Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 18 september 2023, 03:24   #45781
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
En in Zimbabwe mogen ze geen Brugs spreken, nochtans vallen we daar niet binnen, straf, hè! Waarom niet? Omdat dat een ander land is, met eigen wetten, en we daar ons niet moeten moeien met taalwetten
Nochtans toen Zimbabwe, om bij uw voorbeeld te blijven, de westerse kolonisators onteigende kon dit rekenen op veel lawaai in het Westen en sancties (u gaf het zelf toe een vorm van oorlogsvoering)

De Russen laten de etnische Russen buiten hun grenzen, die in die situatie verzeilden door het chaotisch uiteenvallen van de SU, niet in de steek, punt.

Laatst gewijzigd door tomm : 18 september 2023 om 03:24.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2023, 04:02   #45782
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik neem de stijl over van Pandareus en co.
Nog een kenmerk voor gedrag van ongedierte en hun aanhang: steeds parasiteren op andere, desnoods menselijke levensvormen.
Typerend, maar wat het verdelgen ervan inderdaad niet vergemakkelijkt.
De volgende in de reeks 'te verdelgen' is Kadyrov misschien?

Oud 18 september 2023, 04:38   #45783
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Aangezien 'oorlog voeren' nu eens écht een typische bezigheid van een 'beschaving' is, is daarmee dan wellicht aangetoond dat "Het Westen" het tot nu toe meest 'beschaafde' werelddeel ooit was/is.

Nog ene die het met mij eens is
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2023, 04:43   #45784
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Russen laten de etnische Russen buiten hun grenzen, die in die situatie verzeilden door het chaotisch uiteenvallen van de SU, niet in de steek, punt.
Ha, maar als het zich toe-eigenen van "rechten" bij de geburen op die manier gaat, dan kunnen we ook zeggen "de Amerikanen laten verloren gelopen CIA agenten die in die situatie verzeild zijn door het chaotisch plannen van een complot, niet in de steek, punt

En inderdaad moeten we daarom de Russen tegenhouden, want met dat soort redeneringen staan ze weer in Berlijn als we ze laten doen he. Want nu schrijft ge als excuus "ethnische Russen" (dus niet-Russen die de Russen dan maar als Russen beschouwen), maar straks zijn het ethnische Soviet sympathisanten en hun nazaten, en ga zo maar door, en dan zullen ze in Oost Berlijn ook wel een paar mensen vinden die ze moeten bevrijden van het Westerse imperialisme, niewaar.

Dus, inderdaad, kwiebussen die beweren dat ze moeten tussenkomen met tanks en raketten omdat ze beweren dat vreemd volk elders "eigenlijk" het hunne is, die zijn uiteraard potentiele agressoren, die we moeten neutraliseren voor ze bij ons binnen komen.

Het is ongelofelijk merkwaardig hoe je telkens zonder het zelf te beseffen aangeeft hoe NOODZAKELIJK het voor onze veiligheid is om die oorlog in Oekraine te laten duren.

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 september 2023 om 04:46.
Oud 18 september 2023, 04:51   #45785
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard In the heat of the moment? ;-))

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Het Westen een werelddeel noemen is misschien een ietwat al te enthousiast overroepen stelling?
Oud 18 september 2023, 07:17   #45786
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Het Westen een werelddeel noemen is misschien een ietwat al te enthousiast overroepen stelling?
Het westen is een deel van de wereld, en de bedoeling is dat er niks anders meer overschiet he
Oud 18 september 2023, 07:41   #45787
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[QUOTE Jay-P.]
Als ge dan toch eerlijk wil zijn, tomm (HA!) kunt ge toegeven dat niemand stelde dat ALLE Russen ongedierte zijn?
DAT zou een eerste stap zijn
.

Het Russisch ongedierte zijn -volgens mij- alleen diegenen die gij hier dagelijks zit te verheerlijken. Volgens jouw schrijfsels is dat een 75% plus meerderheid. Bon, WAT is het nu eigenlijk?
Geef een seintje als ge d'er uit zijt.
Citaat:
Ik vergelijk liever geen mensen met ongedierte, ongeacht hun politieke voorkeur of origine.
Voor het gespuis in Wallstreet en dergelijke zou ik misschien wel een uitzondering op die regel kunnen toestaan.
Wat de Russen betreft ik begrijp volledig dat de grote meerderheid Poetin steunt en moest je iets van de ex-SU kennen zou je dat ook begrijpen..
Geen antwoord dus.
CQFD, 't was maar een patattenwater induced voornemen zekers, die eerlijkheid? Rap gestopt voor 't begon, quoi. CQFD, tomm.
Je persiste et signe: De verachtelijke zelfverklaarde persoonlijke eerlijkheid van de aanhang van 't Russisch Ongedierte wordt nogmaals tentoongesteld, voor zover nodig.
Oud 18 september 2023, 09:56   #45788
Valentinus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
[QUOTE Jay-P.]
Als ge dan toch eerlijk wil zijn, tomm (HA!) kunt ge toegeven dat niemand stelde dat ALLE Russen ongedierte zijn?
DAT zou een eerste stap zijn
.

Het Russisch ongedierte zijn -volgens mij- alleen diegenen die gij hier dagelijks zit te verheerlijken. Volgens jouw schrijfsels is dat een 75% plus meerderheid. Bon, WAT is het nu eigenlijk?
Geef een seintje als ge d'er uit zijt.Geen antwoord dus.
CQFD, 't was maar een patattenwater induced voornemen zekers, die eerlijkheid? Rap gestopt voor 't begon, quoi. CQFD, tomm.
Je persiste et signe: De verachtelijke zelfverklaarde persoonlijke eerlijkheid van de aanhang van 't Russisch Ongedierte wordt nogmaals tentoongesteld, voor zover nodig.
Ben ik de enige die een soort plaatsvervangende schaamte voelt bij het lezen van bovenstaande tekst. Ik vind de bijdragen van Tomm waardevol. Ze zijn informatief. Ik ben maar enkele keren in de Sovjet-Unie en later Rusland geweest. Kiev en de Krim heb ik eenmaal bezocht. Ik herken mij in veel van wat Tomm zegt. Waar weinig over gesproken wordt is de verwaarlozing van velden en muzea na het uiteenvallen van de Sovjet-Unie. De machteloosheid van de bevolking die toch zocht naar verbetering van de levensomstandigheden heeft een diepe indruk op mij gemaakt. Ik begreep de verschillende bezettingen van het Majdan plein. Het nationalisme was trouwens niet alleen in Ukraïne maar ook in Georgië en andere plaatsen van de Sovjet-Unie in opmars.
Men kan het met de stellingen van Tomm eens of oneens zijn maar dat plat schelden haalt de ganse meningsuitwisseling naar beneden. De woordenbrij van hierboven met wat afkortingen en Franse uitdrukkingen zegt uiteraard meer over de steller dan over het onderwerp. Toch toont het een zekere minachting voor de andere deelnemers. Men is niet bezig met een gedachtenuitwisseling, enkel met zichzelf te tonen. Men sprak vroeger van "Arm Vlaanderen". Het ging daarbij niet alleen over materiele welstand. De mensen meenden dat met een vloek of een krachtterm duidelijker te zijn. Het was veelal uit angst omdat zij vreesden zich niet helder uit te drukken en ze dachten met krachttermen duidelijker te zijn. Veelal had het een omgekeerd effect.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.

Laatst gewijzigd door Valentinus : 18 september 2023 om 09:57.
Valentinus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2023, 10:20   #45789
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het is tussen oorlogen door dat beschavingen floreren, maar niet als een gevolg ervan.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2023, 10:23   #45790
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Het is tussen oorlogen door dat beschavingen floreren, maar niet als een gevolg ervan.
Beschavingen dienen om beter oorlog te kunnen voeren he

Er zijn daar wat neven effecten aan zoals geraffineerde kunst en zo, dat valt moeilijk te vermijden en erg is dat niet.

Dat is hetzelfde als mooie roofdieren he. Luipaarden zijn schoon beesten, maar de evolutionaire bedoeling van luipaarden is niet om mooi te zijn, maar wel om andere beesten te verscheuren. Dat mooi zijn is een ongewild neveneffect, dat er best mag zijn, want het verhindert de essentie niet.

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 september 2023 om 10:25.
Oud 18 september 2023, 10:25   #45791
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Belgie spendeert 45% van zijn begroting aan sociale uitkeringen. Dus sociale hangmat is een essentieel deel van onze cultuur.

in RU is oorlog een deel van hun cultuur volgens mij, ander spendeer je geen 45% begroting aan oorlog
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2023, 10:36   #45792
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Ben ik de enige die een soort plaatsvervangende schaamte voelt bij het lezen van bovenstaande tekst. Ik vind de bijdragen van Tomm waardevol. Ze zijn informatief. Ik ben maar enkele keren in de Sovjet-Unie en later Rusland geweest. Kiev en de Krim heb ik eenmaal bezocht. Ik herken mij in veel van wat Tomm zegt. Waar weinig over gesproken wordt is de verwaarlozing van velden en muzea na het uiteenvallen van de Sovjet-Unie. De machteloosheid van de bevolking die toch zocht naar verbetering van de levensomstandigheden heeft een diepe indruk op mij gemaakt. Ik begreep de verschillende bezettingen van het Majdan plein. Het nationalisme was trouwens niet alleen in Ukraïne maar ook in Georgië en andere plaatsen van de Sovjet-Unie in opmars.
Men kan het met de stellingen van Tomm eens of oneens zijn maar dat plat schelden haalt de ganse meningsuitwisseling naar beneden. De woordenbrij van hierboven met wat afkortingen en Franse uitdrukkingen zegt uiteraard meer over de steller dan over het onderwerp. Toch toont het een zekere minachting voor de andere deelnemers. Men is niet bezig met een gedachtenuitwisseling, enkel met zichzelf te tonen. Men sprak vroeger van "Arm Vlaanderen". Het ging daarbij niet alleen over materiele welstand. De mensen meenden dat met een vloek of een krachtterm duidelijker te zijn. Het was veelal uit angst omdat zij vreesden zich niet helder uit te drukken en ze dachten met krachttermen duidelijker te zijn. Veelal had het een omgekeerd effect.
U bent niet de enige. Persoonlijke aanvallen horen niet thuis in een beschaafde discussie. Sommigen bezondigen er zich wel eens aan. Voor anderen is het een modus operandi. De vraag naar het waarom van de bijdragen dringt zich op. En dat gaat van puur sadistisch genot de ander te hopen het bloed onder de nagels vandaan te pesten desnoods door leugens, beledigingen en bedreigingen, tot een poging tot degelijk onderbouwde on topic inhoudelijke reacties, die respect vragen zelfs als men van mening verschilt.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2023, 12:49   #45793
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar ik hoef niet zonodig 'beschaafd' te zijn; 'wild' is goed genoeg voor mij

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2023, 14:08   #45794
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een schip waar ze volop herstelwerkzaamheden aan het uitvoeren zijn, zou straf zijn moest dit hetzelfde schip zijn, en net voor de Russen pleiten.
Maar ik denk dat het gewoon een fabeltje is uit het grote fabeltjesboek in de fictie afdeling..
Wanneer Russen onderhoud doen aan een ship, dan ziet dat er zo uit volgens Tomm:

Bron: https://nitter.net/Dmojavensis/statu...64254049476667

Panoramische collage op basis van dit filmpje: https://nitter.net/war_monitor_ua/st...68725968519232

Ter vergelijking, een schip van de Ropucha klasse ziet er normaal zo uit:

vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2023, 14:12   #45795
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

In het droogdok ernaast, de "onderhouds-werkzaamheden" aan de Kilo-klasse duikboot Rostov na Donu:

Bron: https://nitter.net/NOELreports/statu...29315068719604
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2023, 14:27   #45796
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
In het droogdok ernaast, de "onderhouds-werkzaamheden" aan de Kilo-klasse duikboot Rostov na Donu:

Bron: https://nitter.net/NOELreports/statu...29315068719604
Die Auchan sigaretten toch !
Oud 18 september 2023, 17:36   #45797
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog een kenmerk voor gedrag van ongedierte en hun aanhang: steeds parasiteren op andere, desnoods menselijke levensvormen.
Typerend, maar wat het verdelgen ervan inderdaad niet vergemakkelijkt.
De volgende in de reeks 'te verdelgen' is Kadyrov misschien?

Parasiteren op anderen is een typisch kenmerk van sommige westerse mensen, bvb. westerse oude zakken die in Azië zitten om kleine meisjes en jongetjes te misbruiken.

Laatst gewijzigd door tomm : 18 september 2023 om 17:39.
Oud 18 september 2023, 17:37   #45798
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Wanneer Russen onderhoud doen aan een ship, dan ziet dat er zo uit volgens Tomm:

Bron: https://nitter.net/Dmojavensis/statu...64254049476667

Panoramische collage op basis van dit filmpje: https://nitter.net/war_monitor_ua/st...68725968519232

Ter vergelijking, een schip van de Ropucha klasse ziet er normaal zo uit:

Zeker geen fotoshop aan te pas gekomen hoor.

En jullie blijven maar bezig over die paar beschadigde schepen terwijl er dagelijks honderden aanvallen plaatsvinden op het Oekraïense leger, en terwijl dagelijks de veel te dure westerse (vooral Amerikaanse) wapens die met onze duur verdiende centjes betaald werden tot schroot herleid worden. En niet te vergeten dagelijks honderden tegen hun zin gemobiliseerde Oekraïense mannen "permanent gedemobiliseerd" worden. Ondertussen is het regime in Kiev er met honderden miljarden euro's aan westerse steun en wapens in geslaagd 2 kleine totaal verwoeste gehuchten van enkele huizen te veroveren.

Oud 18 september 2023, 17:47   #45799
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

patrickve

Citaat:
Ha, maar als het zich toe-eigenen van "rechten" bij de geburen op die manier gaat, dan kunnen we ook zeggen "de Amerikanen laten verloren gelopen CIA agenten die in die situatie verzeild zijn door het chaotisch plannen van een complot, niet in de steek, punt
Dus voor U is het verdedigen van hele bevolkingsgroepen hetzelfde als het verdedigen van spionnen en buitenlandse saboteurs?

Citaat:
En inderdaad moeten we daarom de Russen tegenhouden, want met dat soort redeneringen staan ze weer in Berlijn als we ze laten doen he. Want nu schrijft ge als excuus "ethnische Russen" (dus niet-Russen die de Russen dan maar als Russen beschouwen), maar straks zijn het ethnische Soviet sympathisanten en hun nazaten, en ga zo maar door, en dan zullen ze in Oost Berlijn ook wel een paar mensen vinden die ze moeten bevrijden van het Westerse imperialisme, niewaar.
Dat heeft Poetin noch geen enkele andere Rus ooit gezegd de laatste 35 jaar, komt volledig uit uw eigen fantasiewereld.

Citaat:
Dus, inderdaad, kwiebussen die beweren dat ze moeten tussenkomen met tanks en raketten omdat ze beweren dat vreemd volk elders "eigenlijk" het hunne is, die zijn uiteraard potentiele agressoren, die we moeten neutraliseren voor ze bij ons binnen komen.
Wel laat dat "vreemd volk" dan zelf beslissen in door de VN georganiseerde referenda, toch? Als de Russen liegen zullen ze stemmen om bij Oekraïne te blijven, en als ze niet liegen is het probleem opgelost en voor iedereen duidelijk dat deze gebieden bij Rusland horen.

Citaat:
Het is ongelofelijk merkwaardig hoe je telkens zonder het zelf te beseffen aangeeft hoe NOODZAKELIJK het voor onze veiligheid is om die oorlog in Oekraine te laten duren.
Het is noodzakelijk voor de zieltogende neokoloniale westerse wereldorde zult U waarschijnlijk bedoelen, en daar moet ik U gelijk in geven. Heel de wereld kijkt mee, en als het Westen hier op z'n bek gaat, gaan ze overal westerse bedrijven, kolonisators en troepen buiten gooien. Is trouwens nu al bezig, bvb. Afrika.
Oud 18 september 2023, 17:55   #45800
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Ik merk vooral een diepe frustratie. Ze beginnen in te zien dat hun vriendjes die oorlog zullen verliezen, en dat leidt tot woede en frustratie, die ze op een anoniem forum op mij richten, bij gebrek aan beter, en het ergste dat hen kan overkomen is dat ze van dit forum gebannen worden. Beetje zielig, daarom ga ik er ook niet te veel op in. Zegt vooral veel over hen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be