Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 april 2021, 16:36   #441
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De erfzonde is een direct gevolg van de zondeval he, daar werden we sterfelijk en uit paradijs.

Gij praat hier zelfs in Jezus’ naam terwijl Hij meer over de hel preekte dan gelijk wie voor Hem.

Who cares wat andere denken? Lees zelf met eigen ogen Genesis 3.
Daarover gaat het niet. Het gaat nu over de erfzonde. Jezus heeft het nooit gehad over de erfzonde. Tenminste toch niet in de evangelies. Indien de erfzonde zo'n belangrijk iets was geweest, dan hadden de evangelisten dit zeker vermeld.

En waarom had Jezus het nooit over de erfzonde? Wel, omdat Jezus een Wetsobservante Jood was en er in de thora geen sprake is van het bestaan van een erfzonde.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2021, 16:40   #442
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Daarover gaat het niet. Het gaat nu over de erfzonde. Jezus heeft het nooit gehad over de erfzonde. Tenminste toch niet in de evangelies. Indien de erfzonde zo'n belangrijk iets was geweest, dan hadden de evangelisten dit zeker vermeld.

En waarom had Jezus het nooit over de erfzonde? Wel, omdat Jezus een Wetsobservante Jood was en er in de thora geen sprake is van het bestaan van een erfzonde.
Jonge lees nu zelf en zeg me wat je leest?
De erfzonde is onze sterfelijkheid en dus alles wat erbij komt kijken.
Waarom werden we sterfelijk? Omdat Eva van de vrucht at en God ons de toegang tot de levensboom (niet te verwarren met boom van kennis) ontnam.

Je weigert met eigen ogen te lezen en blaat maar meningen na.
Genesis 3 toont het. Het is niet omdat mensen geen zondeval benoemde ze de dood door Adam en Eva niet benoemden he.
Zie wat erop volgde tussen Kaïn en Abel.

Voor de vrucht was alles goed. Na de vrucht kwam er het kwade bij, hence zondeval die ieder mens erft vanaf geboorte.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 2 april 2021 om 16:42.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2021, 16:48   #443
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Jonge lees nu zelf en zeg me wat je leest?
De erfzonde is onze sterfelijkheid en dus alles wat erbij komt kijken.
Waarom werden we sterfelijk? Omdat Eva van de vrucht at en God ons de toegang tot de levensboom (niet te verwarren met boom van kennis) ontnam.

Je weigert met eigen ogen te lezen en blaat maar meningen na.
Genesis 3 toont het. Het is niet omdat mensen geen zondeval benoemde ze de dood door Adam en Eva niet benoemden he.
Zie wat erop volgde tussen Kaïn en Abel.

Voor de vrucht was alles goed. Na de vrucht kwam er het kwade bij, hence zondeval die ieder mens erft vanaf geboorte.
U moet zich houden aan wat Jezus vertelde (volgens de evangelies). Niet steeds weer uw eigen verhaaltje opdissen.

Welnu, nergens heeft Jezus ook maar één keer gesproken over de of een erfzonde. In geen enkel evangelie! Laten we het daar maar bij houden.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2021, 16:50   #444
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U moet zich houden aan wat Jezus vertelde (volgens de evangelies). Niet steeds weer uw eigen verhaaltje opdissen.

Welnu, nergens heeft Jezus ook maar één keer gesproken over de of een erfzonde. In geen enkel evangelie! Laten we het daar maar bij houden.
My ass gast.
De Bijbel loopt van Genesis tot de Openbaringen.
Niet op wat atheïsten/agnosten denken bij een te cherrypicken.

Lees met uw eigen ogen en denk voor jezelf.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2021, 16:56   #445
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.173
Standaard Zondeval beknopt

Genesis 1:31 En God zag al wat Hij gemaakt had, en ziet, het was zeer goed. Toen was het avond geweest, en het was morgen geweest, de zesde dag.

Genesis 2:17 Maar van den boom der kennis des goeds en des kwaads, daarvan zult gij niet eten; want ten dage, als gij daarvan eet, zult gij den dood sterven.

Genesis 3:6-11 En de vrouw zag, dat die boom goed was tot spijze, en dat hij een lust was voor de ogen, ja, een boom, die begeerlijk was om verstandig te maken; en zij nam van zijn vrucht en at; en zij gaf ook haar man met haar, en hij at. Toen werden hun beider ogen geopend, en zij werden gewaar, dat zij naakt waren; en zij hechtten vijgeboombladeren samen, en maakten zich schorten.
En zij hoorden de stem van den Heere God, wandelende in den hof, aan den wind des daags. Toen verborg zich Adam en zijn vrouw voor het aangezicht van den Heere God, in het midden van het geboomte des hofs.
En de Heere God riep Adam, en zeide tot hem: Waar zijt gij?
En hij zeide: Ik hoorde Uw stem in den hof, en ik vreesde; want ik ben naakt; daarom verborg ik mij.
En Hij zeide: Wie heeft u te kennen gegeven, dat gij naakt zijt? Hebt gij van dien boom gegeten, van welken Ik u gebood, dat gij daarvan niet eten zoudt?

Genesis 3:22-24 Toen zeide de Heere God: Ziet, de mens is geworden als Onzer een, kennende het goed en het kwaad! Nu dan, dat hij zijn hand niet uitsteke, en neme ook van den boom des levens, en ete, en leve in eeuwigheid.
Zo verzond hem de Heere God uit den hof van Eden, om den aardbodem te bouwen, waaruit hij genomen was.
En Hij dreef den mens uit; en stelde cherubim tegen het oosten des hofs van Eden, en een vlammig lemmer eens zwaards, dat zich omkeerde, om te bewaren den weg van den boom des levens.

Genesis 6:5 En de Heere zag, dat de boosheid des mensen menigvuldig was op de aarde, en al het gedichtsel der gedachten zijns harten te allen dage alleenlijk boos was.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 2 april 2021 om 17:00.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2021, 16:59   #446
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Genesis 1:31 En God zag al wat Hij gemaakt had, en ziet, het was zeer goed. Toen was het avond geweest, en het was morgen geweest, de zesde dag.

Genesis 2:17 Maar van den boom der kennis des goeds en des kwaads, daarvan zult gij niet eten; want ten dage, als gij daarvan eet, zult gij den dood sterven.

Genesis 3:611 En de vrouw zag, dat die boom goed was tot spijze, en dat hij een lust was voor de ogen, ja, een boom, die begeerlijk was om verstandig te maken; en zij nam van zijn vrucht en at; en zij gaf ook haar man met haar, en hij at. Toen werden hun beider ogen geopend, en zij werden gewaar, dat zij naakt waren; en zij hechtten vijgeboombladeren samen, en maakten zich schorten.
En zij hoorden de stem van den Heere God, wandelende in den hof, aan den wind des daags. Toen verborg zich Adam en zijn vrouw voor het aangezicht van den Heere God, in het midden van het geboomte des hofs.
En de Heere God riep Adam, en zeide tot hem: Waar zijt gij?
En hij zeide: Ik hoorde Uw stem in den hof, en ik vreesde; want ik ben naakt; daarom verborg ik mij.
En Hij zeide: Wie heeft u te kennen gegeven, dat gij naakt zijt? Hebt gij van dien boom gegeten, van welken Ik u gebood, dat gij daarvan niet eten zoudt?

Genesis 3:22-24 Toen zeide de Heere God: Ziet, de mens is geworden als Onzer een, kennende het goed en het kwaad! Nu dan, dat hij zijn hand niet uitsteke, en neme ook van den boom des levens, en ete, en leve in eeuwigheid.
Zo verzond hem de Heere God uit den hof van Eden, om den aardbodem te bouwen, waaruit hij genomen was.
En Hij dreef den mens uit; en stelde cherubim tegen het oosten des hofs van Eden, en een vlammig lemmer eens zwaards, dat zich omkeerde, om te bewaren den weg van den boom des levens.

Genesis 6:5 En de Heere zag, dat de boosheid des mensen menigvuldig was op de aarde, en al het gedichtsel der gedachten zijns harten te allen dage alleenlijk boos was.
We kennen dit verhaaltje. Tot vervelens toe gehoord. Maar daarom nog niet waar. Meer nog, zo goed al onwaar: gewoon fabels. Eigenlijk onzin.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 april 2021 om 16:59.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2021, 17:02   #447
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
We kennen dit verhaaltje. Tot vervelens toe gehoord. Maar daarom nog niet waar. Meer nog, zo goed al onwaar: gewoon fabels. Eigenlijk onzin.
Dat zeg jij. Maar christenen houden vast aan de Bijbel. Het is niet omdat er geen verwijzing naar de zondeval is dat ze niet plaatsnam?

Je had niet eens door dat de erfzonde een direct gevolg van de zondeval is, en dat de erfzonde de dood was...
Voer jij dan wel de juiste discussie of zoekt ge weer zever te verkopen?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2021, 17:06   #448
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Dat zeg jij. Maar christenen houden vast aan de Bijbel. Het is niet omdat er geen verwijzing naar de zondeval is dat ze niet plaatsnam?

Je had niet eens door dat de erfzonde een direct gevolg van de zondeval is, en dat de erfzonde de dood was...
Voer jij dan wel de juiste discussie of zoekt ge weer zever te verkopen?
U bent het die onzin vertelt. U zegt dat u een volger bent van Jezus Christus. Alleen, uw Jezus heeft het nooit over het bestaan van een erfzonde gehad.

Conclusie: de erfzonde is een verzinsel dat niets met de leringen van Jezus te maken heeft.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 april 2021 om 17:07.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2021, 17:08   #449
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
My ass gast.
De Bijbel loopt van Genesis tot de Openbaringen.
Niet op wat atheïsten/agnosten denken bij een te cherrypicken.

Lees met uw eigen ogen en denk voor jezelf.
adam en eva zijn de 1e mensen
adam en eva hadden 2 zonen
Kain en abel heetten die
Kain en abel hebben mekaar de kop ingeslagen

de meest eenvoudige vraag
We zijn met 7 miljard vandaag, hoe verklaar je dat naar de huidige biologische stand van zaken?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2021, 17:19   #450
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
adam en eva zijn de 1e mensen
adam en eva hadden 2 zonen
Kain en abel heetten die
Kain en abel hebben mekaar de kop ingeslagen

de meest eenvoudige vraag
We zijn met 7 miljard vandaag, hoe verklaar je dat naar de huidige biologische stand van zaken?
Ja Darwin deed ook aan inteelt en toen was er al diversiteit genoeg.
Mozes verwoord in Genesis een zeer lang verhaal over de mensheid he.
Dat nam hij mee van de Egyptenaren en die hadden dan op keer die kennis vergaard van Soemeriërs en verder uitgewerkt.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2021, 17:21   #451
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U bent het die onzin vertelt. U zegt dat u een volger bent van Jezus Christus. Alleen, uw Jezus heeft het nooit over het bestaan van een erfzonde gehad.

Conclusie: de erfzonde is een verzinsel dat niets met de leringen van Jezus te maken heeft.
Wat zijn we met deze zever?
De zondeval is een christelijk dogma en de erfzonde/dood is daarvan een gevolg.
Dat gij dat onzin vindt en dacht weg te redeneren door een google searchke verandert geen bal aan het dogma, dus werkelijk ge zevert.

Als het u niet boeit, wat komt ge hier dan zeveren? De vrucht van uw fake alien plaatjes?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2021, 17:26   #452
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ja Darwin deed ook aan inteelt en toen was er al diversiteit genoeg.
Mozes verwoord in Genesis een zeer lang verhaal over de mensheid he.
Dat nam hij mee van de Egyptenaren en die hadden dan op keer die kennis vergaard van Soemeriërs en verder uitgewerkt.
Nog maar de vraag of er ooit een Mozes is geweest. Vermoedelijk een mythische figuur.

Maar goed, iedereen gelooft maar wat hem zint. Zelfverklaarde would-be bijbelexegeten zullen het wel allemaal uitleggen. Alleen, zij weten zelf van toeten noch blazen. Want aantonen dat het allemaal zo is gebeurd, kunnen ze niet. Hun uitleg beperkt zich tot een soort infantiel geloof, van generatie op generatie overgeleverd.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 april 2021 om 17:28.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2021, 17:30   #453
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Nog maar de vraag of er ooit een Mozes is geweest. Vermoedelijk een mythische figuur.

Maar goed, iedereen gelooft maar wat hem zint. Zelfverklaarde would-be bijbelexegeten zullen het wel allemaal uitleggen. Alleen, zij weten zelf van toeten noch blazen. Want aantonen dat het allemaal zo is gebeurd, kunnen ze niet. Hun uitleg beperkt zich tot een soort infantiel geloof ,van generatie op generatie overgeleverd.
En ziet, tis toch maar weer vrijdag in een 7 dagen week gebaseerd op de 7 dagen creatie.
Dat je dat wilt herleiden tot onzin is perfect. Maar kunt ge dan niets nuttiger gaan doen? Wat zijn mensen die dat geloven ermee dat gij subjectief komt lallen? Ge zijt Jezus niet en geen persoon met aanzien. Laat maar zo en komt terug met uw voetjes op de grond. Zo interessant zijt ge echt niet.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2021, 17:34   #454
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
En ziet, tis toch maar weer vrijdag in een 7 dagen week gebaseerd op de 7 dagen creatie.
Dat je dat wilt herleiden tot onzin is perfect. Maar kunt ge dan niets nuttiger gaan doen? Wat zijn mensen die dat geloven ermee dat gij subjectief komt lallen? Ge zijt Jezus niet en geen persoon met aanzien. Laat maar zo en komt terug met uw voetjes op de grond. Zo interessant zijt ge echt niet.
Beperk u als Jezus-volger in het vervolg maar tot de woorden van Jezus in plaats van constant verhaaltjes te verzinnen. Dat zal het beste zijn.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 april 2021 om 17:37.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2021, 17:37   #455
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Beperk u maar in het vervolg tot de woorden van Jezus in plaats van constant verhaaltjes te verzinnen. Dat zal het beste zijn.
De zondeval en de erfzonde is christelijk dogma.
Gij maakt het geloof niet, de Bijbel maakt het geloof en het is niet omdat wereldse mensen enkele citaten naar willekeur toepassen de dood niet volgde door ongehoorzaamheid he.
Ieder mens gaat dood.

Denkt er van wat ge wilt’ maar volgens mij voer je de verkeerde discussie.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2021, 17:48   #456
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De zondeval en de erfzonde is christelijk dogma.
Gij maakt het geloof niet, de Bijbel maakt het geloof en het is niet omdat wereldse mensen enkele citaten naar willekeur toepassen de dood niet volgde door ongehoorzaamheid he.
Ieder mens gaat dood.

Denkt er van wat ge wilt’ maar volgens mij voer je de verkeerde discussie.
Inderdaad. Jezus zou het geloof moeten maken. En als Jezus echt het christelijk geloof had gemaakt, dan zou er nooit sprake zijn geweest van 'de erfzonde'.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2021, 18:04   #457
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Inderdaad. Jezus zou het geloof moeten maken. En als Jezus echt het christelijk geloof had gemaakt, dan zou er nooit sprake zijn geweest van 'de erfzonde'.
Jezus zei zelf dat Hij het oude niet kwam vervangen he.
Hij kwam het vervullen en nam de zondes op zich.
Jezus is gestorven aan het kruis en versloeg daar als mens de duivel.
Als je daar als christen niet in gelooft, ontgaat het gehele doel van de kruisdood je.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2021, 18:17   #458
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Jezus zei zelf dat Hij het oude niet kwam vervangen he.
Hij kwam het vervullen en nam de zondes op zich.
Jezus is gestorven aan het kruis en versloeg daar als mens de duivel.
Als je daar als christen niet in gelooft, ontgaat het gehele doel van de kruisdood je.
Ik heb het geprobeerd maar het heeft geen zin om met mensen zoals u nog over deze religieuze zaken een zinnige discussie te voeren. Het zij zo.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2021, 18:22   #459
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik heb het geprobeerd maar het heeft geen zin om met mensen zoals u nog over deze religieuze zaken een zinnige discussie te voeren. Het zij zo.
Gij zijt gewoon zo megalomaan te denken iets te kunnen toevoegen aan het verhaal.
Ik heb ook google en ik heb die mensen dat de erfzonde in vraag stellen ook gelezen. Maar ik kan de Bijbel met eigen ogen lezen en duidelijk interpreteren waarom dat zo geleerd wordt.
De triniteit staat er ook niet letterlijk in.

Maar wat baat discussie daarover als ge niet eens de Bijbel las en wat staat te cherrypicken via google? Je hebt geen interesse, je wilt uw eigen gewoon interessant voelen en dat is keer op keer een epic fail.
Job 13:5
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2021, 18:32   #460
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Gij zijt gewoon zo megalomaan te denken iets te kunnen toevoegen aan het verhaal.
Ik heb ook google en ik heb die mensen dat de erfzonde in vraag stellen ook gelezen. Maar ik kan de Bijbel met eigen ogen lezen en duidelijk interpreteren waarom dat zo geleerd wordt.
De triniteit staat er ook niet letterlijk in.

Maar wat baat discussie daarover als ge niet eens de Bijbel las en wat staat te cherrypicken via google? Je hebt geen interesse, je wilt uw eigen gewoon interessant voelen en dat is keer op keer een epic fail.
Job 13:5

Het laatste dan hierover.

Indien u toch zo prat gaat de bijbel en/of de evangelies te hebben gelezen en u een eerlijk man zou zijn, dan had u van het begin moeten toegegeven hebben dat de erfzonde nergens wordt vernoemd door Jezus (noch door de thorah) en dat het een bedenksel is van de latere christenen. Punt uit.

U doet dit niet en bijgevolg u bent dus niet goed bezig. Meer nog, de bedenksels van uw eigen geloof lijken u te verblinden. Een verdere waardevolle discussie met u is dan ver te zoeken.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 april 2021 om 18:33.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be