![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#4521 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ook de UK niet, deze moeten ingehuurd worden uit het buitenland tegen enorme hoge kosten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4522 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gemengde verdragen hebben zowel betrekking op federale als op Vlaamse bevoegdheden. Zij moeten door de regeringen en de parlementen van de federale overheid en van Vlaanderen goedgekeurd worden. De federale en de Vlaamse overheid moeten elkaar informeren over de instemming van hun regeringen en parlementen. De procedure wordt gecoördineerd door de Federale Overheidsdienst Buitenlandse Zaken." http://www.vlaanderen.be/int/interna...eid-vlaanderen
![]() |
![]() |
#4523 | |
|
![]() Citaat:
De Britten hebben er slechts enkele tientallen en die zitten bijna allen bij de EU. De kennis is er niet meer daar voor het laatst een verdrag werd afgesloten ergens in de jaren 70 (Canada had met onderhandelingen met de EU jarenlang ongeveer 800 onderhandelaars nodig) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4524 | ||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#4525 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Konkreet;
Verleden jaar beloofde de Britse regering in een schrijven aan de Japanse regering dat de voorwaarden waarmee de (zeer omvangrijke-) Japanse industriele en financiele sector vanuit het VK,met de EU,kan handelen niet negatief zouden beinvloed worden.... U I T E R S T onwaarschijnlijk.Eigenlijk zien we een "Trumpiaans" moment naderen. Hoe kan ooit uitgelegd worden dat Hondas en Toyotas in het naburige "goedkope" VK zouden geassembleerd worden voor import in de EU..... Dat kan NIET. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4526 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4527 |
|
![]() Met Trump weet je het inderdaad nooit. Plus, nu kan hij nog van alles twitteren, hij is nog geen president.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4528 | |
|
![]() Citaat:
De EU, als wel ook China sluiten dg verdragen af. Recent met Canada De UK kan dit ook, maar zal als elk ander willekeurig land daarvoor moeten onderhandelen met de EU. Uit de EU, gelijke monniken, gelijke kappen Binnen de WTO zal dit de UK niet gemakkelijk afgaan. Vooral eerst zal het z'n status moeten bewijzen, plus talloze onderhandelingen moeten voeren. Met name de Australiërs zullen flink dwarsliggen op sommige terreinen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4529 |
Banneling
|
![]() oei ja, enorm hoge eenmalige kosten, dan mag Vlaanderen daar zeker niet voor gaan, laat ons dat dan maar niet onderzoeken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4530 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Diezelfden wensen Vlaamse onderzoeking en referenda om eventuele afsplitsing van de EU maar wel gaan aanhangen bij ander landje? Ahja, dat gaat de financiële lasten drastisch verminderen! Slimme zet zonder, nu nog met hersenen gebruiken, aub... Maar, ok, 't zijn anderzijds jullie centjes he, mijn bijdrage is tot de minima herleid. Gelukkig.
![]() |
![]() |
#4531 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
probeer daar uw hersenen eens rond te slaan mss. Laatst gewijzigd door Anna List : 19 januari 2017 om 08:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4532 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar 't is goed hoor. Uw gedacht is alleen niet 't mijne, maar ik betaal er ook niet voor zoals gij ![]() Respect.
![]() |
![]() |
#4533 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4534 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spijtig dat dat verlangen naar die Vlaamse onderzoeksgegevens slechts voor 100% op emotie gebaseerd is, niet?
Afijn, we hoeven het over die regionale pietluttigheden gelukkig niet eens te worden, Anna. 'Tout cela ne nous rendra pas le Congo.'
![]() |
#4535 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dus dat willen weten op basis van cijfers om daarna de opties, alle opties, zoals ik schreef "te overwegen" ... lijkt me minder op emotie gebaseerd dan het 'niet willen weten'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4536 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4537 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4538 | |
|
![]() Citaat:
Schulden moeten ergen van betaald worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4539 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4540 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Na de "no vote" tegen de EU én de toespraak van Theresa May ben ik van mening dat het beter is alleen nog handel te voeren via de WTO regels. Ook met een CETA-achtig akkoord zullen ze blijven mokken en morren.
Dit kunnen we op lange termijn niet hebben. Ik zie een vrijhandelsakkoord niet zitten dan begeven we ons terug in de ellende. Het opzetten van een partnerschap vereist vertrouwen. Wanner je goed luistert achter de mooie taal van Theresa May kwam ze eigenlijk al gelijk met verbloemde oorlogstaal aanzetten. Want het gaat jullie jobs en geld kosten. Nu zij dit zei is het voor mij "schluss", laat dat pirateneiland voor wat het is, het is goed zo. Ik koester geen wraak naar de UK, maar wil geen last meer van ze. Gewoon dus WTO regels. Ook al kost ons dat jobs en geld.