Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 20 september 2023, 16:52   #45941
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik heb daar niets over gelezen, noch in de Russische noch in de westerse pers...
misschien wat rapper lezen ? tis al top nieuws

https://english.nv.ua/nation/explosi...-50354869.html

https://bulgarianmilitary.com/2023/0...tacked-crimea/

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/09/20/7420668/

https://english.alarabiya.net/News/w...opol-in-Crimea

https://www.newsweek.com/russia-offi...8371?piano_t=1

serieus nog nergens gelezen... je hebt een zware filter op uw newsfeed zitten

Laatst gewijzigd door brother paul : 20 september 2023 om 16:54.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2023, 16:53   #45942
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
omg iedereen kan toch kritiek geven op de westerse politici ? maar zorgt dat , dat we daarom UKR niet meer mogen helpen of is het iets anders dat je bedoelt ? En die muzikale twist ? dus als je michael Jackson kent, McDo eet is die mens verwesterd ?

en Japan, heeft zijn lesje geleerd zeker, ze doen dat niet meer hé zo expantionistisch de aziatische regio terroriseren ?
Ik heb u noch Voltian kritiek zien geven op de westerse elite en hun propagandamachine.

NEE, natuurlijk niet, maar het is enkel in het Westen dat de meerderheid deze mijlpalen in de westerse muziekgeschiedenis kent.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2023, 16:55   #45943
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Talking

Ik heb nog geen enkele link gezien naar Russische of westerse media..
Oud 20 september 2023, 16:57   #45944
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb u noch Voltian kritiek zien geven op de westerse elite en hun propagandamachine.

NEE, natuurlijk niet, maar het is enkel in het Westen dat de meerderheid deze mijlpalen in de westerse muziekgeschiedenis kent.
maar vent toch, dat past niet in deze draad, we doen dat op andere plaatsen kritiek geven

bvb onder Decroo zijn tweet ?
is dat goed zo ?

https://x.com/plarmuseau/status/1704...820294164?s=20
Oud 20 september 2023, 17:05   #45945
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ja kijk dat ze in russische media wat traag zijn met het melden dat weten we ondertussen al lang, maar is toch geen bewijs dat er niets gebeurd is ??

https://www.kyivpost.com/post/21820

de foto's komen natuurlijk al gezellig naar boven, een paddestoelke is toch duidelijk denk je ook niet ?

Oud 20 september 2023, 17:09   #45946
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
die bulgaren zijn zo echt wel objectief hoor, die schrijven zo dikwijls dingen dat ik niet graag lees en trekken af en toe partij voor de russen, en dus mag je ze wel klasseren als objectief tussen russen en ukraine

zie zij gaan het ook vertellen dat UKR materiaal verliest bvb
https://bulgarianmilitary.com/2023/0...ph-tatra-t815/
Oud 20 september 2023, 17:30   #45947
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Waar bedoelt u op? Ik beluisterde enkel de toespraak van Lula da Silva. Daar kwamen belangrijke problemen in de wereld aan bod maar de toon was niet die van een warmonger die een specifieke natie viseert.

Meer oorlog is geen goede weg voorwaarts.
Lula behoort tot de Brics landen...
Dat weet jij toch ook ?
Dus...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2023, 17:37   #45948
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1) De westerse media schildert Poetin af als absolute duivel, ik heb nog niet veel weerwerk daartegen van U gelezen.

2) Ik heb hier al geschreven dat ik het niet eens ben met het binnenlands beleid van Poetin. Ik moet van u nog het eerste woord van kritiek lezen op de huidige westerse elite...
1) Ik vind Poetin géén 'absolute' duivel, eerder een meelijwekkend figuur zoals die tegenwoordig nogal tamelijk vér boven z'n gewicht aan 't boksen is.

Als hij zich eind 2008 ergens op het platteland was gaan vestigen om een bio-boerderijtje of zo te beginnen, was-ie alleszins beter af geweest dan nu, meneer de 'grote leider' van een land & een volk die ONDANKS ALLES in de grond toch béter verdienen dan wat 'poshlost' Poetin en de afgestompte 'doerak' Wladimir Solovyov er zo allemaal nog voor in petto hebben.

Wat de Westerse media verder over Poetin te beweren hebben, interesseert me enkel en alleen en uitsluitend als het om 'feiten' gaat.

Ik heb het u al eens proberen uit te leggen: ik ben duizend keer méér geïnteresseerd in (pro-)Russische propaganda, waarvoor mijn oprechte grote dank, trouwens.

2) Ik zou u kunnen wijzen op berichten in andere discussies op dit forum.

Om het zo kort & bondig mogelijk te houden: ik vind 'de huidige westerse élite' - zoals overigens ALLE 'élites' ooit ergens - naast verschrikkelijk DOM en onvermijdelijk SAAI ook fundamenteel HINDERLIJK en extreem SCHADELIJK.

Roei dat onkruid maar helemaal uit, ik ga u niet tegenhouden.

Ik ga u echter ook niet helpen, enerzijds omdat ik daar eigenlijk toch al een beetje te oud voor ben geworden en anderzijds omdat ik véél méér hou van ('écht' goeie ) muziek dan van moordpartijen.

<

"- Ja maar, er moet toch IEMAND de weg wijzen en voorop lopen?

- Ah ja, moeten we dan ergens heen, misschien?
"

>

(edit: een vraag:

kent u ergens iemand die ABSOLUUT NOOIT ook maar één woord Engels zou willen leren? Ik nog altijd niet, en ik heb tijdens mijn leven toch al véél mensen ontmoet!)

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 20 september 2023 om 17:43.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2023, 17:55   #45949
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ken geen moslims die Hitler echt aanbidden. Sommige Indiërs eerder, die in de war geraken door zijn warrige "Arische" (Indo-Europese) theorieën, de Swastika (adaptatie van een eeuwenoud Indisch symbool) en het feit dat Hitler vegetariër was.
Om hier even over uit te wijden, de Indo-Europese talengroep bestaat echt, gevolg van de Yamanaya steppecultuur uit... Oekraïne en Zuid-Rusland... naar zowel Europa als Iran en Indië, waar ze zich met de lokale inwoners vermengden. Echter, de Europese groep die linguïstisch het dichtst bij de Indische en Iraanse talen staan zijn niet de Germaanse talen noch de Romaanse, maar wel de Slavischte talen, gesproken door degene die Hitler als Untermenschen beschouwde)

En inderdaad er zijn een paar opvallende gelijkenissen, bvb. het achterzetsel "-va" betekent zowel in het Indo-Iraans als het Slavisch "-heid", land is "strana" in het Russisch en "stan" in het Iraans, veel cijfers gelijken ook op elkaar.
Tenslotte de vele Goden die de Slaven aanbidden voor de komst van het christendom hebben opvallende gelijkenissen met de Godenwereld van de Indiërs en de Iraniërs, maar ook met die van de oude Grieken en de Germanen. Sommige uiterst-rechtse milities in Oekraïne zijn naar zulke Goden genoemd. Echter, de Slaven hebben ook invloed ondergaan van de meer Aziatische (van oorsprong) Oegro-Finnen en de Turkse stammen, en die aanbeden, zoals de Amerikaanse Indianen, de zon, de maan en de natuur, waarmee ze via Shamanen in contact kwamen. (de jonge nationalistische Russische zanger noemt "Shaman")
De Oekraïensche nationalisten beweren dat Oekraïners de echte slaven zijn, terwijl de Russen veel meer invloed van de Oegriërs en de Turken hebben ondergaan, dus eerder Aziatisch dan Slavisch. Natuurlijk is dat grotendeels een nonsens discussie want Oekraïners en Russen zijn al eeuwenlang extreem met elkaar vermengd, en ook de Russisch hebben een stevige Slavische inbreng gehad, terwijl Oekraïne ook Turkse invloeden heeft gekend. Genetisch is er vooral een verschil tussen Noord-Russen en Zuid-Russen. Die eerste hebben duidelijk meer Oegrische invloed gehad, wat je kunt zien aan de soms licht Aziatische vorm van de ogen in het Noorden. (bvb. de voorouders van Poetin) De meest typische subgroep van etnische Russen uit het noorden zijn de Pomors.

Veel etnische groepen in Noord-Rusland aanbidden nog steeds de zon en de maan, en hebben nog steeds Shamanen (hoewel de meeste Russisch-orthodox zijn of Moslim, behielden ze hun oude gebruiken)

Fins-Oegrische Komi uit Noord-Rusland, waar de etnische Russen zich op grote schaal mee vermengden.

Het Mari volk ten oosten van Moskou:

Helemaal in het noorden van Europees Rusland de Nenets, die hun traditionele levensstijl behielden, en zich het minst vermengden met de Russen in de loop der eeuwen.

Die volkeren vormen inderdaad het verschil tussen de Russische en Oekraïense cultuur. Toch is de grens niet duidelijk te trekken en van oorsprong Oegrische gebrukken als Maslenitsa zie je ook in Oekraïne en Belarus. Tenslotte misschien wel interessant om op te merken dat het Fins, het Ests en het Hongaars ook Oegrische talen zijn. In de loop der eeuwen werden deze volkeren echter intens geëuropeaniseerd, wat veel minder het geval was in Noord-Rusland.

Toch vieren de Hongaren nog graag hun semi-Aziatische oorpsrong:

Met name de partij van Orban wijst daar graag op, en hele festivals worden georganiseerd om de Aziatische roots te eren.

tomm, is dat nu écht nodig om een draadje systematisch te zitten kapot trollen met die folklore bullshit foto's

Laatst gewijzigd door Pandareus : 20 september 2023 om 17:56.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2023, 18:18   #45950
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@ Brother : volgens mij een heel interessante beschouwing over het verloop van de vijandelijkheden, en hoe het russische leger achteruit dendert en UA erop vooruit gaat. Het geeft een mooi perspectief voor de volgende maanden.

https://www.youtube.com/watch?v=8QH1DIFhuA8
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2023, 18:29   #45951
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Hier: https://www.youtube.com/watch?v=-vyWogeXw9I

zijn de twee grootste in het Rusland van Poetin nog in leven zijnde 'filosofen' weer eens goed op dreef

In de eerste helft van het filmpje brengt de onvolprezen Wladimir Solovyov een verrassend openhartige én voor zijn gewone doen wel erg haarscherpe analyse van 'aard & karakter' van - voorlopig toch nog - z'n grote idool Wladimir De President Van Het Kremlin

In de tweede helft van het filmpje begint hij ondermeer Science Fiction van hoog niveau te produceren, en z'n klankbord/spreekpop Van Het Weer mag daar tegen het einde op inpikken: < Oh wat hebben/maken wij toch een lol! > zie (/voel) je die dan zo 'denken'.

Waar de roebels dezer dagen zo allemaal naartoe vloeien, zeg!

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 20 september 2023 om 18:29.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2023, 19:08   #45952
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Russen

Kremlin-propagandist A. Kots: De Oek. artillerie werkt heel precies & doeltreffend. Het voordeel van bijsturing uit de lucht (drones) is beslissend !
Ze maken drones uit een plastiek regenbuis, vleugels & staart van hout, de simpelste motor en een kop vol ontvlambare vloeistof !
De aanvallen op de R. infanterie zijn kleinschalig maar dodelijk.
Wij hebben een tekort aan batterijen voor onze nachtkijkers en ze slaan toe als het pikdonker is. Ze hebben telkens een sterke groep die na de aanval volgt. Het is verbazend wat ze op één nacht doen ! Ze zorgden voor zware verliezen bij de beste troepen die R. HAD !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2023, 19:46   #45953
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Durft er iemand te voorspellen wat de situatie zal zijn binnen 6 maanden?
Ja. Binnen 6 maanden zijn er nog enkele duizenden Oekies en Ruskies extra door de gehaktmolen gedraaid t.o.v. vandaag.

Citaat:
Herovert oekraine meer terrein of net Rusland? Of blijft het ren statisch front?
Geen idee. Ik hoopte begin dit jaar dat Oekraïne op zijn minst had kunnen oprukken tot Melitopol. Zodat ze de resterende breedte van de Russische landbrug met de Krim konden functioneel doorknippen met HIMARS beschietingen.

Maar dat fameuze lente-offensief was een dikke tegenvaller. Het front zit muurvast afgezien van wat bescheiden recente terreinwinst voor de Oekraïners.

Velen zien de groeiende hoeveelheid Oekraïens vuurwerk in Rusland en op de Krim als "bewijs" dat Oekraïne aan het winnen is. Maar de enige goede maatstaf voor Oekraïens succes is het heroveren van terrein.

Citaat:
Stuikt Zelensky in of stort het Putin regime in?

Wat denken jullie?
Zelensky lijkt stevig in het zadel te zitten. Het lot van Putin is verbonden met de uitkomst van de invasie van Oekraïne.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2023, 20:22   #45954
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
tomm, is dat nu écht nodig om een draadje systematisch te zitten kapot trollen met die folklore bullshit foto's
Is geen bullshit he.
Als je alle aspecten wil begrijpen van het Russisch-Oekraiens conflict. Het draait in Oost-Europa en het Midden-Oosten altijd om eeuwenoude kwesties. Trouwens ook in Noord-Ierland, etc.
Oud 20 september 2023, 20:25   #45955
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
die bulgaren zijn zo echt wel objectief hoor, die schrijven zo dikwijls dingen dat ik niet graag lees en trekken af en toe partij voor de russen, en dus mag je ze wel klasseren als objectief tussen russen en ukraine

zie zij gaan het ook vertellen dat UKR materiaal verliest bvb
https://bulgarianmilitary.com/2023/0...ph-tatra-t815/
Is geen westerse media.
Die geloven er blijkbaar te weinig van om te publiceren. Zijn al meer dan eens een loer gedraaid door Zelensky en co. .
Oud 20 september 2023, 20:32   #45956
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
1) Ik vind Poetin géén 'absolute' duivel, eerder een meelijwekkend figuur zoals die tegenwoordig nogal tamelijk vér boven z'n gewicht aan 't boksen is.

Als hij zich eind 2008 ergens op het platteland was gaan vestigen om een bio-boerderijtje of zo te beginnen, was-ie alleszins beter af geweest dan nu, meneer de 'grote leider' van een land & een volk die ONDANKS ALLES in de grond toch béter verdienen dan wat 'poshlost' Poetin en de afgestompte 'doerak' Wladimir Solovyov er zo allemaal nog voor in petto hebben.

Wat de Westerse media verder over Poetin te beweren hebben, interesseert me enkel en alleen en uitsluitend als het om 'feiten' gaat.

Ik heb het u al eens proberen uit te leggen: ik ben duizend keer méér geïnteresseerd in (pro-)Russische propaganda, waarvoor mijn oprechte grote dank, trouwens.

2) Ik zou u kunnen wijzen op berichten in andere discussies op dit forum.

Om het zo kort & bondig mogelijk te houden: ik vind 'de huidige westerse élite' - zoals overigens ALLE 'élites' ooit ergens - naast verschrikkelijk DOM en onvermijdelijk SAAI ook fundamenteel HINDERLIJK en extreem SCHADELIJK.

Roei dat onkruid maar helemaal uit, ik ga u niet tegenhouden.

Ik ga u echter ook niet helpen, enerzijds omdat ik daar eigenlijk toch al een beetje te oud voor ben geworden en anderzijds omdat ik véél méér hou van ('écht' goeie ) muziek dan van moordpartijen.

<

"- Ja maar, er moet toch IEMAND de weg wijzen en voorop lopen?

- Ah ja, moeten we dan ergens heen, misschien?
"

>

(edit: een vraag:

kent u ergens iemand die ABSOLUUT NOOIT ook maar één woord Engels zou willen leren? Ik nog altijd niet, en ik heb tijdens mijn leven toch al véél mensen ontmoet!)
En toch komt wat u hier schrijft als 2 druppels water overeen met de westerse propaganda.
Als Poetin in 2008 was gestopt zou hij te boek staan als een kundige boekhouder die de Russische economie er bovenop geholpen heeft na een vreselijke periode.
Als hij slaagt in zn opzet om Novorossija definitief bij Rusland aan te hechten, waar het naar uit ziet, zal hij herinnerd worden als een van de groten in de Russische geschiedenis. En niet alleen de Russische geschiedenis.
Overigens negatieve reclame is ook reclame, denk maar aan Napoleon Bonaparte, Stalin, Ataturk, Ben Gurion, Churchill, etc.

Laatst gewijzigd door tomm : 20 september 2023 om 20:33.
Oud 20 september 2023, 20:38   #45957
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Taiwan werd door het Westen erkend als deel van China.

De Angelsaksen zouden nu Duits spreken als de Sovjets niet het grootste deel van het Duitse leger hadden afgeslacht.
At a dinner toast with Allied leaders during the Tehran Conference in December 1943, Stalin added: “The United States … is a country of machines. Without the use of those machines through Lend-Lease, we would lose this war.” Nikita Khrushchev, who led the Soviet Union from 1953 to 1964, agreed with Stalin's assessment.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2023, 20:38   #45958
Walvader
Parlementslid

Standaard

At a dinner toast with Allied leaders during the Tehran Conference in December 1943, Stalin added: “The United States … is a country of machines. Without the use of those machines through Lend-Lease, we would lose this war.” Nikita Khrushchev, who led the Soviet Union from 1953 to 1964, agreed with Stalin's assessment.
Oud 20 september 2023, 20:42   #45959
Walvader
Parlementslid

Standaard

En de USA vocht dan nog op 2 fronten.
De Sovjets hebben Japan de oorlog verklaard toen Japan al op zijn gat lag.
Grote Patriotische vleesmolen is het enige wat die russen kunnen,
Oud 20 september 2023, 20:50   #45960
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walvader Bekijk bericht
En de USA vocht dan nog op 2 fronten.
De Sovjets hebben Japan de oorlog verklaard toen Japan al op zijn gat lag.
Grote Patriotische vleesmolen is het enige wat die russen kunnen,
Wel, Rusland was een vergeten hoekje tot Peter de Grote. Die het wou moderniseren om te horen tot de noordelijke landen. Al het volk in de pampas, jungle is zeer slecht geïnformeerd. Je ziet dat ook als ze komen eten. Ze zuipen zich lam en schransen zich vol zonder etiketten.

Nu, er zijn nog altijd van die mensen met te oude ideeën in Rusland. Orthodox tot op het bot? Ach....
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be