/showpost.p...ostcount=45106

eens kijken heeee

"De Russen kunnen het niet" => is dat een leugen? Het ging maar 3d duren. Kijk eens naar je eigen voorspellingen het afgelopen anderhalve jaar.

"de Russen hebben geen artillerie" ==> heb ik dat ooit gezegd?

"Poetin s dement" ==> heb ik dat ooit beweerd?

"het Russische volk komt in opstand" ==> waren er geen protesten bij het begin van de oorlog?

"Oekraine is aan het winnen" ==> is het geen objectief gegeven dat Rusland enige tijd geleden meer Oekrains land bezette dan nu?

"de Russen zijn al bijna allemaal gesneuveld" ==> heb ik dat ooit beweerd?

"nog geen enkele Oekraiense soldaat is gesneuveld, alleen onschuldige kinderen" ==> heb ik dat ooit beweerd?!?!?!?!?

"de grote stad Robotyne werd veroverd, nu zijn de Russen verslagen" ==> heb ik dat ooit beweerd?!?!?!?!?

"dit is een oorlog van tirannie tegen democratie"==> dit lijkt me meer mening dan objectief feit waar leugen/waarheid niet echt van toepassing zijn.

Nog iets Tom? (... en weer die smiley, he nr.10)
Oud 6 september 2023, 18:25   #45124
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
We zullen zien wie, op het einde van de rit, de idioten zullen blijken.
Veel leugens hier vallen moeilijk te achterhalen, ook omdat onafhankelijke journalistiek onmogelijk is.

Maar wat uiteindelijk wel zal blijken is wie er militair sterker is, en wie deze oorlog zal winnen.
En dan vallen degene die beweerden dat de verliezende partij het fantastisch doet en de winnende een bende sukkels, sowieso wel keihard door de mand.
Dus, voor we conclusies trekken, laat ons rustig de resultaten en de evolutie op de grond bekijken, en dan vooral de zaken waar de propaganda veel moeilijker leugens over kan verkopen: namelijk wie controleert welk gebied. Heel interessant was de Nazi-media doornemen in de nadagen van het Derde Rijk. Over alles werd gelogen, maar dat de Russen bijna in Berlijn stonden, dat konden ze niet ontkennen..

Het lente-offensief waarvoor 90000 soldaten in het Westen getraind werden, met voor 100en miljarden aan westerse wapens en met meer dan 500000 troepen, is er in geslaagd enkele vierkante km. te "bevrijden".
Inderdaad, we zullen zien we de idioten zijn.

Ik ga deze post dus bewust even quoten, for future reference, zodat ge'm zeker niet kunt aanpassen.
Oud 6 september 2023, 18:29   #45125
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, we zullen zien we de idioten zijn.

Ik ga deze post dus bewust even quoten, for future reference, zodat ge'm zeker niet kunt aanpassen.
Geen probleem.

Weet wel dat: volgens het regime in Oekraine is de oorlog gewonnen voor de Russen als er een staakt-het-vuren komt voor elke vierkente centimeter die Oekraine had teruggewonnen is.

Laat de beste winnen, the game is on!

(Persoonlijk zou ik liever een vreedzame oplossing zien om bloed te vermijden, maar het regime wil dat niet, anders hadden ze de Minsk vredesakkoorden wel gerespecteerd. Met hen onderhandelen heeft even weinig zin als met Nszi-Duitsland te onderhandelen, ze moeten eerst volledig op de knieen zitten voor onderhandelingen mogelijk worden. De Russen gaan zich zeker niet eenzijdig terugtrekken, want dan wordt minstens een culturele genocide aangericht tegen de eeuwenoude Russische cultuur daar.)
Dus, er is geen andere keuze, het slagveld zal het bepalen.
Stel dat de Russen winnen, zou dat een gigantisch gezichtsverlies betekenen voor het Westen, en het definitieve einde van de criminele westerse wereldorde, daarom ook dat een groot deel van de wereld daarop hoopt. Daarna gaan de Russen actief meehelpen om de laatste vestingen van die wereldorde te helpen ondermijnen. Daar zijn ze trouwens nu al mee bezig. Sommige van die vestingen zijn zo verrot dat dit niet moeilijk is, bvb. Niger, etc. En de lokale bevolking hebben ze bijna altijd aan hun kant: "kill the boer, pwa pwa".
Het is ergens jammer, Rusland had kunnen een bemiddelende rol spelen tussen bvb. het Westen en China, maar de extreme Russofobie in het Westen, gevolg vaan decennialange Russofobe propanganda, heeft er anders over beslist.

Laatst gewijzigd door tomm : 6 september 2023 om 18:47.
Oud 6 september 2023, 18:48   #45126
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
https://www.hln.be/home/oekraine-liv...fers~aa229769/

Ik vraag me werkelijk af hoe men dit individu hier verder zijn gangen kan laten gaan en pertinente leugens verkopen enkel om de vrijheid van meningsuiting te respecteren.
Ergens zijn er grenzen en werden al meermaals duidelijk overschreven.
Hier is gewoon een perfide propagandist aan het werk!
Het degouteert mij ook, maar zolang hij binnen de perimeters van het forumreglement discussieert mag hij inhoudelijk toch zeggen wat hij wil ? Er is toch geen verbod op onzin, leugens, desinfo of andere intox in het reglement opgenomen ?

Propagandisten van extreem-rechts worden toch ook niet om inhoudelijke redenen gemuilkorfd ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2023, 18:50   #45127
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat weet niet, wel militairen, hopelijk ook een paar generaals zoals in die pizza tent.
Juist. Ja. De generale staf van de Nato zat daar met de generale staf van Oekraine een pizza te verorberen.

Quatro Stagione, volgens bronnen dicht bij het onderzoek.
Oud 6 september 2023, 19:08   #45128
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ge verwijst wsk naar dit:

https://forum.politics.be/showpost.p...ostcount=45106

eens kijken heeee

"het Russische volk komt in opstand" ==> waren er geen protesten bij het begin van de oorlog?

"Oekraine is aan het winnen" ==>
"de Russen zijn al bijna allemaal gesneuveld" ==> heb ik dat ooit beweerd?

Nog iets Tom? (... en weer die smiley, he nr.10)
Citaat:
"De Russen kunnen het niet" => is dat een leugen? Het ging maar 3d duren. Kijk eens naar je eigen voorspellingen het afgelopen anderhalve jaar.
Dat beweerden de Amerikanen. Ik zei altijd dat het vooral om de Donbas ging en dat West-Oekraine veroveren een heel slecht idee zou zijn, dat nooit zou lukken.

Citaat:
U misschien niet de westerse en regime propaganda beweerde dat wel vorig jaar.
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2022/08/31/7365546/

U misschien niet de westerse media wel
https://www.dailymail.co.uk/news/art...nts-claim.html

Citaat:
Van een paar duizend man, in een land van 140 miljoen inwoners. In vergelijking daarmee waren de hele hesjes, alsook de andere protesten tegen Macron, een ware revolutie.

Citaat:
is het geen objectief gegeven dat Rusland enige tijd geleden meer Oekrains land bezette dan nu?
Nergens en niemand heeft ooit beweert dat Rusland Kiev bij Rusland wilde aanhechten. Dit jaar, ondanks 100en miljarden aan westerse wapens, hebben de Russen meer gebied veroverd dan het regime. Dan kun je toch niet zeggen dat het tegenoffensief voorspoedig verloopt?

Citaat:
"nog geen enkele Oekraiense soldaat is gesneuveld, alleen onschuldige kinderen" ==> heb ik dat ooit beweerd?!?!?!?!?
Zelensky heeft nog maar zelden toegegeven dat er ook Oekraiense militairen sneuvelen, hij heeft het enkel over burgers. Het Westen neemt die rethoriek grotendeels over.

Citaat:
"de grote stad Robotyne werd veroverd, nu zijn de Russen verslagen" ==> heb ik dat ooit beweerd?!?!?!?!?
Pandareus beweerde dat, hebt u hem ooit terechtgewezen, zoals u in mijn geval constant doet?

"
Citaat:
dit is een oorlog van tirannie tegen democratie"==> dit lijkt me meer mening dan objectief feit waar leugen/waarheid niet echt van toepassing zijn.
Dat klopt, Noord-Korea noemt zich ook democratisch. Maar als we uitgaan van de westerse definitie van democratie, is een land waar de voornaamste media, voornaamste oppositiepartijen verboden werden, geen democratie.
Oud 6 september 2023, 19:19   #45129
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Juist. Ja. De generale staf van de Nato zat daar met de generale staf van Oekraine een pizza te verorberen.

Quatro Stagione, volgens bronnen dicht bij het onderzoek.
https://www.telegraph.co.uk/world-ne...eny-prigozhin/

Citaat:
Ukrainian authorities arrested a man they accused of helping Russia direct the strike.
Dus volgens U werd de man gearresteerd omdat hij de Russen gegidst had naar een plaats waar zich zeker geen buitenlandse en Oekraiense militairen zouden bevinden maar waar Oekraiense kindjes Quatro Stagione zaten te eten?

https://www.reuters.com/article/ukra...-idUKR4N38C00C

Laatst gewijzigd door tomm : 6 september 2023 om 19:26.
Oud 6 september 2023, 19:21   #45130
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Wink

Citaat:
Dat beweerden de Amerikanen. Ik zei altijd dat het vooral om de Donbas ging en dat West-Oekraine veroveren een heel slecht idee zou zijn, dat nooit zou lukken.

Van een paar duizend man, in een land van 140 miljoen inwoners. In vergelijking daarmee waren de hele hesjes, alsook de andere protesten tegen Macron, een ware revolutie.

Nergens en niemand heeft ooit beweert dat Rusland Kiev bij Rusland wilde aanhechten. Dit jaar, ondanks 100en miljarden aan westerse wapens, hebben de Russen meer gebied veroverd dan het regime. Dan kun je toch niet zeggen dat het tegenoffensief voorspoedig verloopt?

Zelensky heeft nog maar zelden toegegeven dat er ook Oekraiense militairen sneuvelen, hij heeft het enkel over burgers. Het Westen neemt die rethoriek grotendeels over.

Pandareus beweerde dat, hebt u hem ooit terechtgewezen, zoals u in mijn geval constant doet?

"

Dat klopt, Noord-Korea noemt zich ook democratisch. Maar als we uitgaan van de westerse definitie van democratie, is een land waar de voornaamste media, voornaamste oppositiepartijen verboden werden, geen democratie.
Om het even: met beperkte middelen gaan de Oeks langzaam maar zeker vooruit.
Elke dag een beetje.
Er komen nog miljarden hulp + 60 straaljagers: dat is elementair om nog meer vooruitgang te boeken. De piloten zijn volop in opleiding, ook de techniekers.
Goed zo !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2023, 19:36   #45131
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

14.45 op de tijdlijn, live beelden van de russische terroristische raketaanval op een markt in Oekraine. https://t.me/s/pilotblog
Oud 6 september 2023, 19:51   #45132
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:

"

Gij beschuldigde me ervan dat ik al die leugens verkondigde. Dat toont ge hiermee niet aan. Ik eis excuses
Oud 6 september 2023, 19:54   #45133
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
14.45 op de tijdlijn, live beelden van de russische terroristische raketaanval op een markt in Oekraine. https://t.me/s/pilotblog
Wat denkt ge, Tom, gaan de Russen zich hiermee populair maken? Gaan de inwoners van Konstantinovka in Donbas nu meer of minder geneigd zijn om de Russen met open armen te verwelkomen?
Oud 6 september 2023, 19:54   #45134
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inclusief een generaal van 6j

Bon, kies uw antwoord, het is toch voorspelbaar:
optie A: nooit gebeurd, fake news
optie B: het waren allemaal militairen
optie C: het was Oekraine zelf

ad infinitum.

Reason is futile
je bent een optie vergeten:

optie D: de russische overloper zat op dat plein zijn 500k te verteren
https://www.aviationpros.com/aircraf...d-500000-bonus

weet ook dat Tomm nog niet kan antwoorden, er is nog geen officieel standpunt van Rusland die uitgezonden wordt, dus kun je nog niet verwachten dat Tomm een mening heeft. Zijn mening zal pas gevormd zijn als hij de teksten gekregen heeft en weet wat hij moet vertellen

nu als ik die drones zo over de grens met buurland zie kletsen, kun je alleen maar objectief vaststellen dat de russen op geen kilometer nauwkeurig een doel kunnen raken, of dat elke impact zoals Tomm beweert weldegelijk gericht is op een militair doel, maar hun raketten kletsen gewoon honderden meters naast hun doel

Laatst gewijzigd door brother paul : 6 september 2023 om 19:58.
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2023, 20:07   #45135
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Kan niet. Rusland schiet niet op burgerdoelen volgens de ....Russen en hun gatlikkers.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2023, 20:38   #45136
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Om het even: met beperkte middelen gaan de Oeks langzaam maar zeker vooruit.
Elke dag een beetje.
Er komen nog miljarden hulp + 60 straaljagers: dat is elementair om nog meer vooruitgang te boeken. De piloten zijn volop in opleiding, ook de techniekers.
Goed zo !
Die f16 s zijn oud, de Russische straaljagers zijn dikwijls moderner, en ze hebben er veel meer. Er zijn geen piloten voor opgeleid, die opleiding in het Westen duurt jaren. En er zijn bijna geen luchthavens meer operationeel terwijl de Russen het luchtruim controleren. Dat wordt geen succes.

Elke dag een beetje

Aan het huidige tempo hebben ze de Krim binnen 800 jaar "bevrijd". En als je rekent dat Kiev dit jaar al omgerekend minstens 500 miljard aan westerse steun gekregen heeft, dan spreken we al gauw niet meer over biljoenen over een triljoen...
In de VS beginnen de meeste republikeinse maar ook al enkele democratische leiders zich daar ernstige vragen over te stellen.
100 miljard dollar per "bevrijde" vierkante kilometer lijkt mij toch niet echt "waar voor je geld". Testaankoop en Sven Pichal zouden zich ook vragen beginnen te stellen. (die laatste had het vaak over "kinderziekten", deze laatste off topic flauwe grap even terzijde)

Laatst gewijzigd door tomm : 6 september 2023 om 20:44.
Oud 6 september 2023, 20:50   #45137
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je ziet niet, voor de inslag, het gebied dat getroffen werd, viel net buiten beeld....
In deze streek hebben de Russen voldoende mensen die hen helpen en kunnen ze heel precies doelwitten lokaliseren.
Oud 6 september 2023, 20:52   #45138
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walvader Bekijk bericht
Kan niet. Rusland schiet niet op burgerdoelen volgens de ....Russen en hun gatlikkers.
Waarom zouden ze hun raketten op die manier verspillen, dan ook nog in een heel pro-Russische streek.
Oud 6 september 2023, 20:53   #45139
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waarom zouden ze hun raketten op die manier verspillen, dan ook nog in een heel pro-Russische streek.
Dat vind ik dus ook een groot mysterie...
Oud 6 september 2023, 20:57   #45140
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
je bent een optie vergeten:

optie D: de russische overloper zat op dat plein zijn 500k te verteren
https://www.aviationpros.com/aircraf...d-500000-bonus

weet ook dat Tomm nog niet kan antwoorden, er is nog geen officieel standpunt van Rusland die uitgezonden wordt, dus kun je nog niet verwachten dat Tomm een mening heeft. Zijn mening zal pas gevormd zijn als hij de teksten gekregen heeft en weet wat hij moet vertellen

nu als ik die drones zo over de grens met buurland zie kletsen, kun je alleen maar objectief vaststellen dat de russen op geen kilometer nauwkeurig een doel kunnen raken, of dat elke impact zoals Tomm beweert weldegelijk gericht is op een militair doel, maar hun raketten kletsen gewoon honderden meters naast hun doel
Roemenie heeft formeel ontkend dat drones op hun grondgebied zijn beland.
Ik trek mijn eigen conclusie.

Die piloot zit al lang in het Westen met zn 500000, in Oekraine is hij nergens veilig. (in het Westen ook niet trouwens, tenzij de CIA hem een nieuwe identiteit geeft en dan nog)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be