Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
|
Discussietools |
2 augustus 2015, 01:13 | #441 | |
Gouverneur
|
Citaat:
Vlaams Brabant wordt verfranst maar de flaminganten willen liever bezig zijn met middeleeuwse oorlogsherdenkingen (1302 en nu 1677). |
|
2 augustus 2015, 10:36 | #442 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
daarom ook mijn bemerking als tegenargument dat "Limburgs" als taal niet bestaat , maar een verzameling is van verschillende Nederlandse dialecten (Lommels ,Tongers ,Maaseiks enz ) is, die in de provincie Limburg gesproken worden. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 2 augustus 2015 om 10:40. |
|
2 augustus 2015, 11:31 | #443 |
Minister-President
|
ik hoor het mezelf niet graag uitspreken maar misschien zijn we beter af met de Nederlanders. Dan hebben we tenminste eenzelfde min-of-meer dezelfde taal, als behoud van onze taal een prioriteit is, dan is dit volgens mij de politieke keuze die men moe maken. Maar kunnen Vlamingen zich met deze gedachte verzoenen? Ik denk alvast dat we bij ORANJE welkom zijn.
Vlamingen sluiten sowieso beter aan bij Noord-Europa op vlak van deugdzaamheid, orde, burgerzin, werkkracht etc.. Op vlak van savoir-vivre zou Nederland veel kunnen leren van Vlamingen. Ik ben de arrogantie van Franstaligen en hun territoriumdrift meer dan grondig beu. 700 jaar lang heeft Frankrijk gepoogd Vlaanderen te assimileren binnen de Franse eenheidsstaat. En als dat nog niet genoeg was laten we ons gewillig koloniseren door Franstaligen in België EN Franstaliggezinde Vlaamse elite sedert 1830. |
2 augustus 2015, 11:46 | #444 |
Minister-President
|
in de ALDI in Buizingen (Halle) is de voertaal tussen personeel en hun chef Frans omdat de chef Franstalig is. Deze beheerst weliswaar basis-Nederlands maar weigert het blijkbaar te spreken, eveneens met Nederlandstalige klanten. Maar het heerschap is in zijn vak misschien wel heer eg competent. En als ze geen Nederlanstalig personeel vinden...
|
2 augustus 2015, 12:03 | #445 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Om die reden voelen ook de Vlamingen instinctmatig aan dat ze zich minder moeten richten op het Frans en op Frankrijk. Vlaanderen is véél meer Noord-Europees en als dusdanig moeten wij ons ook affirmeren op internationaal vlak. |
|
2 augustus 2015, 12:16 | #446 |
Secretaris-Generaal VN
|
De oplossing voor dergelijk franstalig gespuis is nochtans simpel: laat een bewaker aanrukken die een miljoen volt door hun lijf jaagt met een stun gun en zet hen vervolgens gewoon buiten bij het huisvuil. Wedden dat ze het geen twee keer proberen?
|
2 augustus 2015, 12:24 | #447 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
"Lekker stoer"
|
2 augustus 2015, 12:27 | #448 |
Secretaris-Generaal VN
|
Heb je het nu over de "soldenklanten" die wèl solden willen kopen in het Nederlandstalige landsgedeelte maar hun 2de landstaal niet kennen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
2 augustus 2015, 12:29 | #449 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Enfin, IK word in ieder geval ALTIJD in perfect Nederlands geholpen. Als ze het niet doen draai ik me om en ben weg.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
2 augustus 2015, 12:31 | #450 |
Secretaris-Generaal VN
|
de uitzondering bevestigt de regel.
2 augustus 2015, 12:33 | #451 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Natuurlijk zijn er ook veel Engelstalige en Duitstalige klanten. Daar doelde je toch op?
|
2 augustus 2015, 12:38 | #452 |
Europees Commissaris
|
Bs'd
De kust en de Vlaamse rand is Vlaanderen. En Vlaanderen is Vlaams. Einde verhaal. |
2 augustus 2015, 12:39 | #453 |
Secretaris-Generaal VN
|
de chinezen hebben ook dat recht. Zal het winkelpersoneel nu ook verplicht worden om hen in het Mandarijns te woord te staan?
2 augustus 2015, 12:40 | #454 |
Secretaris-Generaal VN
|
ja en? Is Durbuy dan ook drietalig? daar zijn ook veel Vlamingen, Nederlanders en Duitsers.
2 augustus 2015, 12:41 | #455 | |
Banneling
|
Citaat:
|
|
2 augustus 2015, 12:43 | #456 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Niemand kende de weg. De meesten deden écht moeite om me in het Nederlands te antwoorden, behalve één duidelijk Antwerpse madam die enkel "je ne comprends pas" kon antwoorden, waarbij ze duidelijk de veronderstelling had om dan in het Frans te worden aangesproken. Ik heb me zonder boe of ba (ha ja, ze "verstond" me toch niet) omgedraaid en verder gestapt.
|
2 augustus 2015, 12:44 | #457 |
Secretaris-Generaal VN
|
|
2 augustus 2015, 12:45 | #458 | |
Banneling
|
Citaat:
Ik vraag mij trouwens af hoe mensen als jij eigenlijk kunnen zien welke nationaliteit een Franstalige heeft. |
|
2 augustus 2015, 12:49 | #459 | |
Banneling
|
Citaat:
En aan de andere kant: als een louche figuur mij op straat aanspreekt, doe ik ook meestal alsof ik het niet begrijp. Zo gek lijkt die reactie me dan nu ook weer niet. Laatst gewijzigd door SMI94 : 2 augustus 2015 om 12:52. |
|
2 augustus 2015, 12:51 | #460 |
Banneling
|
Nee hoor, de kust is West-Vlaanderen. En daar wordt West-Vlaams gepraat. Aan Antwerps, Limburgs of Brabants hebben wij geen boodschap. Weg er mee. Oost-Vlaams kan nog net, op voorwaarde dat het door een aantrekkelijke jonge deerne wordt uitgesproken.
|