Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Bekijk resultaten enquête: Wat moet NVA doen bij splitsing van het Kartel ?
Samengaan met Lijst Dedecker 17 19,10%
Samengaan voor een echt Vlaams kartel met Vlaams Belang 32 35,96%
Als onafhankelijke partij opkomen 38 42,70%
Samengaan met nog een andere partij 2 2,25%
Aantal stemmers: 89. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 24 januari 2008, 14:52   #441
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Alle Belgicistische partijen zijn zeer welkom, maar de N-VA en lijst DD, dat is andere koek
Een cryptische uitspraak. Bedoel je dat Valkeniers contacten wil met de Belgicistische partijen maar niet met NVA en LDD?
Kortaf is offline  
Oud 24 januari 2008, 14:55   #442
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Wie is die vijand nummer een dan? Die hypocrieten van het belang die toch maar lekker zetelen in het federale parlement en de partijdotaties incasseren? Het veebee is niet de vijand nummer een van het vaderland hoor, het veebee en het vaderlands establishment houden elkaar netjes in evenwicht zodat ze voor jaren lang verzekerd zijn van hun inkomsten.
Het VB is idd een zegen voor de PS/SP.a net zoals het de PS/SP.a een zegen is voor het VB
Oud 24 januari 2008, 14:58   #443
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Een cryptische uitspraak. Bedoel je dat Valkeniers contacten wil met de Belgicistische partijen maar niet met NVA en LDD?
Het project Valkeniers: een kartel VB-BUB zinkend VLOTT
Ik denk niet dat Robert daarop aanstuurt, eerder op het LDD/NVA delenda est scenario van het vb.
Oud 24 januari 2008, 15:34   #444
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Neen. Er zijn ook VB-aanhangers die....ahum...'overdrijven' in hun kritische uitingen tegenover anderen die het wél goed bedoelen.
Goede bedoelingen ja, de weg naar de hel is daarmee geplaveid zeker?

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 24 januari 2008, 15:42   #445
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Goede bedoelingen ja, de weg naar de hel is daarmee geplaveid zeker?
Zoals 30 jarig in het parlement zitten en nog altijd niet het minste van uw programma gerealiseerd hebben
Oud 24 januari 2008, 15:58   #446
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Zoals 30 jarig in het parlement zitten en nog altijd niet het minste van uw programma gerealiseerd hebben
Ja, geduld is een schone zaak.

Moest u het over het VB hebben is enige nuance toch op zijn plaats. Want toen ze dertig jaar geleden begonnen zijn toen lachtte iedereen.

Ondertussen lachen de meeste daarvan weldegelijk niet meer, het lachen is hen enigzins ontgaan.

En diegene die er vandaag nog mee lachen, die hun lach begint neurotisch te klinken, want draai het of keer het zoals u wil, het einde van Belgie heeft nog nooit zo dichtbij geweest als vandaag de dag.

En dat is nu eenmaal het enige punt van het programma dat belangrijk is.

En wie weet welke jokers eruit de hoed gaan vallen in 2009.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 24 januari 2008 om 15:59.
HAMC is offline  
Oud 24 januari 2008, 16:01   #447
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ja, geduld is een schone zaak.

Moest u het over het VB hebben is enige nuance toch op zijn plaats. Want toen ze dertig jaar geleden begonnen zijn toen lachtte iedereen.

Ondertussen lachen de meeste daarvan weldegelijk niet meer, het lachen is hen enigzins ontgaan.

En diegene die er vandaag nog mee lachen, die hun lach begint neurotisch te klinken, want draai het of keer het zoals u wil, het einde van Belgie heeft nog nooit zo dichtbij geweest als vandaag de dag.

En dat is nu eenmaal het enige punt van het programma dat belangrijk is.

En wie weet welke jokers eruit de hoed gaan vallen in 2009.
Dat het einde van la belgique nabij is lijkt mij eerder te wijten aan het corrupte ondemocratische regime dan aan het VB.
Oud 24 januari 2008, 16:07   #448
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat het einde van la belgique nabij is lijkt mij eerder te wijten aan het corrupte ondemocratische regime dan aan het VB.
Ik denk dat beiden in dit proces onontbeerlijk zijn. Het is in mijn opzicht toch ook wel zo dat gewoon het bestaan van het VB mee gezorgd heeft voor de teloorgang van de unitaristische partijen.

Wat dan weer de doodstrijd van Belgie heeft versneld.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 24 januari 2008, 18:04   #449
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Inderdaad, en ik hoop dat hij zijn valken niet zal inzetten om op de verkeerde prooien te jagen. Alle Belgicistische partijen zijn zeer welkom, maar de N-VA en lijst DD, dat is andere koek, alhoewel niet iedereen het daar mee eens zal zijn, nietwaar Knuppel?
Om eerlijk te zijn volg ik je niet goed, Robert.
Ken jij Valckeniers zo goed dat je ervan uitgaat dat hij op belgicistische partijen gaat jagen? Of eerder op teleurgestelde aanhangers van de tsjeven? Die zijn er namelijk. Bij de paarsen zie ik enkel dikke tevredenheid. In die vijver zal het bijgevolg mager hengelen zijn.

Wat ik wel weet is dat kopstukken van LDD, zoals Boudewijn Bouckaert, tegen het CS zijn. De leden van de N-VA hebben er ook tegen gestemd op een congres. Voorlopig trekken de kopstukken van de N-VA zich daar niets van aan, ik weet het. Toch niet zolang ze hopen op nog wat verloren geraakt kriel in hun minizeefje. Maar....Intussen naderen wel de verkiezingen van volgend jaar. Gaat de N-VA de tsjeven blijven ruggesteunen als ze in de komende peilingen merkt dat haar hondstrouw aan die partij niet in dank wordt afgenomen? Gaat ze dan zonder meer haar politieke doodvonnis als Vlaams-nationalistische partij tekenen, om te eindigen zoals Spirit?

Ik heb Valckeniers één keer in mijn leven bezig gezien. Op een Statengeneraal in Gent, dacht ik. Hij kwam op mij over als 'extreem' Vlaamsgezind. Het feit dat hij probleemloos door iedereen aanvaard wordt als de partijleider die het VB voorbij het CS moet loodsen, zegt ook veel.

We leven hoe dan ook in een tijdsgewricht waarin alles tot de mogelijkheden behoort. En het is mijn innige overtuiging dat Belgique nooit meer wordt wat het is geweest. Zo gaat dat nu eenmaal met een patiënt die door kanker is aangetast. Zelfs al 'geneest' hij ervan, dan nog moet hij meestal verzwakt en verminkt verder door het leven. Dat vreet aan iemands weerbaarheid. De zieke weet immers dat de dodelijke vijand voor de rest van zijn leven op de loer zal blijven liggen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 24 januari 2008 om 18:11.
Knuppel is offline  
Oud 24 januari 2008, 23:06   #450
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Of je nu vóór of tegen het VB bent doet er niet toe.

Ik kan best begrijpen dat sommige mensen zich niet kunnen vinden in bepaalde partijpunten van het VB, ik zelf ook niet, maar niet tegenstaande dat, in 2009 toch uw stem uitbrengen op het VB, zal het enige zijn wat voor ons Vlamingen succes kan oogsten want dat is het enige signaal dat schijnbaar door al die andere partijen begrepen wordt. Wat er dringend nodig is is nogmaals een immens pek zwarte zondag.

Laatst gewijzigd door Garry : 24 januari 2008 om 23:08.
Garry is offline  
Oud 25 januari 2008, 05:56   #451
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht

Ik kan best begrijpen dat sommige mensen zich niet kunnen vinden in bepaalde partijpunten van het VB, ik zelf ook niet, maar niet tegenstaande dat, in 2009 toch uw stem uitbrengen op het VB, zal het enige zijn wat voor ons Vlamingen succes kan oogsten want dat is het enige signaal dat schijnbaar door al die andere partijen begrepen wordt. Wat er dringend nodig is is nogmaals een immens pek zwarte zondag.
Graag een woordje uitleg over die bepaalde standpunten van het Vlaams Belang waar je het niet eens mee bent?
Bij voorbaat dank.
Duym is offline  
Oud 25 januari 2008, 07:46   #452
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ben het niet met de ethische standpunten van het VB eens.
Verder stoort me het vreemdelingengedram van De Winter. Wat niet wil zeggen dat het VB helemaal ongelijk heeft op dat vlak. Gedram werkt echter altijd contraproductief. Ook als het over andere dingen dan de vreemdelingenproblemathiek gaat.
Oud 25 januari 2008, 08:41   #453
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
nochtans geeft bvb een Patrick Jansens grif toe dat ie 70% van het programma van het VB realiseerde ...

niet dat k m geloof ... maar toch

een zekere invloed kan je toch niet ontkennen
Anna List is offline  
Oud 25 januari 2008, 08:43   #454
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
draai het of keer het hoe je wil, maar het VB is de enige politieke partij die het einde van dat corrupte ondemocratische regime dat Belgie heet ... ook effectief in haar partijprogramma heeft staan.
Anna List is offline  
Oud 25 januari 2008, 08:48   #455
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht

²

je verwoordt exact waarom ik al sinds '85 VB stem ... en idd altijd wel ondanks een paar programmapunten ... maar de essentie is uiteraard de onafhankelijkheid, en die komt voor t eerst (sinds 1917) reëel binnen handbereik, en op een democratische manier !
Anna List is offline  
Oud 25 januari 2008, 08:49   #456
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Verder stoort me het vreemdelingengedram van De Winter. Wat niet wil zeggen dat het VB helemaal ongelijk heeft op dat vlak. Gedram werkt echter altijd contraproductief. Ook als het over andere dingen dan de vreemdelingenproblemathiek gaat.
ik denk dat wij samen de links progressieve flank vormen, Knuppel !

Anna List is offline  
Oud 25 januari 2008, 09:10   #457
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben het met sommige ethische standpunten ook niet eens. Een voorbeeld:
Abortus moord? Zeker niet. Twee teksten in de bijbel tonen aan dat een foetus (nog) geen mens is.
1. De straf op het onopzettelijke stoten van een zwangere vrouw die daardoor haar vrucht verliest, is niet dezelfde als de straf bij het onopzettelijk doden van een mens. (kan ik opzoeken als dat moet).
2. God blies adem in de neus van Adam, en alzo werd hij een levende ziel. (Genesis..).

Een foetus die nooit geademd heeft, is nooit mens geweest. (volgens mij, en niet alleen volgens mij)

Toch even opmerken dat het Vlaams Belang deze ethische standpunten almaar minder scherp stelt, waarmee ik niet gezegd heb dat die partij ze heeft laten vallen.

En nog dit: Dewinter en het partijprogramma is niet één. Uitschuivers als 'geen hoofddoek op straat' waren er beter niet geweest. Toch heeft Dewinter 100%gelijk als hij zegt dat de hoofddoek een politiek statement is. Ik erger me aan moslima's die een hoofddoek dragen, om zogezegd de mannen niet te verleiden (belachelijk) , maar wel hoge hakken, oorbellen en armbanden dragen.

Zeg me wat erin het partijprogramma staat i.v.m. vreendelingen wat volgens jou niet kan?

Laatst gewijzigd door Duym : 25 januari 2008 om 09:11.
Duym is offline  
Oud 25 januari 2008, 09:17   #458
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Ik ben het met sommige ethische standpunten ook niet eens. Een voorbeeld:
Abortus moord? Zeker niet. Twee teksten in de bijbel tonen aan dat een foetus (nog) geen mens is.
1. De straf op het onopzettelijke stoten van een zwangere vrouw die daardoor haar vrucht verliest, is niet dezelfde als de straf bij het onopzettelijk doden van een mens. (kan ik opzoeken als dat moet).
2. God blies adem in de neus van Adam, en alzo werd hij een levende ziel. (Genesis..).

Een foetus die nooit geademd heeft, is nooit mens geweest. (volgens mij, en niet alleen volgens mij)

Toch even opmerken dat het Vlaams Belang deze ethische standpunten almaar minder scherp stelt, waarmee ik niet gezegd heb dat die partij ze heeft laten vallen.

En nog dit: Dewinter en het partijprogramma is niet één. Uitschuivers als 'geen hoofddoek op straat' waren er beter niet geweest. Toch heeft Dewinter 100%gelijk als hij zegt dat de hoofddoek een politiek statement is. Ik erger me aan moslima's die een hoofddoek dragen, om zogezegd de mannen niet te verleiden (belachelijk) , maar wel hoge hakken, oorbellen en armbanden dragen.

Zeg me wat erin het partijprogramma staat i.v.m. vreendelingen wat volgens jou niet kan?
het principe is fout :
er wordt (werd) gefocust op 'vreemdelingen' terwijl er m.i. uitlsuitend een focus had mogen liggen bij de gecreeerde overlast of criminaliteit ...

zelfde dreigt nu te gebeuren met de islam, nu wordt de islam en alle islamieten integraal incompatibel gesteld met de democratische rechtstaat ... m.i. moet er een tussenweg bestaan waarbij ook islamieten kunnen verklaren dat de Belgische/Europese Wetten voor hen primeren op de Islamitische wetten, die verklaring zou voldoende moeten zijn. (en dan weten we meteen hoeveel % van de islamieten daar geen probleem mee heeft)
Anna List is offline  
Oud 25 januari 2008, 09:19   #459
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verder stoort me het vreemdelingengedram van De Winter. Wat niet wil zeggen dat het VB helemaal ongelijk heeft op dat vlak.
Ik denk dat dit duidelijk genoeg is, Duym.

Het is off topic dus ik wil het hier graag bij houden.
Oud 25 januari 2008, 09:28   #460
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar zou je wel eens groot gelijk in kunnen hebben. Je kan echter niet ontkennen dat degenen die in 30 jaar niets mochten verwezelijken dit corrupte en ondemocratische regime tot in den treure hebben aangeklaagd, terwijl degenen die de macht hadden gewoon lieten begaan en/of doorgingen. Het was immers toch maar alleen de partij die vanachter haar politieke schutkring stond te roepen die er zich druk om maakte?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be